دکوراسیون منزل عروس

0
1530
دکوراسیون منزل عروس
دکوراسیون منزل عروس

اگر ازدواج کرده اید اکنون زمان آن رسیده است که خانه خود را به شکلی تزئین کنید که عشق تان را به یکدیگر نشان دهید، تا جاودانه بماند.

دکوراسیون منزل عروس: ایده های دکوراسیون تازه متولد شده یا منزل نو که قرار است سالها عاشقانه در آن زندگی کنید و البته نیازی به بیهوده کاری نیست ، نیازی نیست دکوراسیون منزل خود را طوری طراحی کنید که  همه کسانی را که وارد خانه شما می شوند، در و دیوار و پنجره و تمام جزئیات خانه فریاد بزنن  ، “شما ازدواج کرده اید!”واقعیت این است که همه میدانند که شما ازدواج کرده اید.  بنابراین در اینجا چند ایده جالب برای دکوراسیون تازه عروس و داماد وجود دارد که خانه شما را با عشق و خوشبختی و با مهربانی بسازید. در زندگی هر انسانی، لحظات شروع یه مسیر، از اهمیت ویژه‌ای برخورداره اهمیت این لحظات زمانی بیشتر میشه که مربوط به تصمیمات مهم زندگی باشه. یکی از این تصمیمات، ازدواجه و شروع یه زندگی مشترکه. گذشته از این تصمیمات مهم، یکی از مسائلی که برای تمامی عروس‌های ایرانی اهمیت ویژه‌ای داره؛ نحوه چیدمان و دکوراسیون اولین منزل مشترکه‌.

دکوراسیون خانه عروس باید چگونه باشد؟ امروزه اغلب زوج‌های جون، زندگی مشترکشون رو در منازل کوچیک یا اجاره‌ای شروع می‌کنه. شاید این مسئله سبب ‌بشه تا تصور کنین، نمی‌تونید ایده‌های خلاقانه خود رو به اجرا بگذارین، اما شما می‌تونید با اجرای ایده‌های موقت و قابل انتقال، منزل خودتون رو به بهترین شکل طراحی کرده و حتی خونه اجاره‌ای رو نیز به زیباترین نحو ممکن تزیین کنین.

دکوراسیون منزل عروس
دکوراسیون منزل عروس

سبک‌های دکوراسیون داخلی برای منزل عروس : اولین مسئله مهم، راجع چیدمان منزل عروس، انتخاب سبک‌‌ دکوراسیونه. که خیلی مهمه چه سبکی رو برای چه خونه ای انتخاب کنیم.

☆ سبک مدرن برای خانه عروس :  سبک مدرن، بیش از اینکه وسایل دیده بشه نحوه چیدمان اونها به چشم میاد. بنیان اصلی سبک مدرن به کارگیری رنگ‌های روشن و استفاده از خطوط منظمه و معمولا نیز به دو حالت رسمی و غیررسمی تقسیم میشه. تو سبک مدرن رسمی خطوط منظم به کار برده میشه و تنوع رنگ در اون کمه. در سبک مدرن غیررسمی، از وسایل ساده با تنوع رنگ بیشتر استفاده میشه.

☆ سبک سنتی یا کلاسیک برای خانه عروس : یکی از بهترین و پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون، سبک سنتیه. بنیاد این سبک بر استفاده از اشیاء سنتی بنا شده. زیبایی این سبک زمانی بیشتر میشه که هیچ شی متضادی بین وسایل نباشه. تو این سبک از رنگ‌های سبز، هلویی، بادنجانی و… استفاده میشه. البته ترکیب رنگ‌های طلایی و زرشکی یکی از پر طرفدارترین رنگ‌های این سبک به شمار‌ میاد که می‌تونید اون رو با انواع مبلمان کلاسیک و یا مبلمان استیل و سلطنتی فراهم کنین.

☆ سبک تلفیقی منزل عروس : اولین مسئله‌ای که ممکنه، بسیاری از عروس و دامادها، برای چیدمان منزل خود با اون مواجه بشن، وجود سلایق متفاوت هست این مشکل، سبب شکل‌گیری سبک تلفیقی شده، بهترین راه برای حل این مشکل، ترکیب نظرات با همدیگه اس. این سبک، جمع بین زیبایی‌های دو یا چند سبک هست از این رو زیبایی خاص خود رو داره برای اعمال این سبک، شما می‌تونید از فرش مدرن در کنار مبلمان استیل یا کلاسیک و یا بالعکس، از فرش سنتی ایرانی در دکوراسیون امروزی استفاده کنین.

☆ سبک روستایی برای منزل عروس : در سبک روستایی بیشتر از وسایل ساده استفاده میشه و اغلب از رنگ‌هایی که در طبیعت وجود داره مانند قهوه‌ای و سبز بهره می‌برن. چیدمان سبک روستایی باید تداعی کننده فضا‌های طبیعی باشه. از این رو به کار بردن چوب، سنگ و اشیاء طبیعی، از دیگر ویژگی‌های این سبکه. سبک روستایی را می‌شه نمونه‌ای از دکوراسیون خانه‌های سنتی ایرانی دونست.

☆ چیدمان خانه عروس ایرانی : عمدتا عروس‌‌های ایرانی قبل از مراسم عروسی مشغول خرید اقلام جهیزیه هستن. نحوه دکوراسیون خانه عروس ایرانی و ایجاد ارتباط بین اقلام جهیزیه کار بسیار دشواریه.

چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن عروس : با توجه به اینکه اغلب آشنایان عروس و داماد، در سال‌های اول زندگی به خونشون میان و اتاق نشیمن اولین مکانیه که با اون مواجه میشن، پس باید به بهترین شکل ممکن، تزیین شه. اگه در فکر ایجاد فضایی رمانتیک در اتاق نشیمن تون هستین، بهتره از رنگ‌های تیره استفاده کنین. از اونجا که بازه رنگ‌های تیره، وسیع ست دست شما نیز برای انتخاب بازه محدوده انتخاب شما، رنگ‌‌های بسیاری را دربرمی‌گیره از جمله رنگ‌های تیره‌ای که میشه برای اتاق نشیمن به کار برد به آبی، قهو‌ه‌ای، مشکی و حتی نقره‌ای اشاره کرد. استفاده از این رنگ‌ها علاوه بر اینکه به لوکس دیده شدن منزلتان کمک میکنه حس دلتنگی را نیز منتقل میکنه.

دکوراسیون منزل عروس
دکوراسیون منزل عروس

نکاتی در انتخاب رنگ

☆ در صورتی که آپارتمان شما کوچیکه بهتره رنگ غالب چیدمان منزل رو از بین رنگ‌های روشن انتخاب کنین.

☆ برای اتاق نشیمن از دکور‌های باز با رنگ‌های روشن استفاده کنین این‌کار سبب میشه که محیط اتاق نشیمن، بزرگ به نظر برسه. به طور مثال به کارگیری کتابخونه های مدرن و خونگی کوچیک یا شلف‌های باز می‌تونه انتخاب مناسبی باشه.

فرش در دکوراسیون خانه عروس ایرانی :  در دکوراسیون خانه عروس ایرانی فرش، یکی از عناصر اصلیه.مهم‌ترین عواملی که در انتخاب یه فرش اهمیت داره طرح، رنگ فرش و نوع بافت اونه.

پرده در خانه نو عروس : یکی از نکات مهم در دکوراسیون خانه عروس، پرده س، وجود پرده در فضای منزل سبب ایجاد نوعی مرز برای حریم شخصی افراد میشه. در انتخاب پرده مناسب باید به نکات ذیل توجه کنین. معمولا پرده مناسب برای اتاق نشیمن ترکیبی از سه پرده اس و چیدمان اون به این شکله که ابتدا پرده آستر نصب میشه و روی اون پرده اصلی و سپس از والان استفاده میشه. برای انتخاب رنگ پرده باید به رنگ غالب در چیدمان اتاق نشیمن دقت شه‌. اما معمولا برای پرده اتاق نشیمن از رنگ‌های سفید، کرم، شیری، قهوه‌ای و بژ استفاده میشه. انتخاب پرده مناسب، می‌تونه تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون منزل شما داشته باشه‌.

مبلمان در ودکوراسیون منزل عروس : انتخاب مبلمان مناسب به عنوان یکی از عناصر اصلی دکوراسیون خانه عروس ایرانی از اهمیت بسزایی برخورداره. ابتدا باید از بین مبلمان‌های مدرن، کلاسیک و استیل، با توجه به کارکرد هرکدوم نوع مبلمان خودتون رو انتخاب کنین. مبلمان استیل و کلاسیک برای مراسم و مهمانی‌ها مناسب هست و مبلمان راحتی به دلیل استفاده کمتر از چوب از راحتی بیشتری برخورداره. پس اگر راحتی مبلمان برای شما مهمه مبلمان مدرن یا راحتی انتخاب مناسبی می‌تونه باشه. مبلمان استیل یا همان سلطنتی به دلیل استفاده از چوب‌‌های مقاوم، دوام بیشتری نسبت به مبلمان راحتی داره، اما برای استفاده روزانه مناسب نیست. اگه منزل شما بزرگه می‌تونید از دو ست مبل راحتی و استیل استفاده کنین؛ اما اگه منزل شما کوچیکه یا نمی‌خاید فضای منزل را بیش از حد شلوغ کنین و به دنبال مبلمانی هستین که هم زیبایی و دوام بیشتری داشته باشه و هم برای استفاده روزمره مناسب باشه بهترین انتخاب برای شما، مبلمان کلاسیکه. مهم‌تر از انتخاب مبلمان مناسب، نحوه دکوراسیون خانه عروس ایرانی هست. درنحوه چیدمان مبلمان باید به رنگ و فرم اصلی مبلمان توجه بشه.

دکوراسیون منزل عروس
دکوراسیون منزل عروس

نکات مهم برای دکوراسیون اتاق نشیمن عروس

☆ کارکرد اتاق نشیمن یا پذیرایی عموما برای جمع شدن افراد خونواده و گفت‌‌وگو‌های روزمره اس. پس چیدمان مبلمان‌ها نباید از هم دور باشه. تا افراد، به راحتی بتونن باهم گفت‌وگو کنن.

☆ وجود نمایشگر تلویزیون نیز از کارکرد‌های دیگه اتاق نشیمن به شمار میره، پس نمایشگر را به گونه‌ای قرار بدید که همه بتونن اون رو ببینن.

☆ بهتره مبلمانتون رو طوری بچینین تا فضای اتاق نشیمن رو از بقیه فضاها جدا کنه.

☆ برای بهره برداری و حداکثر استفاده از فضای اتاق‌های مستطیل شکل، بهتره، مبل‌های دو و سه نفره رو  رو به روی هم قرار بدید.

☆  مبلمان رو طوری بچینین که امکان رفت و آمد بین اون ها وجود داشته باشه.

☆راهکار دیگه که می‌تونه برای دکوراسیون منازل کوچیک به کار بست استفاده از مبلمان راحتی L و مبلمان U شکله. استفاده از این مبلمان، به دلیل پر کردن گوشه‌های دیوار سبب حداکثر استفاده از فضای منزل میشه.

☆ برای تزیین میز ناهارخوری، ابتدا محل دقیق اون رو مشخص کنین و ظروف پذیرایی را روی اون بچینین و با استفاده از دستمال سفره نیز می‌تونید اشکال زیبایی رو خلق کنین.

دکوراسیون آشپزخانه عروس باید چگونه باشد : آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که به دلیل وجود تعداد زیاد وسایل، چیدمان اون به کمی صبر و حوصله نیاز داره. امروزه در اغلب آشپزخانه‌ها جایگاه لوازم برقی مشخصه و تنها مسئله موثر در دکوراسیون آشپزخانه تزیینات هست که البته درصد زیادش سلیقه اس که سبک دکوراسیون اون رو مشخص میکنه.

دکوراسیون آشپزخانه عروس باید چگونه باشد : آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که به دلیل وجود تعداد زیاد وسایل، چیدمان اون به کمی صبر و حوصله نیاز داره. امروزه در اغلب آشپزخانه‌ها جایگاه لوازم برقی مشخصه و تنها مسئله موثر در دکوراسیون آشپزخانه تزیینات هست که البته درصد زیادش سلیقه اس که سبک دکوراسیون اون رو مشخص میکنه.

☆ تنها نکته‌ای که می‌تونه برای چیدن ظروف داخل کابینت به کار بست منظم چیدن و مرتبط بودن ظروفه. برای تزیین قاشق و چنگال هم می‌تونین از اینترنت ایده بگیرین.

☆ برای تزیین داخل یخچال می‌تونین از ژله، کیک و غذاهای تزیین شده استفاده کنین.

دکوراسیون منزل عروس
دکوراسیون منزل عروس

دکوراسیون اتاق خواب عروس : از عوامل مهم در دکوراسیون اتاق خواب عروس میشه به رنگ و نورپردازی اشاره کرد. سال‌هاست که روانشناسان، از تاثیر رنگ بر رفتار و حالات درونی افراد تاکید می‌کنن. روانشناسان عقیده دارن که استفاده از رنگ‌های گرم و طیف نوری قرمز سبب ایجاد هیجان و حس صمیمیت میشه رنگ‌های سرد که در طیف رنگ‌های آبی قرار داره معمولا ایجاد حس آرامش می‌کنه. شما می‌توانین با توجه به خاصیت ‌رنگ‌ها و تاثیراتی که در حالات درونیتون داره رنگ‌های متفاوتی را به بخش‌های مختلف منزلتون اختصاص بدید. به عنوان مثال رنگ قرمز برای آشپزخانه و اتاق‌های سرگرمی مناسبه‌. البته شایان ذکره. که این رنگ سبب افزایش اشتها و به تبع آن افزایش میشه. نکته دیگه این‌که برای استفاده از این رنگ می‌تونین اون رو با رنگ سفید ترکیب کنین. در مقابل افرادی که قصد دارن وزن خودشون رو کاهش بدن. از ظروف آبی رنگ استفاده می‌کنن. بنابراین رنگ عنصر خیلی مهمه برای داشتن یه دکوراسیون عالی.

نورپردازی خانه عروس : معمولا نورپردازی اصلی اتاق خواب به وسیله لامپ‌های دیواریه و برای ایجاد نور‌های ملایم از آباژور استفاده میشه. امروزه کارکرد اتاق‌ خواب صرفا به مکانی برای خواب محدود نمیشه بسیاری از زوج‌ها در این اتاق، از تلویزیون، کنسول‌های بازی و اختصاص فضایی برای مطالعه و کار استفاده میکنن. پس ابتدا به کارکرد وسیله روشنایی مورد استفاده توجه کنین.

▪▪▪ اگر به تازگی ازدواج کرده اید ، سعی کنید دکوراسیون منزلتان شیک و به روز باشد حتی اگر خانه کوچکی دارید بهترین و مناسبترین دکوراسیون را انتخاب کنید ، یادتان باشد لحظه ها تکرار نمی شوند. داشتن یه دکوراسیون شیک به شما آرامش خاطر می دهد، و بهترین خاطره را در ذهنتان  جاودانه می کند. ▪▪▪

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید