هزینه نمای اسپایدر

2
517
هزینه نمای اسپایدر
هزینه نمای اسپایدر
هزینه نمای اسپایدر

هزینه ی نمای اسپایدر ، نمای اسپایدر چیست؟ نمای شیشه ای اسپایدر یا Point-Fixed Glass Façade به نماهای تمام شیشه ای بدون قاب با استراکچر نمایان اطلاق می شود که به عنوان نمای اصلی و هم به عنوان پوسته دوم که امروزه رواج بیشتری پیدا کرده است مورد استفاده قرار می گیرد و البته دارای مزایای  بسیاری می باشد.

در واقع نمای اسپایدر به نوعی از نماهای مدرن شیشه ای خود ایستا گفته می شود که در آن شیشه بوسیله اتصالات نقطه ای به سازه متصل می گردد. یکی از معمول‌ترین و بهترین نوع شیشه‌های بدون فریم، شیشه اسپایدر است.

اسپایدر گلاس یا همان نمای شیشه ای اسپایدر که یک نمای مدرن برای پوشش خارجی ساختمانها می باشد جهت بوجود آمدن دیدهای گسترده و وسیع شیشه ای و همچنین ایجاد سازه های نمایان از طریق نمایش ساپورتهای اسپایدر و بستهای استنلس استیل از نوع مات و شفاف زیبایی دو چندانی را به نمای ساختمان می دهد. امروزه از نمای اسپایدر به دلیل نداشتن قاب شیشه، در طرحهای پیچیده معماری و همچنین در سقفهای شیشه ای (Skylight) بدون محدودیت در ابعاد، انحنا، شکل پنل های شیشه ای و زیبایی و جلوه فوق العاده ای که به نمای ساختمان می دهد، به صورت گسترده استفاده می شود.

هزینه نمای اسپایدر
هزینه نمای اسپایدر

کاربردهای نمای شیشه ای اسپایدر

کاربرد اصلی نمای شیشه ای اسپایدر در ساختمان های تجاری و اداری بوده و در صفحه شیشه هیچ گونه سازه عمودی و افقی مشاهده نمی شود، موردی که در نماهای کرتین وال لامل بعنوان یک ضعف مطرح می گردد. بطور کلی نمای اسپایدر دارای سیستم متنوع ساختار سازه ای از سیستم سازه های فلزی، کابلی و شیشه ای می باشد که با توجه به کاربری ساختمان، بارگذاری و هزینه از آنها استفاده می شود. استفاده از هر نوع ساختار شیشه در این نما بلامانع بوده که با توجه به شرایط محیطی و کاربری نما تعیین می گردد. وقتی  می‌خواهید دهنه‌های بزرگ مغازه و یا فروشگاه خود را به‌ وسیله سازه‌های شیشه ای با ابعاد بزرگ پوشش دهید و در آن سازه‌ی آهنی و آهن‌کشی نداشته باشید مطمئنا بهترین گزینه نمای شیشه اسپایدر است.

شیشه اسپایدر چیست؟

اسپایدر (Spider) به معنای عنکبوت می‌باشد، به دلیل این‌که این شیشه ساختاری عنکبوت شکل داشته و شیشه اسپایدر بر محورها و یراق‌ها به‌صورت شبکه‌ای ، موزاییکی نصب می‌گردند، این اسم برای شیشه اسپایدر انتخاب‌شده است، اما عده‌ای دیگر فرم و شکل یراق اتصال‌دهنده را که شبیه پاها و بدن عنکبوت بوده را دلیل بر این نام‌گذاری می‌دانند.

نمای اسپایدر و انواع آن

نمای اسپایدر به سه دسته کلی اسپایدر لوله ای , اسپایدر کابلی و اسپایدر فین گلس تقسیم بندی می شود و عمده تفاوت این سیستم ها , در سازه پشتیبان آنهاست و در اتصال یراق با شیشه تفاوتی بین آن ها وجود ندارد.

نمای اسپایدر لوله ای

متداول ترین و پرکاربردترین نوع نمای اسپایدر در سرتاسر دنیا اسپایدر لوله ای است. در این سازه از لوله های فولادی به عنوان سازه پشتیبان و ارتعاش گیر استفاده می گردد. قطر و ضخامت این لوله ها به عوامل مختلفی ازقبیل مدول بندی شیشه,وزن شیشه و موقعیت جغرافیایی پروژه بستگی دارد که بعد از محاسبات توسط تیم فنی شرکت دربیران مشخص می گردد.عمدتا از لوله های از جنس استیل در این قسمت سازه استفاده می گردد تا ترکیب آن با یراق آلات اسپایدر به زیبایی کار بیفزاید.

هزینه نمای اسپایدر
هزینه نمای اسپایدر

نمای اسپایدر گلس فین

نمای اسپایدر فین گلس را می توان یه سازه تمام شیشه ای دانست از این جهت که در این سیستم لوله های قطور فولادی جای خود را به تیغه های شفاف شیشه ای می دهند و به عنوان یه ارتعاش گیر در برابر نیروی باد عمل میکند یعنی اساسا در مقابل نیروهای استاتیکی مانند یه یک سازه پشتیبان قوی از جنس فولاد عمل می کند.نحوه اتصال این تیغه شیشه ای به سقف و کف و همچنین به یراق آلات اسپایدر نیازمند توضیحات کامل تر و فنی تری است که در این مقاله نمی گنجد.

نمای اسپایدر کابلی

نمای شگفت انگیزی که با استفاده از شیشه و کابل های معلق در سیستم اسپایدر کابلی به وجو می آید در هیچ یک از سیستم های نمای شیشه ای قابل مشاهده نیست.در این سیستم نه خبری از لوله های استیل و نه خبری از تیغه ها شیشه ای است و تمام اینها جای خود رو به کابل هایی نیرومند می دهند.طراحی و اجرای نمای اسپایدر کابلی(خرپا) نیازمند داشتن سازه بسیار قوی و محاسبات بسیار دقیقی می باشد.به همین دلیل و به دلیل سختی اجرا و قیمت تمام شده بالاتر نسب ت به سایر سیستم های اسپایدر کمتر از دو سیستم دیگر مورد استفاده قرار میگرید.

نصب و اجرا نمای شیشه ای اسپایدر

به‌جرئت می‌توان گفت نصب و اجرای این محصول یکی از پیچیده‌ترین کارهای نصب در ساختمان و سازه‌ها می‌باشد. محاسبه دقیق به همراه اجرای با دقت شیشه اسپایدر می‌بایست باهم انجام‌شده و حتی اختلاف محاسبه میلی‌متری به دلیل ساختار شبکه‌ای به کیفیت کار آسیب جدی ‌می‌زند.

اندازه‌گیری قبل از شروع و تولید شیشه اسپایدر نیز نقش به سزایی در بهتر شدن کیفیت پروژه دارد. درشیشه اسپایدر امکان خطا در واحد میلی‌متر نیز وجود نداشته و هر نوع محاسبه خطابه پروژه آسیب جدی می‌زند. این محصول از آن دسته نماهایی می‌باشد که با سبک مدرن امروزی هماهنگی دارد و ضمن جلوه زیبایی که به ساختمان می‌بخشد باعث فراگیر شدن نور طبیعی در کل ساختمان شما می‌شود. اجرای نمای اسپایدر با شیشه لمینیت ، سکوریت و کریستال و … به علت نداشتن فریم های فلزی اطراف شیشه سبب شده ، وسعت دید بسیار بالاتری نسبت به شیشه های ساختمانی دیگر را داراست.

سازه اسپایدر بایستی بصورت کاملا مهندسی طراحی و اجرا شود. از دیگر ویژگی های این نما انعطاف پذیری بالا در اجرا ( به صورت خم و صاف ) و با طرح های متفاوت جهت پوشش اسانسور ، راه پله ، نمای ساختمانهای اداری و تجاری و همچنین بانکها جهت ایمنی بسیار بالا می باشد.

قیمت نمای شیشه ای اسپایدر و قیمت شیشه اسپایدر

قیمت نمای اسپایدر بر اساس متر مربع می باشد. در برآورد قیمت نمای اسپایدر نوع شیشه اسپایدر و سازه نگهدرانده شیشه ها کیفیت یراق آلات اسپایدری و ارتفاع نما تعیین کننده هستند. حدود قیمت برای نمای شیشه اسپایدر برای شیشه های سکوریت با ضخامت های مختلف بین ۴۵۰ هزار تومان تا ۸۰۰ هزار تومان می باشد . البته اگر قیمت سازه نگهدرانده شیشه های نمای اسپایدر را با هم مقایسه کنیم نمای اسپایدر فین گلس از دیگر نماهای شیشه ای اسپایدر یعنی نمای اسپایدر استیل و کابلی گرانتر است.

هزینه نمای اسپایدر
هزینه نمای اسپایدر

قیمت اجرای نمای اسپایدر

در نحوه بر آورد قیمت اجرای نمای اسپایدر مواردی چون نوع و کیفیت شیشه به کار رفته در نمای ساختمان از نظر سکوریت یا لمینت و تک جداره یا دو جداره بودن و ابعاد شیشه ها و ضخامت شیشه ها و همچنین کیفیت یراق آلات اسپایدری از این لحاظ که ساخت کدام کارخانه و برندی هستند و چند شاخه بودن یراق آلات اسپایدری و از همه مهمتر در ساخت سازه پشتیبان نمای اسپایدر از چه متریالی و چه نوع سیستمی استفاده شده باشد تاثیر گذار هستند. قیمت نمای اسپایدر بین ۵۰۰۰۰۴ تومان تا ۱۳۰۰۰۰۰ تومان می باشد.

 نحوه طراحی نمای شیشه ای اسپایدر

طراحی و ساخت سازه های شیشه ایآمیزه ای از هنر و تکنولوژی روز دنیا می باشد که در معماری نوین امروزی با دیدگاهها و روشهای متفاوتی انجام می گیرد. در این مقاله سازه های شیشه ای از لحاظ ساختارهای مسطح و هندسی که متحمل بار هستند و شیوه های برخورد با این سازه ها مورد بررسی قرار گرفته است. این پروژه به روش کتابخانه ای و مطالعه مورد به مورد از منابع مختلف و ترجمه متون مرتبط با بحث انجام شده است . در سازه های شیشه ای ساختار شبکه های مسطح و هندسی ، رفتارهای متفاوت در سازه ساختمان را دارد. انتخاب ساختار و هندسه خاص برای سازههای شیشه ای ، منوط به نحوه انتقال بار بین عناصر متحمل بار است.

هزینه نمای اسپایدر
هزینه نمای اسپایدر

مزایای استفاده از نمای اسپایدر

▪ لرزه پذیر بودن: به علت فاصله مابین لبه دو شیشه مجاور یکدیگر ، و پر شدن این فضا به وسیله چسب ، و همچنین سازه فلزی آن ، در هنگام زلزله سازه الاستیک بوده و از وارد اوردن خسارت های سنگین جلوگیری خواهد کرد .

▪ قابلیت شکل پذیری : صنعت شیشه در ایران با تکنولوژی های روز دنیا همگام است ، در نتیجه با این امکانات در کنار یراق الات اسپایدر میتوان ، سازه های خاصی را طراحی و اجرا کرد .

▪ پوشش دکوراتیو نمای خارجی : در پوسته خارجی ساختمان ، می توان با چاپ سیلک به صورت یکپارچه به رنگهای مشکی ، سفید ، نقره ای و یا در طرح های مختلف به خواست معماران ، نمای منحصر به فرد زیبایی را اجرا کرد .

▪  پوشش دکوراتیو نمای داخلی ( پارتیشن ها ):  در پارتیشن بندی های داخلی ادارات ، جهت کم کردن دید ، از شیشه های دکوراتیو بوسلیه چاپ سیلک استفاده می کنند .

▪ استفاده از فن آوری روز دنیا در تولید یراق آلات : یراق آلات اسپایدر از جنس استیل ۳۱۶ ساخته می شوند همچنین نیاز به زیبایی و استحکام همزمان ضرورت استفاده از ماشین آلات سی ان سی و فناوری روز دنیا را دارا می باشد.

▪ قابلیت تلفیق با نماهای دیگر : پوسته خارجی ، هویت ساختمان است.

▪ نمای اسپایدر را می توان با انواع مصالح نما از جمله : کامپوزیت ، فریم لس ، سفال نما ، لوور ، سنگ و … ترکیب کرد.

▪ سرعت اجرای بالا : ازدیگر ویژگی های نما اسپایدر سرعت بسیار بالای تولید و اجرای ان نسبت به سایر متریال های ساختمانی است.

▪ دقت بالای خطوط افقی و عمودی : نکته بسیار مهم در زیبایی بصری شیشه ، یک راستا بودن خطوط افقی و عمودی درز مابین شیشه هاست . در صورت عدم اجرای صحیح ، خطوط در یک راستا قرار نخواهند گرفت ، به همین علت نیاز به دقت بسیار بالا در اجرای زیر سازی و نصب شیشه ها می باشد .

▪ قابلیت نصب لایه های مقاوم در برابر حرارت و تابش شدید نور خورشید

▪ شیشه ها: در نمای اسپایدر می توان غیر از شیشه های ۱۰ میلی متر ، از شیشه های دوجداره و لمینت و یا لمینت دوجداره استفاده کرد.

در اقلیم های گرم سیر ، و یا ساختمانهایی با نمای روبه آفتاب شدید می توان از شیشه های ضد تشعشع آفتاب استفاده کرد. این شیشه ها خاصیت تشعشعات مضر آفتاب و همچنین گرمای بیش از حد آن را خنثی کرده و اجازه ورود نخواهند داد.

نتیجه

نمای اسپایدر یک راه حل مدرن برای کسانی هست که می خواهند سطح یکپارچه ای از شیشه را با نقاط اتصال کمتری در نمای خارجی خود داشته باشند.  امروزه این سبک زیبا در ساختمان سازی به صورت حرفه ای در حال گسترش است، این سبک از نما خاص و مدرن است و باعث زیبایی فضای شهر نیز می شود.

2 نظرات

  1. دورود
    بنده میخوام یک سالن به مساحت 600 متر (یعنی سوله )احداث کنم هزینه ای چقدر میشود؟
    هم ساختمان اداری
    ممنون میشم اطلاع بدید
    شماره تماس 09331303989

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید