کابینت آشپزخانه سفید

0
1449
کابینت آشپزخانه سفید

 

کابینت آشپزخانه سفید

اکثر ما آشپزخانه هایی با کابینت رنگ روشن و سفید را دوست داریم زیرا رنگ سفید کمک می کند تا فضای ما تمیز، ساده و منظم به نظر برسد.مدل کابینت آشپزخانه سفید از انواع طرح های پرطرفدار و محبوب کابینت است، که طرفداران بسیار زیادی دارد. رنگ سفید رنگ انرژی بخش و زیبایی است و اگر این رنگ در آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد فضای آشپزخانه را شیک و بی نظیر نشان می دهد و با توجه به اینکه کابینت ها بیشترین فضا از آشپزخانه را اشغال می کنند اگر شما تمایل دارید دکوراسیون آشپزخانه تان را طراحی نمایید بهتر است رنگ کابینت ها را سفید انتخاب کنید. این رنگ بسیار پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی است، درخشان و پرنور و آرامش دهنده و نشان دهنده ی تمیزی و پاکی است و سردی و بی روحی رو القا میکند. یکی از دلایلی که کادر پزشکی بیمارستان ها از رنگ سفید استفاده می کنن این است که این رنگ حس پاکیزگی میدهد. یکی از خوبی های سفید و به طور کلی رنگ های روشن این است  که فضا را باز و بزرگ نشان میدهند. این ویژگی در آشپزخانه های کوچک خیلی پراهمیت می باشد.

سفید رنگی خنثی ست و به عنوان پس زمینه ی خیلی از رنگها بکار میرود. به طور کلی میتونیم سفید رو در هرجایی و درکنار هررنگی به عنوان ترکیب به کارببریم. این ترکیب به خصوص با رنگ های گرم حس خیلی خوبی را منتقل میکند. البته استفاده افراطی از این رنگ ممکن است سرد و کسل و منزوی کننده باشد. میتوانیم برای اینکه سردی سفید رو بگیریم، کنار آن از طرح چوب یا طرح های طبیعی یا حتی از طیف های مختلف رنگ استفاده کنیم. در کنار سفید، جلوه ی این رنگ ها و طرح ها بیشتر میشود.

سفید شامل طیف گسترده ای از رنگ ها است. مثل سفید ساده که به دو صورت براق و مات بکار میرود، شیری، استخوانی، که مقداری مایل به زرد است، سفید عاجی، سفید مرمری، سفید صدفی و … که استفاده از این ترکیبات رنگی سفید در کنار رنگ هایی مثل نقره ای، قهوه ای، طلایی و … جذابیت خیلی زیادی ایجاد میکند.

کابینت آشپزخانه سفید
کابینت آشپزخانه سفید

نکاتی درباره کاربرد رنگ سفید برای کابینت

رنگ سفید به سبب ماهیت خنثی که دارد به خوبی با هر رنگی هماهنگ می شود و نور را به خوبی منعکس می کند و فضای آشپزخانه شما را نورانی تر می کند. اگر می خواهید کابینت با طرح مدرنی داشته باشید بهتر است کابینت هایی را انتخاب نمایید که از ترکیب رنگ سفید با رنگ چوبی تولید شده اند.

اگر کابینت سفید رنگی را برای آشپزخانه خود انتخاب می کنید بهتر است در کف سازی از رنگ های کمی تیره یا طرح چوب استفاده نمایید تا کابینت خودش را بهتر به نمایش دیدگان بگذارد.

مدل کابینت سفید طلایی ، ایده ای که در بسیاری آشپزخانه های کلاسیک از آن استفاده می کنند.

استفاده از سنگ هایی چون مرمر  و یا سرامیک های طرح سنگ مرمر در فواصل بین کابینت ها حس آشپزخانه ای گران قیمت را به ببینده منتقل می کند .

استفاده از ام دی اف رنگ چوب در کنار کابینت هایی با رنگ سفید، دیزاین گرم و مدرنی را ایجاد می کند.

هنگامی که از یک مدل کابینت سفید استفاده می کنیم، می توانیم رنگ سفید کابینت ها را با رنگ دوم دیگر ، مثل رنگ بنفش به کار ببریم.

ترکیب دو رنگ سفید و قهوه ای در طراحی کابینت های مدرن ، موجب گرم تر نشان داده شدن فضای داخلی می شوند.

وقتی از کابینت سفید در آشپزخانه خود استفاده می کنید، فرصت خیلی خوبی خواهید داشت تا دیوار بین کابینت ها یا دیوار پشت ظرفشویی را با مدلی متفاوت طراحی کنید. این امر باعث جذابیت هر چه بیشتر کابینتها و فضای آشپزخانه خواهد شد.

کابینت آشپزخانه سفید
کابینت آشپزخانه سفید

مزایای داشتن آشپزخانه با کابینت سفید

آشپزخانه با کابینت سفید با گذشت زمان پایدار بوده و مقاومت دارد و همیشه طبق مد و سبک روز باقی می‌ماند.

۲- سفید یک رنگ خنثی است و به راحتی می تواند با رنگ های دیگر ست شود.

۳- سفید یک حس مثبت و خوبی ایجاد می کند.

۴- سفید نور را بازتاب می‌کند و باعث می‌شود یک آشپزخانه کوچک ،با وسعت بیشتری به نظر برسد.

۵- رنگ سفید پر طرفدار و پرفروش است.

۶- رنگ سفید به شما فرصت می دهد تا رنگ های متفاوتی را برای دیوارهای بین کابینت ها انتخاب کنید.( خنثی ست)

۷- آشپزخانه ی سفید، فضای داخلی را شسته رفته تر نشان میدهد.

۸- رنگ سفید محبوبترین رنگ در طراحی آشپزخانه های کلاسیک است.

۹- استفاده از رنگ سفید در طراحی کابینت باعث پراکندگی گسترده تر نور و در نتیجه آشپزخانه  روشن تر می شود.

۱۰- تقارن در طراحی کابینتهای با رنگ سفید یا روشن می تواند چشمگیر باشد.

کابینت آشپزخانه سفید
کابینت آشپزخانه سفید

معایب داشتن آشپزخانه با کابینتهای سفید

۱- کابینتهای سفید به راحتی کثیف می شوند. اولین نکته درباره ی داشتن کابینت سفید، تمیز کردن مدام آشپزخانه است. رنگ سفید به راحتی کثیف می شود، زیرا این رنگ روشن تر از تمامی رنگ های دیگر بوده است.

۲- سفید یک رنگ خسته کننده است. برخی ها نمی توانند بیشتر از یک سال آشپزخانه ی کاملا سفید را تحمل کنند. اگر یک کابینت رنگی به ترکیب رنگ آشپزخانه ی سفید خود اضافه کنید می توانید این مشکل را برطرف کرده و کابینت های زیباتری داشته باشید. آشپزخانه های کاملا سفید برای افراد آرام که علاقه ی زیادی به رنگ های خنثی دارند مناسب است اما برای افراد پر جنب و جوش اصلا گزینه ی مناسبی به نظر نمی رسند. به طور کلی می توان نتیجه گرفت برای انتخاب این رنگ بهتر است شخصیت خود و اعضای خانواده را در نظر بگیرید.

۳- ترک برداشتن رو کش کابینت. هنگامی که شما در آشپزخانه ای با کابینت سفید پخت و پز می کنید، بعضی از حوادث مانند برخورد اشیا نوک تیز به کابینت و یا ریختن آب روی کابینت سفید به آن آسیب می رساند و این موضوع سبب ایجاد خراشهای قابل توجه سیاه و سفید بر روی کابینت می شود. بنابراین ترک ها مانند لکه، ظاهری نامطلوب به کابینت ها می دهد.

۴- تغییر رنگ. اگر مواد رنگی مانند سس کچاپ بر روی کابینتهای شما بریزد باید سریعا آن را تمیز کنید زیرا ممکن است مانند لباس های سفید تغییر رنگ داده و هیچگاه لکه ی به جا مانده پاک نشود.

کابینت آشپزخانه سفید
کابینت آشپزخانه سفید

آشپزخانه یکدست سفید فضایی بسیار مناسب برای استفاده از عناصر رنگارنگ و ایجاد تضاد در دکوراسیون فراهم می کند. البته یک آشپزخانه مدرن یا کلاسیک با کابینت های سفید به اندازه کافی زیبا و شکیل است و نیازی به اضافه کردن رنگ های دیگر ندارد اما برخی ترجیح می دهند از رنگ های دیگر مانند قهوه ای، زرد، مشکی و … برای جذابیت بیشتر استفاده کنند. اگر ظاهری یکدست سفید می خواهید خوب است کابینت سفید آشپزخانه را با کفپوش های سرامیکی سفید رنگ ترکیب کنید. آنهایی که ظاهری متنوع تر می خواهند کفپوش چوبی یا صفحه روی کابینت چوبی گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

رنگ ها و ترکیب های پرطرفدار کابینت آشپزخانه سفید

کابینت سفید طلایی

رنگ طلایی میتواند در دل رنگ سفید، حسی از لوکس بودن را منتقل کند. اما باید توجه کرد که استفاده از طلایی، ظرافت های خاصی دارد. و حتما باید رنگ دیوارهای آشپزخانه را هم در هماهنگی مدنظر داشت.

در طرح‌های مدرن و سبک های جهانی، بیشتر از رنگ طلایی در دستگیره ها، یراق آلات و المانهای ظریف استفاده می کنند. که باعث جذابیت خاصی در آشپزخانه می شود.

کابینت سفید و مشکی

کابینت سفید و مشکی با المان‌ها و شیرآلات طلایی بر روی بخش‌های مشکی  کابینت حس لاکچری را ایجاد می کند. بخصوص اگر با طرهایی از چوب آمیخته باشد حس گرما و شکیل بود را انتقال خواهد داد.

کابینت آشپزخانه سفید
کابینت آشپزخانه سفید

کابینت سفید طلایی

این رنگ در کابینت، طرحی زیبا از یک اجرای نادر کابینت است. بسیار زیبا است و طرحی جسورانه و شیک می باشد، برای نشان دادن قدرت این ترکیب عالی است.

کابینت سفید و قهوه ای و کرم

ترکیب کردن رنگ قهوه‌ای و کرم در کابینت‌های سفید خیلی متداول است. چون:

اولا رنگ قهوه‌ای خودش به‌تنهایی رنگ محبوبی است، مخصوصا با طرح‌های چوبی.

دوم اینکه رنگ قهوه‌ای رنگ گرمی است و برای افرادی که سرمای رنگ سفید رو به صورت یکپارچه نمی‌پسندند، باعث ایجاد تعادل حس گرما و سرما در آشپزخونه‌ میشود.

سوم اینکه رنگ قهوه‌ای دیر کثیف میشود و با استفاده از این رنگ میشود اشکال زود کثیف شدن رنگ سفید را کاهش داد.

کابینت آشپزخانه سفید
کابینت آشپزخانه سفید

مدل کابینت سفید و قهوه ای و سبز

سبز خیلی خوب میتواند با قهوه‌ای ست شود. این سه رنگ در کنار هم حس سادگی و صمیمیت را میدهد و احساس همیشه بهاری را در فضای آشپزخانه به وجود می آورد.

ترکیب رنگی سفید و طوسی

ترکیب این دو رنگ یک فرصت بسیار عالی برای به نمایش گذاشتن رنگ های شاد و قوی به میزان جزئی در دکوراسیون آشپزخانه است. کافی است در چنین آشپزخانه ای مقداری میوه و گل های رنگارنگ را بروی روی کابینت قرار بدهید تا سریعا چشم های هر بیننده ای به این رنگ ها جلب شود.

کابینت آشپزخانه سفید
کابینت آشپزخانه سفید

ترکیب رنگ : قرمز+ سفید + آبی

گاهی در آشپزخانه‌های سفید از رنگ‌های قرمز و آبی در نقاط مشخصی (مثل ظروف یا درب چند کابینت و …) استفاده می‌شود تا ترکیبی از رنگ‌های کلاسیک کنار یکدیگر بنشینند. ترکیب و همراهی این سه رنگ الهام بخش دریاست و باعث خواهد شد تا اعتماد به نفس بیشتر و رضایت زندگی را بهتر احساس کنید.

ترکیب رنگی : سفید + بنفش + مشکی

این ترکیب سه رنگ برای آشپزخانه های بزرگ بسیار عالی است، اگر دیوارها را بنفش و کابینت ها را سیاه و سطوح سفید و استیل باشد یک فضای شاد و دلچسب را ایجاد میکند.

ترکیب رنگی : سفید + آبی + سبز

می‌توان آشپزخانه‌ی با کابینت سفید عادی را با استفاده از کاشی‌های آبی و سبز و بژ در فاصله بین دو ردیف کابینت بالا و پایین به کلی تغییر داد. و احساس زیبایی را به ارمغان آورد

ترکیب رنگی : رنگ برنز + سفید + مشکی

ترکیب این سه رنگ بسیار زیبا ست، بخصوص برای کسانی که بسیار به سبک کلاسیک علاقمند هستند.

ترکیب رنگی : خاکستری + آبی + سفید

ترکیب این سه رنگ حس  آشپزخانه  ای آرام و بی سرو صدا را هدیه می دهد.

 

www.housebeautiful.com

www.salamsakhteman.com

www.decoist.com

www.dekoristik.com

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید