دکوراسیون با لوله

1
4756
دکوراسیون با لوله
دکوراسیون با لوله

دکوراسیون با لوله

دکوراسیون با لوله، همه ی ما می دانیم که کاربرد اصلی لوله در چه چیزی می باشد، میدانیم که لوله آب و  گاز چه چیزی عرضه می کنند، اما گاهی با یک خلاقیت و ایده جالب می توانیم از آنها کاربردهایی زیبا و جذاب بسازیم و در دکوراسیون منزلمان به کار ببریم. از آنها به راحتی می شود در استفاده از تزئینات و دکوراسیون استفاده کرد و کارهای خلاقانه به وجود آورد.

لوله های فلزی در دکوراسیون

استفاده از لوله های فلزی در تزئین دکور منزل از سبکهای جدید و خاصی است که امروزه به شکل یه دکور جداگانه می شود از آن تعریف کرد. ایده ی جذابی که همه گیر شده و خیلی ها از این سبک به عنوان یک سبک کلاسیک یاد می کنند.

☆ مبلمان لوله گاز و تلفیق آن با چوب

استفاده از لوله گاز در ساخت مبلمان لوله گاز این روزها طرفداران زیادی میان مشتریان پیدا کرده است. در این نوع مبلمان از لوله های گاز فلزی شکل با رنگ های مختلف تیره و روشن استفاده می شود تا یک لوستر، صندلی، میز جلو مبلی، میز نهارخوری، میز تحریر، عسلی و غیره با طراحی مدرن و خاصی ساخته شود.

مشتریانی که از این نوع مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل یا محل کار خود استفاده می کنند، دنبال وسایل خاص هستند. چرا که مایلند فضای موردنظرشان منحصر به فرد به نظر برسد و از کلیشه های رایج در دکوراسیون داخلی پیروی نکند.

انواع مبلمان لوله گاز و کاربرد آن

ساخت مبلمان لوله گاز ساده نیست. البته شاید در  نگاه اول ساده به نظر برسد اما وقتی بیشتر به آن دقت کنید، قطعا متوجه پیچیدگی هایش خواهید شد. این نوع مبلمان از سه بخش اصلی و سازنده تشکیل شده اند. بخش اول لوله های گاز هستند که بیشترین قسمت هر مبلمان را تشکیل می دهند و وظیفه ی استحکام را بر عهده دارند. این لوله ها طبق طراحی طراح با طول دقیق برش می خورند و سپس منتظر بقیه ی بخش ها می شوند.

بخش دوم اتصالات زانویی، چهل و پنج درجه و سه راهی و چهار راهی و غیره است که به صورت فلزی ساخته می شود و وظیفه ی اتصال لوله های گاز به یکدیگر را بر عهده دارد.

در حقیقت اینکه هر لوله ی گاز با چه اتصالی به لوله ی دیگر متصل شود تا بتواند یک مبلمان مفید و عملکردی را پدید آورد، مهم ترین بخش یک مبلمان لوله گاز می باشد. در این بخش اتصالات پایداری و دوام محصول مبلمان لوله گاز را تعیین می کند.

بخش سوم متریال کمکی است که مبلمان لوله گاز را کامل می کند و آن را به یک وسیله کاربردی تبدیل می کند. به طور مثال در یک صندلی از نوع لوله گاز، یک تخته ی چوبی سطح نشیمن گاه را ایجاد می کند. یا در یک میز جلو مبلی از نوع لوله گاز یک شیشه ی نشکن می تواند سطح رویی میز را تشکیل دهد.

ساخت چراغ تزئینی با لوله

لامپها و چراغ بخش جدایی ناپذیر در دکوراسیون منزل است هم باعث زیبایی و هم مرکز روشنایی به حساب می آیند، از لوله ها می توان در ساخت آنها استفاده کرد، مثلا می توان یک چراغ مطالعه ی زیبا و خاص ساخت.

دکوراسیون با لوله
دکوراسیون با لوله

ساخت گلدان با لوله

با استفاده ازچندین لوله ی فلزی در ابعاد و سایز مختلف، چند گلدان سنتی زیبا براط جای گلهای تزئینی خود بسازید. این گلدانها واقعا منحصر بفرد و زیبا هستند.

ساخت کتابخانه با لوله

اگر یک کتابفروشی دارید و جای زیادی برای نگهداری کتاب لازم دارید، ساخت قفسه های کتاب با میله ایده ی بسیار خوبی خواهد بود، بسیاری از مردم در خانه های خود کتابخانه هایی با قفسه های چوبی دارند. اما می توان کمی متفاوت تر برخورد کرد و کتابخانه ای خاص تر از آنها با لوله های صنعتی ساخت.

دکوراسیون با لوله
دکوراسیون با لوله

ساخت جا لباسی یا ر گال با لوله

به جای خرید جا لباسی های جاگیر شما می توانید با نصب چند عدد لوله به دیوار به راحتی لباس های خود را روی آن آویزان کنید؛ سعی کنید لوله ها را در کنار درب ورودی نصب کنید. این رگال هم زیباست و هم بسیار جادار تر از جالباسی است، و البته ظاهر مدرنی به دکور منزلتان خواهد داد.

دکوراسیون با لوله
دکوراسیون با لوله

ساخت قفسه ی بطری های نوشیدنی

برای دخیره کردن بطری های نوشیدنی به جای آنکه آنها را روی میز بگذارید، می توانید آنها را در قفسه های لوله های صنعتی آویزان کنید، علاوه بر راحتی در نگهداری، ظاهر جذاب و عالی به دکوراسیون منزل می دهد.

☆ قفسه بندی دیوارهای خانه با لوله فلزی و شلف چوبی

برای نظم دادن به فضای داخلی خانه که می تواند شامل هر قسمتی مثل اتاق خواب یا آشپزخانه و انباری می شود نیاز به قفسه بندی دیوارهای خانه داریم. شلف های چوبی و پایه های لوله فلزی دو گزینه اصلی هستند که برای ساخت و نصب طبقه های خانگی و انباری ها مورد استفاده قرار می گیرند.

قفسه هایی ساخته شده از لوله های فلزی شبیه به لوله آب و تخته های چوبی با ضخامت ۳ تا ۵ سانتی هستند. ورق تخته ها نقش صفحه اصلی و کفه طبقه ها را بازی می کنند و لوله ها نقش پایه را دارند و همچون اسکلت وظیفه سرپا نگه داشتن بنا را بر عهده دارند. قسمت های چوبی و فلزی با پیچ های مخصوص به هم وصل می شوند و اینطور است که طبقات مورد نظر شکل می گیرند.

در بعضی از کشورها، این قفسه ها را به شکل آماده و با طرح و مدل های متنوع به فروش می رسانند. به سبب طراحی کلاسیک و رنگ بندی که این محصولات دارند به خوبی با دکوراسیون داخلی کلاسیک ست می شوند و در دکوراسیون های مدرن، کنتراستی جالب را با فضای پیرامون خود شکل می دهند.

 لوله پی وی سی ( pvc) در دکوراسیون

از لوله های پی وی سی معمولا در لوله کشی منازل مسکونی و ساختمان های تجاری و اداری استفاده می شود و برای این کار نیز مورد استفاده وسیعی قرار می گیرند اما می شود از لوله پی وی سی برای عملی کردن اهدافی دیگر نیز بهره برد. شاید برایتان  مقداری عجیب باشد اما خلاقیت در هر چیزی می تواند جذاب و جالب باشد. اگر در اطرافتان به لوله های پی وی سی دسترسی دارید، فرصت خوبی فراهم شده تا مقداری به خلق آثار هنری بپردازید.

اگر ایده ای برای خلق آثار هنری توسط لوله پی وی سی ندارید، در  این مطلب با نمونه هایی بسیار جذاب و زیبا برای ایده گیری و راهنمایی در قالب عکس آشنا خواهید شد که با اندکی توجه و دقت می توانید نمونه های مشابه آنها را بدست خودتان بسازید و در دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

از جاکفشی گرفته تا گلدان های گیاهان کوچک آپارتمانی می  توانند به زیباترین شکل ممکن توسط لوله های پی وی سی خلق شوند. در حقیقت تنها مانعی که بر سر راهتان در خلق چنین آثاری وجود دارد خلاقیت خودتان است. با ذهن خلاق می شود طرح های جذاب و منحصر بفردی خلق کرد.

استفاده از لولهای پی وی سی در دکوراسیون بسیار آسان و جذاب است، در این مقاله به شما نشان می دهیم که چطور با انجانم چند مرحله به راحتی بتوانید یه چوب طبیعی از لوله ی پی وی سی درست کنید و در دکوراسیون به کار ببرید.

گام اول: وسایل مورد نیاز

▪ لوله پی وی سی در سایز و اندازه دلخواه

▪ سوهان فلزی سنگین ( سوهان دندانه دار)

▪ کاغذ سنباده

▪ روغن رنگ، می توانید از رنگ آکریلیک استفاده کنید، اما این رنگ آکریلیک به مرور کنده می شود؛ بنابراین حتما رویش را با سیلر بپوشانید.

▪ سیم ظرف شویی برای تمیز کردن سوهان بعد از کار

▪ ماسک، حتما از ماسک استفاده کنید تا گرد ناشی از سوهان کشیدن پی وی سی  در حلق تان نرود.

گام دوم: لوله پی وی سی را با سمباده بکشید

دوباره یادآوری می کنیم که باید در حین کار روی پی وی سی ماسک بزنید. با کاغذ سنباده روی لوله کار کنید تا رویه براق و نوشته های پرینت شده کاملا پاک بشوند. اگر نتوانستید نوشته ها را پاک کنید، از استون استفاده کنید و بعد از پاک شدن نوشته ها، دوباره سطح لوله را کمی سنباده بکشید. حالا سطح لوله کاملا مات و یکدست شده است.

گام سوم: روی لوله را خط خطی کنید‌

ابتدا با طرف زبر و برآمده سوهان روی لوله کار کنید. سوهان را در جهات مختلف روی لوله بکشید تا ظاهر طبیعی تری پیدا کند. ممکن است در حین کار بین دندانه ها با خرده های پلاستیک پر بشود. در این صورت باید سوهان را با فرچه سیمی یا سیم ظرفشویی تمیز کنید. دقت کنید که کشیدن سوهان روی لوله باعث تیز شدن برخی از قسمت ها می شود؛ پس حتما دستکش ضخیم بپوشید.

بعد از اینکه لوله به ظاهر دلخواه تان رسید، با طرف نرم تر سوهان رویش کار کنید تا برآمدگی های شدید و نوک تیز از بین بروند. در نهایت هم یک دور سنباده روی لوله بکشید تا ظاهر مرتب تری پیدا کند.

گام چهارم: لوله را رنگ کنید

برای رنگ کردن پی وی سی از رنگ روغن استفاده می کنیم. یک رنگ خوب و شبیه به چوب پیدا کنید و کمی از آن را روی دستمال بزنید. حالا دستمال را طوری روی لوله بکشید که تمام شیارها هم رنگ بگیرند. اگر می خواهید رنگ چوب طبیعی تر

بشود، برخی از قسمت ها را  بدون الگوی مشخص با کمی رنگ بیشتر تیره تر کنید. حالا فقط باید صبر کنید تا لوله خشک بشود.

به همین سادگی لوله پی وی سی به یک لوله چوبی با ظاهر کاملا طبیعی تبدیل شد. از این پس می توانید کاردستی ها و وسایلی که با پی وی سی می سازید را با این روش ساده، زیباتر کنید

 

 

استفاده از لوله های روکار برای دکوراسیون

همانطور که می دانید، مجراهای لوله های تاسیساتی در ساختمان به طور معمول در دیوار ها و سقف پنهان می شوند اما بعضی ها در دکور خانه یا محیط کارشان  از مجرای های لوله تاسیسات به جای آنکه توکار کار کنند، ترجیح می دهند برای زیبایی روی کار استفاده کنند. طراحان این سبک در این فضا، به نوعی از قواعد و طراحی های معمول خارج شده و ایده ای برای متفاوت نمودن فضا ارائه داده است، به طوری که برای بهتر جلوه دادن این ویژگی، لوله ها را به رنگ مختلف یا تک رنگ در فضا نمایش می دهند، تا چشم بیننده را به آن ها معطوف سازد. در واقع افراد هنگام ورود به چنان  محیطی، نوعی حرکت و پویایی را حس می کنند و چشمشان به مسیر لوله ها کشیده می شود.

دکوراسیون با لوله
دکوراسیون با لوله

نتیجه

گاهی فقط با چند قلم کالای ساده می توان تزئینات شگفت انگیزی خلق کرد، که هم مقرونه بصرفه باشد و هم هیچوقت چنین کار خاصی را نتوان در بازار پیدا کرد.

1 نظر

  1. سلام روزتون بخیر میخواستم بدونم اون پایه ای که باهاش لوله رو به دیوار پیچ میکنید رو از کجا میتونم تهیه کنم و اسمش چیه

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید