غرفه سازی نمایشگاهی

4
495
غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی: شکی نیست که یکی از بهترین شیوه های برندینگ، اطلاع رسانی در مورد شرکت شما در رویداد های مختلف است. این روش می تواند حتی از تکنیک های بازاریابی و فروش نیز، مفید تر واقع گردد. سالانه میلیون ها دلار از قرار داد های مهم کاری، در همین غرفه های نمایشگاه به امضاء می رسند.

در کشور ما هم مانند سایر جوامع اقتصادی صحبت از برند شدن و برندینگ همیشه بوده و هست و اما باید در واقع به این موضوع توجه کرد که اصولا برند شدن یعنی چه ؟

برند یعنی یک نام تجاری که مردم آن را میشناسند و به آن نیز اعتماد دارند و از آن به خوبی و نیکی یاد میکنند . حال برند شدن میتواند در یک محله باشد ، یک منطقه باشد ، یک شهر ، یک کشور و یا بین المللی باشد . یعنی از نگاه اولیه برند شدن یا یک نام تجاری شدن میتواند در وسعت های مختلف هم باشد و باید قبول کرد که واقعیت هم همین است که ابتدا باید خوب بودن را در هر مرحله نشان داد و بعد به بین المللی شدن فکر کرد .

در واقع برندینگ دانشی است که با برتری دادن به یک نام تجاری باعث افزایش اعتبار و شهرت آن نام در بازار رقابت میشود، اعتبار و شهرت یک نام تجاری به طور مستقیم می تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات شود، به زبان دیگر  برندسازی روش هوشمندانه  تجارت و تولید ثروت است . دکتر امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود می نویسد، برای ایجاد یک نام تجاری، ۸ ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک نام تجاری قوی در بازار بسازند.

اما غرفه نمایشگاهی و غرفه سازی نمایشگاهی چگونه میتوتند به مدیران بازاریابی و سازمانها در رسیدن به این اهداف کمک نماید . همانطور که میدانید از ابزارهای برند سازی میتوان به تبلیغات اشاره کرد که قطعا بهترین نوع آن تبلیغات رسانه ای و تصویری است که نگاه چشم و گوش مردم و مخاطبان را با نام محصول شما آشنا می کند. که شما با طراحی غرفه ای مدرن و چشمگیر میتوانید به این هدف برسید.

ساخت غرفه

ساخت غرفه نمایشگاهی ، در جهان صنعتی و تجاری امروز به دلیل رقابتی شدن صنایع، بیشتر شرکت ها مبالغ هنگفتی را در امر تبلیغات سرمایه گذاری میکنند حتی در برخی موارد این سرمایه گذاری بیشتر از قیمت محصولات تولید شده می باشد. بهمین دلیل است که امروزه برای بسیاری از شرکت های مطرح دنیا تبلیغات ، سود بیشتری را عاید این شرکت ها میکند تا بخش های دیگری چون تحقیق و توسعه.

از جهت دیگر تبلیغ بسیاری از محصولات و خدمات اساسی که مورد استفاده ی عموم مردم هستند خیلی ساده است به این دلیل که با توجه به تنوع اینگونه محصولات ، تبلیغات آن از طریق هر رسانه ای که مردم روزانه با آنها ارتباط دارند مانند : روزنامه ، رادیو ، تلویزیون ، شبکه های اجتماعی و مواردی از این قبیل انجام می شود. و در بساری مواقع این مورد میتواند بسیار موثر واقع گردد. زیرا که بصورت روزانه و تکراری نام برند محصولات در جلوی دید عموم مردم قرار میگیرد یا تصویر و صدای تبلیغات آن را می شنوند.

یک مساله ای که وجود دارند این است که برخلاف کالای های عمومی که براحتی می توان آن را تبلیغ کرد بسیاری دیگر از محصولات را نمی توان براحتی و همانند کالاهای پر مصرف و عمومی تبلیغ کرد چرا که مشتری آنها عموم مردم نیستند. این نوع کالاها میتوانند انواع بسیاری داشته باشند و از قطعات بسیار خاص صنعتی تولید شده باشند که برای عموم مردم جذابیتی ندارند. بنابراین روش های متفاوتی برای تبلیغ این گونه کالاها موجود است.

 

غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی

دکوراسیون داخلی و غرفه سازی

دکوراسیون داخلی و غرفه سازی نمایشگاهی یکی از جدیدترین روش های به نمایش گذاشتن محصولات در سالهای اخیر می باشد. بهره مندی از ایده های جدید و منحصر به فرد و برخورداری از رویکرد خلاقانه در ساخت غرفه، از جمله مواردی است که منجر به حضور موفق نمایشگاهی می شود. به عبارت دیگر، دکوراسیون داخلی و غرفه سازی نمایشگاهی ویترینی عمومی است که شما و محصولاتتان را در منظر نگاه های زیادی قرار می دهد؛ در نتیجه بهتر است که از این فرصت به نفع خودتان استفاده کرده و با بهترین شکل ممکن خود را معرفی کنید. بدین ترتیب می توان گفت، نحوه چیدمان و دکوراسیون داخلی غرفه می تواند به عنوان روشی مؤثر در جذب مشتریان بالقوه درنظر گرفته شود.

 

خدمات دکوراسیون داخلی و غرفه سازی

خدمات دکوراسیون داخلی و غرفه سازی نمایشگاهی عمدتاً به صورت یک پیکیج کلی مشتمل بر موارد زیر ارائه می شود:

 

  • طراحی غرفه : طراحی خوب، قلب تپنده ی هرغرفه ی نمایشگاهی موفق است. بسیاری از عوامل دیگر در این موفقیت تاثیردارند، اما طرح، شکل، فرم و نگاه کلی نقش حیاتی ای را ایفا میکنند و باقی رقبا نیز در این زمینه ها مورد توجه قرار میگیرند. عواملی متعددی در طراحی غرفه تأثیرگذار است. اما به طور کلی میزان متراژ و مساحت غرفه مورد نظر، نوع محصول، هدف و سیاستهای بازاریابی شرکت کننده و امکانات اجرایی محل برگزاری نمایشگاه در نوع طراحی غرفه مؤثر می باشد.

 

  • ساخت غرفه با استفاده از تجهیزات غرفه آرایی : غرفه طراحی شده با استفاده از بهترین مواد اولیه و تجهیزات مرغوب در غرفه آرایی ساخته می شود. در این خصوص استفاده از کفپوش های آماده، تجهیزات نورپردازی و گل آرایی برای زیبا کردن فضای غرفه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • اجرا، نصب و جمع آوری : کلیه خدمات اجرا و نصب غرفه طراحی شده در روز برگزاری نمایشگاه تا آخرین ساعات برگزاری مراسم انجام خواهد شد. همچنین جمع آوری غرفه به طور کامل در ساعات پایانی نمایشگاه، صورت خواهد گرفت.

 

قبل از اینکه درباره اصول طراحی غرفه برای غرفه سازی نمایشگاهی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم لازم است که مفهوم گرید غرفه سازی برای غرفه سازی نمایشگاهی را توضیح دهیم در ابتدا به توضیح چند اصطلاح که دانستن معنی آنها به درک بهتر مطلب کمک میکند میپردازیم:

شرکت غرفه ساز: به آن دسته از شرکت‌هایی که در زمینه طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی فعالیت می‌کنند گفته می‌شود. یک شرکت غرفه سازی متشکل از بخشهای گوناگونی است که به اختصار میتوان به بخش‌های بازاریابی و طراحی اجرا اشاره نمود.

مشارکت کننده : به غرفه دارانی که در یک عنوان نمایشگاهی که در مکان و زمان مشخصی ثبت نام میکنند و در آن شرکت میکنند گفته می‌شود. به مشارکت کننده به اختصار غرفه دار نیز گفته می‌شود.

برگزار کننده : شرکت های برگزاری، زمین نمایشگاه را از سایت های نمایشگاهی طی قراردادی برای مدت زمان مشخص و در تاریخ مشخص اجاره کرده و آن را به مشارکت کنندگان آن نمایشگاه می‌فروشند.

سایت های برگزاری : به شرکت های نمایشگاهی که دارای مکان مشخص جهت اجاره فضا به برگزار کنندگان هستند گفته میشود. همانند نمایشگاه بین المللی تهران، نمایشگاه شهر آفتاب،  نمایشگاه مشهد،  نمایشگاه اصفهان و غیره

 

غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی

گرید غرفه سازی

از آنجایی که برگزار کنندگان نمایشگاه ها اقدام به فروش زمین نمایشگاه به مشارکت کنندگان نمایشگاهی می‌نمایند و این مشارکت کنندگان نیاز به چیدمان و غرفه سازی برای غرفه خود دارند از این رو سایت های نمایشگاهی اقدام به غربالگری غرفه سازان نمودند تا در اجرای اهداف خود که همانا برگزاری به موقع نمایشگاه می‌باشد دچار اشکال و ایرا نگردند این امر برای اولین بار در ایران توسط نمایشگاه بین المللی تهران مورد توجه قرار گرفت و به گرید غرفه سازی معروف گردید. در ادامه دیگر سایت های برگزاری نمایشگاه در ایران نیز اقدام به دادن گرید غرفه سازی به غرفه سازان نمودند. در این راستا شرکت‌های غرفه سازی اقدام به دریافت گرید غرفه سازی نمودند تا بتوانند در سایت‌های نمایشگاهی اقدام به غرفه سازی نمایند.

گرید غرفه سازی در واقع مجوزی است که از طرف سایت‌های نمایشگاهی به غرفه سازان داده میشود تا برای برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان مشخص شود که چه شرکت هایی می‌توانند در سایت نمایشگاهی یاد شده اقدام به فعالیت و غرفه سازی نمایند. گرید غرفه سازی از یک طرف خیال مشارکت کننده را راحت می‌کند که قرارداد بسته شده با شرکت دارای گرید غرفه سازی در نمایشگاه به این معنی است که شرکت غرفه ساز دارای صلاحیت غرفه سازی می‌باشد و از طرف دیگر برگزار کننده را از درگیری های پیش آمده در زمان برپایی غرفه ها با شرکت هایی که تخصص لازم را در امر غرفه سازی ندارند کم می‌کند. گرید غرفه سازی نه تنها مشخص می‌کند که شرکت دارای گرید غرف سازی امکان غرفه سازی در سایت نمایشگاهی را دارد بلکه مشخص می‌کند که شرکت غرفه ساز چند عدد و یا چند متر غرفه می‌تواند در یک عنوان نمایشگاه بسازد. هر سایت نمایشگاهی در ایران باتوجه به ظرفیت و امکانات نمایشگاه خود اقدام به ارایه گرید غرفه سازی به شرکت غرفه ساز نموده است. گرید غرفه سازی نمایشگاه تهران، گرید غرفه سازی نمایشگاه شیراز، گرید غرفه سازی نمایشگاه اصفهان،  با مشخصات و حد و حدود متفاوتی به غرفه سازان داده شده است که هر یک شامل شرایط متفاوتی میباشد.

گرید غرفه نشان دهنده کیفیت ساخت توسط شرکت غرفه ساز نمی‌باشد بلکه گرید غرفه به این مفهوم است که دارنده گرید غرفه از نظر سایت برگزاری توانمندی چندمتر غرفه سازی را به صورت همزمان دارد و گرید غرفه اصلا به معنی کیفیت ساخت غرفه نمی‌باشد. شرکت‌های دارای گرید غرفه در مواردی دیده شده است که گرید غرفه را به عنوان دارای کیفیت بودن به مشتریان خود معرفی می‌کنند در حالی که گرید غرفه حجم تولید را نمایش می‌دهد.

 

غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی

اصول طراحی غرفه

در درجه اول انتخاب طراح است که از اهمیت بالایی برخوردار است این طراح است که میتواند محصول و یا خدمات شما را به بهترین نحو به نمایش بگذارد و باعث جذب مشتریان شما شود.

طراح حرفه ای غرفه سازی نمایشگاه باید :

دارای ذهنیت نمایشگاهی باشد.

فضای نمایشگاه مورد نظر را بشناسد.

ترجیحا دکوراتور و طراح صحنه باشد. – از چرخه بازار و ارتباط با اهداف مشتری آگاه باشد. –

خوش فکر و خوش ذوق و سلیقه باشد.

دارای تجربه مناسب در طراحی غرفه های نمایشگاهی و نمایش کالا باشد.

با تفکر شرکت کننده ( مدیر غرفه) همراه باشد. (درک درست از امکانات شرکت خود و شرکت مشترک داشته باشد).

طراح در هنگام طراحی باید از خود بپرسد آیا آنچه را که انجام می دهد یا به نمایش می گذارد، شرکت را در رسیدن به اهداف خود رهنمون می نماید. لازم بذکر است که اگر طراح یا طراحان در کار خود از تخصصی و تجربه کافی برخوردار نباشند تاثیر منفی کارشان با توجه به زمان محدود، جبران ناپذیر خواهد بود. چرا که طراحی غرفه تلفیقی است از فن و هنر و از اصولی اساسی پیروی می کند طراح باید از یک طرف با دقت و ظرافت خاصی و با رعایت مسایل ایمنی، تجهیزات و نیازهای فنی همچون برق، آب، استندهای نمایشی و… را تامین نماید و از طرف دیگر عوامل زیبا شناسی، فرهنگی و موقتی بودن را در طراحی خود دخالت دهد.

شناخت استراتژی رقبا

علاوه بر تبلیغات و غرفه سازی درست و مناسب ، شناخت استراتژی رقبا و کیفیت خدمات و محصولاتشان یکی دیگر از گام های مهم و موثربرای موفقیت در کسب و کار و برندینگ است اما به علت تعدد زیاد رقبا و پراکندی بیش از حد آنان در فضای وسیع جغرافیای امروز تحقق بخشیدن به این امر بسیار دشوار می باشد.

ساخت غرفه نمایشگاهی علاوه بر آنکه امکان تبلیغ و معرفی محصولات را به شما می دهد فرصتی با ارزش را فراهم می سازد تا بتوانید در فضای متمرکز نمایشگاهی از نزدیک محصولات و خدمات سایر رقبا را مشاهده کرده و به وجه تمایز خدمات و محصولات خود با آنان پی ببرید و براساس آن نقاط ضعف و قوت خود را نسبت به آن ها تشخیص بدهید و درنهایت با بدست آوردن اطلاعات کافی درمورد شرایط رقبا از آنان سبقت بگیرید و به اهداف سازمانتان دست یابید.

غرفه سازی نمایشگاهی جلوه ای بسیار خاص دارد و اهمیت بالای آن سبب میشود همواره بکوشیم که غرفه ای زیبا داشته باشیم چرا که ممتاز بودن غرفه نمایشگاهی شما مصادف است با جذب مشتریان به کسب و کار شما از این رو تمام شرکت کنندگان در نمایشگاه میکوشند غرفه سازی زیبا و منحصر به فرد داشته باشند چرا که غرفه نمایشگاهی زیبا در جذب مشتری و موفقیت تاثیر بسیار زیادی دارد.

 

غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی

راز طراحی غرفه

در هر نمایشگاهی که در ایام مختلف سال برگزار می‌شود چه داخلی و یا چه نمایشگاه خارجی شاهد وجود غرفه‌ های نمایشگاهی زیادی هستیم که هر کدام از این غرفه‌ های نمایشگاهی طراحی خاص خود را دارند. بعضی از غرفه‌ها بسیار ساده ودر عین حال شیک بوده و در اصل جذابیت طراحی این غرفه ها در سادگی و وقارشان است و در برخی دیگر از غرفه‌ها شاهد غرفه نمایشگاهی شلوغ و پر المان هستیم که چشم هر بیننده‌ای را خیره کرده است و بازدید کننده را محو تماشای خود می‌کند و شما را مشتاق بازدید از آن غرفه نمایشگاهی می‌کند. اما شاید غرفه نمایشگاهی زیبایی که شما را محو خود کرده است ارتباطی با نیاز و نحوه فعالیت شما نداشته باشد ولی زیبایی و جذابیت ان شما را وادار به بازدید از این غرفه میکند حتی ممکن است که از این غرفه نمایشگاهی خرید هم بکنید در اصل این است راز طراحی غرفه نمایشگاهی. چرا که زیبایی خیره کننده‌ آن یکی از عوامل بسیار مهم برای جذب مخاطب می‌باشد.

غرفه سازی نمایشگاهی برای رقابت در بازار

امروزه یکی از اساسی ترین موضاعات برای ساخت یک محصول و یا ارائه ی خدمت برای کافرما، بی اغراق قبل از داشتن تخصص، صرفه ی اقتصادی و سرمایه در گردش مناسب، قطعا بازار و تقاضای آن است. این تقاضا و بازار است که مشخص می کند که آیا برند X پس از صرف سرمایه ی خود و استفاده از نیروی متخصص باز هم می تواند به موفقیت برسد یا نه این در حالی است که اگر تمام موارد بالا چون تخصص، سرمایه ی کافی و صرفه ی اقتصادی باشد و تنها بازار مناسب در دسترس نباشد قطعا کار شرکت گره خواهد خورد و در بسیاری از اوقات به شکست خواهد انجامید.

بسیاری از شرکت های داخلی در شهرک های صنعتی بزرگ کشور که عموما یا کار را خوابانده اند یا با توانی بسیار کمتر از توان خود در حال تولید می باشند وجه مشترکی دارند و ان پر بودن انبار های آنان است! رکود و عدم فروش محصولات برای شرکت به معنای از بین رفتن سرمایه ی در گردش بوده و ضرر بسیار زیادی را به صاحب سرمایه وارد می کند. اما بازار امروز فرق بسیار زیادی نسبت به بازار های کلاسیک دهه های قبل دارد، میل سرمایه گذاران به تولید و خصوصی سازی ها سبب آن شده است که محصولاتی که در دهه های گذشته یا اصلا در داخل کشور تولید نمی شد یا بسیار انحصاری و منحصر به یک شرکت داخلی بود، امروزه توسط تعداد بسیار زیادی از شرکت های داخلی با کیفیت های بعضا مناسب و توان تولید بالا، تولید شود.

وجود این تعداد از نام ها و برند های مختلف در یک محصول و یا دانش تخصصی لاجرم یک بازار شدیدا رقابتی را در کشور پدید می آورد که در این بازار های رقابتی در صورت ضعیف عمل کردن شکست از قوی تر ها امری بدیهی است. عوامل و فاکتور های مختلفی را می توان برای جلوگیری از عقب ماندن در این رقابت انجام داد مانند تعهد در کار، خدمات پس از فروش، استفاده از تجهیزات دقیق، کنترل کیفیت دقیق محصولات، استفاده از نیرو های متخصص و بسیاری از عوامل دیگر اما با تمام اینها تا زمانی که دیده نشده و شناخته نشده اید ممکن نیست مشتری شما بشناسد و این دیده شدن همان تبلیغ است. تمامی برند های بزرگ دنیا یکی از مهم ترین هزینه های خود را صرف تبلیغات می کنند چرا که درصد بسیار بزرگی از سود و بازگشت سرمایه ی خود را صرفا از تبلیغ بدست می آورند چنان که بیل گیتس می گوید اگر ده دلار پول داشته باشم نه دلار آن را صرف تبیلغ می کنم.

 

ویژگی‌های طراحی غرفه های نمایشگاهی

ویژگی های کلی یک غرفه جهت طراحی غرفه می‌تواند موارد ذیل باشد:

  • جذابیت داشته باشد
  • طراحی غرفه برای بازدیدکننده قابل فهم باشد
  • فضاهای تعریف شده در طراحی غرفه کاربردی باشد
  • جذابیت طراحی غرفه ، محصولات و خدمات را بیش از اندازه تحت‌تاثیر قرار ندهد
  • موارد ایمنی در طراحی آن درنظر گرفته شده باشد

 

غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی

اندازه غرفه

اندازه بزرگ غرفه نشان دهنده بزرگ بودن مشارکت کننده نخواهد بود ولی سایز انتخابی و جانمایی در پلان نمایشگاه یکی از مهم‌ترین مسائل قبل از طراحی غرفه می‌باشد. تعداد و حجم کالا و خدماتی که قرار است در غرفه نمایش داده شود و تعداد بازدید کنندگان احتمالی از غرفه شما گزینه‌های مهمی برای انتخاب سایز مناسب غرفه خواهد بود.

در طراحی غرفه با بهره‌گرفتن از متخصص گرافیک می‌توان پیام و اهداف مشارکت‌کننده در نمایشگاه را به بازدید کنندگان القا نمود. طرحهای ساده و واضح با استفاده از رنگ‌های صلب، اثر بخشی بالاتری دارند و از سردر گم و خسته نمودن مخاطب جلوگیری می‌نماید ارئه اطلاعات به مخاطبین نمایشگاه باید به موارد ضروری منحصر گردد.

در طراحی غرفه نمایشگاهی یک طراح مانند یک راهبر می ماند که میتواند با نوع طراحی خود در مرحله ساخت غرفه بسیار موثر و کمک کننده عمل کرده و باعث تسریع کار تیم اجرای غرفه گردد.

 

انواع طراح غرفه

در کار طراحی غرفه در واقع میتوان  گفت که طراح غرفه نمایشگاهی به دو دسته کلی کار طراحی غرفه ثابت و یا طراحی غرفه پروژه ای تقسیم میشود که هر کدام روش و منش کاری خاص خود را دارند و عموما افرادی که به صورت پروژه ای به کار طراحی نمایشگاه و طراحی غرفه می پردازند زیاد خود را درگیر مسئله ای به نام مرحله ساخت غرفه و امور مربوط به غرفه سازی نمایشگاهی نمی کنند و بعضا هم دیده شده که طرحهای مربوط به این افراد دارای اشکالهایی در زمان ساخت غرفه در نمایشگاه بوده و تیم غرفه سازی نمایشگاهی یک شرکت غرفه سازی را با مخاطرات و مشکلاتی روبرو کرده است.

و با توجه به این که این گونه افراد هیچ گونه ضمانت اجرایی برای عملکرد خود با یک شرکت غرفه سازی نمایشگاهی ندارند ، قطعا در هنگام ایراد اشکال نیز نمیتوان توقعی از آنها داشت و حتی در زمان فشار زیاد هم ( برخی محدود البته ) خیلی راحت از دسترس خارج میشوند و تمام …  ادامه مشکلات است و تیم ساخت غرفه در نمایشگاه . بنابراین اگر شما یک طراح پروژه ای هستید این قسمت مورد استفاده شما نخواهد بود. مهندسی ساز به شما این اطمینان را میدهد که تا تحویل پروژه و کسب رضایت کامل شما در اختیارتان خواهد بود.

 

غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی نمایشگاهی
نکات ضروری پیش از طراحی غرفه

یکی از مهمترین بخش های غرفه آرایی که حتما به کارتان می آِید و جز جدایی ناپذیر یک غرفه آرایی مناسب می باشد، توجه به نیازهای ما از طراحی غرفه است. شما پیش از طراحی باید مشخص کنید که به چه بخش هایی در غرفه تان نیاز دارید و فضای کارتان باید چگونه باشد. سعی کنید تمامی موارد را با جزئیات کامل بیان کنید. در این حالت کار طراحی ساده تر خواهد بود و قطعا شما پس از اتمام کار از این طراحی زیبا و دلخواه تان شگفت زده خواهید شد. بهتر است در کار طراحی دخالت مستقیم نداشته باشید و تنها سعی کنید نیازها و نظر شخصی تان را به طراح منتقل کنید، تا طراح بتواند با آزادی کامل طبق سلیقه شما کار را تمام کند.

 

مدت زمانی که طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی طول میکشد

معمولا جزو اولین سوالاتی که مشتریان در مورد غرفه سازی نمایشگاهی می پرسند در مورد مدت زمانی است که ساخت غرفه طول می کشد. به این نکته مهم باید توجه نمود که طراحی غرفه نمایشگاهی و ساخت غرفه دو فاز اصلی و جدا از هم هستند معمولا طراحی غرفه نمایشگاهی بیشتر زمان نیاز دارد چرا که ممکن است  چندین بار طراحی اولیه غرفه تغییر نماید و به عبارتی ادیت شود.

 

در فاز اول هر گونه فرآیندی در شکل گیری یک غرفه نمایشگاه با توجه شرایط نمایشگاه و با بررسی مواردی از قبیل امکانات سالن برگزاری نمایشگاه،  محل قرار گیری غرفه اختصاصی شرکت کننده و تا حد زیای متاثر از نوع نمایشگاه، ایده پردازی می شود  و سپس طرح سه بعدی اولیه با استفاده از نرم افزار های طراحی سه بعدی مانند تری دی مکس و یا اسکچاپ و … و با رعایت اصول طراحی غرفه نمایشگاهی و نیز استانداردهای نمایشگاهی، توسط غرفه ساز طراحی و به مشارکت کننده پیشنهاد میشود.

 

مهلت ساخت غرفه و به عبارتی تاریخ ورود به سالن برای غرفه سازی، مرتبط به مهلتی است که ستاد برگزاری و مسئولین نمایشگاه در اختیار غرفه ساز قرار میدهد که اغلب سه الی چهار روز قبل از افتتاحیه می باشد.

 

4 نظرات

  1. […] غرفه سازی نمایشگاهی با کیفیت از نجاری با کیفیت شروع می شود، پس از اتمام نجاری غرفه باید زیبا باشد در اینصورت با احتمال بسیار بالا غرفه شما غرفه ای زیبا خواهد بود، تلاش کنید که همیشه از بالاترین حد ارتفاع مجاز سالن استفاده کنید زیرا آمار نشان داده است که به یاد ماندنی ترین غرفه ها در سالن ها بلندترین آنها بوده است، هرچند که از لحاظ هزینه مقداری تفاوت دارد اما به نسبت نتیجه نهایی این مبلغ قابل چشم پوشی است. […]

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید