طرحی داخلی منزل ایرانی

0
483
طرحی داخلی منزل ایرانی
طرحی داخلی منزل ایرانی

 

دکوراسیون داخلی و چیدمان هر منزلی نشان از باور افراد آن خانه می باشد ، در نهایت این باورهای متفاوت است که زندگی را رنگ میدهد و به آن احساس میبخشد.

طرحی داخلی منزل ایرانی

طراحی داخلی منزل ایرانی کار دشواری نبوده و هر ایرانی می‌تونه مطابق با سلیقش به یک دیزاین متفاوت در طراحی ایرانی دست پیدا کنه. مثلا شاید تمایل داشته باشین خونه ای با سبک وسیاق سنتی داشته باشین و یا شایدم علاقمند به داشتن خونه ای ساده و لوکس باشین. تردیدیم نیست بدون اینکه تو این زمینه تخصصی داشته باشین و فقط با ایده پردازی و دیدن تصاویری از طراحی‌های داخلی ایرانی میشه به این مهم رسید.

اقلام مورد استفاده در دیزاین طراحی داخلی منزل ایرانی :

▪ سرویس مبلمان

▪ سرویس خواب

▪ فرش

▪ پرده

▪ لوازم تزئینی

سرویس مبلمان در طراحی داخلی منزل ایرانی :  یکی از کلیدی‌ترین مواردی که تو طراحی داخلی منزل ایرانی مورد توجه قرار می‌گیره چیدمان و انتخاب مبله. البته این بستگی به سلیقه افراد داره.  بعضیا   با رویاپردازی دوست دارن فضای سنتی داشته باشن و بعضیا فضاهای امروزی رو برای خونه شون ترجیح میدن.

طرحی داخلی منزل ایرانی
طرحی داخلی منزل ایرانی

سرویس مبلمان در طراحی داخلی منزل ایرانی به سبک سنتی و قدیمی : اگه علاقمند به طراحی سنتی و قدیمی ایرانی در منزلتون هستین می‌تونید به جای مبل از تخت هایی با یه روکش گلیم و پشتی‌های سنتی استفاده کنین. ولی  اگه علاقمند به سنتی‌تر کردن فضا هستین، پیشنهاد ما به شما استفاده از مخدعه‌های قرمز رنگ مخملی با روکش‌های سفید برا دیزاین تخته، که خیلی هم خوشگل میشه.

سرویس مبلمان در طراحی داخلی منزل ایرانی به سبک سلطنتی : این سبک نیازمند به مبل‌های تمام استیل داره . مبل‌های استیل به مبلمان سلطنتی هم  شهرت دارن، بخاطر همین جلوه و شکوه خاصی رو به خودشون اختصاص دادن. برای رسیدن به یه دیزاین سلطنتی و چشم‌گیر و باحال می‌توانین از رنگ‌های خاصی که تو این مبلمان استفاده میشه بهره ببرین. رنگ بنفش، قرمز، طلایی و مشکی بهتون کمک میکنه تا یه فضای سلطنتی خوب ایجاد کنین. به راحتی با مبلمان استیل بر فرض قرمز طلایی می‌تونین به این زیبایی خاص دست پیدا کنین.

سرویس خواب طراحی داخلی منزل ایرانی : یکی از اساسی‌ترین وسایلی که تو اتاق خواب به اون توجه میشه سرویس خوابه. شما با استفاده از یه سرویس خواب راحت و شیک می‌توانین یه دیزاین خاص را مطابق با سلیقه خودتون تجربه کنین. حالا اگه دیزاین مبلمان شما به سبک کلاسیک، سنتی و یا سلطنتی باشه، به شما توصیه می‌کنیم که سرویس خوابتون رو نیز به همین سبک تهیه و چیدمان کنین. برای مثال چیدمان به سبک سلطنتی یک تخت با تاج بلند و طلایی رو میخاد، که با پارچه‌های مخمل و ساتن فیروزه‌ای دیزاین شده باشه! حال اگر قصد شما یک چیدمان سنتیه،  استفاده از سرویس خواب با روتختی چهل تیکه واقعا عالی میشه.

فرش در طراحی داخلی منزل ایرانی : طراحی دکوراسیون ایرانی همیشه با استفاده از فرش‌های لاکی قرمز فراهم می‌شده. بخاطر همین جایی برای بحث در تو این حوزه نیست؛ ما فقط برای شما چندتا ایده متفاوت داریم. شما از نمد می‌تونید به عنوان پادری استفاده کنین. اگه تمایل داشتین از گلیم‌های یادگاری و زیبای قدیمی به عنوان یه قاب عکس نهایت لذت را ببرین. یه پیشنهاد ویژه ما بهتون فرش چهل تیکه اس. شما می‌تونید فرش‌های قدیمی را با اندازه‌های کوچیک تهیه کنین و از اون برای خود فرش‌های چهل تیکه آماده کنید و تاثیر زیبایی اون رو تک فضا مشاهده کنین. از اونجایی که فرش‌های سنتی ایرانی جلوه خاصی از زیبایی به فضا می‌بخشن در چیدمان‌های کلاسیک با تناژ رنگی گرم‌تر و در چیدمان سلطنتی با تناژ رنگی تیره‌تر خیلی مورد پسند هست.

استفاده از پرده در طراحی داخلی منزل ایرانی : طراحی داخلی منزل ایرانی با استفاده از پرده به اتمام میرسه. پرده اتاق نشیمن و سایر قسمت‌های خونه همیشه یکی از مهم‌ترین عناصریه که در آماده سازی فضا اثر گذار واقع میشه. بخاطر همین در سه طراحی متفاوت به بررسی این مهم می‌پردازیم.

اگر تمایل دارین تم منزل شما مطابق با سبک دکوراسیون سنتی طراحی شه دستتون برای انتخاب پرده بسیار بازه . شما می‌تونید به این منظور دست به خرید پارچه‌های ارزون قیمت بزنین و نیاز به صرف هزینه‌های زیادم نیست. به عنوان مثال پارچه‌های حریر سفید ساده، پارچه‌های گلدار و پارچه‌های چهارخونه برای دیزاین آشپزخونه خیلی برای دیزاین سنتی انتخاب‌ مناسبیه. می‌تونید با ایده پردازی خود نوع بستن اون رو نیز به سبک خانه‌های قدیمی تغییر بدید.

طرحی داخلی منزل ایرانی
طرحی داخلی منزل ایرانی

▪ استفاده از پرده در طراحی داخلی منزل ایرانی کلاسیک : برای این سبک، پیشنهاد ما به شما استفاده از پرده‌های ابریشمی طرح قدیم با گل‌های درشت و برجسته اس. انتخاب رنگ به سلیقه خودتون و نوع چیدمان سرویس مبلمان بستگی داره، اما شما می‌تونید به راحتی با رنگ‌های قهوای روشن، خاکستری، سبز زیتونی به دکوراسیون کلاسیک فضا را نزدیک‌ترش کنین. به صورت تلفیقی نیز می‌تونید از نقش‌های طلاکوب شده  نیز استفاده کنین.

▪ استفاده از پرده طراحی داخلی منزل ایرانی به سبک سلطنتی : طراحی داخلی منزل ایرانی به سبک سلطنتی با استفاده از پرده‌های سلطنتی به اتمام می‌رسه. شما می‌تونید از پرده‌های بلند با رنگ‌های خاص برای این منظور بهره ببرین. به عنوان مثال یه پرده بنفش با طراحی گل‌های طلایی و یا یه پرده قرمز با گل‌های مشکی بسیار به خواسته شما نزدیکتره. برای دیزاین پرده ام می‌تونید از دیوارکوب‌های طلایی و بلوری استفاده کنین. هر چه لوازم تهیه شده اشرافی‌تر باشه فضای شما با شکوه‌تر جلوه می‌کنه.

لوازم تزئینی برای طراحی داخلی منزل ایرانی به سبک سنتی

می‌تونید از لوازم سنتی مثل پارچه‌های ابریشمی قدیمی، صنایع دستی ایرانی، گلدان‌های سفالی، ظروف مسی، ظروف شیشه‌ای آبی فیروزه‌ای، چینی‌های گل قرمز و خیلی موارد دیگه برای داشتن یک فضای سنتی بهره ببرین. به راحتی با مطالعه تو زمینه دیزاین‌های داخلی افراد بومی هر محله در ایران میشه به ایده پردازی‌های متفاوتی تو این حوزه دست پیدا کرد. با توجه به فرهنگ غنی ما تو صنایع دستی این امر کار دشواری به نظر نمی‌رسه.

یکسری نکات

روشنایی در طراحی داخلی منزل : در طول روز، مقدار نور طبیعی رو که داخل اتاق میاد، ارزیابی کنین و ببینین در کدوم قسمت نیاز به سیستم روشنایی دارید. مطمعن بشید که لامپ روشنایی رو طوری تنظیم کنین که  سطوح و منابع مختلف اتاق، مثل چراغ طبقه ها، چراغ های روی میز و آینه دیوار روشن باشن. اگه فضای شما نور طبیعی کافی نداشته باشه، آینه، نور شما را به حداکثر می رسونه همچنین، مطمئن بشید که لامپ های با ولتاژ درست و مناسب رو خریداری کنین، ممکنه به نظر موضوع واضحی باشه، اما اشتباه خیلی رایجیه.

طرحی داخلی منزل ایرانی
طرحی داخلی منزل ایرانی

رنگ در طراحی داخلی منزل : ممکنه در طراحی داخلی منزلتون ایده های زیادی در خصوص استفاده از رنگ ها و ترکیب و هماهنگی وسایل از نظر رنگ داشته باشین، اما اگه مطمئن نباشین که کدام را انتخاب کنین، در نظر بگیرین که آیا تمایل دارین یک رنگ غالب در طراحی داخلی منزلتون گرم یا سرد باشه. بعدش، رنگ های دیگه ای رو در قالب اقلامی مثل بالش، پتو و لوازم جانبی به دکوراسیون خودتون اضافه کنین.

رنگ های خنثی  : رنگ های خنثی رنگ هایی هستن که از مقداری سفید برخوردار بوده ولی به هیچ یک از رنگ های اولیه و ثانویه متمایل نیستن. با این تعریف رنگ های اولیه مثل صورتی کم رنگ یا آبی آسمانی جز رنگ های خنثی محسوب نمیشن ولی رنگ کرم یکی از رنگ های خنثی به حساب میاد. همین مسئله در مورد خاکستری روشن که از مشکی نشات گرفته نیز صدق می کنه.

رنگ های خنثی در طراحی داخلی منزل از اهمیت خیلی زیاد برخوردار بوده و کاربردی هستن : خنثی بودن اونها به این معناست که می تونه به راحتی در کنار هر رنگ دیگه ای بدون احتمال وجود از دست رفتن زیبایی های بخصوص هر یک ترکیب مناسب در فضا ایجاد کنه. اگه فضا به قدری از لوازم دکوراسیون پر شده باشه که احساس آرامش را بر هم بریزه،  یکی از راههای ایجاد تعادل در محیط با حفظ همان وسایل ، رنگ آمیزی سطوح اصلی یا تعویض پوشش هی ثانوی مثل پرده ، رومبلی و … به یکی از رنگ های خنثی ست. وسایلی را که می خواهید در هنگام ورود به فضا نظر مخاطب را به خودش جلب نکنن به رنگ خنثی دربیارید. از این خاصیت رنگ های خنثی برای رفع عیوب معماری و شکستگی و فرورفتگی ها میشه بهره زیادی برد. به کار گیری رنگ های خنثی در محیط نیز با اهداف گوناگون در طراحی داخلی منزل صورت می گیره.

طرحی داخلی منزل ایرانی
طرحی داخلی منزل ایرانی

کفپوش در طراحی داخلی منزل : در طراحی داخلی منزل اضافه کردن فرش یا قالیچه یه راه آسون برای جلوه دادن به خونه ست. بخصوص برای بیشتر سنتی نشون دادن خونه، اندازه فرش رو به گونه ای انتخاب کنین که تمام فضا رو اشغال نکنه. اگر شما یه فرش برای یه منطقه که رفت و آمد زیادی داره می قصد دارین انتخاب کنین، توجه کنین که فرشی با دوام مثل : پشم را انتخاب کنین. برای مناطق که رفت و آمد زیادی نیست می تونید از نمونه های لوکس، مثل پوست گوسفند یا ابریشم انتخاب کنین.

نقش در طراحی داخلی منزل : نقش، عنصری تکرارشونده س که بر یک شبکه منظم و یکنواخت قرار می گیره.  نقش ها چه در پارچه به کار برن و چه در پوشش دیوارها و کف، به سطوح اتاق هیجان دیداری میدن. این نقوش،با عناصر تکراری خودشون در سراسر سطح. تعادل و نظمی چشم نواز ایجاد می کنن و یک طراح خبره از اون ها برای ایجاد یه طرح دلخواه بهره می برن. نقش ها ممکن است یه سطح کامل را بپوشانند و تمام عناصر را در هم آمیزند و یا در مقدار بسیار کم و برای برجسته نمودن برخی عناصر در فضا به کار گرفته بشن. علیرغم اون که قوانین تدوین شده ای برای چگونگی کاربرد نقوش وجود دارن. اما درک تاثیر نقش ها تو یه فضای داخلی خیلی مهمه.

ایران با داشتن فرهنگ و تمدن غنی از گذشته تا به امروز، ایده های منحصر به فردی برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منازل خود داشته است. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن طرح های متنوع، دکوراسیون داخلی منزل ایرانی نیز دچار تغییرات زیادی شده است. که بسیار هم خوب و زیبا است.  ممنون از نگاه گرمتون.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید