قیمت کاغذ دیواری

0
2709
قیمت کاغذ دیواری
قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری در مقایسه با دیگر انواع  دیوارپوشها مناسب می باشد. رنگ، پانل رنگی و طرح دار آلومینیوم و … گزینه های مورد انتخاب شما می باشند. بسته به فضای شما و نیاز به نوع تغییرات می توانید یکی از گزینه های مذکور را انتخاب نمایید. در مقاله پیش رو به مقایسه قیمت کاغذ دیواری با سایر دیوار پوش ها خواهیم پرداخت.

ترفند های مورد استفاده در انواع دیوار پوش از جمله کاغذ دیواری به روح بخشی فضا کمک شایانی می نماید. قیمت کاغذ دیواری در این میان بسیار مناسب است.

انتخاب جنس، رنگ، طرح و… از آلبوم بر قیمت کاغذ دیواری تاثیری مستقیم دارد.

یکسری هزینه های جانبی بر قیمت کاغذ دیواری در انتهای کار اضافه خواهد شد. مثل هزینه نصب و… که در نهایت مبلغ کل را تشکیل می دهد.

قیمت کاغذ دیواری برمبنای قابل شستشو بودن، ضد دوده و چربی بودن، قابل ترمیم بودن و… فاکتورهای دیگرمتغییر می باشد.

نوع سبک، سلایق، بودجه و… در انتخاب نوع کفپوش بسیار موثر هستند. قیمت کاغذ دیواری را در زمان بودجه بندی تغییرات داخلی مورد بررسی قرار دهید.

متراژ ساختمان در انتخاب نوع دیوارپوش بسیار حائز اهمیت می باشد. چنانچه زیربنای شما بزرگ است، کاغذ دیواری بهترین گزینه انتخابی برای شما می باشد.

ترکیب دیوارپوش های رنگ و کاغذ دیواری نیز گزینه ای خلاقانه به حساب می آید. بدین صورت قیمت کاغذ دیواری نیز برایتان کاهش می یابد.

قیمت کاغذ دیواری بعلاوه ی دستمزد نصب (هر رول 17هزار تومان) نرخ نهایی کاغذ دیواری محسوب می گردد.

قیمت کاغذ دیواری در مقایسه با سایر دیوارپوش ها مقرون به صرفه است ؟

پیش از پاسخ دادن به این سوال، ابتدا بایستی بدانیم چند نوع دیوارپوش وجود دارد و سپس به مقایسه دست بزنیم.

قیمت کاغذ دیواری
قیمت کاغذ دیواری

دیوارپوش کاغذی

به انواع کاغذ دیواری های رنگی و طرحدار اطلاق می گردد که با ویژگی های متنوع در بازار موجود است. قیمت کاغذ دیواری بر اساس جنس، رنگ و طرح، قابل شستشو بودن و… متغییر می باشد.

قیمت رول های کاغذ دیواری بر مبنای برند انتخابی و ویژگی های ظاهری و کیفیتی متفاوت می باشد.

دستمزد نصب نیز رولی 45-10 هزارتومان می باشد که زیر 10 رول برابر 10 رول محاسبه می گردد. برای کاغذ دیواری های عرض 105 متر به بالا = توافقی محاسبه می گردد.

قیمت کاغذ دیواری

لیست قیمت کاغذ دیواری می تواند به شما در برآورد هزینه ها کمک نماید. اصولاهزینه نصب کاغذ دیواری ثابت است؛ آنچه متغییر است قیمت کاغذ دیواری می باشد. کاغذ دیواری به شکل متری یا رولی به فروش می رسد و عموما لیست قیمت بر اساس رول های 15-10 متری ارائه می گردد.در خرید کاغذ دیواری می توان مدل های ساده و یا قابل شستوشوی انرا انتخاب کنید . مهندسی ساز توصیه میکند حتی اگر نیاز به شستوشو هم ندارید هم مدل قابل شستوشوی کاغذ را انتخاب کنید به دلیل کیفیت بهتر آن و اجرای بهتر و اینکه اگر درز چسب ها به مرور به سمت زرد رنگی رفته و شما بند ها رو با شوینده ی مخصوص می توانید تمیز و محو کنید.

 

قیمت کاغذ دیواری/ دیوارپوش الومینیومی (پانل رنگی و طرحدار)

منظور از دیوارپوش آلومینیومی، انواع الومینیوم کامپوزیت است که بر روی دیوارها نصب واز جلوه ای مدرن و صنعتی برخوردار است.  ورقه های آلومینیوم کامپوزیت دارای ضخامت 4 میلی متر و اندازه های 10*10، 15*15، 25*25، 50* 50 می باشد که به تناسب فضا مورد استفاده قرار می گیرند.

دیوارپوش های آلومینیومی ( کامپوزیتی ) دارای رنگ های متنوعی هستند که در میان آن ها رنگ های طلایی، نقره ای، بژ بسیار پرطرفدار هستند. برای نصب دیوارپوش های آلومینیومی حتما به نصاب ماهر نیاز است.

به سهولت و تنها با یک دستمال نظافت می شوند. ترکیب دیوارپوش های آلومینیومی با دیوارپوش های شیشه ای متداول می باشد. هر چند که به شکل مجزا نیز جذاب و چشمگیر هستند.

شروع قیمت پانل الومینیومی از 30 هزار تومان محاسبه می گردد.

قیمت کاغذ دیواری/ دیوارپوش رنگ

دیوارپوش رنگ در غالب اوقات منظور رنگ روغن می باشد. برای سقف نیز از رنگ پلاستیک بهره برده می شود. معمولا فاکتورهای غالب بر قیمت کاغذ دیواری برای رنگ نیز صادق می باشد.

قیمت کاغذ دیواری
قیمت کاغذ دیواری

نحوه برآورد متراژ یک بنا برای دستمزد دیوارپوش رنگ به صورت ذیل می باشد.

سقف یک بنا با متراژ 100 متر مربع = 100 مترمربع

دیوارهای بنا با متراژ 100 مترمربع = 2*100 =200 مترمربع

چنانچه سقف و دیوارها مد نظر باشد = 300 مترمربع

هر یک از اعدادی که نشان دهنده ی متراژ یک ساختمان است را در مبلغ دستمزد ( که در زیر به آن اشاره خواهد شد) ضرب نموده = دستمزد نقاشی ساختمان مد نظر می باشد.

تعرفه دستمزد نقاشی

دیوار رنگ روغنی / سقف رنگ پلاستیک = 12هزار تومان / هرمتر مربع» بدون مصالح= 9 هزارتومان/ متر مربع

دیوار/ سقف رنگ پلاستیک = 10 هزار تومان/ هر متر مربع » بدون مصالح = 8 هزار تومان / مترمربع

دیوار رنگ آکریلیک/ سقف رنگ پلاستیک = 10 هزار تومان/ متر مربع » بدون مصالح = 8 هزار تومان / هر متر مربع

رنگ مولتی کالر/ بلکا/ کنیتکس = 10 هزار تومان / مترمربع

نقاشی نرده = 6 هزار تومان / متر مربع

قیمت کاغذ دیواری/ دیوارپوش چوبی

همانطور که از نامش پیداست جنس چوبی دارد. البته انواع لمینت و اِم دی اف نیز متداول هستند . با دیوارپوش چوبی طبیعت را به فضای داخلی فرا می خوانید.این دیوارپوش ها را می توان به صورت عمودی یا افقی نصب نمایید. برای نصب این نوع دیوارپوش ها نیازی به زیرسازی وجود ندارد. برای حفظ محیط زیست استفاده از دیوارپوش های مصنوعی توصیه می گردد.

حداقل دستمزد نصب این نوع دیوار پوش= 160هزارتومان می باشد.که برای حومه تهران 20% ، استان های همجوار25% و سایر استان ها 30% افزوده می شود. در صورتی که سقف ارتفاعی بیش از 4-3 متر داشته باشد 10% و بیش از 4 متر 20% افزایش قیمت محاسبه می گردد.

دیوارپوش چرمی

دیوارپوش های چرمی قابل اجرا در هر مکانی هستند. جنسی نرم، ضخیم و ضد ضربه دارند و در عین حال عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی می باشند. دارای طرح های ساده، رگه دار و بافت دار می باشند.

این دیوار پوش به دو صورت نصب میگردد. روش اول با استفاده از چسب صنعتی می باشد. که به هر دو سطح دیوارپوش و دیوار چسب زده می شود. پس از هواخوری اندکی به نصب اقدام می گردد.

در روش دوم به چسب نیازی نیست، چرا که خود دیوارپوش برچسبی می باشد. تنها کافیست لایه چسبی جدا گردد و دیوارپوش چسبانده شود.

قیمت دیوارپوش چرمی از متری 200 هزار تومان  برای ابعاد 20*30 شروع می گردد که مشمول 15% هزینه حمل ون صب و 9% مالیات بر ارزش افزوده می گردد.

دیوارپوش سه بعدی

دیوارپوش های سه بعدی با نورپردازی خلاقانه و حتی ساده  بسیار پرطرفدار هستند. این نوع دیوارپوش ضدآب، سبک، ضد حریق با نصبی آسان می باشند. نیاز به نصاب حرفه ای ندارند چون به درزگیری و رنگ کاری نیازی نیست. پالت رنگی فوق چشم گیری دارند.

قیمت کاغذ دیواری
قیمت کاغذ دیواری

دیوارپوش سنگی

اگر طرفدار فضاهای انتیک هستید، یک تک دیوار سنگی این قابلیت را به ساختمان شما می افزاید. تنوع رنگی مطلوبی در سطح رنگ سنگ های طبیعی دارند.این نوع دیوار پوش مناسب کانونی ساختن یک دیوار می باشد. به عنوان مثال برای  دیوارهای شومینه بسیار از این دیوارپوش بهره برده می شود. این دیوارپوش ها از متری 326 هزار تومان شروع قیمت دارند.

دیوارپوش آجری

مدل های مدرن و خلاقانه این دیوارپوش بسیار پرطرفدار می باشد. معمولا برای تک دیوار( پشت تلویزیون یا شومینه ) کاربرد دارند.دیوارپوش های آجری فضایی روستای را به زندگی مدرن می کشانند و این تناقض، خود اوج زیبایی این دیوارپوش می باشد.

نکته حائز اهمیت اینکه در استفاده از این نوع دیوارپوش زیاده روی نکنید. چرا که از اثر زیبایی آن کاسته می شود. قیمت این نوع دیوار پوش از 60 هزار تومان می باشد.

قیمت کاغذ دیواری/ دیوارپوش شیشه ای

طیف رنگی بالای دیوار پوش شیشه ای باعث گردیده تا برای هر مکان و سلیقه ای مورد کاربرد باشد. طرح های ظریف، بافت متنوع، نصب آسان و… از مزایای این دیوارپوش می باشد. در صورت شکستن، خرد نمی شود به همین دلیل از امنیت بالایی برخورداراست. مناسب هر فضا و مکانی حتی اتاق کودکان نیز می باشد. این نوع دیوارپوش از متری 42 هزار تومان شروع قیمت دارد.

مقایسه دیوار پوش پی وی سی با قیمت کاغذ دیواری

این نوع دیوارپوش ها از جنس پی وی سی و بر پایه پلی اورتان بوده و بسیار با دوام و مقاوم در برابرآب و آلودگی می باشند. عمر طولانی دارند و مقرون به صرفه می باشند. قیمت این دیوار پوش از متری 50 هزار تومان می باشد.

قیمت کاغذ دیواری / قیمت دیوارپوش اکوستیک

این دیوار پوش ها از پارچه های پلی استر و اولفین تولید می گردد که عایق صوتی 100% میباشند. نیاز به نصاب حرفه ای دارند و برای پیشگیری از آسیب به دیوارها ، از پانل دیواری کمک گرفته می شود. مناسب اتاق جلسات، آمفی تاتر و… می باشد.

قیمت دیوارپوش بُتنی/ قیمت کاغذ دیواری

پانل های بتنی با ضخامت 4 میلی متربه صورت تخت و سه بعدی می باشند و با چسب نصب می گردند. به دلیل خاصیت سردی بتن، احتمالا اندکی بر دمای داخلی تاثیر خواهند گذاشت. قیمت این پانل ها از 120 هزار تومان می باشد.

با دانش دست به انتخاب بزنید

قیمت کاغذ دیواری در مقایسه با برخی از دیوارپوش های مقرون به صرفه تر است.  در مقاله مذکور سعی گردید که تا حدودی به شما در راستای انتخاب کمک شود. قیمت های مذکور دارای نوسان است و بنابراین با دانش واطلاعات کامل دست به انتخاب بزنید. سپاس از همراهی تان.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید