هزینه طراحی داخلی در تهران

0
348
هزینه طراحی داخلی در تهران
هزینه طراحی داخلی در تهران

هزینه طراحی داخلی در تهران

هزینه طراحی داخلی در تهران : طراحی داخلی چیست؟طراحی داخلی (Interior design) ، هنر یا پروسه طراحی فضاهای داخلی است که اغلب فضاهای بیرونی یک اتاق یا ساختمان را نیز شامل می‌شود و طراح داخلی، شخصی است که چنین پروژه‌هایی را مدیریت و رهبری می‌کند. طراحی داخلی یک حرفه چند بعدی است که شامل توسعه مفهومی، ارتباط با سرمایه‌گذاران پروژه و مدیریت و اجرای طرح است، طراحی داخلی، فرآیند شکل‌دهی به فضاهای داخلی است که از طریق دست‌کاری حجم فضایی و اصلاح سطوح صورت می‌گیرد.

هزینه طراحی داخلی در تهران و نحوه محاسبه

در استخدام طراح برای پروژه، همیشه مقایسه قیمت بین خدمات افراد مختلف کار ساده ای نخواهد بود. ممکن است طراحی ، قیمتی را به شما پیشنهاد دهد که آنقدر خوب باشد که فکر کنید واقعی نیست ولی حقیقت این است که نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی بین طراحان متفاوت است. و البته محاسبه ی هزینه در شهر های کوچک نیز به مانند تهران نمی باشد. خیلی از عوامل بخصوص هزینه ی زیاد در تهران باعث افزایش قیمت نسبت به شهرهای دیگر است. بنابراین هزینه ی طراحی داخلی نیز در تهران قاعدتا بیشتر از شهرستان ها می باشد. عموما طراح داخلی یا دکوراتور ، یکی از چهار روش زیر را برای قیمت گذاری روی خدماتشان استفاده می کنند.

۱- روش محاسبه براساس درصدی از هزینه های کل پروژه

۲- روش محاسبه براساس دستمزد ثابت

۳- روش محاسبه ساعتی

۴- روش محاسبه براساس متراژ پروژه

تعرفه های خدمات طراحان به نوع محاسبه این هزینه ها توسط آنها بستگی دارد. ممکن است این هزینه ها به صورت ساعتی یا براساس متر مربع محاسبه شود و یا اینکه نرخ ثابتی برای دستمزد طراحی داخلی در نظر گرفته شود. غالبا محاسبه هزینه ها به صورت ساعتی مربوط به کارهای مشاوره ای می شود. این هزینه ها براساس مهارت های طراح یا دکوراتور، موقعیت بنا و هدف پروژه متفاوت خواهد بود.

اگر می خواهید آشپزخانه خود را تغییر دکوراسیون بدهید و یا اینکه به دنبال افزودن یک بخش الحاقی به خانه تان هستید تا فضای زندگی شما بزرگتر بشود، در هر صورت انجام این تغییرات توسط شخص شما ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد. سوال های این چنینی گویای مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید، خواهند بود:

چه مقرراتی برای ساخت و بازسازی وجود دارد؟

پنجره ها باید کجا قرار داده شوند تا به بهترین نحو از نور استفاده بشود؟

آیا نیاز به تغییر در سیم کشی ها وجود دارد؟

چه رنگ هایی می توانند فضایی دعوت کننده تر بیافرینند.

استفاده از خدمات یک دکوراتور داخلی و یا یک طراح داخلی می تواند باعث شود یک پروژه در زمان مشخص و با بودجه مشخص به انجام برسد و البته که استفاده از خدمات این افراد توانا و مستعد نیز هزینه هایی در پی خواهد داشت.

خوشبختانه استفاده از حضور طراحان، غالبا باعث می شود در سایر بخش ها به لحاظ هزینه ای صرفه جویی شود. به طور مثال از مزایای حضور آنها تکمیل به موقع پروژه و یا استفاده از تخفیفات خاص در خرید متریال ها می باشد.

البته لازم به ذکر است که طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی دو حرفه متفاوت می باشند. بنابراین نحوه ی محاسبه ی هر کدام فرق می کند.

گاهی در محاسبه هزینه طراحی داخلی ، مبالغ اضافه تری نیز شامل دستمزد آنها می شود مانند حق نظارت (که معمولا شامل درصدی از هزینه های پروژه می شود) یا حق مشاوره ( که یک مبلغ کم به عنوان هزینه بازدید طراح از پروژه را در بر می گیرد.).

هزینه طراحی داخلی در تهران
هزینه طراحی داخلی در تهران

روش محاسبه براساس درصدی از هزینه های کل پروژه

طراحانی که از این روش استفاده می کنند معمولا اشیا و متریال های اصلی و ضروری برای طراحی فضا را خریداری کرده و به اندازه مجموعه هزینه این اشیا بعلاوه یک درصد اضافه که زمان عقد قرارداد مشخص می شود، هزینه طراحی خود را محاسبه می کنند. این هزینه اضافی معمولا ۲۰ درصد می باشد و برای خدمات طراح در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر پروژه شما ۲۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد، هزینه طراح ۴ میلیون تومان خواهد شد.

هزینه طراحی داخلی براساس دستمزد ثابت

دستمزد ثابت، در حقیقت یک نرخ مشخص است که تمام هزینه ها شامل خدمات طراحی داخلی ، متریال ها و سایر هزینه ها را پوشش می دهد. این روش ساده ترین راهکار محاسبه هزینه برای پروژه های بزرگتر بوده و برای شما به عنوان مشتری نیز مشخص تر خواهد بود، چرا که به صورت شفاف خواهید دانست که چه هزینه ای را باید پرداخت کنید.

روش محاسبه ساعتی طراحی داخلی

برخی از طراحان به صورت ساعتی هزینه خود را دریافت می کنند. این هزینه بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان  برای هر ساعت می باشد. از آنجا که در این روش هزینه کلی وابسته به ساعت هایی است که برای تکمیل پروژه زمان گذاشته می شود، اکثر طراحان از این رویکرد برای پروژه های کوچک استفاده می کنند که ریسک و پیچیدگی کمتری برای محاسبه هزینه ها در پی داشته باشد.

روش محاسبه براساس متراژ پروژه طراحی داخلی

طراحان پروژه های تجاری غالبا به صورت مترمربعی هزینه ها را محاسبه می کنند. در این روش نیز به نوعی هزینه ای ثابت براساس مقیاس پروژه تعیین خواهد شد. برخی از طراحان در چنین روشی، حداقلی را در نظر می گیرند که مبلغ آن متاثر از هزینه های کار وابسته به یک تک فضای کوچک است. بنابراین شما یا حداقل هزینه را پرداخت خواهید کرد و یا هزینه براساس متراژ واقعی فضای پروژه شما محاسبه خواهد شد.

هزینه طراحی داخلی در تهران
هزینه طراحی داخلی در تهران

نحوه محاسبه دستمزد طراحی دکوراسیون

مشاوره ابتدائی به محل مورد نظر شما بستگی دارد به عنوان مثال اگر محدوده شما برای بازدید و بررسی با محل کار فاصله داشته باشد این رقم افزایش پیدا می کند. برای نمونه اگر نیاز باشد به شهرستان مراجعه شود و مشاوره و کارشناسی تعیین قیمت انجام شود باید هزینه بیشتری در مقایسه با محدود اصلی در نظر گرفته شود. امر دیگر تعرفه ای است که برای خانه های شمال شهر و جنوب شهر در نظر گرفته می شود این امر هم به مساحت و نوع دکوراسیون داخلی بستگی دارد. هزینه کارهای که به صورت در صدی مد نظر است به خریدهای انجام گرفته مربوط است، که رقمی بین ۱۵ الی ۲۵ درصد در نظر گرفته می شود

بدون تردید مشتری با صرف هزینه های انجام شده حق وحقوقی را نیز دارد که به ذکر برخی از آن ها اشاره می شود. شما با صرف هزینه به منظور تغییر دکوراسیون منزل خود می توانید اصولی را با کارفرمای پروژه خود در میان بگذارید. در ابتدا می توانیدکارهای را که مشابه با کار دیزاین منزل شما است را خواستار شوید و با مشاهده آن، طرح ایدئال خود را انتخاب کنید. مورد دوم از کارفرما بخواهید از مشکلات احتمالی که در طی طرح ریزی حاصل می شود شما را مطلع کند. می توانید مراحل انجام پروژه را خواستار باشید و از مسئولیت خود در قبال این کار آگاه شوید. نحوه پرداخت دستمزد را خواستار شوید تا در عین کار به مشکلی بر نخورید. نوع قرار دادی که قرار است برای منزل شما به انجام برسد را مشخص کنید بر فرض اگر ساعتی، درصدی و یا بر حسب متر مربع است یک حساب سرانگشتی از مسئول پروژه بخواهید. ضمانت کاری حق شما است زیرا در این پروژه شما متحمل هزینه شده اید بدون شک اگر بر اساس عرف و اصول استاندار بازار کار انجام شود شما از یک ضمانت و پشتوانه عالی بهره خواهید برد. حال اگر کار توسط افراد غیر متخصص انجام شود هیچ ضمانتی برای کار نهایی شما نخواهد بود. مدت زمانی که طرح باید در دست اجرا باشد را خواستار باشید و از مزیت های واگذاری پروژه به صورت درصدی و متر مربع نیز آگاهی کسب کنید. شاید در طی کار به پیشنهاد کارشناس طراحی دکوراسیون مزایای به شما داده شود. امری که در پایان کار برای منافع شما در نظر گرفته می شود خسارت و دیر کردی است که در این پروژه می توانید از کارفرما خواستار شوید.

عواملی که نرخ تعیین شده را دچار نوسان می کند؟

رقم های ارائه شده در این مقاله به صورت تخمینی به شما اعلام شده است، زیرا برخی موارد در تعیین و تفاوت قیمت بسیار اثر گذار است. موقعیتی که پروژه در آن انجام می شود و نحوه رفت و آمد و حمل وسایل یکی از مهمترین عوامل به شمار می آید. نوع قرارداد و تعیین کارفرمایی که قرار است کار را به عهده بگیرد امر دیگر بر نوسان قیمت است. نوع طراحی، کیفیت و پیچیدگی کار نیز بر روی قیمت نهایی کار شما اثر می گذارد. شکی در این نیست که اگر طراحی دکوراسیون در منطقه ای دور از محل کار به انجام برسد هزینه رفت و آمد و خرید وسایل با نوسان روبرو می شود. با تمام این تفاسیر نیاز است بگویم طراحی دکوراسیون داخلی منزل، شما را از صرف هزینه های نابجا در امان نگاه می دارد.

نکته ی پایانی

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی منازل و حتی شرکت‌ها و ساختمان‌های تجاری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چگونگی چیدمان وسایل، رنگ‌بندی، نورپردازی و …. همگی در حیطه کاری طراحی دکوراسیون داخلی است. این امر ثابت شده است که توجه به این موارد در منازل، باعث آرامش و دلنشین شدن فضا شده و حس مثبتی را به افراد خانواده منتقل می‌کند، توجه به دکوراسیون داخلی در ادارات و شرکت‌ها نیز باعث جلب مشتری، رضایت و اعتماد او می‌گردد. طراحی دکوراسیون داخلی امری تخصصی است و باید توسط کارشناسان و تخصصین امر انجام گیرد. شرکت خانه رویایی سال‌هاست که در زمینه طراحی دکوراسیون منازل، ادارات و… فعالیت دارد و توانسته رضایت مشتریان را جلب کند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید