کاغذ دیواری آشپزخانه

0
379
کاغذ دیواری آشپزخانه
کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه

کاغذ دیواری آشپزخانه شاید به نظربا اذهان عمومی نامانوس بیاید. چرا که از دیرباز دیوارپوش آشپزخانه ها به دلیل قابل شستشو بودن، از سرامیک و کاشی و مصالحی از این دست ساخته می شده است. کاغذ دیواری برای فضایی مدرن ونوین به ارمغان آورده است. چشمانتان را ببندید و تصور کنید که به جای ورود به آشپزخانه، به یک ساحل مواج قدم نهاده اید. با تکنولوژی سه بعدی هر چیز غیر ممکنی، امکانپذیر است.

کاغذ دیواری های با روکش وینیل (پی وی سی) امکان شستشوی آسان را فراهم آورده اند. موضوعی که به ویژه در مورد آشپزخانه بسیار حائز اهمیت می باشد.

همیشه آشپزخانه در لیست تغییرات داخلی، جایی دارد. اینبار در هنگام نت برداری، کاغذ دیواری آشپزخانه را نیز لحاظ نمایید. بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید.

 

قیمت کاغذ دیواری

لیست قیمت کاغذ دیواری می تواند به شما در برآورد هزینه ها کمک نماید. اصولاهزینه نصب کاغذ دیواری ثابت است؛ آنچه متغییر است قیمت کاغذ دیواری می باشد. کاغذ دیواری به شکل متری یا رولی به فروش می رسد و عموما لیست قیمت بر اساس رول های 15-10 متری ارائه می گردد.در خرید کاغذ دیواری می توان مدل های ساده و یا قابل شستوشوی انرا انتخاب کنید . مهندسی ساز توصیه میکند حتی اگر نیاز به شستوشو هم ندارید هم مدل قابل شستوشوی کاغذ را انتخاب کنید به دلیل کیفیت بهتر آن و اجرای بهتر و اینکه اگر درز چسب ها به مرور به سمت زرد رنگی رفته و شما بند ها رو با شوینده ی مخصوص می توانید تمیز و محو کنید.

 

می توانید رنگ کاغذ دیواری را با رنگ کابینت ها هماهنگ کنید، و یا کاملا متناقض کار کنید. کنتراست بالا نیز امکانپذیر است ؛ یا نه! کاغذ دیواری آشپزخانه را بوم رنگ و کابینت ها را اجزای نقاشی تصور نمایید.

با پالت رنگی روشن کاغذ دیواری اشپزخانه ، به اشپزخانه محقر اپارتمان، فضایی ابدی ببخشید.

کاغذ دیواری آشپزخانه !! جزیره ! کمی تامل …

با ظهورسبک های متعدد دیگر هیچ چیزدر طراحی دکوراسیون داخلی تعجب آور نیست ( مثلا کاربرد کاغذ دیواری آشپزخانه) ؛ راحت باشید؛ متفاوت باشید.

کاغذ دیواری آشپزخانه
کاغذ دیواری آشپزخانه

در چه مکان هایی کاغذ دیواری نصب کنیم؟

1// روی دیواری مشخص

چنانچه آشپزخانه تان به سبک مدرن طراحی گردیده است، کاغذ دیواری بر روی یک دیوار مشخص می تواند اکسسوری اشپزخانه تان تلقی گردد.

2// کانتر جزیره

شاید یکی از جاهایی که کمتر برای نصب کاغذ دیواری در آشپزخانه به نظر می رسد، سطح داخلی کانتر جزیره باشد. متعارف نیست؛ اما ایده ای یونیک است. بویژه زمانی که از یک کاغذ دیواری با الگوی گرافیکی بهره ببرید.

3// بالای هود

دیوار بالای هود نیز از آن دست جاهایی است که کمتر به فکر خطور می کند. نصب  در این قسمت و درهارمونی با دکوراسیون داخلی  می تواند جذاب باشد.

4// روی سقف

کاغذ دیواری را با لوستر های سقفی سِت کنید. چنانچه ممانعتی برای ورود نور ایجاد نشود، جایگزین زیبایی برای کناف و گچبری به حساب می آید.

5// پشت شلف ها

فضای مرده پشت شلف ها بهترین مکان چسباندن کاغذ دیواری آشپزخانه می باشد. فقط در نظر داشته باشید که در انتخاب الگو و طرح کاغذ دیواری دقت لازم را مبذول دارید.

6// روی چارچوب یا درب

کاغذ دیواری قابلیت چسبندگی بر روی هر سطحی را داراست. چنانچه آشپزخانه تان انواع درب ( مثلا درب کافه ای ) و چارچوب را دارد، می توانید بر روی سطوح آن ها کاغذ دیواری بچسبانید و از آن ها را از یکنواختی در آورید.

7// پشت اجاق گاز

دیوار پشت اجاق گاز معمولا فضایی خالی می باشد و مکانی مناسب برای چسباندن کاغذ دیواری. 100% چسباندن کاغذ دیواری در این مکان جلوه ی مطلوبی خواهد داشت.

کاغذ دیواری آشپزخانه
کاغذ دیواری آشپزخانه

تنها نکته چسباندن کاغذ دیواری در این محل رعایت نظافت این قسمت است. چراکه کاغذ دیواری در معرض لکه شدن می باشد. در زیر چند روش را جهت پیشگیری از آسیب دیدن کاغذ دیواری خدمتتان ارائه می دهیم.

— هر لکه ای را در اسرع وقت و زود پاک کنید.

— از کاغذ دیواری های مخصوص محیط اشپزخانه بهره ببرید.

— از سیلیکون روشن و یا لاتکس برای پوشاندن درزها استفاده نمایید.

— سطح کاغذ دیواری تان را با استفاده از سیلر شفاف پوشش دهید.

— پانل های آکریلیک شفاف گزینه ای مناسب در چنین مواردی می باشد.

8// دیوار مابین کابینت ها

دیوارهای مابین کابینت ها فضاهای نابی هستند که کاغذ دیواری بر روی آن ها جلوه بخش آشپزخانه است.

9// در قسمت غذاخوری

برخی از آشپزخانه ها دارای فضایی مجزا برای غذاخوردن هستند. این قسمت ها فضایی بسیار عالی برای چسباندن کاغذ دیواری اشپزخانه هستند.

کاغذ دیواری آشپزخانه
کاغذ دیواری آشپزخانه

10// میز نوشیدنی (بار) توکار

در برخی مواقع جذابیت کاغذ دیواری در استفاده از آن در جاهای توکار است.

11// بالای شبه جزیره

چنانچه در قسمت بالایی جزیره از کاغد دیواری استفاده کنید، تاثیری چندین برابر را به بیننده القا خواهید نمود.

12// ورودی آشپزخانه

برخی از آشپزخانه ها دارای ورودی می باشند. این قسمت ها، فضاهای ایده آل چسباندن کاغد دیواری می باشند. مانند یک طاق نصرت، جلوه ای چشم نواز به فضایتان بیفزایید.

13//  در قسمت داخل کابینت ها

داخل کابینت ها از خلوتی سطوح اشباع است. چنانچه سطوح داخلی کابینت ها را با کاغذ دیواری بپوشانید، این فضاهای مرده را جانی دوباره بخشیده اید.

ویژگی های کاغذ دیواری آشپزخانه

در هنگام خرید کاغذ دیواری، در نظر گرفتن برخی نکات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. این ایده برای آشپزخانه، ایده ای فوق العاده است. به ویژه زمانی که نکات ذیل را در آن لحاظ نمایید.

# کیفیت

در زمان خرید کاغذ برای آشپزخانه به گزینه جنس و کیفیت توجه زیادی نمایید. آشپزخانه محلی است که بیشترین ذرات معلق چربی و دوده در آن در جریان است؛ در صورت عدم توجه به این نکته موجب می گردد که عمر کاغذ دیواری آشپزخانه تان کوتاه گردد.

# قابلیت شستشو

لطفا حتما در زمان خرید کاغذ دیواری آشپزخانه، از نوع قابل شستشو بهره ببرید. ذرات چربی که در فضای آشپزخانه در حال پرواز هستند، هوشمند نیستند که بر روی کاغذ دیواری ننشینند. پس برای پیشگیری از مشکلات آتی، از کاغذ دیواری روکش دار (پی وی سی یا وینیل) استفاده نمایید.

# ضخامت

آشپزخانه مکانی است که اکثر لوازم نوک تیز در آنجا زندگی می کنند؛ پر تردد است و امکان خراشیدگی و ساییدگی در آن بالاست. در هنگام خرید کاغذ دیواری آشپزخانه از فروشنده ضخیم ترین نوع کاغد را طلب کنید.

# ترمیم

پارگی کاغذ دیواری امری اجتناب ناپذیر است پس حتما از انواع کاغذ دیواری قابل ترمیم خریداری نمایید که در صورت پارگی، امکان ترمیم برایتان وجود داشته باشد.

# عدم جذب دوده و لک

کاغذ دیواری های مرغوب و با کیفیت الوده نمی شوند . به سراغ انواع مرغوب بروید تا از نگرانی لک و چک شدن کاغذ دیواری بِرهید.

کاغذ دیواری آشپزخانه
کاغذ دیواری آشپزخانه

طرح های مناسب برای کاغذ دیواری آشپزخانه

طرح های متنوع کاغذ دیواری حس های متفاوتی را متعاقب دارد. در این بخش چندین طرح پرکاربرد برای کاغذ دیواری آشپزخانه را به شما پیشنهاد می دهیم. امید که کاربردی باشد.

+ طرح گلبرگ

کاغذ دیواری هایی با طرح گل های بزرگ، ملال آور نیستند. چشم را خسته نمی کنند و ست کردن آن ها با ظروف غذاخوری بسیار زیباست.

+ طرح اشتها آور

همانطور که می دانید رنگ های گرم ( زرد، قرمز و…) اشتها آور هستند. از کاغذ دیواری هایی با طرح و رنگ گرم در قسمت غذاخوری استفاده نمایید.

+ طرح یادداشت

کاغذ دیواری هایی با قابلیت نوشتن، امکان درج منو غذا و یا هر یادداشت دیگری را برای شما فراهم می آورند. می توانید از این کاغذ دیواری ها بر روی ستون های کوچک بهره ببرید.

+ طرح ابر

طرح ابر همیشه فضایی خیال انگیز را تداعی می کند. قسمت پشت شلف ها فضای مناسب نصب کاغذ دیواری طرح ابر هستند. نگران نباشید امکان جابجایی برای کاغذ دیواری های نوین وجود دارد. هر گاه  نگاهتان ملال آور شد، آنرا با نوعی دیگر جابجا کنید.

+ طرح باغ

طرح باغ کاغذ دیواری با هر دکوراسیونی مَچ می شود. طرح باغ فضا را تازه می کند، کاهنده استرس است و زیبایی بی نهایت را القا می کند.

+ طرح اَشکال

طرح های اَشکال هندسی و گرافیکی به فضا بُعد می دهند. اشپزخانه ی مدرنی را تصور کنید که از رنگ سفید و خاکستری اشباع شده است. در این میان با افزودن کاغذ دیواری سیاه و سفیدی با طرح اَشکال می تواند تغییر مورد دلخواه را رقم بزند.

+ طرح چهارخانه

طرح چهارخانه رنگی کاغذ دیواری، تداعی گر نوستالژی دستگیره مادر بزرگ هاست. در فضاه های کوچک از این نوع طرح ها جهت بُعد دهی به فضا کمک بگیرید.

+ طرح سایه روشن

کاغذ دیواری هایی با طرح سنگ مرمر ماندگاری را در پی دارند. طرح سایه روشن کاغذ دیواری به فضا هویت می دهد، چشم را خسته نمی کند و جلوه ای ناب به اشپزخانه می بخشد.

کاغذ دیواری آشپزخانه
کاغذ دیواری آشپزخانه

+ طرح خط دار

طرح های خط و شکل دار برای مناسب شکستن ابعاد دیوارهای بزرگ آشپزخانه است. طرح خط دار، ابعاد را به بخش های کوچک خُرد می نماید.

+ طرح رنگی

طرح های رنگی کاغذ دیواری مناسب افرادی است که همیشه هارمونی را سر مطلع طراحی قرار می دهند. می توان رنگ هر قسمت را با بخشی از اثاثیه سِت نمود .

نهراسید ! پیش قراول تغییرات باشید

همانطور که می دانید، متفاوت بودن و کاربرد عنصر جسارت در طراحی داخلی از ارکان موفقیت است. ایده کاغذ دیوای برای محیط آشپزخانه نیز لبریز از عنصر جسارت است. در طراحی دکوراسیون داخلی از ایده های متفاوت استقبال کنید و پیش قراول تغییرات باشید. جسارت به خرج داده و هرآنچه دلتان می خواهد را در معرض انظار عمومی قرار دهید. سپاس از همراهی تان.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید