کاغذ دیواری سه بعدی

0
1910
کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی یا  دیوارپوش نوظهوری است که عمق را به فضای شما تحمیل می کند. زیبایی و دیگر پوینت های مثبت این دیوارپوش ایده آل، با وجود سن کم ، قشر وسیعی را مجذوب خود نموده است. این تازه وارد دنیای معماری و طراحی دکوراسیون داخلی، تغییر محسوسی را در فضای داخلی ساختمان تان ایجاد خواهد نمود.

این کاغذ دیواری ها اکثرا با مواد خارجی ( وارد شده از کشورهایی چون آلمان و ترکیه ) ساخته می شوند.

ابعاد فضای داخلی ساختمان شما با استفاده از این نوع قابل اصلاح می باشند.

برای سفارش یا کاربرد، حتما سبک حاکم بر ساختمان تان را در نظر بگیرید. اگر ساختمان شما پیرو سبک کلاسیک است، استفاده از کاغذ دیواری سبک مدرن بی معناست.

قیمت کاغذ دیواری

لیست قیمت کاغذ دیواری می تواند به شما در برآورد هزینه ها کمک نماید. اصولاهزینه نصب کاغذ دیواری ثابت است؛ آنچه متغییر است قیمت کاغذ دیواری می باشد. کاغذ دیواری به شکل متری یا رولی به فروش می رسد و عموما لیست قیمت بر اساس رول های 15-10 متری ارائه می گردد.در خرید کاغذ دیواری می توان مدل های ساده و یا قابل شستوشوی انرا انتخاب کنید . مهندسی ساز توصیه میکند حتی اگر نیاز به شستوشو هم ندارید هم مدل قابل شستوشوی کاغذ را انتخاب کنید به دلیل کیفیت بهتر آن و اجرای بهتر و اینکه اگر درز چسب ها به مرور به سمت زرد رنگی رفته و شما بند ها رو با شوینده ی مخصوص می توانید تمیز و محو کنید.

 

اگر فرزند کوچکی ئر منزل دارید، رعایت نکات ایمنی الزامی است. کاغذ دیواری سه بعدی به دلیل لایه وینیل( پی وی سی ) مخاطرات سلامتی را در پی دارد.

انتخاب پالت رنگی صحیح برای کاغذ دیواری سه بعدی یا (سه جهت)  حائز اهمیت می باشد. چنانچه کاغذ سه جهت را به عنوان دیوارپوش اتاق خواب به کار می برید، حتما از پالت رنگی آرامش بخش پیروی نمایید.

با یک حساب سرانگشتی در خواهید یافت که پیاده سازی این سبک از کاغذ دیواری نقاشی دیوار ها مقرون به صرفه تر است.

شاید تسریع  این نوع از کاغذ دیواری یکی از دلایل محبوبیت این محصول در میان اقشار مختلف جامعه است.

این کاغذ دیواری نیازمند زیرسازی مطلوب در راستای اجرا و بهره وری می باشد. دیوارهای رنگ شده کار کمتری جهت زیرسازی دارند.

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی چیست؟

به انواعی از وال پیپرها اطلاق می گردد که طرح ها به شکل سه بعدی بر روی آن ها ایجاد شده است.در واقع طراحان با ایجاد سایه روشن های خاص درطرح ها و تصاویر، عمق ایجاد می نمایند. اَشکال هندسی، مناظر طبیعی، تصاویربَنا ها و… از انواع پرطرفدار می باشند. امکان تولید سفارشی کاغذ دیواری سه بعدی نیز وجود دارد.

ویژگی های

کاغذ دواری سه جهت  یا کاغذ دیواری پوستری از انواع نوین کاغذ دیواری در بازار طراحی دکوراسیون داخلی می باشند.

++ مهمترین ویژگی این نوع از کاغذ دیواری ها عمق( بُعد) بخشی به فضا می باشد. شاید بتوان گفت که قطعه گمشده طراحی دکوراسیون داخلی این روزها، همین فاکتور است. رسالت معماری و طراحی دکوراسیون داخلی، درآمیختن علم و هنر است؛ که این نوع نمودی راستین در این راه می باشد.

++ از دیگر مزایای آن میتوان به تنوع بالای طرح ها اشاره نمود که هر نوع سبک و سلیقه ای را پوشش می دهد.

++ امکان تولید سفارشی  نیز از نقاط قوت این زیبای نوظهور به حساب می آید. حتما پیش آمده که با دیدن طرحی مجذوب آن شوید ودلتان بخواهد که این طرح را در دکوراسیون داخلی منزلتان به کار ببرید.

این کاغذ دیواری ها  این امکان را فراهم آورده است. کافیست که طرح مورد نظر را (مثلا صحنه ای از یک انیمیشن کارتونی برای اتاق خواب دلبندتان ) سفارش دهید.

++ این کاغذ دیواری مدت مدیدی همسفر شما خواهند بود. کاغذ دیواری سه بعدی، به دلیل جنس مرغوب این کاغذ دیواری ها و وجود لایه وینیلی( پی وی سی) یا نان وون ، دیرتر کهنه و فرسوده می گردد.

++ در عصر پر سرعت تکنولوژی، تاخیر و وقفه بی معناست. نصب سریع و اسان  کاغذ دیواری و به ویژه کاغذ دیواری سه بعدی، یکی از دلایل پر طرفدار بودن این ابداع می باشد.

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

++ شاید در گذشته، ابعاد کاغذ دیواری ها پاسخگوی طول یا عرض دیوارها نبود؛ اما امروزه کاغذ دیواری سه جهت یا 3d در عین زیبایی ، بدون محدودیت طول و عرض تولید و عرضه می گردند.

++ در نسل قدیم کاغذ دیواری شستشو و در مجموع استفاده از شوینده ها برای پاکسازی سطح کاغذ دیواری ممنوع بود. اما به لطف نانو تکنولوژی و شعاع های گسترده آن، قابلیت شستشو آپشن لاینفک کاغذهای دیواری امروزه می باشد.

++ در غالب اوقات نورمستقیم خورشید مسئله ساز بوده است. در مورد کاغذ دیواری سه بعدی این امر صادق نیست. ثبات رنگی کاغذ دیواری سه بعدی در برابر نور خورشید، از مزایای بی نظیر این محصول نوظهور می باشد.

++ یک از مزایای دیگر این مدل که بسیار مورد استقبال طراحان و مشتریان قرار گرفته است،بزرگتر جلوه دادن  فضا می باشد. با گسترش رو به رشد آپارتمان نشینی و فضای محدود ساختمان ها، تنها راهکار بعد دهی به فضا با استفاده از رنگ و طرح است. کاغذ دیواری سه بعدی هردو فاکتور را داراست.

نکات کلیدی

# کیفیت تصویر/ عکس

در مورد کیفیت عکس مورد استفاده در این نوع بعدی دقت نمایید. هر قدر عکس الگو از کیفیت بالایی برخوردار باشد، به همان نسبت کاغذ دیواری تان زیبا جلوه خواهد نمود.

# کیفیت کاغذ

ارتباط مستقیمی میان کیفیت کاغذ اولیه و کیفیت کاغذ دیواری برقرار است. چنانچه از پیپر بی کیفیت در چاپ کاغذ دیواری استفاده شود، به همان نسبت از کیفیت کاغذ دیواری کاسته خواهد شد.

# کیفیت چاپگر / پرینتر

استفاده از پرینتری دقیق برای چاپ کاغذ دیواری سه بعدی ازالزامات می باشد. با دستگاه پرینتر اکوسالنت میتوان بسیار با دقت به چاپ تکه ها یا تک پانل کاغذ دیواری سه یعدی، اقدام نمود. برخی از پرینترها از دقت بالایی برخوردار نیستند و در نتیجه مَچ کردن تکه های کاغذ دیواری سه بعدی در کنار هم  کاری دشوار می باشد. نتیجه کار نیز مطلوب نخواهد بود.

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

ابعاد کاغذ دیواری 3d

8 تکه با ابعاد 368*254 سانتی متر

4 تکه با ابعاد 254* 186 سانتی متر

2 پانل با ابعاد 90*220 سانتی متر

تک پانل با ابعاد 127*184 سانتی متر

# کیفیت رنگ

یکی از موارد مهم در رابطه با چاپ کاغذ/ پوستر دیواری سه بعدی، استفاده از رنگ های مرغوب می باشد. بالطبع قیمت این رنگ ها بالاتر است و بر قیمت نهایی تاثیر می گذارد. اما نتیجه کار به شکل محسوسی تغییر خواهد نمود. زیبایی کاغذ دیوار های چاپ شده با رنگ مرغوب چشمگیرتر است.

یکی از علل نوسان قیمت شرکت ها، مورد مذکور می باشد.

# طبیعی به نظر رسیدن کاغذ دیواری 3d در نتیجه نوع عکس الگو می باشد.

# نصاب

نصاب ماهر فاکتور نهایی و فوق مهم در نتیجه گیری مطلوب از کل پُرسه کار می باشد. چنانچه تمامی مراحل به بهترین شکل صورت پذیرد اما نصب به شکل صحیح انجام نشود، نتیجه کار مطلوب و چشم نواز نخواهد بود. در واقع مهر نهایی کیفیت کار توسط نصاب ماهر بر زیبایی کار زده خواهد شد. ناخوداگاه مثل قدیمی :” کار را که کرد، آنکه تمام کرد ” به یاد انسان می آید.

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

راهنمای خرید

خرید این نوع از کاغذ دیواری مستلزم رعایت نکات ویژه ای است که در نهایت به طول عمر مفید آن کمک نماید. در این بخش نکات مهمی را با شما به اشتراک می گذاریم.

* در زمان خرید از فروشنده در مورد مقاومت کاغذ دیواری در برابرخش و ساییدگی سوال نمایید. در صورت مرغوب نبودن جنس کاغذ با هر خش و ساییدگی احتمال پاره شدن کاغذ دیواری وجود دارد.

* قابلیت شستشو یکی از فاکتورهای مهم دیگر می باشد. کاغذ دیواری سه بعدی و بویژه کاغذ دیواری اتاق کودکان زود لکه می گیرد. در صورت امکان شستشو، نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

* عدم کیفیت در زمان نصب نیز مشکل ساز می گردد. در صورتی که از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، در زمان نصب کش می آید و ابعاد طرح با هم مَچ نمی شوند.

* کاغذ دیواری با کیفیت قابل ترمیم می باشد. چنانچه بخشی از آن پاره شود، می توان آنرا با چسب ترمیم نمود.

*قابلیت ضد حریق بودن نیز دررابطه با کاغذ دیواری 3d حائز اهمیت می باشد. این مورد بویژه جهت رعایت نکات ایمنی بایستی مورد توجه قرار گیرد.

* چنانچه رده سنی آسیب پذیر در منزل تان حضور دارد، از فروشنده بخواهید که انواع کاغذ دیواری سه بعدی ضدآلرژی را به شما ارائه دهند.

* صحیح است که قابلیت شستشو یکی از آپشن های کاغذ دیواری سه بعدی می باشد. اما در زمان خرید از انواعی خرید نمایید که جاذب دوده و غبار نباشد.

کاغذ دیواری سه بعدی
کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری 3d برجسته

این نوع با استفاده از دستگاه پرینتر یووی قابل تولید می باشد. دستگاه یووی با استفاده از رنگ سفید و دیگر رنگ ها بر روی کاغذ، طرح هایی با ضخامت اندک پدید می آورد که نتیجه کار طبیعی تر به نظر برسد. ظرافت دستگاه یووی بسیاربالاست و از فک و غلتک دقیقی برخوردار است؛ که از امکان تولید حداکثر رنگ و طرح را بر روی کاغذ دیواری سه بعدی داراست.

به فضایتان عمق و زیبایی ببخشید

نهایت اهتمام تکنولوژی فراهم آوری آرامش و آسایش برای نوع بشر می باشد. خستگی یک روز کاری را میتوانید در فضای دلپذیرو مطابق با سلایق تان به در آرید. کاغذ دیواری سه بعدی قابلیت فراخواندن طبیعتی دل انگیز را به محیط کارتان دارد. هر جا که هستید از این تکنولوژی خالق زیبایی بهره جویید. سپاس از نگاه مهربان و همراه تان.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید