اجرای غرفه نمایشگاهی

3
458
اجرای غرفه نمایشگاهی
اجرای غرفه نمایشگاهی

اجرای غرفه نمایشگاهی: یکی از مهمترین راه های برندسازی در یک نمایشگاه، طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی است. اگرچه ظاهر غرفه های نمایشگاهی چیزی بیشتر از چند دیوار ساده و یکی دو عدد کانتر نیست، اما در حقیقت، این غرفه ها هستند که طرز فکر، محصولات و خدمات و حتی فرهنگ سازمانی یک برند و یا شرکت را به نمایش می گذارند.

غرفه سازی

به طور کلی حضور در نمایشگاه‌های مختلف امروزه یکی از روش‌های توسعه تجارت می‌باشد بدین جهت بسیاری معتقدند استفاده از ابزارهایی مانند غرفه‌سازی و اجرای غرفه نمایشگاهی می‌تواند نقش زیادی در اعتمادسازی و توسعه تجاری داشته باشد. حضور پررنگ در نمایشگاه های داخلی و خارجی به واسطه یک غرفه متناسب به کسب و کار خود مقوله بسیار مهمی برای شرکتها می باشد. اجرای غرفه نمایشگاهی نقش بسیار مهمی در جذب مخاطبان به دلیل نمایش کالاهای خاص در حضور هم‌فکران و مخاطبان تجاری دارد. هر چه طراحی غرفه متناسب‌تر با نوع و هدف عرضه‌کننده باشد نوع فعالیت شرکت بهتر به نمایش درآمده و نیز جذب کننده برای مخاطبان می‌باشد.

حتی اگر چیزی برای عرضه در نمایشگاه نداشته باشید و یا محصولات و خدمات تازه ای را با خود نیاورده باشید، بازهم می توان گفت که جای نگرانی نیست و این غرفه نمایشگاهی شماست که تا حدودی می تواند کاستی ها را جبران کند و به بخشی از نیازهای مراجعه کنندگان پاسخ دهد. اگرچه در ظاهر غرفه های نمایشگاهی تنها مسئولیت دعوت و پذیرایی از مهمانان را به عهده دارند، اما با تماشای این سازه های جذاب می توان به دقت اجرا، مسئولیت پذیری و حتی جدیت کارکنان پی برد. آیا غرفه ای که انتخاب کرده اند بزرگ است؟‌ آیا جایی برای نشستن و پذیرایی هست؟ آیا می توان از بصورت مستقیم با مسئولین و مدیران شرکت گفتگو کرد؟

 

اجرای غرفه نمایشگاهی
اجرای غرفه نمایشگاهی

افراد بسیاری برای خرید یا دیدن محصولات و برندهای جدید به نمایشگاه هایی که به صورت دوره ای برگزار می شود رجوع می کنند. شرکت در این نمایشگاه ها به عنوان یک برند می تواند یک فرصت استثنایی برای معرفی شرکت تازه تاسیس و یا عرضه محصولات جدید یک برند قدیمی باشد. مهمترین جزء هر نمایشگاهی فارغ از ماهیت آن، اجرای غرفه نمایشگاهی می باشد که به فراخور نوع خدماتی که برند شما عرضه می کند طراحی می شود. در نمایشگاه هایی که در سطح شهر و در طول دوره های متفاوت برگزار می شود، معمولا اکثر برندها که رقبای شما نیز محسوب می شوند، در این گونه فضاهای جمعی شرکت می کنند. مهمترین فاکتور برای معرفی بهتر پیشی گرفتن از رقیبان می باشد که این کار مستلزم طراحی غرفه نمایشگاهی زیبا و به یادماندنی می باشد تا بتوانید برند خود را در ذهن مخاطب خود ثبت کنید و به عبارت دیگر باید فراموش نشدنی به نظر برسید.

نحوه بازاریابی در غرفه نمایشگاهی به گونه‌ای است که موجب می شود افراد زیادی قادر به درک بهتر محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما شوند؛ زیرا اگر اجرای غرفه نمایشگاهی به دست افرادی توانمند و باتجربه باشد در همان ابتدای امر در اجرای غرفه نمایشگاهی به گونه ای عمل می کنند که تناسب زیادی بین نوع غرفه و فعالیت شرکت به وجود بیاید و هماهنگی کاملی بین اجزای غرفه و طراحی آن وجود داشته باشد. نکته دیگر در هنگام انتخاب غرفه های نمایشگاه، توجه به وضعیت مکانی غرفه و جذابیت بالای آن می باشد. قواعدی که در اجرای غرفه نمایشگاهی بسیار حائز اهمیت است این است که باید شرایط لازم برای حضور بازدیدکنندگان ایجاد شود و همچنین فضای مناسبی برای انجام مذاکرات با مشتری وجود داشته باشد تا حریم هایی در غرفه برای مراجعه کنند گان وجود داشته باشد. استفاده از مبلمان مناسب نیز می‌تواند تاثیر زیادی در نحوه بازاریابی داشته باشد.

اجرای غرفه نمایشگاهی
اجرای غرفه نمایشگاهی

ایده نو در ساخت غرفه

یکی از مهم ترین عواملی که در غرفه سازی تاثیر دارد داشتن یک ایده نو می باشد، در بسیاری از مواقع غرفه هایی که در نمایشگاه ها با استفاده از ایده های نو ساخته شده اند بدون توجه به نوع محصول شان بیشترین بازدید کننده را دارا هستند. ایده های تکراری معمولا بازدید کنندگان را خسته می کند، در سال های اخیر بسیاری از غرفه ها به سبب پر بازدید بودن در دوره های قبلی تکرار شده اند که همین عامل باعث خستگی مفرط بازدیدکنندگان شده است، بنابراین شما می توانید با داشتن یک ایده نو از بسیاری از این غرفه ها پیشی بگیرید.

طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی به عنوان یکی از مؤثرترین ابزار تبلیغات در معرفی واحدهای تولیدی و خدماتی و امکان ایجاد تعامل و رقابت سازنده همواره مورد تاکید سیاست گذاران کلان اقتصادی ، در سطح ملی و بین المللی می باشد که خود نیازمند برنامه ریزی حرفه ای و اجرای تخصصی است.

برای بسیاری از شرکتها حضور در نمایشگاهها به عنوان اولین و مهمترین اولویت مارکتینگ می باشد . به یقین در صنوف مختلف تعدد شرکتهایی که رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر دارند آنها را به این مسیر رهنمون می نماید که از فرمها و فضاهایی استفاده کنند که این شرکتها را از دیگر رقبا در نظر مشتریان متمایز نماید . گروه مهندسی ساز  با داشتن کادر مجرب طراحی و اجرا به شما این امکان را میدهد که غرفه ای متمایز داشته باشید.

 

اجرای غرفه نمایشگاهی
اجرای غرفه نمایشگاهی

غرفه سازی با توجه به اهداف مشارکت کننده انواع مختلف دارد:

  • غرفه سازی با هدف برندینگ
  • غرفه سازی با هدف فروش محصولات
  • غرفه سازی با هدف نمایش محصول خاص
  • غرفه سازی با هدف معرفی خدمات خاص

 

غرفه سازی با توجه به اهداف مشارکت کننده:

غرفه سازی با هدف برندینگ

طراحی غرفه هر کدام از اهداف شرایط متفاوتی دارد، طراحی با هدف برندینگ باید به نحوی باشد که یک حجم یکپارچه و بسیار جذاب همراه با اوآوری و خلاقیت با استفاده از تکنولوژی را به بازدید کنندگان نمایش دهیم و صرفا مسئله زیبایی و نوآوری در حجم در اولویت قرار دارد.

 

غرفه سازی با هدف فروش محصولات

همانطور که مشخص است طراحی باید به نحوی باشد که محصولات هم بصورت واضح و در ابعاد مختلف برای بازدید کننده قابل مشاهده باشد و هم توضیحات کافی برای توضیح محصول و توجیه کردن مخاطب و همچنین فراهم آوردن فضایی برای توضیحات کارشناس فراهم گردد یکی از راه هایی که میتوان هم در برندینگ تاثیر گزار باشد هم در نمایش بهتر محصولات و قابلیت آن، استفاده از محصول در حجم غرفه است.

 

غرفه سازی با هدف نمایش محصول خاص

زمانی است که مشارکت کننده به قصد نمایش محصول خاصی در نمایشگاه شرکت می کند، در این شرایط طراحی غرفه باید به نحوی باشد که تمام توجه مخاطب به محصول و یا آن نقطه خاص باشد. این فضای خاص باید با استفاده از متریال متفاوت، نورپردازی خاص و رنگ متمایز انجام شود.

 

غرفه سازی با هدف معرفی خدمات خاص

غرفه هایی با هدف معرفی خدمات، غرفه هایی بصورت باز، غرفه هایی با تصاویر گرافیکی، لایت باکس های بزرگ و نوشته های خوانا و فضای زیادی برای مذاکرات می باشند. باید تمرکز به انتقال حجم بالای اطلاعات به ذهن مخاطب باشد.

 

اجرای غرفه نمایشگاهی

 

غرفه خلاقانه

در چنین بازاری اجرای غرفه نمایشگاهی خلاقانه کار دشواری است و عموم طرح هایی که از طرف تیم ها به کارفرمایان ارائه می شود یکنواخت و کسل کننده است. موضوعی که در پروسه ی کاری طرح آریا جایگاهی ندارد، استفاده از خلاقیت حتی در پروژه هایی است که کارفرما علاقه ای به پرداخت مبالغ مناسب ندارد و یا دچار محدودیت بودجه است. در چنین مسیری است که تعهد کاری مشخص می شود.

 

برای غرفه سازی نمایشگاهی اصل زیبایی شناختی، رنگ و نور دارای اهمیت بسزایی است. برای همین نگاه معمارانه در مسیر ساخت غرفه دارای اهمیت است. علاوه بر نگاه معمارانه شناخت مواد و تجهزیات معماری داخلی نیز مهم است. اما این پرسش مطرح می شود که غرفه ی طراحی شد برای چه مدت برقرار است و تیم طراحی می تواند از المان های استفاده شده در آینده بهره ببرد و آیا کارفرما حاضر است هزینه ی بلند پروازی تیم ساخت و طراحی را بپذیرد؟

 

پاسخ معمولا منفی است. در طراحی خلاقانه، محصولات و لوازم مورد استفاده معمولا بلااستفاده هستند. بسیاری از این آبژه ها برای معرفی محصولات و خدمات خاصی مورد کاربری قرار می گیرند و اگر آن شرکت پشتیبانی خود را از آن محصول و یا خدمات به پایان برساند، دیگر نمی توان از آبژه ها برای دیگر نمایشگاه ها استفاده کرد. موضوعی که به سادگی می توان در اولویت قرار داد نگاه آینده نگرانه ای است که به شما کمک می کند تا از این تجهیزات نهایت استفاده را در بلند مدت ببرید.

 

اجرای غرفه نمایشگاهی
اجرای غرفه نمایشگاهی

 

معماری غرفه

در معماری غرفه موارد زیر باید رعایت شوند

پارتیشن بندی فضاهای فردی:

  • پوشش های کف غرفه
  • شکل/نوع ساخت و ساز
  • طراحی سقف غرفه
  • صفحه نمایش، پانل ها

مبله کردن غرفه:

  • نورپردازی ها غرفه
  • رنگ ها استفاده شده در غرفه
  • سیستم های فنی
  • حروف (تایپوگرافی)

پارتیشن بندی فضا بصورت افقی و عمودی تعریف شده است. که بخش های عمودی بطورکلی از سه سطح تشکیل شده است:

  • سطح میز و تریبون
  • سطح حروف (گرافیک ها)
  • سطح برندینگ (نام کمپانی یا شعار آن)

 

اجرای غرفه نمایشگاهی
اجرای غرفه نمایشگاهی

تاثیرات طراحی غرفه

با توجه به اینکه تأثیرات بصری منبع اولیه ای از اطلاعاتی هستند که فرد دریافت می کند درنتیجه برای غرفه های نمایشگاهی، طراحی مناسب و نورپردازی بدون نقص غرفه تاثیر بصری مؤثری را روی بازدیدکنندگان می گذارد، چون قبل از اینکه یک بازدیدکننده جزئیات را بررسی کند داده های بصری روی او تآثیر گذاشته و کالای موردنظر را برای خرید انتخاب می کند.

ضوابط و مقررات طراحی و غرفه آرایی نمایشگاهها

در ادامه قوانینی که برای اجرای غرفه نمایشگاه در نمایشگاه وجود دارد که هم باید از سوی مجری نمایشگاه و هم از سوی شرکت کنندگان و غرفه ساز های آنها در اجرای غرفه نمایشگاهی رعایت شود  را بیان میکنیم، شرکت مهندسی ساز میتواند به شما این اطمینان را بدهد که با وجد مقررات و ضوابط موجود میتوند برای شما غرفه دلخواه و مورد نیازتان با توجه به کسب و کارتان را طراحی و اجرا نماید و شما با آسودگی خاطر تنها کاری که باید انجام دهید آمادگی برای روز نمایشگاه است، قوانین موجود به شرح زیر هستند:

  • مجری برگزاری نمایشگاه موظف است اسامی شرکت كنندگان در نمایشگاه را بهمراه نقشه جا نمایی غرفه، بـر اسـاس (تفکیک ارزی / ریالی و غـرفه خودساز / پیـش ساخته )  تا 20 روز قبل از افتتاح نمـايـشگاه به همراه معرفی نامه نماينده فني به مديـريت طـراحی و غرفه آرايی ارسال نمايد. درج شناسنـامه طرح جانمایی شامل : مشخصات مربوط به طرح ،طراح (شخص حقیقی یا حقوقی) و تاریخ طراحی ضرورت دارد.
  • جهت نظارت بر امور اجرای غرفه نمایشگاهی هر نمايشگاه ، مديريت طراحی و غرفه آرایی نمایندگانی را به عنوان ناظرین اجرای غرفه نمایشگاهی از طریق مدیریت امور نمایشگاههای داخلی به مجری نمايشگاه معرفی خواهد نمود. بديهی است هماهنگی و نظارت بر كليه امور اجرای غرفه نمایشگاهی از جمله چگونگی جانمايی شركت كنندگان و نظارت بر حسن انجام كار مجری، مربوط به حوزه غرفه آرایی و در چارچوب ضوابط و دستورالعمل های مربوطه  به عهده ناظرین غرفه آرایی مذکور می باشد.
  • مجری موظف به اخذ تاًييديه جهت بکارگیری پيمانكار غرفه بندی، نصاب موکت ، مصالح مورد استفاده، همچنین نوع و ترکیب رنگ موکت مورد استفاده، از مديريت طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی می باشد، در غير اينصورت سالن تحويل مجری نخواهد گردید.
  • تمامی امور مربوط به ساخت و ساز می بايـست در خارج از محـوطـه نمایـشگاه  صـورت گرفته و مصـالح غرفه های خود ساز باید بصورت پیش ساخته و رنگ شده، حمل و در سالنها نصب شوند. ضمناً  ورود اقلام مشروحه ذیل جهت ساخت غـرفه به محـوطه و سـالنـهای محـل دائـمی نمایشگاه بین المللی تهـران ممنـوع می باشد:

هر گونه مصالح ساختمانی از قبیل گـچ، سیـمان، هرنوع مـاسه، پوکـه،  شـن، سنـگ   ریزه، هر نوع خـاك ، آسفالت،  تيغه گچی، بلوك و مشـابه آنها

هر نوع ماشین آلات از قبیل: اره برقی، دستگاه برش، دستگاه جوش( بالاتراز 50 آمپر)، پمپ باد (بالاتر از 20 لیتر) و پیستوله رنگ پاشی و ابزار و ادوات مکمل یا مشابه آنها.

هر گونه آهن آلات خام

تبصره: مجری موظـف است نسـبت به اطلاع رسانی دقیق و به موقع کلیـه دستورالعمـلها به ویژه مـوارد فوق الذکر به شرکت کنندگان اقدام نماید. بدیهی است مسئولیت کلیه پیامدهای ناشی از عدم اطلاع رسانی و یا ابلاغ دیرهنگام به عهده مجری خواهد بود.

  • مشاركت كنندگان موظفند يك سری از طرحها و نقشه های مربوط به ساختمان غرفه و يا فضای باز مربوط به خود رابانضمام فرم معرفی وتأييد مجری نمايشگاه ذيربط (با جزئيات مندرج در فرم که دقيقاً تكميل وتأييد شده است) حداكثر تا 10 روز اداری قبل از تحویل سالن و در ایام و ساعات اداری از طريق پست الكترونيك (كه مجری هرنمايشگاه موظف به اخذ آدرس ايميل از مديريت طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی و ارائه آن به شركت كنندگان است) به مدیریت طراحی و غرفه آرایی ارسال نمایند. این طرحها بايد نشان دهنده وضعيت افقی و عمودی طرح ( پلان و پرسپكتيو ) باشند و كليه تصاوير ضميمه نيز بايد در  فرمت  JPG   به نحويكه حداكثر حجم هرفايل تصويری  MB  3/1   باشد  ارائه گردد.  طرحهای ارسالی باید دارای شناسنامه طرح شامل:  نام و مشخصات طراح ، موسسه طراحی به همراه درج تاریخ  طراحی باشند.

*  شركت كنندگان لازم است از وصول طرحهای ارسالی از طريق پست الكترونيك اطمينان حاصل نمايند و موارد اصلاحی احتمالی را كه اعلام ميگردد سريعاً انجام و طرح نهایی را ارسال نمایند. همچنین مجری موظف است فهرست شرکت کنندگان را در فرمت اکسل و نقشه های جانمائی را در چارچوب فایلهای ذخیره شده  (درفرمت آرچی کد) روی لوح فشرده و کاغذ 3A  ازطريق دبيرخانه شركت ارائه نماید.

*با عنايت به تصويب و اجرای دستور العمل تأييد فنی طرحهای غرف خودساز و نظارت بر اجرای آن توسط ناظرین ذيصلاح مجريان نمايشگاه ، اقدام براساس صورت العمل مربوطه صورت می گيرد.

توجه :  این مديريت کمتر از 3 روز اداری قبل از تحویل سالنها،  هيچ گونه طرحی را جهت بررسی و تاييد نمی پذیرد.

تبصره 1 : حداقل متراژ غرف خود ساز باستثناء  غرفه کاملاً  ارزی 24 مترمربع میباشد.

تبصره2: ضرورت دارد طراحی و ساخت غرفه خودساز( بویژه با موقعیت جزیره ) ضمن رعایت محدودیت های ارتفاع در هر سالن بصورتی انجام گیرد که از لحاظ بصری و روشنائی اختلالی جهت غرفه همجوار ایجاد ننماید، همچنین در مواردی که غرفه ای در مقابل دریچه های هواساز سالن قرارگیرد میبایست حداکثر ارتفاع تا زیر دریچه های فوق در نظر گرفته شود.

  • عدم جانمايی تجهيزات و ماشين آلات سنگين در يك محدوده جهت استفاده همزمان ماشين آلات از برق سه فاز و احتمال ايجاد آتش سوزی در صورت زير بار رفتن بيش از حد یک تابلو برق در یک محدوده.
  • جانمايی و گنجاندن تجهـيزات و ماشين آلات سنگين در سالنـها می بایست طوری صورت پذیرد که بار زنده در یک مکان متمرکز نشده و در سطح غرفه مورد نظر پخش گردد.

توجه: لازم است از تردد لیفتراک و کامیونهای سنگین در سالن ها اجتناب گردد.

  • جانمايی ماشين آلات و تجهيزات سنگين درمقابل و يا مجاور درب های ورودی به لحاظ جلوگيری از تردد ليفتراک در عمق سالنها كه باعث صدمه دیدن موكت و غرفه بندی های مجاور و آسيب به سالن می‎شود .
  • عدم غرفه سازی در مقابل دربهای خروجی اصلی و اضطراری ( رعایت حریم دربها به عرض یک متر از هر طرف)
  • رعایت استاندارد عرض راهروها با احتساب حداقل 4 متر برای راهروهای اصلی و 3 متر برای راهروهای فرعی الزامی است.
  • غرفه های ارزی/ ریالی و پیش ساخته / خودساز با رنگهای مجزا در نقشه جانمایی سالنها نشان داده شوند.
  • جمع متراژ غرفه های ارزی پیش ساخته و خودساز همچنین ریالی پیش ساخته و خودساز بصورت مجزا همراه با جمع کل متراژ تحت پوشش در هر سالن در ذیل نقشه قید شود.
  • مشخص بودن نام شرکت، ابعاد و مساحت غرفه ها بصورت خوانا همراه گریدبندی با مساحت یک در یک.
  • ذکر نام نمایشگاه، تاریخ برگزاری، نام مجری، تاریخ تحویل سالن برروی تمامی نقشه ها الزامی است.
  • رعایت حریم پست های برق، سرویس های بهداشتی، تابلو های تبلیغاتی، کیوسکهای تلفن، درب سالنها، مسیر تردد خودروها و عابرپیاده در نقشه های جانمایی فضای باز لازم الاجراست ،علاوه بر این رعایت حریم تاسیسات و جلوگیری از قرارگرفتن هر گونه اشیاء مازاد و رعایت نظافت در محدوده مذکور ضرورت دارد.
  • شركت سهامی نمايشگاهها حق هر گونه تغيير در طرحهای مشاركت كنندگان را دارد و عدول از تغييرات اعمال شده در طرحها به شركت سهامی نمايشگاهها حق می دهد در صورت ضرورت مجری را موظف به تخريب ساخت و ساز غرفه به منظور انطباق با طرح تاًیید شده و مقررات مربوطه نماید. بدیهی است در صورت عدم اقدام توسط مجری، شرکت سهامی نمایشگاهها محق خواهد بود نسبت به تخریب موارد فوق اقدام و هزینه های مربوطه توسط مجری نمایشگاه و بر اساس ابلاغ به مجری مذکور از طریق واریز به حساب شرکت سهامی نمایشگاهها (یا به هر طریق که مدیریت امور مالی شرکت اعلام نماید) ضرورت دارد، بدیهی است در این زمینه مجری نمایشگاه مسئول و متعهد خواهد بود. لذا باید تدابیر لازم را در این خصوص قبل از برقراری نمایشگاه اتخاذ نماید.
  • كارهای ساخت و ساز و چیدمان غرفه بايد حداکثر یک روز قبل از افتتاح نمايشگاه پايان يابد و مجری موظف است به مشارکت کنندگان ابلاغ نماید كليه وسايل غير قابل استفاده از قبيل نخاله های ساختمانی، جعبه های خالی و غيره را يك روز قبل از افتتاح نمايشگاه از سالن خارج نمايند ، در غير اينصورت شركت رأساً اقدامات لازم را بعمل آورده و تاًمین هزينه های مربوطه به عهده مجری نمایشگاه خواهد بود .
  • مشاركت كنندگان حق هيچگونه تغييری در نقشه های تائید شده توسط مدیریت طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی را نخواهند داشت و در غیر این صورت مطابق بند 16 مجموعه مقررات و استانداردهای غرفه آرایی اقدام خواهد شد .
  • مهلت تخريب تأسيسات و مستحدثاتی كه در فضاي نمايشگاه بوجود آمده ( پیش ساخته و خودساز ) حداكثر 2 روز پس از پايان نمايشگاه است.
  • در صورت هر گونه قصور از سوی مجری یا مشارکت كنندگان در خصوص امرتخریب غرفه و تخلیه به موقع سالنها ، شركت سهامی نمايشگاهها رأســاً نسبت به تخـريب تـأسيـسات و مستحدثات اقدام كرده و  هزينه های مربوطه بعهده مجری نمایشگاه خواهد بود. ضمناً درصورت عدم تخلیه و عودت به موقع سالن به ازاي هر روز ديركرد 5 روز اجاره سالن از مجری دريافت خواهد شد. ضروری است مجری تمهیدات لازم را در این خصوص بکار گیرد.
  • طراحی و ساخت غرفه های دارای نیم طبقه پس از تائـید طـرح توسـط مديـريت طراحی و غرفـه ‏آرایی امکان پذیر بوده و  اجاره بهای آن به ميزان 50% از کل مساحت نیم طبقه ساخته شده طبق تعرفه شركت دريافت ميگردد. ضمناً طبقه دوم این غرف می بایست بصورت اکسپوز (بدون سقف) اجرا شوند .
  • مشاركت كنندگان در نمايشگاه موظف به معرفی پيمانكار ساخت غرفه های بدون تجهيزات به صورت كتبی به مديريت طراحی و غرفه آرایی شركت سهامي نمايشگاهها مي‏باشند و اين پيمانكاران پس از ارائه تعهدات حقوقی و قانونی به مجری نمايشگاه و تاًیید مجری مذکور مي‏توانند شروع به كار نمايند. بدیهی است جبران خسارت ناشی از سوء عملکرد پیمانکاران مذکور به عهده مجری نمایشگاه خواهد بود . لذا ضرورت دارد تدابیر لازم در این خصوص توسط مجری نمایشگاه اتخاذ شود .
  • ارتفاع مجاز اجرای غرفه نمایشگاهی درهر سالن طبق لیست مشخص گردیده است که رعایت آن الزامی است.
  • ساخت کلیه غرفه ها می بایست با رعایت تمامی مقررات و موارد ایمنی صورت پذیرد.
  • طراحی و ساخت اتاقهای مذاکره و VIP لازم است به صورتی انجام گیرد که داخل اتاق از بیرون قابل روًیت باشد.
  • در جانمايی سالنها فاصله غرفه از ديوار سالن به ميزان یک متر در نظر گرفته شود. اين حريم جهت دسترسی عوامل برق سالن به تابلوهای برق در نظر گرفته شده است، همچنین در نقاط تقسيم برق(تابلوها) غرفه‎ها نيز می بايست عقب نشينی مضاعف يك متری داشته باشند و دسترسی از راهروها نيز ميسر باشد. در صورت عدم رعايت موارد فوق، مديريت طراحی و غرفه آرايی با هماهنگی مدیریت حراست اقدام لازم را به عمل خواهند آورد.
  • مجری موظف به تهيه غرفه ای جهت مدير سالن در مجاورت و ابتداي دربهای ورودی اصلي کلیه سالنهای تحت پوشش می باشد. اين غرفه ها می بايست دارای پارتيشن، پوشش ديواری و امكانات مورد نياز از قبیل : مبلمان، خط تلفن و اتصال دستگاه پیجینگ باشند.
  • پس از خاتمه ساخت و سازها و پس از خاتمه نمايشگاه، حمل تمامی نخاله ها و زباله های موجود در سالن به عهده مجری می‎باشد.
  • مجری موظف است شخصی را به عنوان مهندس ناظر فنی (دارای مدرک مورد تاييد وزارت مسكن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی) را جهت تأييد فرم مجوز ساخت غرفه بکارگیری نماید. بدیهی است ممهور شدن فرم مذکور توسط مجری به منزله تائید فنی طرح از سوی مجری می باشد. لذا کلیه پیامدهای سوء احتمالی ناشی از عدم رعایت موضوعات مربوطه در تایید فنی طرح ها به عهده مجری نمایشگاه خواهد بود .
  • مجری موظف است 2 نفر نيروی متخصص غرفه ساز و برق كار را به ازاء هر سه هزار متر مربع فضای تحت پوشش از زمان شروع غرفه سازی نمایشگاهی تا پایان جمع آوری در سالن های تحت پوشش بکار گیرد.
  • مجری موظف است مدیر سالن و نمایندگان متخصص خود را موظف و آگاه به نظارت بدون وقفه بر اجرای دقیق طرحهای مصوب توسط غرفه داران نماید تا از هر گونه تخلف احتمالی در این زمینه پیشگیری به عمل آید. بدیهی است مجری نمایشگاه مسئول پیامدهای ناشی از عدم رعایت موضوع است.
  • به دلیل لزوم سهولت دسترسی عوامل برق سالنها به تابلوهای برق، لازم است غرفه داران پس از چیدمان غرفه ها، ضمن رعایت نظافت مسیر های دسترسی ،هیچ گونه وسایل اضافی را پشت دیواره غرفه قرار ندهند. بدیهی است عوامل خدمات نمایشگاه قبل از افتتاح، همچنین در حین برگزاری نمایشگاه، این فضاها را بررسی و در صورت مشاهده موارد مذکور، وسایل را به خارج از سالن انتقال می دهند. در این صورت نمایشگاه هیچ مسئولیتی در خصوص گم شدن احتمالی وسایل مذکور مربوط به غرفه داران نخواهد داشت. علاوه براین در صورت وجود وسایل مربوط به غرفه داران در پشت دیواره های غرفه كه منجر به ایجاد هرگونه حادثه احتمالی شود، جبران کلیه خسارتهای ناشی از آن به عهده مجری نمایشگاه می باشد.

 

 

3 نظرات

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید