چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم؟

0
2226
چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم
چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم

 

چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم؟

وقتی وارد ساختمانی می شوید، اِلِمان های کاربردی در آن ساختمان به شما حس مثبت یا منفی القا می کنند. به کار گیری حواس در نوع دکوراسیون داخلی بسیار با اهمیت است. سوال چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم؟ پاسخی بسیار ساده دارد؛ با فراگیری علم مرتبط  و کمک گرفتن از حواس چندگانه. وقتی شما علم و هنر برآمده از نهاد حواس چندگانه تان را توام می کنید، شکست در مسیرتان وجود نخواهد داشت.

قانون تکرار برامور طراح دکوراسیون داخلی حاکم است. تکرار در طراحی دکوراسیون داخلی منجر به تمییز دادن موقعیت های مناسب برای قانون شکنی است.

چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم؟ با افزودن چاشنی جسارت در طرح های مد نظرتان.

کار ها را در نهایت سادگی و کاربردی بودن به انجام برسانید، اینگونه یک طراح دکوراسیون داخلی با قوه مدیریت هزینه ها خواهید گردید.

طراح دکوراسیون داخلی به تجربیات باارزش از محیط توجه می کند، در این میان فرصت هایی نمایان می گردد که با به کارگیری شان، سکونت/ کار در یک ساختمان را دلپذیر می نماید.

ریسک پذیری از خصوصیات بارز یک طراح دکوراسیون داخلی ورزیده است.

چگونه یک طراح دکوراسیون داخلی شوم؟ تمامی فضاهای مختلف ساختمان از عمومی ترین تا خصوصی ترین را مورد بررسی  و الویت بندی قرار دهید. واژه طراح دکوراسیون داخلی پس از انقلاب صنعتی، در طبقات متوسط باب گردید و سبک های متعدد و متنوع کنونی از آن زمان متولد گردیده اند. طراح دکوراسیون داخلی می تواند طراحی هر مکانی اعم از استودیوی هنری، غرفه نمایشگاهی، سالن آرایش، گاراژها و… را به انجام برساند.

چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم
چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم

چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم؟

برای تحصیل در رشته طراحی دکوراسیون داخلی، از دوران متوسطه دوم میتوان وارد هنرستان یا کارو دانش گردید و در مقاطع نهم، دهم و یازدهم در این رشته تحصیل نمود.. مشروط بر انکه

* دانش آموز پایه نهم مقطع متوسطه اول را با موفقیت گذرانده باشد

* حد نصاب شاخه تحصیلی در هدایت تحصیلی را کسب نماید.

پس از پایان دوره متوسطه امکان ادامه تحصیل دراین رشته در دانشگاه ها امکانپذیر می باشد. در صورتی که محصل دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده باشد به طُرُق زیر قادر به ادامه تحصیل می باشد:

* ورود به دانشگاه جامع علمی و کاربردی

* آموزشکده های دولتی

* دانشگاه آزاد

تمامی این روشها به شکل کاردانی ناپیوسته انجام می پذیرد. پذیرش کارشناسی از تمامی رشته ها صورت می پذیرد.

بویژه رشته های ارتباط تصویری( همه گرایش ها)، طراحی و ساخت طلا و جواهرات ، مرمت آثار فرهنگی( تمامی گرایش ها)، معماری ( گرایش معماری داخلی و مرمت ابنیه) ، نقاشی ( همه گرایش ها)، طراحی نقش پارچه ( همه گرایش ها)، گرافیک ( همه گرایش ها) ، معماری سنتی و هنرهای تجسمی( همه گرایش ها)  در اولویت پذیرش می باشند.

چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم
چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم

تحصیل از طریق جهاد دانشگاهی تهران

امکان تحصیل در رشته هنر و معماری جهاد دانشگاهی تهران نیز به شکل آزاد وجود دارد.

تحصیل از طریق آموزشگاه های آزاد

برخی از اموزشگاه های آزاد نیز به ارائه رشته طراحی دکوراسیون داخلی مبادرت می ورزند و در نهایت (برخی از چنین اموزشگاه هایی) مدرک رسمی وزارت علوم را به دانشآموختگان اعطا می نمایند.

رشته های مشابه با رشته طراحی دکوراسیون داخلی

چنانچه مایل به رشته طراحی دکوراسیون داخلی هستید، احتمالا رشته های زیر نیز برای شما جذاب خواهند بود:

معماری داخلی، کاردانی فنی صنایع چوب، تولید مبلمان، کاردانی فنی صنایع نساجی، تولید فرش ماشینی، کاردانی فنی صنایع دستی، فرش دستبافت، کاردانی طراحی کیف و کفش

پیشینه طراح داخلی دکوراسیون

تاریخچه طراح و طراحی داخلی دکوراسیون از یک سو به شیوه های مصری ها و رومی ها (1922) مربوط می گردد و از سوی دیگر به پیشرفت های دوره رنسانس در ایتالیا بر می گردد. طراحی داخلی در قرن های هفدهم و هجدهم به ویژه در فرانسه، افزایش یافت .

پس از انقلاب صنعتی ، طراحی داخلی در طبقات متوسط نیز باب گردید. چاپ طرح های  مختلف و افزایش علاقه مندی افراد به طراحی داخلی موجب ظهور سبک های مختلف مطابق با سلایق متفاوت گردید. در حال حاضر بیش از 40 سبک طراحی دکوراسیون داخلی موجود است که تحقیقا پاسخگوی هر سلیقه ای می باشد.

چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم

ویژگی های یک طراح دکوراسیون داخلی موفق

در این بخش به موارد کاربردی اشاره خواهیم کرد که برآمده از تجربیات طراحان  دکوراسیون داخلی موفق است.

* از هر پروژه یک داستان خلق می کنند

یکی از نخستین درسهایی که طراحان دکوراسیون داخلی را به مسیر موفقیت سوق می دهد، با موضوع و مفهوم دادن به هر پروژه، یک داستان خلق می کنند. این متد همانند یک کتاب راهنما عمل می کند، هرزمان که به انتهای خط رسیدید،می توانید از آن برای حرکت بعدی کمک بگیرید.

* ریسک پذیرند

هر کار خلاقانه ای ریشه در ریسک پذیری دارد. راهکار های جدید بیابید و جسورانه آنها را اعمال نمایید. در این راه به قدری جسورانه قدم بردارید که حتی قوانین فیزیک را درنوردید، با جاذبه زمین مبارزه کنید. گاهی اوقات راه حل ها در قالب بندی استاندارد یافت نمی شوند، فراتر بیاندیشید و با شهامت اجرا کنید.

* اهمیت به جزئیات

جزئیات بسیار مهم هستند؛ آنها مانند قطعات پازلی هستند که با در کنار هم قرار گرفتن، کل مجموعه را تشکیل می دهند وساختار سازند. ایجاد یک ترکیب که معماران آن ار”خانواده ای از جزئیات ” می نامند، پروژه را متحد می کند. اتصال جزئیات  در خدمت ساخت کل.

* سادگی چاره کار

سادگی یعنی حذف غیرضروریات از صحنه طراحی دکوراسیون داخلی . توانایی اعمال سادگی و ممانعت از پیچیدگی موجب رشد منافع می گردد. تبحر معماران در کاهش غیرضروریات است؛ ساختن با حداقل ضروری. به ویژه در چند زمینه زیر سادگی را اعمال نمایید تا طراحی زیباتر و قی تری داشته باشید:

— طرح های ساده : هزینه کمتری دارند ، به سهولت ساخته می شوند و بدو تزئین نیز زیبا هستند.

— کاربرد متریال های ساده : حداکثر از دو یا سه متریال ( جنس) استفاده کنید. برای کاربردها قانون وضع کنید. هر جنس را با پرداخت گری های متنوع  ه کار ببرید ( مثلا از نرم و لطیف تا زبر وخشن) ، بدون پیچیدگی به دامنه گسترده ای از انتخاب ها می رسید.

—  تزیینات ساده ( یا حتی بدون تزیین)

— قاب های پنجره ساده : به عنوان مثال دو نوع قاب پنجره انتخاب کنید. یکی برای پنجره های بزرگ و دیگری برای پنجره های کوچک، به همین سادگی و در عین حال زیبایی

— عدم پوشش دادن اتصالات بین اسباب و لوازم: پوشش این اتصالات ، پر هزینه  و زمان گیر است. اجازه بدید این اتصالات عریان و در معرض دید باشند.

* نظم و ترتیب ایجاد می کنند

کار ها را با نظم و ترتیب و به نوبت انجام دهید. در ابتدای امر ، مهمترین و ضروری ترین مورد را انتخاب نمایید و سپس  اجازه دهید باقیز موارد متعاقب ان شوند. پیش از شروع نقشه کشی موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم
چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم

– محل ساخت بنا( سایت ساختمان)

– مشتری

– بودجه

مفهوم فراگیر مربوط به موردی می شود که دارای بیشترین قدرت و کشش است. در این لحظه است که نظم و ترتیب شکل می گیرد . غالب اوقات سایت ساختمان ، محور اصلی است. پیش از تعیین شکل کلی ساختمان ، بایستی فضاهای مختلف ساختمان از عمومی ترین گرفته تا خصوصی ترین مورد بررسی و اولویت بندی قرار گیرند. نحوه ورود و آشکار شدن فضاها بایستی  تعیین گردد.

در ساختمان های مورد بازسازی، نظم و ترتیب بر اساس نواقص ساختمان قبلی مانند: نورطبیعی، فضای خالی، پِرتی ها و…

* تکرار می کنند

با تکرارمداوم اِلِمان های معمول موضوعی، عادت ایجاد نظم و ترتیب بیشتر رشد پیدا می کند. در، پنجره، ستون، تیغه و… همگی بخشی از نظم طبیعی یک ساختمان هستند. تکرار در طراحی دکوراسیون داخلی موجب اتحاد طرح می گردد.

* قوانین را زیر پا می گذارند

مورد قبلی پیش زمینه این مورد در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. با تکرار در می یابید که در کدام قسمت ها می توان قوانین را زیر پا گذاشت. در این زمان قانون شکنی دقیق و محاسبه شده، هدف و معنای خاصی پیدا می کند.

به عنوان مثال یک سری از پنجره های منظم را در نظر بگیرید؛ یک پنجره در میان آن ها این نظم را بر هم می زند. علت می تواند سایه درخت بر این پنجره باشد، یا چشم اندازی دور و دراز روبروی آن باشد. این یعنی قانون شکنی .

تکرار مداوم و قانون شکنی موجب تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی می گردد و آن را از یکنواختی در می آورد.

* از حواس الهام می گیرند

یک تصویر زیبا فقط حس بینایی ما را درگیر می کند. حال آنکه یک طراح دکوراسیون داخلی در زمان طراحی تمام حواس خود را به کار می بندد. طراح دکوراسیون داخلی در هنگام طراحی یک منظره زیبا، حفظ آن از آلودگی را در نظر می گیرد. وی تفاوت میان سرمای کف بتنی و گرمای چوب که با پا تماس دارد حس می کند. با شنیدن  صدای قطرات باران بر روی بام فولادی ، به فکر فرو می روند.

طراح دکوراسیون داخلی به نقطه نقطه طراحی ش فکر می کند و مدام در راه چاره اندیشی است، تا طرحی بی نقص ارائه دهد.

چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم
چگونه طراح دکوراسیون داخلی شوم

با حواس پنجگانه کار کنید

اگر به رشته طراحی دکوراسیون داخلی علاقه مند هستید، بایستی همیشه و در هر جایی ، حواستان به کارتان باشد. اگر در مسافرت به سر می برید از شکل و طراحی بناها ایده بگیرید. اگر در حال ورزش هستید از نوع بنا ایده بگیرید. اگر به خرید رفته اید، از دکوراسیون ایده بگیرید. خلاصه که طراح دکوراسیون داخلی ، شغلی دارد به طول 24 ساعت شبانه روزش.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید