کاغذ دیواری اتاق

0
1129
کاغذ دیواری اتاق
کاغذ دیواری اتاق

کاغذ دیواری اتاق

کاغذ دیواری اتاق همردیف نقاشی یکی از پرطرفدارترین گزینه های انتخابی می باشد. شاید جدا کردن کاغذ دیواری از دیوارها نخستین گزینه لیست تغییرات در نسل قدیم بوده است. اما پس از تولید و ارائه نسل جدید کاغذ دیواری اتاق، تقاضای بازار به شکل صعودی افزایش یافت. امروزه کاغذ دیواری های ضد دوده و گردو غبار، قابل شستشو و ترمیم با رنگ ها وطرح های متنوع بازار را اشباع نموده اند.

کاغذ دیواری اتاق را از پالت رنگی ملایم و روشن انتخاب نمایید تا آرامش را به شما القا نماید و خوابی راحت داشته باشید .

 

قیمت کاغذ دیواری

لیست قیمت کاغذ دیواری می تواند به شما در برآورد هزینه ها کمک نماید. اصولاهزینه نصب کاغذ دیواری ثابت است؛ آنچه متغییر است قیمت کاغذ دیواری می باشد. کاغذ دیواری به شکل متری یا رولی به فروش می رسد و عموما لیست قیمت بر اساس رول های 15-10 متری ارائه می گردد.در خرید کاغذ دیواری می توان مدل های ساده و یا قابل شستوشوی انرا انتخاب کنید . مهندسی ساز توصیه میکند حتی اگر نیاز به شستوشو هم ندارید هم مدل قابل شستوشوی کاغذ را انتخاب کنید به دلیل کیفیت بهتر آن و اجرای بهتر و اینکه اگر درز چسب ها به مرور به سمت زرد رنگی رفته و شما بند ها رو با شوینده ی مخصوص می توانید تمیز و محو کنید.

 

کاغذ دیواری سه بعدی نیز ایده ای متفاوت و زیباست که تصاویر دلخواهتان را به اتاق تان می افزاید.

اتاق پذیرایی در فرهنگ ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ کاغذ دیواری اتاق پذیرایی می تواند بهترین خوش آمد گویی برای مهمانان باشد.

به هیچ عنوان رنگ های تند و درخشان را برای کاغذ دیواری استفاده ننمایید چرا که چنین رنگ هایی بر پُرسه خواب خلل وارد می نمایند.

در زمان انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری  به مجموع فضایتان ( آشپزخانه و…) توجه داشته باشید؛ تا هارمونی بر فضا حاکم گردد.

توجه نمایید که کاغذ دیواری اتاق با کفپوش در تناقض باشد؛ چنانچه کفپوشتان ساده است از کاغذ دیواری طرح دار استفاده نمایید و بالعکس.

کاغذ دیواری اتاق را با نورپردازی چراغ های ال ای دی ردیفی یا هالوژن همراه سازید تا فضایی رویایی را خلق نمایید.

ایده استفاده از کاغذ دیواری اتاق بر روی پاتختی فرسوده تان جهت ایجاد هارمونی، بکر است.

در استفاده از طرح و رنگ کاغذ دیواری اتاق، همانند الگوهای دهه 1950، جسور باشید.

چه ایده هایی برای کاغذ دیواری اتاق پذیرایی مطلوب هستند؟

اگر برای نخستین بار است که از کاغذ دیواری استفاده می نمایید، با این بخش همراه باشید تا ایده هایی جذاب را با شما به اشتراک بگذاریم.

#  طرح راه راه

طرح راه راه همانقدرکه بر روی پارچه جذاب است، بر روی دیوار نیز خود نمایی می کند. به عنوان مثال رنگ خاکستری ملایم را با اکسسوری های طلایی و نقره ای همرا سازید. در این مورد بهتر است از پرده های ساده استفاده شود تا زیبایی دیوارها به چشم بیاید.

# طرح گرمسیری

برای داشتن طرح کاملا گرمسیری از کاغذ دیواری با طرح گلهایی با رنگ گرم استفاده نمایید. اثاثیه چوبی  وگل وگلدان را به وفور در طراحی داخلی استفاده نمایید تا حس طبیعت و جنگل به خوبی القا گردد.

کاغذ دیواری اتاق
کاغذ دیواری اتاق

# تک تُناژ

از کاغذ دیواری با تناژ رنگی مشابه بهره ببرید. رنگ هایی ظریف اما جذاب که فضا را کسالت بار نکند. این ایده را با چیدمان اثاث و اثار هنری در کنج اتاق همراه سازید تا فضایی آرام داشته باشید. بالطبع طرح های شلوغ با این ایده سازگار نیستند.

# کنتراست رنگی بالا

تلفیق رنگ های خنثی با رنگ های تند، زیبایی وصف ناپذیر به پذیرایی تان می افزاید.سعی کنید یکی از رنگ های تند کاغذ دیواری اتاق را با یک قلم از اثاثیه سِت نمایید. مثلا رنگ زرد کاغذ دیواری با رنگ کوسن .از رنگ سفید برای تعدل بخشی کمک بگیرید.

# طرح گلدار

کاغذ دیواری اتاق
کاغذ دیواری اتاق

استفاده از کاغذ دیواری با گل های درشت، دعوت از طبیعت به محفل منزلتان است. بهتر است از گاغد دیواری با این تیپ طرح ها، تنها در یک نقطه ( مثلا بالای شومینه ) استفاده شود. در این مورد می توانید دیوار نقاشی شده را با کاغذ دیواری تان سِت کنید. یک گلدان یا اثر هنری مشابه طرح کاغذ دیواری را در نقطه ای مخالف قرار دهید. تلاش کنید که کاغذ دیواری اتاق مرکز توجه قرار گیرد.

# طرح لوکس

چنانچه خواهان لوکس به نظر رسیدن فضای داخلی ساختمانتان هستید. رنگ طلایی را فراموش نکنید. در پس رنگ خنثی از آبی سلطنتی و طلایی بهره ببرید. اکسسوری های فلزی با رنگ طلایی مکمل مناسبی برای این طرح می باشند.

# طرح قرون وسطی

در قرون وسطی از پررنگ ترین رنگ های ممکن استفاده می شد است. به دل رنگ ها بروید! نهراسید !! جهت تعدیل فضا از کاناپه ساده استفاده نمایید. دهه 1950 را به خانه خود فرا بخوانید .

# طرح یک تم

تم خاصی را مد نظر دارید؟ به منظور بُلد شدن تم ی خاص در فضای داخلی، از کاغذ دیواری اتاق مطابق با تم بهره برید. مثلا تم جنگل در ذهن شماست. از کاغذ دیواری های متناسب و اکسسوری ها، سنگریزه، مبلمان چوبی و… غافل نشوید.

# طرح تک رنگ

تمایل به سبک مدرن دارید؟ کاغذ دیواری تک رنگ پاسخگوی نیاز شماست. کاغذ دیواری سیاه و سفید همراه با چارچوب مشکی و درب و قاب عکس های سیاه و سفید و… همگی تداعی گر طرح مدرن ( تک رنگ ) می باشند. اکسسوری های چوبی متعادل کننده چنین فضایی هستند.

# طرح آجر

از کاغذ دیواری طرح آجر برای فراخواندن سبک سنتی همراه شده با شهری استفاده نمایید. در صورت استفاده از طرح آجر،اثاثیه را از رنگ خنثی انتخاب نمایید. به یاد داشته باشید که از طرح اجر در یک یا نهایتا دو نقطه ای فضا کمک بگیرید. چرا که استفاده بیش از اندازه از این طرح اثرگذاری آنرا از بین می برد.

کاغذ دیواری اتاق
کاغذ دیواری اتاق

ایده های کاغذ دیواری برای اتاق خواب

راه هایی برای هویت بخشی

در فکر تغییر دکوراسیون اتاق خواب تان هستید؟ اگر به دنبال یک سبک تمام کننده و به روز هستید، گرفتن اطلاعات از آخرین طرح های کاغذ دیواری بسیار کمک کننده خواهد بود.

اتاق خواب مکانی برای آرامش گرفتن است. عمیق بیاندیشید. چه طرحی به شما آرامش می دهد؟ بگذارید کمکتان کنیم؛ ایده های ما را دنبال کنید شاید کمک کننده باشد. تمامی سبک ها را مد نظر قرار داده و سپس دست به انتخاب بزنید.

1// با استفاده از نقاشی دیواری، نقطه ای کانونی بسازید

اگر در پی تغییری چشمگیر در رابطه با کاغذ دیواری اتاقتان هستید، نقاشی دیواری در کنار کاغذ دیواری، چاره کار است. این پرینت های سایز بزرگ، راه ساده ای هستند که تغییرات شگرفی ایجاد می کنند. این پرینت های نقاشی مناسب هر سبکی ( مدرن یا سنتی و… ) هستند.

به عنوان مثال دیوار ها را کاغذ دیواری نموده و یک دیوار را با این پرینت های نقاشی ( مثلا یک گلدان گل پر از گل های وحشی)، پوشش دهید.

2// از رنگ های تیره استقبال کنید

کاغذ دیواری های تیره متفاوت و جذاب هستند. رنگ های تیره را در آغوش بکشید. خرافات را به دست فراموشی بسپارید. چنانچه رنگ های تیره را با نورپردازی به شکل صحیحی جلوه بخشید، زیبایی آن ها یونیک و فراموش نشدنی است.

کاغذ دیواری اتاق
کاغذ دیواری اتاق

3// به طراحی های استوایی رنگ تزریق کنید

طرح های استوایی گرمتر از جنگل های باران خیز هستند. جنگل هایی که حسرت دنیای امروزند ! باران !! طراحی دکوراسیون با کاغذ دیواری اتاق گیاهی راهی بسیار ساده ( و سریع )برای فراخواندن مد روز به منزلتان است.

4// گالری دیواری مصنوعی با کاغذ دیواری بسازید

چنانچه تا کنون از این ترفند مطلع نبودید، ما به شما یاد می دهیم. افق نوینی از کاربرد کاغذ دیواری خلق کنید.تکه های زیبای کاغذ دیواری را بریده و قاب کنید و به عنوان اثار هنری در گوشه گوشه دکوراسیونتان از آنها بهره ببرید.

5// سقف را کاغذ دیواری کنید !

شاید این ایده کمتر به ذهن ها خطور کند. عموما در زمان کاغذ دیواری ، سقف فراموش می شود. به عنوان پنجمین دیوار اتاق تان سقف را نیز کاغذ دیواری کنید. از اضافه کاغذ های باقی مانده بهره ببرید . جسارت را به نهایت برسانید و از نتیجه کار لذت ببرید.

6// اثاثیه را با کاغذ دیواری تان مَچ کنید

قطعا به شما پیشنهاد می دهیم که به اثاثیه تان جلوه ای دوباره ببخشید. چه ایده ای بکر تر از استفاده از تکه های کاغذ دیواری اتاق بر روی اثاثیه !؟ کمدی قدیمی را تصور کنید که از تابش نور افتاب، رنگ پریده شده است. در عین حال دلتان نمی خواهد آنرا با مدلی جدید تعویض کنید. از اضافات کاغذ دیواری ها برای جلوه بخشی به آن استفاده کنید. مَچ کنید و ذوق کنید.

کاغذ دیواری اتاق
کاغذ دیواری اتاق

7// با طرح راه راه به فضای کوچک تان وسعت ببخشید

هیچ چیز جذاب تر و پیچیده تر از حسی که طرح راه راه به فضا می دهد نیست. این طرح به اتاق حس هتل های لوکس را القا می کند. کاغذ دیواری اتاق راه راه به فضا وسعت می بخشد. از این طرح غافل نشوید.

 

فضا را رِفرش کنید

اگر تا کنون دیوارهایتان نقاشی، سنگ و… بوده است؟ فضایتان را به شکل جدیدی رِفرش کنید. کاغذ دیواری اتاق، راهکاری کاربردی است. از ایده های مقاله مذکور نیز بهره ببرید. هر از گاهی این رِفرش ها لازم است؛ چرا که تغییر دکوراسیون داخلی = تغییر حس و حال خودتان است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید