قیمت نمای خشک سرامیک

4
4232
قیمت نمای خشک سرامیک
قیمت نمای خشک سرامیک

اطلاق نام سرامیک خشک به دلیل قابلیت عدم جذب رطوبت توسط این پانل هاست که با حذف ملات از زیرسازی نما این امکان را فراهم آورده است که این نوع پانل ها را در ارتفاع های زیاد و حتی در برج ها با ارائه دفترچه محاسبات سازه ای توسط شرکت مجری مربوطه نصب نمود.

قیمت نمای خشک سرامیک

قیمت نمای خشک سرامیک: نمای خشک سرامیک چیست؟ نمای سرامیک خشک امروزه به عنوان جدیدترین نمای ساختمان ها شناخته می شود و سرامیک خشک  از آن دست مصالح جدید و نوینی می باشد که در صنعت سازه و ساختمان ظهور کرده و زمینه ساز تحولی عظیم در صنعت سازه و ساختمان شده است. تولید سرامیک خشک نمونه ی بارز تاثیر پیشرفت مهندسی متالوژی در عمران می باشد. این نوع سرامیک جزو سرامیک های پیشرفته ی پرسلانی بوده و به روش اکستروژن تولید می گردند.

یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها می باشد، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند. سرامیک خشک دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ بوده و به دلیل مزیت های زیادی که دارد مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

مزیت های نمای سرامیک خشک نسبت به سایر نماها چیست؟

نمای سرامیک خشک جزو مصالح یا سرامیک هایی می باشد که به فول بادی معروف می باشند. سرامیک فول بادی از معروف ترین انواع نمای خشک می باشد  به سرامیک های اطلاق می شود که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک درصد بوده و در نتیجه در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند.

▪ یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم نمای سرامیک خشکمقاومت شیمیایی بالا می باشد. این سرامیک ها در برابر مواد خورنده ی اسیدی و بازی، مواد شوینده بسیار مقاوم بوده و ثبوت رنگ خود را در برابر این مواد به خوبی حفظ می کنند.

▪ مقاومت در برابر خش خوردگی از دیگر مزیت های نمای سرامیک خشک می باشد، به همین جهت این نوع نما زیبایی و ظاهر خود را در طی سالیان متمادی حفظ کرده و به راحتی درخشندگی و یکنواختی سطح خود را از دست نمی دهند.

▪ علاوه بر حفظ ثبوت رنگ در برابر مواد شیمیایی مخرب، این نوع نمای سرامیکی در برابر اشعه های مضر خورشید مانند اشعه ی یو وی نیز ثوبت رنگ خود را حفظ می کند. این نوع مصالح در برابر آتش سوزی نیز مقاوم بوده و با خیال راحت می توان از آن ها استفاده کرد.

▪ نصب سریع و راحت، پایین آمدن هزینه ی نمای ساختمان ها، صرفه جویی در زمان اجرای پروژه ها خصوصا پروژه های بلند مدت از دیگر مزیت های مهم نمای سرامیک خشک می باشد.

قیمت نمای خشک سرامیک
قیمت نمای خشک سرامیک

 کاربرد نمای سرامیک خشک چیست؟

نمای سرامیک خشک پرسلانی در دو نوع سوراخ دار و تو پر تولید شده و در بازار مورد عرضه قرار می گیرد. هر دوی این سرامیک های پرسلانی برای کاربردهای اداری، تجاری و مسکونی مناسب می باشند. برای دو پوسته کردن ساختمان و افزایش ایمنی ساخت، برای عایق کردن ساختمان مانند عایق صوتی، عایق حرارتی و برودتی کاهش وزن ساختمان و کاهش مصرف مصالح ساختمانی مانند گچ و ملات سیمانی این نوع نما به کار برده می شود. این نوع نما قابلیت اجرا در تمامی شرایط آب و هوایی را داشته و می توان از فضای موجود بین دیوار و نما برای عبور تاسیسات مکانیکی ساختمان استفاده نمود. این نوع نما دارای عمری طولانی و با دوام بوده و در یکی از مزیت های بسیار مهم آن این است که در صورتی خرابی قسمتی از نما به راحتی می توان قسمت از بین رفته را تخریب کرد و قطعه ای سالم را جایگزین کرد. این نوع نما طبق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می گردد. قیمت نمای خشک سرامیک بستگی به به نوع نمایی است که انتخاب می کنید.

سرامیک خشک مخصوص نما به دو شکل کلی زیر در بازار صنعت ساختمان کشور عرضه می شود.

۱- سرامیک مجوف پرسلانی

۲- سرامیک توپر پرسلانی ( سرامیک فول بادی )

سرامیک پرسلانی خشک مجوف : این سرامیک خشک پرسلانی به جهت داشتن سوراخ هایی در ضخامت خود خاصیت عایق بندی بیشتری دارند. چرا که هوای موجود در حفره های خالی از نفوذ هوای سرد یا گرم از بدنه سرامیک جلوگیری می کنند. در واقع سوراخ های بدنه  این نوع نمای سرامیک نقش عایق را بازی می کنند. به جهت سوراخ های موجود در بدنه سرامیک، درصد قابل توجهی از حجم نما هوا خواهد بود. وضعیت فوق الذکر  باعث کاهش وزن بخش پوشش نمای خشک می شود.

قیمت نمای خشک سرامیک
قیمت نمای خشک سرامیک

نحوه عایق بندی نمای سرامیک مجوف پرسلانی : در سرامیک سرامیک مجوف پرسلانی با تعبیه حالت کام و زبانه در دو وجه بالا و پایین آن، مسائل مربوط به آب بندی را به طور ۱۰۰ درصد حل می کنند. به این نحو که هوا پشت آنها می رود ولی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت نما نفوذ نمی نماید. نمای سرامیک خشک پرسلانی دارای قطعات مخصوص برای کنج ها، کف پنجره ها و فلاشینگ های ساختمان می باشد.قطعات ذکر شده در بالا به نمای تمام شده در عین ظرافت، قابلیت رگلاژ و آب بندی را می دهد. در همه روش های نصب خشک سرامیک امکان استفاده از لایه عایق مابین پوسته سرامیکی و دیواره پیرامونی وجود دارد.از آنجایی که روش نصب خشک سرامیک پرسلانی را Ventilated System  می نامند و هوا در پشت آن در جریان است، لزومی به پر کردن بندهای مابین سرامیک ها نیست؛ فقط در اقلیم هایی که دارای کج باران هستند مانند شهر رشت و همچنین اگر در بستر کار عایق رطوبتی مناسبی اجرا نشده باشد می توان از مواد بندکشی پایه پلی یورتان که در قبال اشعه UV مقاوم هستند استفاده نمود.

روش های نصب نمای سرامیک پرسلانی توپر -یک سانتی متری- فول بادی روش نصب نمایان (VISIBLE)

روش نصب نمایان (VISIBLE) : در این روش تایل های سرامیک خشک پرسلانی با کلیپس، بر روی ریل های آلومینیومی زیرسازی می شود. گلیپس ها در فواصل مشخص شده متصل می گردند. رنگ کلیپس ها با رنگ سرامیک انتخابی به کمک رنگ پلی استر با روش الکتروستاتیکی یکسان می شود. ودر محل اتصال سرامیک به ریل نیز ، لاستیک های EPDM  از لغزش سرامیک ها جلوگیری می نمایند.

سیستم شیاری (INVISIBL) : سرامیک نما جهت زیبا سازی نمای خارجی ساختمان ها استفاده شده و علاوه بر ایجاد زیبایی و جذابیت ظاهری نما، به دلیل قابل کنترل بودن طراحی و نصب سرامیک ها که دارد نظر مثبت بسیاری را به خود جلب نموده است. سرامیک نما با سرامیک دکوراسیون داخلی ( سرامیک کف آشپزخانه و … ) متفاوت است. سرامیک ها علاوه بر اینکه معدنی هستند در عین حال خواص فلزی نیز ندارند.

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک

این قیمت برآورد اولیه یک متر نمای سرامیک خشک جهت اجرای دیوار صاف و بدون پنجره می باشد . برای محاسبه دقیق و قیمت اصلی و نهایی متر واحد کار یا متر کلی کار می بایست نقشه های اصلی آن موجود باشد . از روی آن دقیقاً سختی کار و لوازم مصرفی و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای اجرا مشخص شود .

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پرسلانی چیست و حتی نحوه نصب و روش نصب در قیمت آن تأثیر به سزایی دارد که این قیمت برای مدل نمایان و ارزان ترین مدل نصب محاسبه شده است. همچنین در مدل های مختلف نصب بسته به نقشه های موجود ممکن است که یک روش از روش دیگر ارزانتر شود در صورتی که در ساختمان دیگر ممکن است همان نما گرانتر شود .

قیمت نمای خشک سرامیک
قیمت نمای خشک سرامیک

قیمت اجرای نمای سرامیک خشک پرسلانی چیست: در کل حدوداً ۸ روش نصب سرامیک خشک داریم که هر کدام بسته ب نوع ساختمان شما انتخاب می شود و باید محاسبه و سپس قیمت دقیق مشخص شود .

ردیف قیمت نمای خشک سرامیک پرسلانی متراژ        ریال
۱ تهیه آهن آلات و زیرسازی  و اجرای نصب زیرسازی فلزی ۱ متر مربع ۷۵۰،۰۰۰
۲ ادوات نصب سرامیک خشک جهت زیرسازی با سرامیک پرسلانی به ابعاد ۶۰*۱۲۰درجه یک ،تهیه لوازم ریزمصرفی شامل رانرهای تک و دوطرفه آلومینیومی رنگ شده وکلیپس استیل همرنگ سرامیک به همراه فنرها ولاستیک، واشروپیچ ومهره های مخصوص وهمچنین براکت های مورد نیازبه صورت کامل برای اجرای سیستم نمایان . ۱ متر مربع ۱،۴۰۰،۰۰۰
۳ نصب سرامیک خشک پرسلانی به ابعاد ۶۰*۱۲۰ ، برش،مونتاژ ونصب بصورت نمایان ، مراحل ازصفرتاصد ، با ۳  سال گارانتی اجرا ، به همراه نظارت مهندسی و برداشت دقیق وضع موجود ۱ متر مربع ۱،۵۰،۰۰۰
۴ سرامیک ۶۰*۱۲۰ ( قیمت متوسط) ۱ متر مربع ۸۵۰،۰۰۰
۵ لوازم ریز مصرفی ۱ متر مربع ۳۵۰،۰۰۰

 

قیمت ۹۸ نصب سرامیک خشک،نحوه اجرای سرامیک وسنگ خشک،براورد قیمت،طبق طرح ومصالح درخواستی خریدارمحاسبه میگردد. قیمت سرامیک پرسلانی ازمتری ۵۰۰،۰۰۰ ریال تا متری ۸،۰۰۰،۰۰۰ ریال می باشد قیت اجرای سرامیک خشک باتمامی لوازم ازصفرتاصد ازمتری۳،۸۰۰،۰۰۰ تا۵،۵۰۰،۰۰۰ ریال می باشد که منطبق باطرح دقیقا برسی میگردد. ویژگی های سیستم نصب سرامیک خشک: در این نوع سیستم ها به دلیل اینکه پروفیل های عمودی آلومینیومی از میان درز سرامیک ها دیده می شوند، به جهت زیبایی بیشتر این پروفیل به رنگ مشکی رنگ آمیزی می شود. درز میان سرامیک ها ۶ یا ۸ میلی متر تنظیم می شود. باز بودن این درزها این امکان را فراهم می آورد که هوا در پشت سرامیک ها جریان داشته باشد و از ایجاد تقطیر در پشت سرامیک ها جلوگیری به عمل آید استفاده از سرامیک خشک: جهت عایق شدن دیوارهای خارجی می توان از فضای مجوف موجود میان سرامیک ها و دیوارهای خارجی جهت نصب مواد عایق صوتی و حرارتی استفاده کرد. جهت اطراف بازشوها (پنجره ها)، خرپشته و فلاشینگ ها چنانچه از سرامیک خشک استفاده می شود، بایستی قبل از اجرای سرامیک ازپوشش عایق رطوبتی و حرارتی استفاده شود. استفاده از ورق های آلومینیوم کامپوزیت هم در این محل ها مناسب است.

قیمت نمای خشک سرامیک
قیمت نمای خشک سرامیک

☆ جمع کل قیمت هر متر مربع : چهار میلیون و پانصد هزار ريال  می باشد ۴،۵۰۰،۰۰۰ ☆

پس به‌طور کلی می‌توان مولفه دانش در تولید یک محصول را به‌عنوان معیاری برای تعیین پیشرفته یا سنتی بودن آن در نظر گرفت، به طوری که سرامیک خشک نما به دلیل نوع تولید آن که بر اساس دو گونه اکسترودی و استفاده از دستگاه های پیشرفته ورقه ورقه نمودن سرامیک به ضخامت یک سانتی متر تقسیم بندی می گردد از دسته سرامیک های پیشرفته محسوب می گردد. امروزه نمای خشک سرامیک جز بهترین و محبوبترین نماها محسوب می شود، هم به دلیل زیبایی و یکدست بودن آن و هم به دلیل مقرون به صرفه بودن در مبحث انرژی. بنابراین نصب نمای خشک می تواند کمک شایانی به محیط زیست داشته باشد.

نکته پایانی

▪▪▪ نمای سرامیک خشک جزو مصالح یا سرامیک هایی می باشد که به فول بادی معروف می باشند. سرامیک فول بادی به سرامیک های اطلاق می شود که میزان جذب رطوبت آن ها کمتر از یک درصد بوده و در نتیجه در برابر یخبندان مقاومت بسیار بالایی دارند. یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم نمای سرامیک خشک مقاومت شیمیایی بالا می باشد. استفاده از نما می توانند مزیت های فراوانی را برای استفاده کننده داشته باشد.▪▪▪

4 نظرات

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت شما بنده برای یک بخش از کارهای اجرایی خود در بازار بزرگ مرکز تجاری ایران مال احتیاج به نمونه ای از قطعات زیر سازی سرامیک خشک دارم مخصوصا مدل کیل و نمونه ریل های آلومینیومی . میخواستم ببینم امکان ارسال نمونه دارید که ما بررسی کنیم تا بتوانیم با شما همکاری کنیم

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید