دکوراسیون داخلی اتاق خواب

0
530
دکوراسیون داخلی اتاق خواب
دکوراسیون داخلی اتاق خواب

اتاق خواب هر فرد فضایی کاملا شخصی است و سبک و نوع دکوراسیون اتاق خواب هر فرد تنها به سلیقه فردی او بستگی دارد و باید منعکس کننده نیازهای روزانه، شخصیت و خواسته های او باشد.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب

دکوراسیون داخلی اتاق خواب: اتاق خواب در دکوراسیون منزل پناهگاهی امن و حوزه خصوصی برای استراحت و خواب محسوب می شود که در پایان یک روز سخت به آن پناه برده و به کارهای شخصی و استراحت می پردازیم مطالعه کتاب در آرامش و گذراندن زمانی بدون دغدغه نیازمند طراحی متناسب دکوراسیون برای ایجاد احساس راحتی و آرامش بیشتر است  نحوه تزئین اتاق خواب ،رنگ ها، پارچه ها و متریال های به کار رفته، مبلمان و درکل سبک طراحی بر خلق و خوی افراد تاثیر گذاشته و احساسات را به راحتی تغییر می دهد. در واقع اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه ای است زیرا افراد بیشتر وقت خود را برای خواب و انجام سایر فعالیت ها در این بخش از منزل سپری می کنند از این رو طراحی داخلی اتاق خواب از اهمیت زیادی برخودار است و بهتر است شما برای دیزاین داخلی اتاق خواب از رنگ و دکوراسیونی مناسب استفاده کنید. امروزه برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب اغلب از دکوراسیون های رنگی نظیر اتاق خواب بنفش و اتاق خواب صورتی و اتاق خواب خاکستری استفاده می شود و رنگ گلبهی نیز از انواع رنگ های امروزی و خاص است که از آن می توانید برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب های مدرن و کلاسیک استفاده نمایید و تغییرات مثبتی را در این بخش از منزل خود ایجاد نمایید.

چگونه یک اتاق خواب آرامبخش درست کنیم؟

برای تزئین اتاق خواب باید به چند نکته توجه داشته باشید برای مثال استفاده از تخت خواب های شیک و درکنار آن مبلمان زیبا باعث میشود اتاق خواب کلاسیک و زیبا داشته باشید و همچنین اولین جیزی که باید بیشتر به آن توجه کنید هماهنگ بودن همه ی وسایل های داخل اتاق است.اگر قصد دارید از یک رنگ در اتاق خواب استفاده کنید از سایه ی آن رنگ نیز برای وسایل های اتاق نیز استفاده کنید برای مثال استفاده از رنگ آبی باعث میشود یک اتاق خواب آرامبخش و زیبا برای خود درست کنید سعی کنید از سایه های رنگ آبی و رنگ سفید در تزئین و طراحی دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید.اتاق خواب بخشی از خانه است که باید فضای آرام داشته باشد تا بتوانید در آن به خوبی استراحت کنید. پس نباید در اتاق خواب خود از رنگ های زرد و قرمز استفاده کنید از رنگ هایی که مناسب محیط آرام هستند مانند آبی و سفید استفاده کنید.برای اینکه اتاق خواب شما یک محیط آرامبخش باشد و درعین حال زیبا نیز باشد سعی کنید از رنگ مناسب در اتاق استفاده کنید و همه ی وسایل های داخل اتاق را باهم ست کنید و نورپردازی مناسب اتاق خواب نیز تاثیر مثبت در زیبایی اتاق خواب و روحیه ی شما دارد. قرار دادن مبلمان شیک دراتاق خواب باعث میشود اتاق خواب یک فضایی برای استراحت و همچنین نشستن و مطالعه باشد.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب
دکوراسیون داخلی اتاق خواب

ایده های جذاب و سبک ها ی متفاوت 

۱- دکور اتاق خواب مستر به سبک مدرن :  (کوراسیون مدرن) ممکن است ما را یاد ماشین‌های پرنده یا خانه‌های اتوماتیک کارتون جستون‌ها (The jestones) بیندازد. ازآنجایی‌که دکوراسیون و معماری سبک مدرن قدمت خیلی زیادی دارد، در عصر حاضر به‌گونه‌ای کلاسیک محسوب می‌شود! این سبک در دهه‌ی ۱۹۰۰ میلادی در مدرسه‌ی هنر باهاوس آلمان به‌وجود آمد و تفکر جنبش مدرنیسم را شکل داد. طراحی سبک مدرن، ساده، خلوت و کاربردی است و با سبک آرت‌دکو (Art Deco) که در آن زمان محبوبیت زیادی داشت، در تضاد بود.

۲- تفاوت سبک امروزی و مدرن : خیلی‌ها به‌اشتباه کلمات مدرن و امروزی را به‌جای یکدیگر استفاده می‌کنند؛ درصورتی‌که معانی آنها متفاوت است. همان‌طور که گفته شد، کلمه‌ی مدرن به سبک مشخصی اشاره می‌کند، اما واژه‌ی امروزی به سبک‌های رایج هر دوره‌ برمی‌گردد. بنابراین مفهومی سیال و متغیر است. به‌دلیل محبوبیت زیاد سبک مدرن در عصر حاضر، این دو کلمه گاهی به جای هم استفاده می‌شوند و سردرگمی ایجاد می‌کنند.

۳- زیبایی تابع کارایی است : نگرش جنبش مدرنیسم این است که «زیبایی تابع کارایی است». این شعار به این معنی است که مهم‌ترین عنصر در محیط، ظاهر یک وسیله یا قسمتی از فضای خانه نیست، بلکه کاربرد آن است. این به این معنی نیست که سبک مدرن به زیبایی اهمیت نمی‌دهد و یا زشت است، بلکه فقط از به‌کاربردن تزئینات اضافی پرهیز می‌کند. خطوط مشخص در مبلمان و وسایل و فضای باز زیاد در اتاق، عناصر مهم این نگرش هستند.

۴- رنگ‌ بندی مدرن : به‌طور سنتی، قالب رنگی در سبک مدرن، رنگ‌های خنثی‌ای مثل سایه‌روشن رنگ قهوه‌ای، کرم، خرمایی، مشکی، طوسی و سفید هستند. طراحان اولیه در باوهاوس (مدرسه‌ای معماری در آلمان)، کمی هم از رنگ‌های زرد، قرمز یا آبی برای زنده کردن فضا استفاده می‌کردند. با پخته‌تر شدن این سبک، رنگ‌های خنثی، به‌عنوان رنگ‌های اولیه در جای خود باقی‌ ماندند، ولی استفاده از رنگ‌های براق و شاد بیشتر متداول شد.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب
دکوراسیون داخلی اتاق خواب

۵- سبک مدرن میانه‌ قرن : تا به حال محبوب‌ترین مدل سبک مدرن، مدلی بوده است که عموما از آن به‌عنوان «سبک مدرن میانه‌ قرن» (midcentury modern, or MCM) یاد می‌شود. این سبک بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ در آمریکا به‌وجود آمد و در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به اوج محبوبیت خود رسید و نمایانگر سبک دکوراسیون در آن زمان است. بازار سبک مدرن میانه‌ قرن در دکوراسیون و طراحی داخلی دوباره بسیار داغ شده و این‌طور که مشخص است، به این زودی‌ها هم از رونق آن کاسته نمی‌شود!

۶- مواد اولیه طبیعی در اتاق خواب مدرن : در سبک مدرن و مدرنِ اواسط قرن از متریال‌های طبیعی، به‌ویژه چوب، در دکوراسیون استفاده می‌شود. در عکس بالا نیز این را مشاهده می‌کنیم. بااین‌حال، استفاده از کروم و پلاستیک‌ها بخش جدایی‌ناپذیری از ظاهر سبک مدرنِ اواسط قرن هستند و درخشش، رنگ و محصولات تولید انبوه جدیدی را که در این سبک بسیار متداول‌اند، به محیط اضافه می‌کنند.

۷- الگوهای هندسی : طرح‌های هندسی با خطوط مشخص در سبک مدرن بسیار مورد توجه‌اند. طرح‌های «اتومیک» (یکی از سبک‌های طراحی که در عصر اتمی در سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ شکل گرفت و اساس طراحی را برمبنای علوم اتمی، پایه‌ای و سمبل‌های فضایی قرارداد) در یک اتاق خواب مدرن اواسط قرن، دیزاینی جذاب و سرگرم‌کننده است.

۸- نورافکن های هنری : در دکوراسیون اتاق خواب مدرن، خرت‌وپرت‌های پرزرق‌وبرق، کلکسیون‌های غیرضروری و تجملات به‌چشم نمی‌خورند؛ درعوض از نورافکن‌های هنری زیبا، تابلوهای نقاشی خیلی بزرگ، پوستر‌ها و یا چاپ بر روی دیوار استفاده می‌شود.

۹- اتاق خواب مستر به سبک مینیمال : مینیمالیسم ازنظر تأکید بر خلوتی و سادگی ظاهر چیدمان و پرهیز از وسایل تزئینی اضافی، به طراحی مدرن شباهت دارد. معمولا در سبک مدرن، مبلمان و وسایل از این فلسفه‌‌ی زندگی و دکوراسیون تبعیت می‌کنند: «کمش هم زیاده!» در اتاق خواب مینیمال رنگ‌های طوسی و سفید بیشتر به‌کار برده می شود، اما با گذاشتن یک تابلوی نقاشی رنگارنگ، شادابی و طراوتی رنگی به فضا اضافه می شود.

۱۰- استفاده‌ دکوری از متریال های طبیعی : در یک اتاق خواب مدرن از محصولات طبیعی مثل چوب و سنگ، به‌عنوان اثری هنری، در جای مناسب استفاده می‌کنند. در معماری مدرن میانه قرن معمولا از چوب‌ها فقط برای کف استفاده نمی‌شود، بلکه به‌صورت پنل‌های دیواری و یا حتی سقفی نیز به‌کار برده می‌شوند.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب
دکوراسیون داخلی اتاق خواب

نکاتی درباره طراحی دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب شما باید محیطی آرام باشد که بتوانید در آن به آرامشی بکر برسید و تجدید قوا کنید. فضایی آرام که در آن به تنهایی و یا به همراه فردی که دوستش دارید از لحضات لذت ببرید. خواب شبانه از مهمترین فرآیندها در زندگی هر فرد است و سبب می شود خستگی و استرس کار روزانه از وجود فرد دور شود و با روح وجسمی شاداب برای روز جدید و پرمشغله آماده شود. از این رو اتاق خواب نقش مهمی در خانه دارد.اتاق خواب هر فرد فضایی کاملا شخصی است و سبک و نوع دکوراسیون اتاق خواب هر فرد تنها به سلیقه فردی او بستگی دارد و باید منعکس کننده نیازهای روزانه، شخصیت و خواسته های او باشد. ابتدا تصمیم بگیرید که قصد دارید چه عنصری نقطه کانونی دکوراسیون اتاق خواب شما باشد.تخت خواب، میز توالتی زیبا یا پوشش پرده؟ نقطه کانونی وسیله ای بزرگ است که به زیباترین شکل در دکوراسیون اتاق جای می گیرد و بقیه تحت تاثیر آن چیده می شوند. در اغلب اتاق خواب ها، تخت خواب نقطه کانونی است که می توانیم آن را به شما نیز پیشنهاد کنیم.

مرحله بعدی این است که تصمیم بگیرید تخت خواب خود را کجا قراردهید. از نظر ما بهترین جا برای قراردادن تخت، جلوی بزرگترین دیوار اتاق است.اما اتاقهای مختلف شرایط متفاوتی برای جای مناسب قرارگرفتن تخت خواب دارند.

مرحله بعدی در صورت نبود کمد دیواری کافی، یافتن جای مناسب برای قراردادن کمد لباسهایتان است. بهترین فضا قسمتی از عقب رفتگی دیوار ( در صورت وجود ) است زیرا در این صورت فضای مفید اتاق و همچنین مسیر گردش نور در اتاق به وسیله کمد اشغال و مختل نمی شود. حتما در دو طرف تخت خواب از میز کنار تختی و آباژور استفاده کنید زیرا این عنصر می تواند به همین سادگی تقارن در دکوراسیون به وجود آوردو هم سطحی برای دسترسی آسان برای قرار دادن وسایلی از قبیل ساعت زنگی، عینک مطالعه و لیوان آب در اختیار شما قرار دهد.

  اشتباهات در دکوراسیون اتاق خواب

▪ تعداد زیادی بالش روی تخت : درست است که بالش های زیاد روی تخت به اتاق خواب زیبایی می دهد اما هر زمان که بخواهید استراحت کنید مجبورید بالش های اضافی را روی زمین بیندازید و این کمی آرامش را از شما سلب می کند.

راه حل آن : ترکیب بالش و پتو : همه دوست دارند که روی تخت فضا به اندازه کافی داشته باشند. بنابراین می توانید از پتو و بالش هم رنگ استفاده کنید تا در ظاهر نیز فضا بازتر جلوه کند.

▪ تعداد زیادی بالش روی تخت : درست است که بالش های زیاد روی تخت به اتاق خواب زیبایی می دهد اما هر زمان که بخواهید استراحت کنید مجبورید بالش های اضافی را روی زمین بیندازید و این کمی آرامش را از شما سلب می کند.

راه حل آن : ترکیب بالش و پتو : همه دوست دارند که روی تخت فضا به اندازه کافی داشته باشند. بنابراین می توانید از پتو و بالش هم رنگ استفاده کنید تا در ظاهر نیز فضا بازتر جلوه کند.

دکوراسیون داخلی اتاق خواب
دکوراسیون داخلی اتاق خواب

▪ کمبود جا برای نشستن : ازاین که در اتاق جایی برای نشستن نداشته باشید و همیشه مجبور باشید دمپایی رو فرشی بپوشید آرامش نخواهید داشت.

راه حل آن :استفاده از صندلی  : بسته به فضای اتاق چند عدد صندلی داخل اتاق قرار دهید. نوع صندلی فرقی نمی کند میتواند مبل باشد، صندلی گهواره ای یا مدل های دیگر

▪ سرویس چوب ست : آیا کمد لباس، تخت و میز توالت اتاق خواب تان در یک رنگ و طرح هستند؟ باید بگویم این کار درستی در دکور صحیح و بدون نقص نیست.

راه حل آن : از ترکیب متریال ها و مدل های متفاوت استفاده کنید : از ست کردن تخت مدرن با گنجه آنتیک هراس نداشته باشید. این ترکیب در عین پیچیدگی آرامبخش است.

▪ خوابیدن با لامپ سقفی : تا به حال از کسی شنیده نشده که لامپ های فلورسنت بالای تخت باعث ایجاد آرامش و خوابی آرام می شود.

راه حل آن : استفاده از چراغ های کم نور: چراغ خواب دیواری یا رومیزی استفاده کنید و نور آن ها را بسیار کم کنید تا محیط مناسبی را برای استراحت فراهم کند.

▪ اتاق به هم ریخته : میز و قفسه کتابخانه از ضروری ترین لوازم خانه هستند اما این ها باعث ایجاد شلختگی وبه هم ریختگی می شود. پس تا جایی که می توانید این لوازم را در اتاقی به جز اتاق خواب استفاده کنید.

راه حل آن : دنبال سادگی باشید : اگر اتاق خواب بسیار ساده باشد به قدری آرام بخش می شود که شاید دیگر دلتان نخواهد که از آن اتاق بیرون بیایید.

▪▪▪ در ایران معمولا اتاق خواب ها دارای فضای کوچکی هستند. برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب باید به استفاده از ایده های جدید و متفاوت اندیشید تا ضمن داشتندکوراسیون اتاق خواب شیک و دوست داشتنی بتوان نیازهای طبیعی خود در هنگام استراحت را رفع کرد. ▪▪▪  پایان

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید