غرفه نمایشگاهی

5
844
غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی : بهترین راه برای نمایش دادن برند های جدیدی که به بازار می آیند است استفاده از غرفه نمایشگاهی است. معمولاً بسیاری از افراد ایده پرداز اهمیت ساخت غرفه های نمایشگاهی و نقش آن ها در برند شدن یک محصول را به خوبی می دانند. تبلیغات از طریق غرفه نمایشگاهی جزء دسته ی بزرگی از تبلیغات محیطی به شمار می آیند . با ساخت غرفه نمایشگاهی زییا، چشم های تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سمت برند خود جلب کنید.

 

اقدامات قبل از ساخت غرفه نمایشگاهی

قبل از ساخت غرفه باید با متخصصانی که در این راستا کار می‌کنند، مشورت کنید. مهم‌ترین کسانی که باید با آن‌ها صحبت کنید، کسانی هستند که قبلاً در زمینه ی کاری شما در نمایشگاه‌ها غرفه داشته‌اند. معمولاً این افراد، مخاطبان را به خوبی می‌شناسند و می‌توانند تا حدود زیادی شما را راهنمایی کنند که در ابتدای غرفه برای جذب مخاطب چه کار کنید و از چه وسایلی استفاده کنید و از طرف دیگر چگونه باید با مخاطبان این محصول ارتباط برقرار کنید. افراد دیگری که پیش از برپایی نمایشگاه باید با آن‌ها صحبت کنید، گرافیست‌هایی هستند که در زمینه ی تبلیغات محیطی کار می‌کنند و می‌دانند که مخاطبان نسبت به چه نوع طراحی واکنش نشان داده یا بیشتر، چه نوع طرح‌هایی را می‌پسندند.

از سویی، کاتالوگ‌هایی که شما برای معرفی برند یا محصول خود می‌خواهید به مشتریان ارائه دهید نیز مهم هستند. حتماً پیش از شرکت در یک نمایشگاه باید با یک مؤسسه ای که بتواند برای شما کاتالوگ‌های زیبایی آماده کند، صحبت کنید. معمولاً داشتن یک کاتالوگ جامع در زمینه ی تبلیغات در محیط یک نمایشگاه، می‌تواند تا حدود زیادی شما را در دست‌یابی به موفقیت همراهی کند. کاتالوگ‌ها باید مختصر و مفید همراه با تصاویری از محصول، از جنس کاغذهای باکیفیت و با طراحی‌های زیبا و مرتبط با محصول باشند. خوشبختانه تیم حرفه ای مهندسی ساز میتواند تمامی این اطلاعات را در اختیارتان قرار دهد.

پس از اخذ مجوز و فرارسیدن زمان تحویل سالن جهت ساخت ساز تمامی برگه های مجوز اعم از فرم  -102فرم برق و نقشه 3D به همراه استند غرفه ساز که ستاد برگزاری نمایشگاه اخیرا غرفه سازان را موظف به تهیه و نصب آن از روز اول تا آخرین زمان چیدمان غرفه نموده است .استند شامل موارد ذیل می باشد.

  • نام شرکت غرفه ساز
  • نام شرکت غرفه دار
  • شماره تلفن ثابت و فکس شرکت غرفه ساز
  • نام و شماره تلفن همراه مجری غرفه ساز
  • تصویر 3D غرفه حداقل در ابعاد و اندازه A3
  • رتبه گرید نمایشگاهی غرفه ساز
  • مرحله اول:تحویل مدارک به مدیر سالن

مدیر سالن با دریافت مجوز ها و نقشه 3D  مکان و فضای ساخت غرفه را مشخص و تحویل مجری می دهد. فضای ساخت غرفه (زمین) با خط کشی دقیق تحویل مجری می گردد.مهمترین اختلافات بوجود آمده در این مرحله اختلاف ابعاد تحویلی از مدیر سالن و نمایشگاه با ابعاد طراحی شده جهت سازه می باشد.لذا حتما ابعاد و فضای تحویلی جهت غرفه سازی دقیقا چک شود و در صورت عدم هماهنگی پیگیری ها و رفع اشکال قبل از مرحله کف سازی انجام پذیرد.

غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی

 

کف سازی غرفه

عملیات کف ریزی اصولا از یک متریال جهت ایجاد اختلاف سطح 10CM حمایت می کند که اغلب از باکسهای چوبی و در مواقع لزوم که کف سالن با پستی بلندی غیر متعارف همراه است از کفه های رگلاژی استفاده می گردد و سپس پارکت یا موکت یا کفپوش مورد نظر بر روی آن نصب میگردد.

پس از مرحله کف ریزی حتما فضای کف سازی شده با مدیر سالن جهت عدم اختلاف چک شود و تاییدیه شفاهی  کسب گردد. حضور مسئول برق رسانی غرفه در این مرحله به علت تهیه و نصب انشعاب برق و احتمال وجود تابلو برق در کف غرفه ضروری می باشد.

 

نجاری غرفه

گروه نجاری از قبل سازه را طبق نقشه فنی و دیتیل و ابعاد دریافتی از واحد طراحی و مهندسی سازه دریافت کرده و سازه ها را تهیه و جهت اسمبل به محل غرفه انتقال خواهد داد. مهمترین مراحل نظارت بر مرحله نجاری به شرح ذیل می باشد.

  • اجرای دقیق ابعاد سازه بر روی کف غرفه.
  • مرتب و بدون اشکال بودن اسمبل سازه بصورتی که درز ها و شکاف ها با کمترین حد ممکن انجام پذیرد.
  • تراز بودن سازه ها در این مرحله بسیار مهم بوده زیرا پس از مونتاژ و محکم کاری تغییر حالت دادن اجزائ مسلما به تمامی سازه خسارت وارد خواهد نمود
  • چک کردن استحکام اتصالات و در صورت نیاز یادآوری و تذکر جهت محکم کاری سازه
  • مهار دیوارهای غرفه به این شکل که دیواره ها اصلا نباید حرکت داشته باشند زیرا هم باعث ترک خوردن اتصالات و نقاشی خواهد شد و ضمنا ناپایداری دیواره ها از مهمترین عوامل نقض موارد فنی می باشد و شامل پرداخت جریمه خواهد شد.
  • زمان بندی شروع و تحویل این مرحله بسیار حایذ اهمیت می باشد.
  • در این مرحله مسئول برق رسانی و روشنائی غرفه همزمان و با هماهنگی گروه نجاری می تواند سیم کشی و مراحل سوراخ کاری جهت نصب اقلام روشنائی را انجام دهد.
  • زیبا سازی اطراف غرفه(این مرحله جهت هماهنگ سازی و یکنواختی غرفه ها صورت میپذیرد.بر این اساس که غرف هایی که ارتفاع بالاتری دارند باید پشت کار سازه را بصورت یکدست و صاف و رنگ آمیزی شده تحویل دهند)

 

نقاشی غرفه

پس از اتمام مرحله نجاری و ساخت سازه شروع عملیات نقاشی صورت میگیرد که به شرح ذیل می باشد.

  • بتونه کاری و رفع درزهای نجاری سازه
  • سمباده کاری
  • آستر کردن کار
  • لکه گیری
  • سمباده کاری
  • رنگ کاری مرحله دوم
  • رنگ آمیزی غرفه (حضور نماینده غرفه دار جهت تهیه و انتخاب رنگ در این مرحله ضروری می باشد)

 

نظافت و نصب تجهیزات غرفه

نصب چاپ ها بر روی لایت باکس ها و نصب قفل و غیره و در صورت نیاز نوارهای دور کف سازه

 

الف) نقاشی: رفع تمامی لکه های ایجاد شده و ترک های احتمالی پس از نصب چاپ ها و نوارهای کف سازه، تحویل مقداری از تمامی رنگهای استفاده شده در سازه

ب ) برق کار: نصب هالوژن ها و اقلام روشنائی، چک کردن اتصالات و قطع و وصلی تمامی انشعابات اقلام روشنائی

پ ) نصب استیکر : نصب استیکر ها و چاپ های کاغذی

ت ) نظافت غرفه

ج ) چیدمان تجهیزات غرفه و نظافت نهایی

 

سالانه نمایشگاه های داخلی و خارجی بیشماری برگزار میشود همچنین در هر استان در طول یک سال نمایشگاه های بسیاری برپا میشود بدیهی است که این نمایشگاه ها شرایط و بستر مناسب را برای تعداد بیشماری از شرکت ها و برند ها ی داخلی و خارجی ایجاد میکند تا به عرضه محصولات خود و جذب مخاطب بپردازند

 

پس با توجه به اهمیت بالای نمایشگاها سالانه شرکت های بیشماری در نمایشگاه ها غرفه دار هستند و هزینه های زیادی برای تبلیغات و سایر خدمات نمایشگاهی که باعث میشود در نمایشگاه حضور پررنگی داشته باشند انجام میدهند اولین و بدیهی ترین نیاز یک شرکت برای حضور در نمایشگاه غرفه نمایشگاهی میباشد بدیهی است که طراحی غرفه نمایشگاهی برای هر غرفه منحصر به فرد است از طرفی روش ساخت غرفه نمایشگاهی نیز با هم فرق میکنند. هنگام حضور در نمایشگاه ها موارد و فاکتور های زیادی مورد برسی قرار میگیرد که به طبع هرکدام تاثیر خاصی روی قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی دارند چون غرفه نمایشگاهی باید مناسب با نمایشگاهی که برگزار میشود طراحی و اجرا شود.

 

غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی

 

برخی از فاکتور های مهم که در ساخت غرفه نمایشگاهی مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرند عبارتند از:

 

1-نوع نمایشگاه

 

2- قوانین برگزار کننده نمایشگاه

 

3- محل برگزاری نمایشگاه

 

4- مدت زمانی که ساخت غرفه نمایشگاهی طول میکشد

 

5-متریال مصرفی در ساخت غرفه نمایشگاهی

 

.در فاز بعدی با توجه به نیازهای برند شرکت کننده در نمایشگاه ها به بررسی مواردی چون: ، امکانات سالن یا محل غرفه ، نوع نمایشگاه و…  پرداخته میشود و در نهایت طرح سه بعدی اولیه با رعایت اصول طراحی غرفه نمایشگاهی توسط شرکت طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی پیشنهاد میگردد. در نهایت و بعد از تایید و نهایی شدن ایده طراحی غرفه توسط کارفرما ، برآورد هزینه های اجرایی صورت می پذیرد ودر آخر اقدامات اجرای و ساخت غرفه صورت میگیرد.

 

نوع نمایشگاه

 

بازار: از شش هزار سال پیش شروع شده است که به آنها بازار های مکاره می گویند.

 

نمایشگاههای محلی: در یک محل یا شهر خاص برگزار می شود مثل پوشاک بهاره که در اسفند ماه هر ساله برگزار می شود.

 

نمایشگاههای منطقه ای: در یک استان یا منطقه جغرافیایی انجام می شود.

 

نمایشگاههای ملی: توانمندیها و پیشترفت بازرگانی، صنعتی، تکنولوژی، فرهنگی و هنری یک کشور به نمایش در می آید.

 

نمایشگاههای بین قاره ای: بین دو یا چند قاره جهان در کشوری خاص برگزار می شود.

 

نمایشگاههای بین المللی عمومی: در این نمایشگاهها کالاهای مختلف اعم از مصرفی و سرمایه برای عموم به نمایش در می آید. نمایشگاه بین المللی بازرگانی تهران از آن جمله است در این نمایشگاهها تجارت واقعی صورت نمی گیرد.

 

نمایشگاه بین المللی تخصصی: مدت برپایی آن کوتاه و کالاهای خاص و صنعت جانبی آن به نمایش در می آید. مثل نمایشگاه بین المللی چرم، لوستر ، ماشین و…

 

نمایشگاههای بین المللی اطلاعاتی: آخرین تحولات تکنولوژیکی و دانش فنی به نمایش گذاشته می شود. معمولاً هر دو سال یا چهار سال یکبار برگزار می شود مانند نمایشگاه بین المللی انفورماتیک که در آلمان بر پا می شود.

 

نمایشگاههای اختصاصی کشورها: این نوع نمایشگاهها به درخواست یک کشور و در کشور دیگری برگزار می شود که هدف آن بازاریابی است و تحکیم مناسبات اقتصادی و سیاسی را در بر دارد مثل نمایشگاه اختصاصی ایران در استرالیا.

 

نمایشگاه های عمومی: در این نوع غرفه ها معمول محصولات گوناگونی در این نوع نمایشگاه در معرض دید می گذارند و احتمال دارد در سطح کشوری ، منطقه ای ، و بین المللی اجرا شود.

 

نمایشگاه تخصصی: در این نوع غرفه یکسری محصولات خاصی در نمایشگاه قرار داده می شود و مخصوص اشخاص خاص هستند، و مخاطبین آن معمولا کارشناسان و دانشجویان مربوط با آن صنعت می باشند.

 

نمایشگاه اکسپو: بیشتر این نوع نمایشگاه جنبه ی نمایشی دارد و به  اهداف اجتماعی و انسانی و فرهنگ دقت زیادی دارد. در این نمایشگاه بر حسب موضوع ویژه و انتحاب شده شرکت کنندگان و کشورها به طراحی غرفه سازی براساس موضوع و تم انتخاب شده می پردازند و توانمندی علمی، معماری، فنی، فرهنگ و تاریخی خود را به شکلی مقتضی و قشنگ به چالش می کشند.

 

نمایشگاه ارائه مستقیم محصولات: احتمالا می شود گفت که این نمایشگاه ها از رده خارج هستند و بیشتر جنبه ی جشنواره ی فروش به شمار می آیند و در آن کالاهای مصرفی شهروندان با قیمت پایین تر در دید عموم قرار می گیرند و به فروش می رسد. مثلا نمایشگاه پوشاک،کتاب و لوازم مصرفی و غیره

 

نمایشگاه مجازی: این نوع نمایشگاه ها با بهره گری از اینترنت و فناوری های جدید و به شکل مجازی اجرا می شود. از لحاظ قیمت کم اجرا،نداشتن زمان بندی و ساخت و ساز و در دسترس بودن همگانی دارای مزیت هایی است ولی می بایست به این نکته دقت داشت که صنعتگران و بازرگانان احتیاج به دیدن کالا و بررسی مستقیم و مذاکره رودررو هستند.

 

متریال ساخت غرفه

برخی از متریال های مورد استفاده برای ساخت غرفه را شرح میدهیم:

  • کف سازی و ایجاد اختلاف سطح به ارتفاع ۱۰ سانتی متر از جنس MDF یا پارکت و یا دیگر کف پوش های موجود
  • ساخت دیواره ها از جنس نئوپان و پوشش رنگ پلاستیک.
  • ساخت استند نمایش محصول طبق طرح از جنس نئوپان و پوشش رنگ پلاستیک.
  • ساخت استند نمایش گرافیکی ( لایت باکس ) طبق طرح از جنس نئوپان و پوشش رنگ پلاستیک و با نورپردازی داخلی و رویه فلکس .
  • تهیه و نصب آرم، لوگو و نوشتار مورد نیاز غرفه از جنس استیکر و یونولیت.
  • تهیه مبلمان ، میز و صندلی ، تلویزیون و گل مصنوعی مورد نیازغرفه.
  • ساخت، چاپ و نصب فضاهای گرافیک از جنس فلکسی فیس با نورپردازی داخلی، بک لایت وکوتد لمینیت.
  • نورپردازی عمومی غرفه با استفاده از پروژکتور متال هالید و هالوژن کم مصرف.

 

 

انواع غرفه نمایشگاهی

غرفه معمولی ردیفی یا خطی ( Linear stand)

این غرفه نمایشگاهی از سه طرف با غرفه‌های مجاور دارای دیواره مشترک و هم‌جوار است و از یک طرف به راهرو مشرف و قابل رویت بازدید کنندگان می‌باشد که به غرفه یک‌بر نیز معروف است.

غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی
غرفه نبشی یا گوشه (Corner Stand)

این نوع غرفه نمایشگاهی از دو طرف با غرفه‌های دیگر هم‌جوار و دارای دیواره مشترک و از دو طرف دیگر به سمت راهرو می‌باشد و با توجه به قابل رویت بودن از دو طرف، ارزش بالاتری داشته و طراحی و چیدمان آن مشکل‌تر و گران‌تر می‌باشد. به این گونه غرفه‌ها دوبر و دونبش نیز گفته می‌شود.

غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی
غرفه شبه جزیره‌ای یا انتهایی (End Stand)

در این نوع غرفه نمایشگاهی سه وجه قابل رویت برای بازدید وجود دارد و از یک طرف مسدود می‌باشد، به همین دلیل از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و بازدید کننده بیشتری را جذب می‌نمایند. به این غرفه‌ها با توجه به اینکه از سه طرف به راهرو راه دارد غرفه سه‌بر نیز اطلاق می‌شود.

غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی

 

غرفه جزیره‌ای

این نوع غرفه نمایشگاهی از چهار طرف به راهرو راه داشته و از تمام زوایا قابل دید و دسترسی می‌باشد. غرفه جزیره‌ای ارزش بالایی در بعد نمایش و تبلیغات دارد و از مرغوبیت بسیار مناسبی برخوردار است.

غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی

 

طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه برای پرزنتیشن و معرفی کالا و خدمات و کسب مشتری و نمایش توانایی ها و توانمندی های هر ارگان و شرکت در نمایشگاه های مختلف امری ضروریست که طراحی معماری به عنوان یک عامل حیاتی در این بخش محسوب می شود.در طراحی غرفه، بازدید کننده صرفا با یک سازه یا مکانی برای گپ و گفت و تبادل نظرات روبرو نیست بلکه غرفه نمایشگاهی هر مجموعه نشانه ای از اصول برندینگ، رنگ سازمانی، نوع خدماتی که ارائه می نماید و … میباشد.

 

در طراحی غرفه نمایشگاهی با توجه به اهمیت به روز بودن کمپانی هایی که در نمایشگاهها شرکت میکنند عنصر خلاقیت و روزآمدی بیشترین تاثیر را در برخواهد داشت غرفه نمایشگاهی باید چنان جذابیت و گیرایی در خود داشته باشد تا مخاطب را کنجکاو کند و به سوی غرفه جلب نماید. از مهمترین اصول در ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی به روز بودن و همگام بودن با آخرین شیوه ها و متدهای بازاریابی و تبلیغات میباشد چرا که غرفه یک مجموعه نشانه ای است از کلیه محصولات و خدمات هر مجموعه  است.

در واقع غرفه نمایشگاهی به سان لوگوی شرکت می باشد، مخاطب با مشاهده غرفه مجموعه در صورت داشتن آیتم های جذاب در دیزاین ناخود آگاه به سوی آن جلب شده و درضمیر ناخود آگاه مخاطب کلیه المان های طراحی شده درغرفه نمایشگاه باید تاثیرات مدنظر کارفرما را بر روی مخاطب پیاده نماید.

به عنوان مثال اگر شما مجموعه ای هستید که تمایل به معرفی خود به عنوان یک مجموعه جوان و خلاق دارید طراحی و دیزاین غرفه شما باید دارای خطوط کرو و منحنی و استفاده از فونت های نیمه رسمی  و المان های مدرن باشد. اگر در طراحی غرفه یک مجموعه تمایل به شناساندن خود به عنوان یک مجموعه منظم و مقرراتی در عین حفظ پرستیژ اداری داشته باشد از خطوط قائم و رنگ سازمانی با تنوع کمتر و … استفاده می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی غرفه نمایشگاهی

در حقیقت طراحی دکوراسیون داخلی غرفه صرفا یک مجموعه فیزیکی ایجاد شده نیست بلکه میانبری است که با استفاده از ویژگی های طراحی خود جهت خلق فرصت هایی در راستای فروش محصولات و ارائه خدمات شما ایجاد شده است. دكوراسیون داخلی غرفه می بایست دارای فرم زیبا و عملكرد مناسب باشد و بهره برداری را برای بازدید كنندگان وكاركنان غرفه آسان و در عین حال جذاب نماید. از اینرو طراحی و دیزاین غرفه نمایشگاهی تفاوت های زیادی با انواع طراح معماری و حتی طراحی داخلی و طراحی نما دارد زیرا در این دست آیتم ها نیاز و خواسته های کارفرما به این شدت متناسب و همسو با بحث های اقتصادی به شکل رو در رو نیست گرچه نیت فروش نیز بعضا در طراحی اداری-تجاری به شاخصه اصلی تبدیل شده اما نوع ارتباط معماری با بنا تا این حد مستقیم و بی واسطه نیست.

 

غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی

 

اما نمود بارز این تفاوت ها جایی خود را نشان می دهد که در طراحی غرفه نمایشگاهی بیش از آنکه به نظر خودمان اهمیت بدهیم به نظر مشتری و تقاضا کننده خدمات و محصولات غرفه مورد نظر میپردازیم ممکن است پیش خود بگویید مثلا در طراحی مطب و کلینیک نیز همین منوال جاریست اما تفاوت زمانی مشخص می شود که در بحث غرفه شما خدمتی ارائه نمی دهید و صرفا به معرفی و پرزنت می پردازید از اینرو بسیار مهم و حیاتیست که در طراحی غرفه نمایشگاهی حتما باید خودمان را جای مشتری یا متقاضی قرار دهیم و از دید مخاطب انتظار او را از دیزاین غرفه خود در نظر بگیریم مخاطب تنها زمانی با طراحی غرفه شما ارتباط بر قرار میکند که انعکاس خدمات و محصولات و تفکر سازمانی مجموعه شما را مطابق با دیزاین غرفه و در واقع مجموعه بصری که از غرفه نمایشگاهی مشاهده میکند در یک راستا ببیند.

بنابراین تمامی اصول برندینگ، اصول سازمانی، شعار سازمانی، رنگ سازمانی و.. حتی تفکر سازمانی مجموعه در طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی مجموعه تبلور خواهد داشت و در غیر اینصورت صرف زمان و هزینه و حضور در نمایشگاه متناسب با انتظار شما پیش نخواهد رفت ساخت غرفه های نمایشگاهی به قدری از اهمیت برخوردارست که مجموعه ای با طراحی غرفه های مناسب و ایده آل و با کیفیت خدمات و محصولات پایین تر بر مجموعه ای با کیفیت و خدمات بهتر چیره میگردد به عبارتی جلوه و جذب مخاطب از سوی غرفه بیش از کیفیت کار ارائه شده توسط شما در موفقیت نمایشگاهی شما تاثیر دارد.  لذا در طراحی غرفه های نمایشگاهی حتما به شناخت مجموعه اجرای غرفه نسبت به مباحث برندینگ، فروش و بازاریابی و.. حساس باشید.

 

فضاهای غرفه های نمایشگاهی

فضای غرفه می تواند به تعدادی و یا همه موارد زیر تقسیم شود :

  • فضای نمایش کالاها
  •  فضای بخش اطلاع رسانی
  •  فضای مذاکره و مشاوره
  •  فضای نمایشهای تصویری
  • فضای مبلمان اداری
  •  فضای خدمات و پذیرایی
  •  فضای انبار یا لوازم اضافی
  •  فضای آموزش

 

بخش اطلاعات فضای نمایشگاهی

در این بخش که معمولا در ابتدای غرفه است برای آشنایی و اطلاع رسانی شرکت ها با بازدیدکنندگان می باشد و از قسمت های مهم جهت جذب مخاطب و رسیدن به اهداف شرکت ها می باشد . در این بخش ارایه بروشورها و هدایای کوچک شرکت ها و راهنمایی بازدیدکنندگان و پاسخ به آنها در حد اطلاع رسانی انجام می پذیرد و می تواند بعنوان پیشانی شرکتها جهت نمایش شخصیت شرکت و جذب بازدید کننده عمل نماید .

 

بخش نمایش فضای نمایشگاهی

فضای نمایش از ارکان اصلی غرفه محسوب می گردد دراین بخش ارایه خدمات ، کالا و یا ماکت محصول انجام می پذیرد در این قسمت ارتباط مسئول غرفه و یا کارشناسان بخش فروش و فنی با بازدیدکنندگان و خریداران برقرار می گردد . بازدیدکننده از نزدیک با محصول و اهداف حضور شرکت آشنا شده و نحوه تعاملات بعدی پایه گذاری خواهد شد.

غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی

 

بخش مذاکره و مشاوره فضای نمایشگاهی

این بخش نقش مهمی در بازاریابی و فروش کالا و خدمات ورساندن مشتری به مرز آمادگی جهت فروش و انعقاد قرارداد دارد . در این بخش قابیلت های محصول، توانمندی شرکت و توضیحات کامل توسط گروه و یا فرد مذاکره در اختیار مشتری قر ار می گیرد و مذاکره اولیه، توافق نامه و احیانا امضائ پیش قرارداد و اهدای هدایای شرکت و کاتولوگ های تخصصی انجام خواهد پذیرفت . طراحی این بخش می تواند متفاوت و با الهام از اتاق جلسات و مذاکرات شرکت و دارای امکانات مناسب و راحت باشد. دراین بخش اگر فضا، وسعت لازم را داشته باشد می توان بخشی را جهت پذیرایی مهمانان خاص و برای انقعاد نهایی قرارداد تدارک نمود .

 

 

بخش پشتیبانی فضای نمایشگاهی

بخش پشتیبانی شامل دو ناحیه می باشد:

  • ناحیه قابل رویت : شامل مبلمان اداری و بخش پذیرایی مدعوین و بازدیدکنندگان می باشد
  • ناحیه غیر قابل رویت : شامل فضای نگه داری تجهیزات و لوازم اضافی ، فضای آبدارخانه ، فضای استراحت و …

 

غرفه نمایشگاهی
غرفه نمایشگاهی

 

بخش آموزش فضای نمایشگاهی

این بخش با توجه به اهمیت بحث آموزش و استفاده بهینه از بعد تبلیغات و شناساندن شرکت و محصولات آن ، در صورت داشتن فضای کافی، محلی را در غرفه به این امر اختصاص می دهند و در آنجا علاوه بر معرفی شرکت، طرز کار و روش های اجرایی و تخصصی مربوطه و یا نحوه ارایه خدمات را رایگان آموزش می دهند .

5 نظرات

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید