دکوراسیون داخلی چیست؟

0
176
دکوراسیون داخلی چیست

دکوراسیون داخلی چیست؟ دغدغه بسیاری از ما برای ساختن فضای دلخواه  مان می باشد. دکوراسیون داخلی ، مجموعه ای ازترفند های کاربردی است که بیشتر خمیرمایه زیبا شناختی دارد. علمی که هنر را نیز به یاری فراخوانده است. دکوراسیون داخلی هنر حرکت است؛ حرکت ازجا وفضایی که هستیم به ایده آل مان.

با رعایت نکات ساده رنگ آمیزی، نورپردازی، چیدمان و… دکوراسیون داخلی شکل می گیرد.

چنانچه هوشیارانه وارد عمل شوید، نیازی به صرف هزینه های گزاف نیست؛ خود شما می توانید با حداقل ها، دکوراسیون داخلی آمال تان را بسازید.

دکوراسیون داخلی زمانی که با علوم روز مانند کاربرد نرم افزارهای کامپیوتری همراه گردد، به یکی از پول سازترین مشاغل بدل می گردد.

با افزودن اندکی چاشنی خلاقیت به دکوراسیون داخلی، نتایج بی نظیری را شاهد خواهید بود.

واژه دکوراسیون داخلی چیست؟ و دکوراتور در اوایل قرن بیستم متولد گردید.

دکوراسیون داخلی با حدود 40 سبک متفاوت و جذاب برای هر سلیقه ای ، طرحی برای ارئه دارد.

از هر ایده ای بهره بگیرید؛ ایده ها را شکار کنید؛ دکوراسیون داخلی همیشه فضا را متفاوت را دیگران دیده و تحلیل می کند.

اگر عشق در طرح های دکوراسیون داخلی تان موج بزند، حتی مخالفانتان را نیز مجذوب ایده هایتان خواهید نمود.

دکوراسیون داخلی به کمی چاشنی جسارت نیازمند است. در استفاده از رنگ ها، چیدمان، نورپردازی و… جسور باشید. نهراسید، خود خودتان باشید.

دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی به هنر و علم ساخت فضای داخلی به شکلی عملگرا و مفید برای ساکنانش اطلاق می گردد.

محبوب ترین  سبک های دکوراسیون داخلی  کدامند؟

*دکوراسیون داخلی  مدرن، کاربردی و شیک

انعطاف پذیری سبک مدرن موجب محبوبیت بی اندازه ش در دهه های اخیر گردیده است. سبک مدرن در دکوراسیون داخلی با انواع و اقسام فضاها تطبیق می یابد. سبک مدرن با ویژگی هایی چون وسعت بخشیدن به فضا، حاکمیت عنصر نظم و حذف عناصر بیهوده، سبکی نسبتا بی نقص می باشد.

هدف سبک مدرن در دکوراسیون داخلی، ایجاد فضایی آرام،خلوت و کاربردیمی باشد. تجملات کلاسیک و افراط در تزیینات در این سبک جایی ندارد اما عنصر شیک بودن به قوت خود در این سبک پابرجاست.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی مناسب کسانی است که شیفته ی چیدمان های مینی مال و خلوت اما لوکس هستند. فرم های هندسی، خطوط موازی و ترکیب بندی نامتقارن در این سبک به وفور دیده می شود.

دکوراسیون داخلی چیست
دکوراسیون داخلی چیست

*دکوراسیون کلاسیک، نوستالژی خاطره انگیز

بسیاری از افراد از زندگی کردن در دنیای کلاسیک لذت می برند. از مرور خاطره ها که با یک رنگ، نقش، متریال و… یادآور می گردد. وقار و متانت در سبک کلاسیک موج می زند. سبک کلاسیک نیز مانند مابقیع سبک ها شیوه و اسلوب خودش را دارد. سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی تلفیقی از هماهنگی اجزا، رنگ ها، ترکیب بندی متقارن و رعایت تناسب  می باشد. سبک کلاسیک یعنی سیر و سیاحت در گذشته، خاطره بازی و به معنای واقعی نوستالژی.

*دکوراسیون چوبی، آرامش به سبک طبیعت

سبک دکوراسیون چوبی در دکوراسیون داخلی یعنی دعوت از طبیعت به فضای داخلی ساختمان. فرصت محدود زندگی پرمشغله ی شهری امروز ، زمانی برای طبیعت گردی باقی نمی گذارد. اگرعاشق طبیعت هستید و فرصت تان محدود ، حتما از این سبک در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان تان بهره ببرید. اِلِمان های چوبی ، سرشار از انرژی ناب و بی پایان طبیعت است.

یک میز غذاخوری چوبی، یک قاب چوبی خاطره انگیز که عکس عزیزانتان را در برگرفته است، چند گلدان گل طبیعی زیبا و… همان کاستی های آرامش بخش زندگی امروز است. یک آباژور چوبی که در پرتو آن به کارهایتان رسیدگی کنید یا چند مجسمه چوبی با بوی سحرانگیزشان ، آرامشی بی نهایت به شما هدیه خواهند داد.

دکوراسیون داخلی چیست
دکوراسیون داخلی چیست

کدام دکوراسیون داخلی؟ مسئله این است !!

دکوراسیون داخلی چیست؟ دکوراسیون داخلی ، تکه هایی از روح شماست که در جای جای خانه تجلی پیدا کرده است. با دکوراسیون داخلی ایده ال ، همیشه قلبتان برای آنجا خواهد تپید. دکوراسیون داخلی هر محیطی ، بنا به نظر روانشناسان تاثیر فراوانی برخلق و خو ، جسم و روان هر فرد دارد.

دکوراسیون داخلی پیش ازآنکه با علم سروکار داشته باشد با هنردرگیر است. دکوراسیون داخلی هنر حرکت است ، حرکت از جایی که هستید به جایی که آرزویش را دارید.

پس دکوراسیونی مناسب شماست که در ان آرامش و آرزوهایتان را بیابید. هیچکس بهتر از خود شما نمی داند که چه دکوراسیونی ایده آل تان است و حالتان را خوب می کند.

دکوراسیون داخلی استاد بی بدیل خلق فضای دلباز

خانه ی کوچک تان را هم دوست بدارید. جادوی دکوراسیون داخلی ، فضاهای کوچک را هم بزرگ و دلباز جلوه می دهد.

یکی از روش های کاربردی برای فضاهای کوچک، حذف لوازم غیرضروری است. قبل از شروع پروژه دکوراسیون داخلی در ساختمان تان وجب به وجب  آنرا از لوازم غیرضروری پاکسازی کنید. قرا دادن مبلمان هایی با ارتفاع کوتاه ، حس خلوتی را به فضا القا می کند. کاربرد وسایل کوچک باعث دلباز و روشن به نظر رسیدن محیط می گردد.

دکوراسیون داخلی چیست
دکوراسیون داخلی چیست

استفاده از رنگ های روشن برای دیوارها و کاستن از تزئینات بیش از اندازه ، فضا را بزرگ تر جلوه می دهد.

تغییر رنگ آمیزی در دکوراسیون داخلی = تغییر فضا

هوشیار باشید! از جادوی رنگ غافل نمانید! اگر هوشیارانه وارد عمل شوید ، نیازی به صرف هزینه های گزاف نیست. رنگ ها جادوگرند! زشت ترین فضاها را زیبا و کوچک ترین فضا ها را بزرگ جلوه می دهند.

برای بزرگتر به نظر رسیدن یک اتاق کافیست سقف و دیوارها را رنگ روشن بزنید. در فضا های کوچک از سطوح براق و صیقلی کمک بگیرید. آینه های قدی و بلند مناسب این کارند. استفاده از دیوارهای آینه کاری شده، ترفندی قدیمی برای ایجاد خطای دید است؛ در این صورت فضا بزرگتر دیده می شود.

بهینه سازی فضا نیز ، یک راهکار عالی برای محیط های کوچک است. به عنوان مثال، می توان از اتاق خواب به عنوان اتاق بازی بچه ها در روز بهره برد.

برای آشپزخانه، رنگ دیوار و کابینت ها را یک رنگ یا با کنتراست پایین در نظر بگیرید تا فضایی نامحدود ایجاد کنید. لوازم اضافه را داخل کابینت ها قرار دهید. در صورت نیاز به دیوار یا سقف شلف اضافه نمایید . از لامپ های اِل ای دی مخفی بهره ببرید. از کف پوش های براق کمک بگیرید.

دکوراسیون داخلی چیست
دکوراسیون داخلی چیست

ویژگی های افراد موفق دررشته دکوراسیون داخلی

– خلاقیت: در تطبیق نظرات مشتری با شرایط و امکانات موجود

– مهارت عالی در سازماندهی

– مهارت مدیریت پروژه

– مهارت طراحی و مدلسازی کامپیوتری

– اطلاع از محصولات، مواد، تجهیزات مرتبط روز دنیا

– مهارت ارتباطی موثر ( روابط عمومی بالا)

– توانایی مدیریت هزینه ها

دکوراسیون داخلی چیست
دکوراسیون داخلی چیست

15 ترفند دکوراسیون داخلی که در سال 2019 شاهد آن نخواهیم بود

هر ساله متخصصان پیش بینی می کنند که کدام ترند برای سال جاری پرکاربرد و محبوب خواهد بود . در این بخش ما بر خلاف جریان حرکت کرده و 15 ترند 2018 که در سال 2019 منسوخ می گردند را بر خواهیم شمرد:

2019  IS  LOADING…

  1. سبک روستایی سابق منسوج؛ سبک روستایی مدرن را تجربه خواهیم کرد.
  2. هزینه ها جزیی خواهد بود نه کلی؛ اکسسوری ها ، آباژورها ،کوسن ها، قالیچه ها نه مبلمان واثاثیه بزرگ
  3. رنگ های خنثی و ابی جایگزین صورتی
  4. استفاده از گل و گیاه به شکل محدود
  5. کاربرد تابلو های خطی ( دست نویس یا طراحی و پرینت با کامپیوتر)
  6. عدم استفاده از استیکرها و کاغذ دیواری
  7. رنگ خاکستری برای دیوارها ممنوع
  8. کاشی کاری های پرزرق و برق به جای انواع ساده و بی روح
  9. عدم استفاده ازمکرومه بافی
  10. مینیمالیسم (ساده گرایی) افراطی ممنوع
  11. استفاده از شیرآلات و… مسی ممنوع
  12. دیوار های عاری از تزیینات منسوخ
  13. کابینت های رنگی ( خاکستری، ابی و سبز) به جای نوع چوب گیلاس
  14. کانترهای تیره برای اشپزخانه ها به جای انواع سفید
  15. سبک میانه قرن بازگشته است

جادوی خلق فضا

دکوراسیون داخلی از آن دست علومی است که هنر از آن می بارد. هر قدر هم که چاشنی هنر و خلاقیت به آن بیفزایید ، باز هم کم است. دکوراسیون داخلی متفاوت می بیند و صحیح وارد عمل می شود. کافیست از ان بخواهید، نه نمی اورد. آنچه دلتان می خواهد، آنچه باب میلتان است، فضای ایده آل تان را بخواهید، آرزو هایتان، نوستالژی و… خلاصه هر چه دل تنگ تان را شاد می کند از دکوراسیون داخلی بخواهید و منتظر معجزه ای باشید که حالتان را خوب می کند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید