طراحی داخلی چیست؟

0
151
طراحی داخلی چیست؟
طراحی داخلی چیست؟
طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی چیست؟  عبارت است از هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها ، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه.

چگونه طراحی داخلی کنیم؟

پیش از آنکه با عجله کار دکوراسیون داخلی را شروع کنید ، نیازهایتان را کشف کنید ، سبک و استایل دکوراسیون خود را تعیین کنید و از عوامل اضافی و مزاحم خلاص شوید:

تصمیم گرفته اید که دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و به شیوه ای درست آن را اجرا کنید؟ از کجا باید شروع کرد؟ چه اینکه شما منزل جدید خود را بخواهید دکوراسیون کنید و چه اینکه خانه ای که چندین سال است در آن ساکن هستید، در هر صورت دکوراسیون منزل کاری چالش برانگیز خواهد بود. چگونه می توانید سبکی را که برای شما مناسب تر است کشف کنید؟ آیا باید خودتان کار را دست بگیرید یا اینکه یک فرد حرفه ای را استخدام کنید؟ چه میزان باید هزینه کنید؟ و چه گام هایی باید بردارید تا مطمئن شوید که از نتیجه خوشحال خواهید بود؟

اما پیش از انجام هر کاری ، به اطراف خود نگاه کنید. به خانه ی فعلی خود نگاهی انتقادی کنید. چه چیزی از آن را دوست دارید؟ چه چیزی از آن را دوست ندارید؟ آیا احساسات شما توسط دکوارسیون برانگیخته می شود؟ آیا در آن احساس راحتی می کنید؟ متریال ها؟ پارچه ها ، رنگ ها… از آن یاد بگیرید. چیزهایی که دوست دارید را تکرار کنید و چیزهایی که دوست ندارید را فقط به خاطر اینکه برای شما آشنا هستند تکرار نکنید.

طراحی داخلی چیست؟
طراحی داخلی چیست؟

پروژه دکوراسیون داخلی

یک لیست از ایده آل هایتان تهیه کنید. واقعا یک لیست از آرزوهایتان بنویسید. همه ی کارهایی را که دوست داشتید انجام دهید اگر بودجه مسئله ای نبود ، یادداشت کنید. سپس بررسی کنید که چه کارهایی را می توانید انجام دهید و چه کارهایی را نمی توانید. چه چیزهایی باید امروز محقق شوند و چه چیزهایی برای به دست آوردنشان باید صبر کنید! طراحان عقیده دارند اگر یک لیست راهنما نداشته باشید ، الویت بندی کارها سخت خواهد بود. بنابراین در تهیه ی این لیست دقت و وقت کافی را بگذارید.

عکس جمع آوری کنید. شروع به جمع آوری عکس ها و تصاویر دکوراسیون داخلی مورد علاقه تان کنید. حتی اگر بخواهید برای دکوراسیون ، از طراح حرفه ای کمک بگیرید این تصاویر به او کمک خواهد کرد که سلیقه و طراحی مد نظر شما را بهتر تشخیص دهد.

وب سایت ها و مجلات دکوراسیون داخلی برای جمع آوری عکس فراوان هستند. عکس ها را در پوشه بندی های مناسب ( ٰاتاق ها ، آشپزخانه ، رنگ دیوارها ، شومینه ها و غیره…) ذخیره کنید. در این مطلب مشهورترین وب سایت های دکوراسیون داخلی را معرفی کرده ایم که می توانید سری به آن ها بزنید: سعی نکنید که این کار را تنها در یک فرصت انجام دهید. هفته ها به خود فرصت دهید. در طول این دوره سلیقه ی شما ممکن است تکامل یابد و بخواهید در آنچه که روز اول در نظر داشتید تجدید نظر کنید. اعضای خانواده ی خود را درگیر انجام دکوراسیون کنید. برای بسیاری از زوج ها ممکن است اینگونه باشد که یکی از آن ها به دکوراسیون علاقه ی بیشتری نشان دهد و دیگری فقط اظهار می کند: هر کاری که دلت می خواهد انجام بده!

طراحی داخلی چیست؟
طراحی داخلی چیست؟

هرآنچه که خودتان دوست دارید انجام ندهید! به این دلیل که به زودی وقتی شروع به خرید چیزی می کنید ، اعضای خانواده تان نظرشان را به صورت ناگهانی اعلام خواهند کرد! بنابراین در انجام مراحل ، جمع آوری تصاویر از دکوراسیون داخلی ، آن ها را با خود همراه کنید و در مورد تصاویر با هم گفتگو کنید. نظرات را به هم مقایسه کنید ، شباهت ها و تفاوت ها را کشف کنید و به نتیجه ای مورد قبول همگان دست پیدا کنید. من نمی دانم که چه  میخواهم! بسیاری از مردم بیان آنچه که دلخواهشان می خواهد برایشان دشوار است. اما اجازه ندهید که این مسئله شما را برنجاند. عکس هایی که جمع آوری کرده اید این اطلاعات را انتقال خواهند داد. آن ها را بارها و بارها مرور کنید: استایل مبلمان ، پالت رنگی ، طرح ها و الگوها ، متریال ها ، تعداد مبلمان در هر اتاق ، اجازه دهید که این ویژگی ها شما را راهنمایی کنند. دوباره نگاهی به اطراف بیندازید. حالا که می دانید دکوراسیون داخلی منزلتان چگونه باشد ، دوباره نگاهی به اطراف خانه بیندازید و یک لیست تهیه کنید ، چه چیزهایی باید باقی بمانند و چه چیزهایی باید تغییر کنند.

در این مرحله دقت کنید که به عنوان مثال وقتی مبلی را دوست دارید اما از پارچه ی آن متنفرید ، می توانید تنها روکش آن را تعویض کنید و مبلتان را نگه دارید. همه کارها را به یک باره انجام دهیم یا مرحله مرحله؟ اگر بودجه ی کافی برای انجام کلیه ی کارهای مدنظر تان را دارید ، تردید نکنید و کارها را به یک باره تمام کنید. اما اگر نمی توانید که کل موارد مورد نظرتان را همزمان انجام دهید این کار را مرحله به مرحله انجام دهید. یک اتاق را تکمیل کنید و بعد سراغ اتاق دیگری بروید. زندگی در یک فضای نیمه تمام آزار دهنده است. بنابراین سعی کنید که این کار را به سرعت شکل دهید. نشیمن فضای خوبی برای شروع است چرا که زمان زیادی در آن می گذارنید و هم چنین قابل نمایش برای مهمانان شماست.

طراحی داخلی چیست؟
طراحی داخلی چیست؟

ایده های ناب برای استفاده بهینه از فضا در طراحی داخلی شیک منزل

برای اینکه یک طراحی داخلی خوب ایجاد کنیم باید اول سلیقه ی مشتری را در نظر بگیریم و بپرسیم که چه سبک و رنگی را دوست دارد. بعد با دید ان  یک فضا را طراحی داخلی دکوراسیون منزل انجام دهیم. این به این معنا نیست که اصول طراحی درست را در طراحی به کار نبریم و فقط سلیقه ی مشتری را در طراحی داخلی دکوراسیون منزل مد نظر بگیریم بلکه این است با تلفیقی از هنر خود و سلیقه ی مشتری را برای ایجاد یک طراحی خوب در نظر بگیریم. و سعی کنیم با هنر خود و تلفیق زیبای رنگ ها مشتری را شگفت زده کنیم تا لذت کافی را با دیدن فضا ببرد. لازمه ی همه ی این ها وجود یک طراح حرفه ای و خلاق است.

در طراحی دکوراسیون منزل چه اصولی را باید انجام داد؟

اندازه پروژه را در نظر بگیرید و اینکه طراحی را برای یک منزل می خواهید انجام دهید یا یک مجتمع تجاری اداری . میزان هزینه ای که می خواهد مشتری پرداخت کنید نیز اصل مهمی است. در هر صورت باید طوری فضا را طراحی دکوراسیون انجام دهید که کاملا کاربردی باشد و فضای پرتی باقی نماند. برای یک محیط اداری فضا را جوری پارتیشن بندی کنید ک دسترسی به همه چیز راحت باشد و افرادی که در ان محیط کار می کنند  بدون نیاز زیاد به رفت و آمد کارهایشان انجام شود.

اصولی که باید در طراحی داخلی دکوراسیون منزل رعایت کنیم

از قبل برای طرحی که می خواهید انجام دهید، بشینید و یک پلان طراحی کنید. از خلاقیت خود استفاده کنید. رفتن به کتابخانه ها و دیدن طرح های جدید خلاقیت شما را در طراحی بیشتر خواهد کرد. هر چیزی را باجزئیات زیاد انجام دهید تا کامل شود. مجددا طراحی کنید تا زمانی که اطمینان حاصل کنید که طرح بی عیب و نقص باشد. و کارفرما و یا مشتری از کارتان راضی باشد. اگر پروژه خیلی مهم است قبل از اجرای پروژه تصویر سه بعدی ان را با ۳d max طراحی کنید و به مشتری یا کار فرما نشان دهید در صورت موافقت کار را پیاده سازی کنید.

طراحی داخلی چیست؟
طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی دکوراسیون منزل را با برنامه های کامپیوتری قبل از شروع کار

طراحی داخلی منزل خود را بر روی کامپیوتر اسکن کنید. میتوانید با استفاده از نرم افزار های موجود در بازار استفاده کنید و طرح خود را به آسانی با آن نرم افزار ها و به صورت سه بعدی برای مشتری به نمایش در بیاورید. زمانی که شما این کار را انجام می دهید مشتری قبل از پیاده سازی طراحی تمام جزئیات کار را بررسی میکند و اگر مشکلی در طراحی شما بود و با اگر از قسمتی در طراحی راضی نبود آن را به شما می گوید و شما میتوانید آن مشکل را برطرف کنید و از مشتری تایید بودن پروژه را گرفته و سپس بعد از آن طراحی را به صورت عملی انجام داده و کار پیاده سازی طراحی را انجام دهید.

وظایف طراح داخلی چیست؟

نوع و غلظت رنگ، آشنایی با فلسفه و تاثیرات رنگ ها، نوع چیدمان اشیاء، نوع طرح های استفاده شده، نورگیر بودن قسمت های مهم اتاق یا هال، جنس وسایل به کار برده شده و.. مواردی هستند که باید طراح داخلی به آنها توجه داشته باشد. البته موارد بالا برای مکان های مختلف خانه و اعضای خانواده متفاوت است. به طور مثال استفاده از رنگ های تیره و طرح های سنگین برای اتاق خواب یک کودک مناسب نیست و تاثیر منفی بر روحیه او خواهد داشت.

طراحی داخلی چیست؟
طراحی داخلی چیست؟

آیا معماری داخلی صرفا باید توسط متخصصین انجام شود؟

مسلما سپردن کارها به کاردان مزایای خاص خود را دارد و نتایج آن هم غالبا موثرتر است. اما برخی افراد برای به بدست آوردن تجربه و برخی دیگر به دلیل عدم استطاعت مالی دوست دارند خود این مراحل را انجام دهند.شابش به شما پیشنهاد میدهد در صورت استطاعت مالی حتما از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و پیشنهادات خود را قبل از شروع به کار به آنها انتقال دهید.

در صورتیکه قادر به تامین هزینه های طراحی داخلی نیستید نگران نباشید! هر انسانی به اندازه خودش دارای خلاقیت و تفکر است. سعی کنید با وسایل موجود در خانه و هزینه های اندک مانند رو مبلی، کاغذ دیواری، رنگ آمیزی، خریدن پوستر یا پارچه های طرح دار و… طراحی قابل قبول و زیبایی برای خانه خود انجام دهید. همچنین با جا به جایی وسایل خانه میتوانید به چیدمان مورد نظر خود دست پیدا کنید. البته قبل از شروع کار، پیشنهاد شابش به شما مطالعه بیشتر در این زمینه است تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

بیان آخر

طراحی داخلی، جلوه ی فریبنده ای دارد و انتخابِ شغلی مناسبی برای افرادِ با استعداد ذاتی در هنر و طراحی است. این جاذبه می تواند، ناشی از سلیقه ی حرفه ای طراح نیز باشد.امتیاز مثبتی که در این حرفه ی خاص نهفته، این است که این حرفه در هر رده ی سنی و هر مقطعی از زندگی دست یافتنی است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید