هزینه غرفه سازی

2
512
هزینه غرفه سازی
هزینه غرفه سازی

هزینه غرفه سازی : مبحث هزینه در غرفه سازی از جمله مهمترین موارد برای شرکت ها است و  این بدیهی است که تمامی شرکت ها نیازمند بهترین غرفه با مناسب ترین هزینه هستند. فاکتور هایی که در تعیین هزینه غرفه سازی مهم هستند مواردی از جمله طراحی غرفه نمایشگاهی، عملیات غرفه سازی، ساخت غرفه نمایشگاهی، متریال مصرفی، پشتیبانی در حین برگزاری نمایشگاه و … می باشند که میتوانند هزینه مربوط به غرفه سازی را بالا یا پایین ببرند. تیم مهندسی ساز تمامی تلاش خود را می کند تا بهترین کیفیت در غرفه سازی را با مناسب ترین هزینه در اختیارتان قرار دهد.

 

هزینه طراحی غرفه نمایشگاهی

حضور در نمایشگاه‌ها یکی از الزامات و شاید چالش شرکت‌های مشارکت کننده و یا غرفه‌گذار در نمایشگاه می باشد.  زیرا از سویی هم تعداد نمایشگاه ها زیاد است و هم هزینه های حضور در نمایشگاه صرفاً مبحث غرفه سازی را شامل نمی شود. حضور در نمایشگاه مستلزم ثبت نام و اجاره محل غرفه از ستاد برگزاری، امور مرتبط به غرفه سازی، تبلیغات و یا دعوت‌نامه ها، هزینه حق مأموریت پرسنل، هزینه یونیفرم و یا لباسهای متحدالشکل، آماده سازی و یا سفارشی سازی محصولات مورد نمایش در غرفه، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، طراحی و چاپ بروشور، کاتالوگ، لایت باکس‌ها و مواردی از این قبیل، آماده سازی هدایای تبلیغاتی، هزینه ایاب و ذهاب نفرات غرفه دار، موارد مرتبط به تشریفات و پذیرایی و سایر هزینه های متفرقه را شامل می شود..

 

هزینه غرفه سازی
هزینه غرفه سازی

از سوی دیگر چون ممکن است بودجه سالانه برای حضور در نمایشگاه های مختلف تهران، شهرستانها و یا حتی نمایشگاههای خارج از کشور نیز در نظر گرفته شود، پس بایستی غرفه گذار و یا مشارکت کننده، بتواند هزینه های خود را مدیریت نماید. یکی از ساده ترین راه های مدیریت هزینه از نظر غرفه گذار، مدیریت هزینه مرتبط به طراحی غرفه و ساخت و اجرای غرفه نمایشگاهی می باشد.

برای داشتن غرفه ای با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب چه باید کرد؟! ساده ترین و منطقی ترین راهی که غرفه گذار انتخاب می نماید، همانا انتخاب شرکت غرفه سازی است با این کار میتوانید اطمینان داشته باشد که این غرفه ساز، به دستورالعملها و آئین نامه های صنعت غرفه سازی پایبند بوده و به صورت مدوام توسط انجمن مذکور، مورد بازبینی قرار میگیرد. بهترین نوع شرکت غرفه ساز، شرکتی است که همچون خود مشارکت‌کننده، به دنبال کیفیت مطلوب و قیمت مناسب و مدیریت هزینه ها بوده و خود کارگاه و یا کارخانه ای دارد که امور مرتبط را توسط پرسنل مجرب و با تجربه خود انجام میدهد.

اکثر شرکت‌های که در زمینه غرفه سازی فعالیت دارند همیشه به دنبال خرید جنس با کیفیت با قیمت مناسب هستند. از سویی به دنبال کار با نیروهای مجرب، با تجربه و منصف نمایشگاهی می باشند. همچنین تلاش خود را میکنند که با کاهش هزینه های سربار، قیمت تمام شده خود را به حداقل برسانند. شرکتهای غرفه سازی که موفق به نیل به این هدف می شوند، میتوانند قیمت مناسب و کیفیت بالا را در اختیار مشتریان خود بگذارند. پس به همین دلیل کسب و کارهایی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند و تمایل به ساخت غرفه نمایشگاهی دارند تلاش می‌کنند با شرکت غرفه سازی همکاری کنند که علاوه بر کیفیت و متعهد بودن، پروژه را با قیمت مناسب با موفقیت به اتمام رساند.

قیمت گذاری در طراحی غرفه

مبحث قیمت گذاری در طراحی غرفه نمایشگاهی از همان شروع طراحی غرفه مطرح می‌شود. اگر شما به عنوان مشارکت کننده، بودجه‌ای برای غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته‌اید، بایستی در زمان سفارش غرفه نمایشگاهی آن را به غرفه ساز اعلام کنید که طرح را بر اساس آن قیمت، طراحی و متریال مصرفی را انتخاب نماید. اینکار سبب می‌شود که نتیجه بهتری گرفته شود و رابطه ای برد-برد بین غرفه گذار و غرفه ساز شکل بگیرد.

 

دلیل اصلی تغییر قیمت در عملیات ساخت غرفه نمایشگاهی، میزان سازه و متریال مصرفی است. میزان استفاده متریال در غرفه نمایشگاهی، نوع متریال مورد استفاده و نحوه استفاده از آن هر کدام، جداگانه می تواند عوامل تغییرهای اساسی و قابل توجه در غرفه های نمایشگاهی باشد. به همین دلیل است که باید قبل از طراحی بودجه ی خاصی، در نظر گرفته شود و طبق بودجه اعلامی، طرح غرفه نمایشگاهی ارائه گردد.

 

متریال و قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی

 

متریال ساخت غرفه

هرچه غرفه، پرسازه تر باشد، میزان استفاده از متریالی مثل نئوپان نیز طبیعتاً بیشتر است. همینطور هرچه ارتفاع غرفه بیشتر باشد، باز میزان استفاده از متریالی مثل نئوپان بیشتر است. برای مثال ارتفاع مجاز غرفه سازی در سالن هایی که سه متر است و سالن هایی که چهار و نیم متر است، سبب متفاوت بودن قیمت می شود.

 

همچنین نوع ورق مصرفی و نوع نجاری، باعث تغییر در قیمت می شود. برای مثال غرفه ای که دارای خطوط کرو و منحنی میباشد، میزان ورق هشت میل مصرفی آن به مراتب بسیار بیشتر بوده و دورریز آن بیشتر است و دستمزد نجاری آن بالاتر از غرفه ای می باشد که خطوط صاف و خطی دارد.

مورد دیگری که در قیمت نجاری تأثیر گذار است، استفاده از برش های CNC برای طرح هایی است که امکان اجرای آن صرفاً از طریق نجاری وجود ندارد، لذا قیمت استفاده از دستگاه CNC و یا هزینه استهلاک دستگاه به قیمت تمام شده افزوده می شود.

از سویی غرفه ای که فقط یک بر باز داشته و دارای 3 دیوار مجاور با غرفه های دیگر است، در آن سه بر حتما بایستی از ورق نئوپان استفاده شود. لذا متریال مصرفی در همان متراژ غرفه، بیشتر از غرفه‌ای است که سه بر باز داشته و یا جزیره است. پس این امر نیز در محاسبه ی  قیمت تأثیر دارد.

 

هزینه غرفه سازی
هزینه غرفه سازی

اندازه غرفه

اندازه متناسب و اصولی فضای یک غرفه نمایشگاهی، از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در طراحی غرفه ها است. اندازه ی کوچک غرفه با تعداد افراد زیاد در آنها موجب بی نظمی، فضای محدود برای مشتریان و شلوغی و هرج و مرج دراطراف این غرفه ها می شود در مقابل وسیع بودن بیش از حد این فضا نیز موجب افزایش بی نتیجه ی هزینه ها و وجود فضا های پرتی زیاد شده و ممکن است برای مخاطب دافعه برانگیز باشد یا در بهترین حالت توجه وی را جلب نکند. توجه به اندازه فضا غرفه یکی مهم ترین اصول غرفه سازی نمایشگاهی و طراحی غرفه است. صرفه جویی های بی مورد و بیش از اندازه و افراطی باعث می شود که فضای کوچک،غیر قابل استفاده و غیر کاربردی برای طراحان ایجاد شود که با وجود مشکلات متفاوت هنگام نصب و جمع کردن غرفه در نمایشگاه به علت کمبود مکان کافی، مکان کافی برای دکوراسیون داخلی و نمایش مناسب و درست محصولات و یا  پذیرایی از مهمانان و بازدیدکنندگان نیز وجود نداشته باشد. همچنین گرفتن مکان های بیش از حد نیاز بزرگ علاوه بر افزایش بی مورد هزینه ها می تواند باعث کاهش بازده اثر گذاری غرفه شود. تمامی این موارد لزوم اهمیت دادن و توجه به اندازه مناسب برای فضای یک غرفه نمایشگاهی را بیش از پیش آشکار می سازد.

اندازه و متراژ غرفه تاثیر زیادی در هزینه غرفه سازی دارد اما از یک متراژی به بعد هزینه ساخت کلی غرفه شاید تفاوت آنچنانی نکند اما تماما وابسطه به این نکته است که متریال مصرفی شما چیست و با بالا رفتن اندازه غرفه چیدمان و دکوراسیون داخلی آن می تواند باعث افزایش هزینه ها شود.

 

پوشش دیوارهای غرفه

انتخاب متریال مورد استفاده برای دیوار های غرفه می تواند در هزینه غرفه سازی تاثیر گذار باشد در طراحی غرفه نمایشگاهی متناسب با نوع کسب و کار شرکت غرفه دار پوشش دیوارهای  غرفه می توانند متفاوت باشند. فراموش نکنید که دیوارها جلوه ای خاص به غرفه می بخشند و حتی شاید اولین تصویری باشد که مخاطب را به خود جذب می کند. در صنعت نمایشگاهی دو رنگ در نقاشی سازه های غرفه استفاده می شود. یکی رنگ پلاستیک پایه آب که میتوان گفت در نود درصد غرفه های نمایشگاهی استفاده می شود و دیگری رنگ اکرلیک پایه آب می باشد. استفاده از رنگ اکرلیک گرانتر از رنگ پلاستیک می باشد. لذا این امر در قیمت تمام شده تأثیر زیادی دارد.

در غرفه سازی بنا به درخواست و نظر و نوع طرح، میتوان از انواع کاغذ دیواری نیز استفاده نمود، استفاده خلاقانه از آن سبب جلوه پرشکوه غرفه می شود که هرچند نباید در آن زیاده روی کرد. نظر به خریداری آن بنا به سلیقه مشتری و همچنین اینکه کاغذ دیواری بسته به کیفیت و کشور سازنده آن بسیار گرانتر از رنگ می باشد، مبلغ فوق به قیمت تمام شده افزوده می‌شود.

 

هزینه غرفه سازی
هزینه غرفه سازی
نورپردازی و برقکاری غرفه

نورپردازی موثر سعی برایجاد تمرکز دارد. نورپردازی در طراحی غرفه نمایشگاهی این اطمینان را حاصل می دهد که بخشی از نمایشگاه شما برجسته می شود و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. در ابتدایی ترین حالت این چنین است که مردم به سوی نور جذب می شوند.

یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین نکات در زیبایی و جذب مخاطبان نوع نورپردازی غرفه شما می باشد. این امر شامل استفاده از هالوژنها، متال، نور مخفی با ریسه شلنگی، پروژکتور، مینیاتوری،LED  و سایر مواردی از این قبیل می باشد. نورپردازی بنا به نیاز هر غرفه، از سوی غرفه ساز انجام می پذیرد ولی اگر نورپردازی به صورت خاص و یا دکوراتیو باشد، میتواند در قیمت تمام شده تأثیر داشته باشد.

 

طبقه دوم غرفه

معمولات غرفه هایی که به صورت دو طبقه اداره می شوند برای عقد قرارداد و یا برگزاری کنفرانس های حداکثر 10 دقیقه ای طبقه دوم را اختصاص می دهند و مشتریان را به این طبقه راهنمایی خواهند کرد. زمانی که شرکت غرفه دار برای نمایش کسب و کار خود به 2 طبقه نیازمند است تمامی هزینه های مربوط به ساخت طبقه دوم از جمله کف سازی، دیوار سازی و تمامی هزینه های مربوط به ساخت افزایش می یابند.

 

هزینه غرفه سازی
هزینه غرفه سازی
لایت باکسهای غرفه

لایت باکسها یکی از ابزارهایی است که در آن میتوان کالاها و خدمات مشتری را به شکیل ترین حالت ممکن معرفی کرد. لایت باکس از جنسی می باشد که نور پشت، از آن رد می شود. سپس برای آن فریمی در نظر گرفته می شود. لایت باکسها به صورت توکار، روکار، با فریم چوبی، با فریم آلومینیوم، از جنس فلکس و یا بک لایت قابل اجرا می باشد. طراحی لایت باکسها بر اساس ابعاد و فرمت اعلامی و تحویل در زمان مشخص بر عهده غرفه گذار بوده و چاپ و نصب آن بر اساس متریال توافق شده بر عهده غرفه ساز می باشد. هر چه تعداد لایت باکسها بیشتر بوده و یا جنس آن اعلاتر باشد، به قیمت تمام شده افزوده می شود.

 

نوع کف سازی غرفه

کفسازی غرفه دارای اختلاف سطح می باشد. این اختلاف سطح از 8 سانتی متر تا 10 سانتی متر متغیر است. کف زیرین غرفه می تواند پانل چوبی و یا فریم یا تایل فلزی باشد. سپس بر روی آن نئوپان ضخامت بالا استفاده می شود و بر روی آن بنا به دلخواه مشتری از پارکت، لمینت، تایل MDF و یا موکت در رنگها و نوعهای مختلف استفاده می شود. استفاده از کفسازی خاص در رنگ و جنس غیرعرف نمایشگاهی و یا استفاده از موکت، به علت اینکه باید از سوی غرفه ساز خریداری شود، سبب بالا رفتن قیمت تمام شده می شود.

هزینه غرفه سازی
هزینه غرفه سازی

دکوراسیون داخلی غرفه

در غرفه سازی ، استفاده از مبلمان و میزعسلی قسمت VIP، میز کنفرانسی و صندلی، میز و صندلی CIP، صندلی جکدار پشت کانتر و پشت میز بار، شیشه سکوریت، لوسترهای دکوراتیو و تزئینی، لامپهای دکوراتیو و ادیسونی، آبسردکن/آبگرمکن، آبسردکن یخچالدار، یخچال، کتری برقی، چایساز، سماور، استند کاتالوگ، LDC و یا LED، تلویزیون شهری، ویدئووال، کولر و یا پنکه، میله های تشریفات، بسته به جنس، کیفیت، میزان نو بودن، رنگ سفید بودن و ابعاد در تلویزیون شهری در قیمت تأثیرگذار می‌باشند.

 

هزینه غرفه سازی
هزینه غرفه سازی
غرفه در فضای باز

افرادی که قصد اجرای غرفه نمایشگاهی در فضای باز را دارند، باید با طراحی های مختلف نسبت به آن اقدام نماید. طراحی و اجرای غرفه ها در فضای باز، گذشته از محدوديت هائی که فضای باز ايجاد می نمايد، قابليت طراحی های متفاوت را نيز ايجاد می کند. نظر به قرارگیری غرفه در فضای باز نمایشگاه، امکان شیب کف غرفه، امکان وقوع شرایط نامساعد جوی از قبیل آفتاب شدید، باران، برف و وزش باد، غرفه باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که تا حد امکان، در برابر عوامل فوق مقاوم باشد. طرحهای خطی و با استحکام، نئوپان مستحکم و گاهی دیوارهای دوبل، آهنکشی کف، اجرای اسپس فریم (توکار) و چادر همگی از عواملی است که باعث بالاتر رفتن قیمت تمام شده غرفه می باشد.

 

استفاده از پروفیل فولادی در غرفه سازی

در سالهای اخیر در غرفه های مدرن و لوکس، از ترکیب پروفیل فولادی و نئوپان استفاده می شود. این کار علاوه بر اینکه غرفه را مدرن میکند، به علت بالا بودن استحکام و میزان مانور در نوع و نمایش محصول، سبب می شود که غرفه ای بسیار متفاوت و خاص داشته باشید. به علت بالا بودن قیمت پروفیل فولادی نسبت به نئوپان، هر چند این امر سبب بالا رفتن قیمت تمام شده می شود، ولی اگر با غرفه سازی همکاری کنید که خود دارای واحد آهنگری و جوشکاری می باشد، میتوانید از پروفیل فولادی در غرفه خود با قیمتی بسیار مقطوع استفاده نمائید.

 

گل آرایی غرفه

همزمان با رشد بهره گیری از گل آرایی در مراسم و ایونت های مختلف ، گل آرایی نمایشگاه های بین المللی نیز توانسته است جای خود را در میان خدمات گل آرایی به خوبی باز کند و بتواند به زیباترین شیوه ممکن از آن بهره گیرد . گل آرایی نمایشگاه بین المللی از جهات گوناگونی حائز اهمیت است که نقش پر رنگ آن در طراحی غرفه های نمایشگاهی مطمئنا یکی از آنهاست. گل آرایی به سبک مدرن یکی از زیباترین عوامل تاثیر گذار در غرفه شماست دقت کنید با توجه به متراژ غرفه و میزان تراکم گل ها در چیدمان هزینه های مربوطه متفاوت می شوند.

 

جنس لوگو غرفه

در غرفه سازی نمایشگاهی ، آرم، لوگو، شعار و نوشتارهایی از جنس استیکر، یونولیت (پلاستوفوم)، یونولیت-استیکر، یونولیت – وینیل، پلکسی، یونولیت – پلکسیو یا چلنیوم می تواند استفاده گردد. استیکر و یونولیت-استیکر، اقتصادی ترین حالت ممکن است. البته برای غرفه ای که رنگ و پوشش دیوارها از رنگ اکرلیک و یا کاغذدیواری می باشد، به علت اینکه استیکر قابلیت چسبانده شده بر روی آنها را ندارد، برای نصب نوشته ها از پلکسی استفاده می شود. لذا انتخاب رنگ اکرلیک هم از لحاظ قیمت رنگ و هم از لحاظ انتخاب متریال نوشتارها، سبب بالا رفتن قیمت تمام شده می شود.

 

 

هر نوع سفارش خاص

چنانچه مشتری متریال، سازه، کالا و خدماتی بخواهد که عرف نمایشگاه نیست و در حالت عادی در دسترس صنعت نمایشگاهی نیست، موارد مذکور بایستی صرفاً برای آن مشتری خاص تهیه شود، لذا قیمت آن استعلام، به مشتری اعلام و پس از تأیید مشارکت‌کننده/غرفه گذار، موارد مذکور اجاره و یا خریداری شده و در اختیار مشتری قرار گرفته و قیمت آن، به قیمت تمام شده اضافه شده و یا برای آن فاکتوری مجزا صادر می گردد.

2 نظرات

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید