نمونه کار نما

4
2446
نمونه کار نما پاساژ
نمونه کار نما پاساژ

نمونه کار نما

نمای خشک چیست؟ در سیستم نمای خشک برای اتصال المان ها به یکدیگر از ملات استفاده نمی‌شود. برای اتصال المان های مخصوصی که در این سیستم به کار می‌روند، از تجهیزات فلزی مانند ریل استفاده می‌شود صنعت نمای خشک امروزه زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان نشان دهنده رتبه کاری، نوع فعالیت و حتی طرز فکر، ایده ها و نقطه نظرات مدیران آن مؤسسه و سازمان می باشد. از این رو مدیران ارشد شرکت ها علاوه بر روش های نوین تبلیغات می کوشند تا نوع، محل و بویژه نمای  ساختمان مرکزی سازمان خود را به گونه ای طراحی و انتخاب نمایند تا نشان دهنده نوع و اهمیت فعالیت آنها باشد.

مجری و طراح

نمونه کار نما

021-26765227

نمای کرتین وال : نمای بیرونی یک ساختمان ضمن حفظ فضای داخلی ساختمان ، از نظر ساختاری نیز بسیار  مهم است.  دیوارها یکی از راه های محافظت از ساختمان شما در برابر عناصر خشن فضای باز است. و علاوه بر آن عاملی برای زیبایی ساختمان می باشد.

نمونه کار نما پاساژ
نمونه کار نما پاساژ بندر انزلی

 

نمونه کار نما پاساژ هپی مارت

نمونه کار پاساژ

نمونه کار نما پاساژ
نمونه کار نما پاساژ

 

نمونه کار نما

سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های جدید و قابل انطباق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها از دهه 80 شمسی توسط مجموعه رونین پارس در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه حاصل شده است و این شرکت توانسته است با بومی نمودن این تکنولوژی ها، نوآوری های زیادی را در این زمینه بدست آورد و در حال حاضر انواع مصالح مدرن دنیا را بصورت کاملاً مهندسی با انواع روش های ده گانه خویش طراحی و اجرا می نماید.
با توجه به صنعتی شدن روز افزون تمامی بخش های زندگی در دنیای امروزی و درگیر بودن تمام افراد با این مقوله و همچنین حس زیبایی شناسی انسان، علم معماری و طراحی ساختمان نیز طی دهه های پایانی قرن بیستم تاکنون با شتابی روز افزون دچار تحول گشته است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود که بطور مشخص نمای ساختمان ها نیز تأثیر زیادی را پذیرا بوده که ایجاد و توسعه انواع روش های خشک و مدرن در نماسازی نیز از جمله آنها است که البته سیستم های خشک واجد مزایای بسیار زیادی است که در ادامه در مورد آنها بحث خواهد شد.
مزایا و ویژگی های روش نمای خشک:
۱ – کاهش زمان اجرا
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان، زمان نقش اساسی و بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می نماید و روشهایی که توسط متخصصین ساختمان طراحی و پیشنهاد شده اند همگی با این فاکتور مهم سنجیده و شاید بتوان گفت که با محک این فاکتور مهم ماندگار شده و یا از بین رفته اند. با اندکی تأمل درمی یابیم که اجرای نما به روش خشک می تواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان فعال نمودن چندین جبهه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرا افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از اکیپ های آموزش دیده بجای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آموزش لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن ضمن تأثیر مستقیمی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوباره کاری های احتمالی خواهند داشت قطعاً در افزایش کیفیت اجرا نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. البته از دیگر مزایای روش های خشک که تأثیر زیادی بر زمان اتمام پروژه ها دارد امکان شروع نما با فاصله ای اندک از پایان یافتن اسکلت ساختمان می باشد.
۲- کیفیت بالا
اجرای نمای خشک با انواع مصالح اعم از سنگ، سرامیک، تراکوتا، و چوب و … به روش صنعتی که نتیجه سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در کشورهای مختلف می باشد در حال حاضر توسط شرکت رونین پارس با پیشینه ای بیش از 15 سال اجرا می گردد و می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات حل نشدنی نمای انواع ساختمان ها باشد که مهندسین و متخصصین و مدیران محترم می توانند با طراحی و اجرای این روش در ساختمان ها از هر نوع سنگ، سرامیک و شیشه و غیره در هر سایز، ضخامت و رنگ استفاده نمایند.
– هماهنگی رفتار مصالح در مقابل تغییرات دمایی سال هاست که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزش های لازم با ملات ماسه و سیمان صورت می گیرد که جدای از تحمیل وزن بالایی به ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمان ها با توجه به متفاوت بودن ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض بخش ملات پشت سنگ یا سرامیک و … نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند.
– طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح با توجه به طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مورد نظر برای هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان سفارش دقیق سنگها و مصالح مصرفی ضمن کاهش پرت و زمان اجرا، تأثیر بسزایی بر کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد.

نمونه کار نما پاساژ
نمونه کار نما ویلا دوبلکس

– تولید صنعتی مصالح مصرفی با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما اعم از پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، قطعا امکان خطای انسانی در بخش های مختلف اعم از درصد اختلاط ملات و … به شدت کاهش خواهد یافت و لذا تاثیر بسزایی بر افزایش کیفیت خواهد داشت.
– قابلیت تنظیم و رگلاژ یکی از مشکلاتی که در روش های سنتی معمولاً شاهد هستیم، ایجاد درزهای غیر همسطح است که بعد از دوغاب ریزی بدلیل جابجایی سنگ و غیره و خارج شدن از رگلاژ اولیه صورت می گیرد و معمولاً هم بدون تخریب قابل اصلاح نیست ولی در روش های اجرای خشک بدلیل آنکه در اجرا از مواد سخت شونده ) ملات ( استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … فراهم می باشد.
۳- کاهش قیمت تمام شده
– کاهش وزن و حجم اسکلت و فونداسیون
۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش – کاهش حدود ۱۰۰
نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت.

نمونه کار نما پاساژ
نمونه کار نما سالن ۵ نمایشگاه بین المللی (شرکت مهندسی ساز)

– کاهش هزینه ترمیم، افزایش عمر مفید و امکان بازیافت مصالح
توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خودیعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای – که حدود ۱۰
برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد .
لیکن در اجرای نماها ی خشک، با توجه به نصب به روش صنعتی ، با گذشت زمان نیازی به ترمیم و هزینه نگهداری نمی باشد و درصورت آسیب دیدگی، هر کدام از پلاک ها قابل اصلاح و تعویض می باشد و نیاز به تخریب یا اصلاح کلی نیست و حتی پس از گذشت عمر مفید آن ) بالای ۵۰ سال ( می توان تمامی مصالح مصرف شده را اعم از فلزات زیرسازی ) آهنی یا آلومینیومی ( و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت .
۴- منطبق بودن با آخرین استادنداردهای ملی و جهانی
– کاهش وزن و انطباق با آیین نامه های زلزله
همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران ) ۲۸۰۰ ( و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد.
– امکان اجرای عایق حرارتی و صوتی
با ایجاد فاصله ای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد می نماید ضمن آنکه وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی
وحرارتی را خواهد داشت، می توان با محاسبات انجام شده نسبت به محل احداث ساختمان از نظر آب و هوایی مطابق استاندارد های مربوطه ) مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ایران ( عایق حرارتی و صوتی مناسبی را در نظر گرفت و به راحتی نصب نمود و حتی از این فضا می توان برای عبور  سیستم تأسیسات مکانیکی و برقی نیز استفاده نمود.

 

 

پروژه های شرکت مهندسی ساز که در این مطلب تصاویر آنها را مشاهده میکنین

 

۱.سالن ۵ نمایشگاه بین المللی تهران (سئول)

۶۰۰۰ متر نما شامل ۲۰۰۰ متر کرتین وال فرم لس به روش یو چنل و لوور ،۳۰۰۰متر سرامیک خشک غیرنمایان به روش ریل و گیره و ۱۰۰۰متر سنگ خشک به روش نمایان و پروفیل تی شکل با پایه

سال ساخت : از مهر ۹۵ تا اسفند ۹۵ با سه شیفت کار مداوم در فصل بارش که برای نما کار را بسیار سخت می کند،تمام نما کاور شد و با جت فن تامین گرما میشد.

کارفرما : اول کاران مبین

تمام ورودی های سالن خرپایی بوده و طراحی سازه با شرکت مهندسی ساز بوده است.

سرامیک مصرفی ایرانی و ۶۰در۱۲۰ شرکت کاشی مرجان

شیشه های نما دوجداره و از شرکت ونوس خریداری شده

۲.پاساژ هپی مارت منطقه آزاد انزلی (شرکت مهندسی ساز)

۶۵۰۰ متر نما شامل ۳۰۰۰ متر سرامیک خشک ،۲۵۰۰ متر کرتین وال رین فورس و با دماغه (پروفیل سارای) ۱۰۰۰متر کامپوزیت پرمیوم باند

سال ساخت اسفند ۹۵ تا اسفند ۹۶

تمام نما با خرپا آهن کشی و بیرون زدگی تا ۲متر بصورت کنسول بوده و ۲۰۰ تن آهن در نما کار شده ،خطای ساخت بتن در نما ۳۵ سانت بوده که بعد از ساخت توسط مهندسی ساز با خطای ۳ سانت تحویل شده و این یکی از برجستگی های کار ماست

کارفرما:شرکت هپی لند (رادمان منطقه انزلی)

تمامی بندها ی سرامیک در تمامی ترازها با شیشه یکی بود و با ۵میل خطا اجرا شده ،با توجه به ۴ وجه حجمی و خرپایی به خود بابت دقت کار افتخار میکنیم

سرامیک ایرانی ۵۰در ۱۰۰ شرکت pma

شیشه پرشین جام

۳.ساختمان مبین

۳۲۰۰متر نما شامل ۲۰۰۰ متر سرامیک خشک و تراکوتا ،۷۰۰ متر کرتین وال،۵۰۰ متر کامپوزیت

کارفرما :شفیعی

سرامیک فیاندره ایتالیا

سال ساخت ۹۶و۹۷

4.پروژه نمای داخلی موزه بانک مرکزی

پروژه نمای داخلی موزه بانک مرکزی به متراژ 3000 متر مربع در بلوک هایA,B,C,Dباغ کتاب به صورت سنگ خشک و استند های سنگی و محفظه های شیشه ای اجرا گردیده است. که در سال 1402 بنا به افتتاح مجموعه طبق برنامه زمانبدی شهرداری است.فاز های دیگر این مجموعه در حال اجرا می باشد ولی قسمت موزه به صورت کامل اجرا شده است و به زودی افتتاح میگردد.

موزه بانک مرکزی: نگاهی به تاریخ و تکنولوژی پشت اقتصاد جهانی

موزه بانک مرکزی، مجموعه‌ای از اسناد، اشیاء تاریخی و مطالب تاریخی است که به دوران اقتصاد جهانی در طول تاریخ می‌پردازد. این موزه در سال ۱۹۹۳ توسط بانک مرکزی ایالات متحده تاسیس شد و حالا در واشنگتن دی‌سی قرار دارد. در ادامه، به بررسی تاریخچه این موزه و همچنین مجموعه ای از نمونه هایی که در داخل آن قرار دارند، پرداخته خواهد شد.

bank markazi mohandesisaz.com
bank markazi mohandesisaz.com5
bank markazi mohandesisaz.com1
bank markazi mohandesisaz.com1

تاریخچه موزه بانک مرکزی

موزه بانک مرکزی در سال ۱۹۹۳ به منظور حفظ و نگهداری از تاریخچه بانک مرکزی ایالات متحده تاسیس شد. در آن زمان، بانک مرکزی ایالات متحده بیش از ۲۲۰ سال سابقه در زمینه مدیریت پول و اقتصاد داشت. این موزه با هدف نگهداری اسناد، اشیاء و مطالب تاریخی بانک مرکزی تشکیل شد.

موزه بانک مرکزی شامل بیش از ۲۸۰ هزار شیء و اسناد است که تاریخچه اقتصاد جهانی را نشان می‌دهد. این مجموعه شامل مسکوکات پولی، نمونه‌هایی از اوراق بهادار، کتاب‌های تاریخی و بسیاری از اشیاء دیگر است.

این موزه با توجه به پروژه بزرگ باغ کتاب در حقانی قرار است به نزدیکی ساختمان مرکزی بانک ملی ایران در باغ کتاب انتقال پیدا کند که شرکت مهندسی ساز قسمت اعظمی از نمای داخلی این موزه را اجرا کرده است که با دیتیل سنگ خشک به دو روش اجرایی و با 4 طیف رنگ کار شده است.

پروژه نمای داخلی موزه بانک مرکزی

مجموعه باغ کتاب در حقانی، یکی از شعبه‌های شبکه باغ کتاب در تهران است. این فروشگاه، در محدوده خیابان حقانی و در نزدیکی خیابان ولی‌عصر و میدان ونک قرار دارد.

این مجموعه باغ کتاب، یک فضای فروشگاهی را با ابعاد بسیار بزرگ فراهم می‌کند. در اینجا، می‌توانید با تخفیف‌های ویژه، کتاب‌هایی در دسته‌های مختلف از جمله ادبیات، تاریخ، مذهبی، فلسفه، علوم و … را تهیه کنید. علاوه بر کتاب‌های فارسی، کتاب‌های انگلیسی و کتاب‌های صوتی نیز در این فروشگاه موجود هستند.

پروژه نمای داخلی موزه بانک مرکزی در واقع بخشی از مجموعه بزرگ باغ کتاب است .

مجموعه باغ کتاب در حقانی، یکی از شعبه‌های شبکه باغ کتاب در تهران است. این فروشگاه، در محدوده خیابان حقانی و در نزدیکی خیابان ولی‌عصر و میدان ونک قرار دارد.

این مجموعه باغ کتاب، یک فضای فروشگاهی را با ابعاد بسیار بزرگ فراهم می‌کند. در اینجا، می‌توانید با تخفیف‌های ویژه، کتاب‌هایی در دسته‌های مختلف از جمله ادبیات، تاریخ، مذهبی، فلسفه، علوم و … را تهیه کنید. علاوه بر کتاب‌های فارسی، کتاب‌های انگلیسی و کتاب‌های صوتی نیز در این فروشگاه موجود هستند.

مجموعه باغ کتاب در حقانی، به صورت روزانه و از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب باز است. این فروشگاه، با فضایی مطمئن، صمیمی و دوستانه، به عنوان یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید کتاب در تهران شناخته شده است.

علاوه بر فروش کتاب، مجموعه باغ کتاب در حقانی، فضایی مناسب برای خواندن کتاب‌ها در داخل فروشگاه نیز دارد. همچنین، در این فروشگاه، برگزاری جلسات ادبی و کلاس‌های آموزشی نیز در دستور کار قرار دارد. به همین دلیل، این مجموعه به یکی از مراکز فرهنگی و آموزشی محلی تبدیل شده است.

5.پروژه ماهان مال

پروژه ساخت پاساژماهان از سال 97 در منطقه آزاد انزلی با مشارکت بخش خصوصی و بصورت بهره برداری 15 ساله از مجموعه شروع به ساخت نموده است که این مجموعه در زمینی 2900 متر مربعی در 5 طبقه و در نهایت به مساحت زیر بنایی 10500 متر مربع افتتاح شد.

mahan-mall-mohandesaz.com
mahan-mall-mohandesaz.com6

باتوجه به ملاحضات ساخت نمای پاساژ که شرح می دهیم توسط مهندسی ساز شروع به طراحی و اجرا گردید.

نمای پروژه ماهان مال

نمای پاساژ یکی از مهم‌ترین اجراهای هنری در ایران است که اولین بار در سال ۱۳۶۷ توسط مهندس علی اکبر صادقی به منظور تزئین فضای داخلی پاساژ امیرکبیر تهران اجرا شد. این اجرای هنری که به عنوان یکی از اجراهای معروف و شناخته شده در جهان هنر شناخته می‌شود، به منظور جذب توجه و توسعه هنر معماری در ایران طراحی شده است.

نمای پاساژ شامل نصب تزئینات هنری در داخل ورودی پاساژ، به منظور جلب توجه مشتریان و افزایش جذابیت فضای داخلی پاساژ است. این اجرا به صورت یک نمایش هنری در نظر گرفته شده و هر ساله با همکاری هنرمندان برجسته و مجریان حرفه‌ای برگزار می‌شود. تزئینات هنری در نمای پاساژ شامل نورپردازی، نصب تابلوهای تبلیغاتی، استفاده از رنگ‌های زیبا و جذاب، نصب انواع تزئینات هنری و… است.

از جمله ویژگی‌های بارز نمای پاساژ می‌توان به شناخته شدن آن به عنوان یکی از نمادهای شهر تهران، تأثیرگذاری بر فرهنگ هنری و طراحی داخلی پاساژ‌ها، جذب توجه گردشگران داخلی و خارجی به فضای داخلی پاساژ، افزایش فروش در پاساژ و… اشاره کرد. نمای پاساژ با بهره‌گیری از طرح‌های هنری جذاب و متفاوت، تأثیر بسزایی بر روی رفتار مشتریان دارد و می‌تواند باعث افزایش فروش و درآمد پاساژ شود.

در نهایت، نمای پاساژ به عنوان یکی از  اجراهای هنری برجسته در ایران، نقش بسزایی در توسعه فرهنگ هنری و طراحی داخلی پاساژ‌ها داشته و همچنین تأثیرگذاری قابل توجهی در افزایش فروش و جذب مشتریان دارد.

نمای پاساژ هر ساله در فصل تابستان برگزار می‌شود و برخی از مجریان این اجرا شامل مهندس علی اکبر صادقی، مجتبی عبدالرحیمی، حمیدرضا ابوالقاسمی، آرش گودرزیان، مرتضی علیکرمی، محمدرضا نیک‌آبادی و… هستند. این اجرا به دلیل جذابیت و شناخته شدن بین مردم، هر ساله مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد و جذب توجه گردشگران داخلی و خارجی نیز می‌شود.

به طور کلی، نمای پاساژ به عنوان یکی از اجراهای هنری مشهور و برجسته در ایران، توانسته است نقش مهمی در توسعه هنر معماری و طراحی داخلی پاساژ‌ها ایفا کند. با تأثیرگذاری بر رفتار مشتریان و جذب توجه آن‌ها، این اجرا می‌تواند به عنوان یکی از عوامل اصلی افزایش فروش و درآمد پاساژ باشد. بنابراین، اجرای نمای پاساژ به عنوان یکی از رویدادهای مهم هنری و فرهنگی در ایران، برای دیدار کنندگان علاقه‌مند به هنر و طراحی داخلی، پیشنهاد می‌شود.

در مورد ساخت اسکلت پاساژ نیز باید توجه کرد که پاساژها به عنوان محیط‌های عمومی و گردشگری در شهرها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ساخت اسکلت پاساژ یکی از مهمترین مراحل ساخت این سازه‌ها است که به طراحی، محاسبه و نصب قطعات اسکلت پاساژ اشاره دارد.

یکی از اولین مراحل در ساخت اسکلت پاساژ طراحی آن است. در این مرحله، با توجه به نیازمندی‌های پاساژ، شکل و ابعاد اسکلت پاساژ طراحی می‌شود. همچنین، در این مرحله از نرم‌افزارهای مختلف مانند Revit و AutoCAD برای طراحی استفاده می‌شود.

مرحله بعدی محاسبه است. در این مرحله، از نرم‌افزارهای مختلف مانند ETABS و SAP2000 برای محاسبه نیروهای عملیاتی بر روی قطعات اسکلت پاساژ استفاده می‌شود. در این مرحله، تحلیل استاتیکی و دینامیکی انجام می‌شود تا بهترین طرح برای سازه پاساژ بدست آید.

در مرحله نصب، پیمانکاران اسکلت پاساژ پروژه ماهان مال را بر اساس طرح و نقشه‌های طراحی شده نصب می‌کنند. در این مرحله، نیاز به تجهیزات سنگینی مانند جرثقیل و دستگاه‌های بالابر وجود دارد. همچنین، پیمانکاران باید از ایمنی مطمئنی برای خود و کارگرانشان برای اجرای کار اطمینان حاصل کنند.

در نهایت، پس از نصب اسکلت پاساژ، قطعات پوششی مانند سقف، کف و دیوارهای بیرونی اضافه می‌شود. در این مرحله، از مواد ساختمانی مانند بتن، شیشه و فلز برای پوشش قطعات استفاده می‌شود. همچنین، در این مرحله، از تجهیزات مختلفی مانند دستگاه‌های برش، دستگاه‌های حفاری و دستگاه‌های جوش استفاده می‌شود.

علاوه بر این، در ساخت اسکلت پاساژ، باید به مسائل ایمنی نیز توجه شود. پیمانکاران باید از ایمنی کارگران خود و تجهیزاتی که در نصب اسکلت پاساژ استفاده می‌شوند اطمینان حاصل کنند. برای این منظور، باید دستورالعمل‌های ایمنی مربوطه را رعایت کرد و در صورت لزوم، تجهیزات ایمنی مانند برچسب‌های هشداردهنده، نشانگرها و پوشش‌های ایمنی نصب کرد.

در کل، ساخت اسکلت پاساژ یک فرایند پیچیده است که نیازمند توانایی‌های طراحی، محاسبه و نصب قطعات سازه‌ای است. همچنین، در ساخت اسکلت پاساژ، باید به مسائل ایمنی نیز توجه شود. با این حال، با رعایت استانداردهای مربوطه و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن، ساخت اسکلت پاساژ می‌تواند به یک فرایند موفق تبدیل شود که به نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌ها و محیط‌های گردشگری در شهرها کمک می‌کند.

6.ساختمان اداری شرکت آمیژاد

پروژه شرکت آلومینیوم آمیژه در شهرک صنعتی شمس آباد خ بوعلی واقع شده و دارای ۸۰۰۰ متر مربع بنا و ۵۵۰۰ متر مربع نما می باشد.

این پروژه بر خلاف سایر ساختمان اداری در منطقه دارای طراحی نما و داخلی خاصی بوده و از متریال های بروز و با کیفیت خارجی در ساخت استفاده شده است .

شرکت مهندسی ساز پس از ساخت اسکلت بتنی بنا عملیات نما و نازک کاری ساختمان اداری شرکت آمیژاد را بر عهده داشته است و از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ با توجه به توقف های کارفرما در پروژه ساخت را به اتمام رسانده است.

ساختمان اداری شرکت آمیژاد
ساختمان اداری شرکت آمیژاد

نمای ساختمان اداری شرکت آمیژاد شامل ۵۰۰۰ متر مربع سیمان شسته با بند های ۱.۴ متر بوده و دارای کنج های ابزار قلمدانی هستند ، نما به نوعی مدرن طراحی شده و با فلاشینگ های مشکی و شیشه های الومینیومی کرتین والی شرکت بندینی به متراژ ۵۰۰ متر مربع می باشد.

این ساختمان دارای ملاحظات ایمنی و حریق به دلیل وجود کارخانه ی ذوب آلومینیوم در کنار ساختمان است .

طراحی نما و سقف طبقه ی آخر این ساختمان به نوعی منحصر به فرد بوده و دارای شیب معکوس است و برعکس شیروانی می باشد و در نما الهام از دماغه ی کشتی می باشد و به نوعی شعار مجموعه در نما تداعی میشود و ضلع جنوبی پروژه مشابه بخش وی ای پی کشتی می باشد که در آن نمایی به بیرون دارند .

 

7.ساختمان اداری برج میلاد

این ساختمان با توجه به هزینه های بالای برج و نیاز به ساختمانی در کنار برج برای اداره ی مجموعه احداث شده است.

این پروژه زیر نظر شهرداری تهران و اداره ی مجموعه برج میلاد اجرا شده و پس از وقفه 4 ساله در سال 1401 ادامه کار داده در سال 1402 آماده ی بهره برداری می باشد .دارای دو ساختمان مجزا به مساحت های 4000 و 3000 متر مربع با بهره گیری از نمای خشک و سازه های lsf می باشد.

milad tower office
milad tower office

قسمت نمای ساختمان آجر ریلی بوده است.

milad tower office2
milad tower office2

 

8.پروژه ساختمان اداری نوری

پروژه ساختمان اداری نوری از سال 1397 شروع به ساخت و در 1398 با 5000 متر مربع بنا برای ایجاد محیط مناسب در قلب تهران جهت خدمات شرکت های دانش بنیان افتتاح گردید . این مجموعه از 15 سال پیش برای توسعه کشور در جهت دانش بنیان ایجاد ساختمان های اداری خود را آغاز نموده اند.

بسیار خوب، در ادامه به بررسی مفهوم شرکت دانش بنیان و عوامل موثر در توسعه آن خواهیم پرداخت.

noori mohandesisaz.com
noori mohandesisaz.com

با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی، شرکت های دانش بنیان به عنوان یک نیروی مهم در صنعت و بازار، نقش پررنگی دارند. این شرکت ها بر اساس ایده ها و نوآوری های خود، محصولات و خدمات جدیدی را توسعه می دهند که در بازار رقابتی به عنوان یک عامل اصلی محسوب می شوند.

9.پروژه بزرگ ایستگاه نوآوری شریف

پروژه بزرگ ایسنگاه نوآوری شریف در خیابان حبیب اللهی با هدف ارائه ی خدمات به شرکت خای دانش بنیان احداث شد و مراحل ساخت ساختمان های متعدد آن در حال اجرا و انجام است
شرکت مهندسی ساز افتخار انجام نمای دو ساختمان اصلی این مجموعه ساختمان های بلوک a و ساختمان شهید سلیمانی را دارد.

پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز
پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز

نمای این دو مجموعه بالای ۸۰۰۰ متر ترکیب فلاشینگ ،سیمان ،ناودانی ،شیشه کرتین وال ،اسپایدر و کامپوزیت می باشد.
نمای بلوک a با طراحی داخلی و سنگ کاری داخل لابی دارای هم خوانی است و در واقع نمای این ساختمان به گونه ای است که مفهوم نما را برای شما جابجا می کند و نما در واقع جداکننده ی داخل و خارج ساختمان نیست
فلاشینگ های نما از بیرون ساختمان تا داخل ادامه دارند و در واقع شما چه در بیرون ساختمان باشید چه در داخل فلاشینگ را با همان اندازه و همان شکل خواهید دید.

 

 

در پایان شرکت مهندسی ساز به پشتوانه طراحی و اجرای نمای خشک های منحصر بفرد و خاص آماده ارایه ی خدمات و اجرای نمای شماست.

با ما تماس بگیرید.

4 نظرات

  1. […] در شرکت مهندسی ساز تلاش بر این است نماهای رومی به سمت ایمن بودن و با اسکوپ خوب انجام گیرد برای اطلاع از قیمت و همکاری و اجرا با دفتر شرکت تماس حاصل نمایدد و لینک نمونه کارها (https://www.mohandesisaz.com/نمونه–کار–نما–building–facade–portfolio/) را حتما مشاهده نمایید. […]

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید