معرفی شرکت عمرانی کیسون

1
11596

در این مقاله به عنوان معرفی اولین شرکت عمرانی و معماری قصد داریم ، شرکت بزرگ عمرانی کیسون و به نوعی بزرگترین شرکت پیمانکاری ایران ( شرکت هایی مانند مپنا و… در ارزیابی و معرفی ما نیستند) در زمینه ی عمرانی را معرفی کنیم.
این شرکت هفت بار در سال‌های ۱۳۷۹، ۱۳۸۷، ۱۳۸۶، ۱۳۸۰، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ به عنوان صادرکننده نمونه خدمات فنی و مهندسی در ایران انتخاب شده و در سال ۲۰۱۵ در زمره ۱۰۰ پیمانکار برتر جهان قرار گرفته‌است.کیسون در سال ۱۹۷۵ تأسیس شده‌است.

این شرکت در ونزویلا ۱۰ هزار واحد مسکونی ساخته‌است.کیسون در بلاروس نیز پروژه‌های ساختمانی اجرا می‌کند.در حال حاضر چندین پروژه برون مرزی نیز در حال اجرا دارد ، در حال رایزنی برای پروژه ای در کشور کوبا نیز می باشد ، بزرگترین پروژه ی شرکت پروژه بزرگ بازار بزرگ ایران (ایران مال) می باشد.

رئیس هیئت مدیره  شرکت کیسون، محمدرضا انصاری است.

این شرکت در قسمت اجرا ، طراحی و نظارت بر حسن اجرا یکی از بالاترین کیفیت های ساخت در کشور را داراست و به جرات می توان بهترین شرکت عمرانی فعال ایران آنرا معرفی کرد ام با توجه به تحریم های یکطرفه ی ایران این شرکت نیز آسیب جدی ای در زمینه ی عقد قراردادهای برون مرزی دیده است و در حال حاضر در لیست شرکت های تحریم شده قرار دارد .
وجه تمایز بسیار مشهود کیسون با سایر پیمانکاران ایرانی رعایت ایمنی بالای آن می باشد،این ویژگی زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که بدانیم آمار مرگ ناشی از کار در ایران ۲.۳ مرگ در روز است( طبق اعلام تامین اجتماعی) و این تنها آمار بیمه شدگان است ، آمار مرگ حقیقی اما بالاتر از این عدد است و متاسفانه در کشور ما توجهی به این موضوع صورت نمی گیرد (آمار بین ۶ تا ۷ نفر می باشد که به صورت رسمی اعلام نمی شود).در مقالات بعدی مطلب کاملی در مورد ایمنی برایتان آماده می کنیم.

 

در معنی لغوی کیسون در مهندسی عمران و ساختمان به نوعی از شالوده‌های خاص اطلاق می‌شود که به آن‌ها شالوده‌های صندوقه‌ای نیز می‌گویند. این شالوده‌ها هم به صورت عمیق و هم به صورت سطحی موحود هستند. از این شالوده‌ها گاه برای کندن عمق آب در رودخانه‌ها نیز استفاده می‌شود. بیماری کیسون نیز ناشی از تغییر فشار هوا در داخل این صندوقه‌ها با جو زمین بوده و برای کارگرانی که داخل این شالوده‌های صندوقه‌ای کار می‌کردند بوجود می‌آمده‌است. از این تکنولوژی در جنگ جهانی دوم در حمله به نرماندی فرانسه نیز استفاده شده‌است.

مهندسی ساز قصد دارد با معرفی شیوه ی صحیح اجرای هر قسمت از ساخت به رشد دانش مهندسی کشور کمک کند ،در این راه با معرفی شرکت های برتر در هر زمینه و نیز آموزش های صحیح برای اشخاص مبتدی تا حرفه ای سعی در رسیدن سربع تر و درست تر به هدف خود دارد.

1 نظر

  1. گروه اجرایی لطیفی یکی از پیمانکاران کیسون هست که به هر طریق ممکن پول نیروها و کارگرهایی که براشون کار میکنند رو میخوره و حق الزحمه شون رو پرداخت نمی کنه. با این روش تونسته برا خودش برو بیایی و پول و سرمایه ای جمع کنه.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید