پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز

0
640
اجرای نمای ساختمان با سیمان رنگی
اجرای نمای ساختمان با سیمان رنگی

 

پروژه بزرگ ایستگاه نوآوری شریف
پروژه بزرگ ایسنگاه نوآوری شریف در خیابان حبیب اللهی با هدف ارائه ی خدمات به شرکت خای دانش بنیان احداث شد و مراحل ساخت ساختمان های متعدد آن در حال اجرا و انجام است
شرکت مهندسی ساز افتخار انجام نمای دو ساختمان اصلی این مجموعه ساختمان های بلوک a و ساختمان شهید سلیمانی را دارد.

پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز
پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز

نمای این دو مجموعه بالای ۸۰۰۰ متر ترکیب فلاشینگ ،سیمان ،ناودانی ،شیشه کرتین وال ،اسپایدر و کامپوزیت می باشد.
نمای بلوک a با طراحی داخلی و سنگ کاری داخل لابی دارای هم خوانی است و در واقع نمای این ساختمان به گونه ای است که مفهوم نما را برای شما جابجا می کند و نما در واقع جداکننده ی داخل و خارج ساختمان نیست
فلاشینگ های نما از بیرون ساختمان تا داخل ادامه دارند و در واقع شما چه در بیرون ساختمان باشید چه در داخل فلاشینگ را با همان اندازه و همان شکل خواهید دید.

پروژه ایستگاه نواوری شریف
پروژه ایستگاه نواوری شریف

شروع کار نمای این مجموعه از آذر ماه سال ۹۸ شروع و در شهرویور ماه سال ۹۹ پایان یافته و مورد بازدید جناب آقای قالیباف ،آقای ستاری و …. بسیاری از اشخاص شناخته شده قرار گرفته و جالب اینکه این نما برای مجموعه ای ساخته شده که از قرار کارهای تحقیقاتی و دانش بنیان خود را قرار است در این مجموعه ها انجام دهند

مراحل اجرای نما ابتدا شروع ناودانی و با توجه به ضعیف بودن ناودانی دقت با ۲ میل خطا در ترازی انجام شده تمامی دهانه ها مدول بندی می باشد و نظم در تمام نما حاکم است
تراز های افقی دقیقا با تراز های افقی طبقات برابر و در تمام نما اجرا شده اند
ناودانی این نما با خطای بسیار پایین نشان کار نماسازی ماست

پس از آن سیمانکاری آستر و رویه و اجرای فلاشینگ

که خم فلاشینگ بصورت یک دست بوده و تا داخل ساختمان ادامه پیدا کرده است

در ساخت این مجموعه نگاه اداری بودن و استفاده مناسب از نور اولویت اصلی طراح بوده و در تجربه ی نهایی بهره ورداری نیز نور مفید و مناسب در تمام فضاها وجود دارد و طراحی نما با توجه به بهینه بودن هزینه ها قابل تقدیر است
طراح مجموعه مهندس فارسی در جهت رعایت ایده های اصلی و تفکر اصلی خود بصورت مداوم در مراحل ساخت حضور داشته است
توضیحات کوتاهی از کرتین وال

نمای کرتین وال یکی از انواع نماهای مدرن با ترکیب پروفیل های آلومینیومی به عنوان استراکچر و یک متریال پوشش دهنده مانند شیشه، ورق و یا اسپندریل اجرا می شود و اصطلاحا به نوعی نمای شیشه ای و سبک با استراکچر تمام آلومینیومی اطلاق میگردد .نمای کرتین وال شیشه ای در انواع گوناگونی تولید میشود که میتوان به دو گروه اصلی آن یعنی سیستم یونیتایز و سیستم لامل اشاره کرد. قابل ذکر است که در اکثر نقاط دنیا سیستم لامل را به نام سیستم استیک (Stick)میشناسند
نمای کرتین وال به سه رده ی اصلی تقسیم می شود
۱- نمای کرتین وال قاب دار یا فیس کپ (face cap)
۲- نمای کرتین وال بدون قاب یا فریم لس (frameless)
۳- نمای کرتین وال نیمه قاب دار یا سمی فریم (semi frame)

سیستم قاب دار (face Cap): در روش کرتین وال فیس کپ زیر سازی توسط پروفیل های عمودی و افقی موسوم به ترنسم و مولیون که با یکدیگر یک شبکه را تشکیل می دهند انجام می شود. شیشه ها مستقیماً بر روی ساختار لامل قرار گرفته و یک درپوش فشاری آن را از بیرون بر روی لامل آلومینیومی محکم می کند و به جهت زیبایی کار فیس کپ هایی با عرض مشخص اما طرح و طول دلخواه بر روی آن قرار میگیرد.
سیستم بدون قاب (Frameless): در روش کرتین وال فریم لس اگر به سطح شیشه نگاه کنیم یک سطح صاف خواهیم دید اما فریم های شیشه به شکل سایه از زیر شیشه مشخص خواهد بود. یکی از مزیت های این شیشه سهولت در نگهداری و نظافت و همچنین سرعت نصب بالا است.
سیستم نیمه قاب دار (Semi Frame): در روش کرتین وال سمی فریم یکی از قسمت های افقی یا عمودی حذف می شود و از لاستیک های عایق و چسب های مخصوص پایه سیلیکونی استفاده می شود.

پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز
پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز

۲- سیستم Semi Unitized: در این حالت پروفیل های عمودی به صورت جزیی است بنابراین شبکه بندی نما که شامل پروفیلهای افقی و عمودی به صورت قاب هایی با عرض یک شیشه و ارتفاع ۱ یا ۲ طبقه در کارخانه تولید و سپس در محل پروژه مونتاژ می شود و شیشه ها در آن نصب می شود. از آنجا که قاب ها بدون شیشه به محل پروژه منتقل می شود راحت می توان آن قاب ها را به طبقات بالایی منتقل کرد. بنابراین سرعت اجرای نما سریع تر از حالت قبل است. و در مقابل ارتعاشات و زلزله مقاومت بالایی دارند. و عموما ابعادی معادل ۱۷۰ در ۱۸۰ سانتی متر است.
۳- سیستم Unitized: در این حالت از آنجا که پروفیل ها از زمان اجرای پروژه در محل پروژه انجام می شود سرعت اجرا و تکمیل بالایی دارد. شیشه ها نیز با بسته بندی مناسب همزمان با اجرای پروژه به محل پروژه منتقل می شود. از مزیت های بسیار مهم این روش بدون نیاز نصب داربست قابل اجرا است.

سیستم نصب کرتین وال در این مجموعه از نوع فرم لس بوده و پروفیل سبک استفاده شده است
تمامی شیشه ها دوجداره پی وی بی میباشدو لمینت در شیشه ها رعایت شده است
مدیر پروژه مجموعه ی نمامهندس صفی لو بوده و مدیریت کارگاه بر عهده ی مهندس مقدم بوده است که با توجه به تایم کوتاه کار بزرگی را در تحویل کار انجام داده اند.
پیشنهاد کرتین وال از سمت مهندس صفی لو بوده و با توجه به مزیت های کرتین وال مورد پذیرش قرار گرفت.

پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز
پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز

مزیت های کرتین وال
۱- دارای ساختار سبک و باری که ساختمان متحمل می شود کاهش می یابد.
۲- نور بیشتری وارد ساختمان می شود.
۳- انرژی کمتری مصرف می شود.
۴- اجرای سیستم با سرعت بیشتری انجام می شود.
۵- رطوبت و حرارت و صوت به طور کامل عایق بندی می شود.
۶- ترکیب آن سیستم های پوشش نما آسان می باشد.
۷- اجرای آن می تواند به صورت پیش ساخته و یا نیمه پیش ساخته باشد.
۸- ویژگی ها و آپشن های ظاهری سیستم دارای تنوع بیشتری هستند.
۹- می توانیم به سیستم جلوه های خاص برای شب و روز بدهیم.
۱٠- نصب انواع مدل های بازشو بر روی آن امکان پذیر است.
۱۱- هزینه های بهره برداری و نگهداری ساختمان کاهش می یابد
۱۲- دارای قطعات با کیفیت مطلوب است.
۱۳- آسایش ساکنین را تامین می کند.
۱۴- در مقابل نیروی زلزله مقاوم بوده و رفتار تنشی دارد
شیشه ها نیز دو تا ۶ میل لمینت هستند
که با توجه به دهانه های موجود طبق نرم افزار لاجیکال محاسبه شده است
اما انواع شیشه
انواع شیشه های کرتین وال: شیشه هایی که در نمای کرتین وال و نمای فریم لس به کار میرود توسط نصاب کرتین وال برای نصب و اجرا باید با دقت کامل انجام شود،این شیشه ها انواع مختلفی دارد که عبارتند از:
*شیشه سکوریت: در شیشه سکوریت هنگام شکست، شیشه ها به تکه‌ها و ذرات کوچک و ریزی تبدیل می‌شود که فاقد لبه‌های تیز و خطرناک بوده و بی‌ضرر می‌باشد.
*شیشه لمینیت: در فرآیند لمینیت میان دو یا چند لایه شیشه میان لایه‌های پلیمری قرار گرفته و کل مجموعه تحت فشار و حرارت به صورت دائمی یکپارچه می شوند. مهم‌ترین ویژگی شیشه‌های لمینت الگوی شکست آنهاست. شیشه‌ها در اثر ضربه می‌شکنند اما تکه‌های شکسته به میان لایه چسبیده و شیشه یکپارچگی خود را حفظ می‌نماید.
*شیشه دو جداره: شیشه دوجداره و یا چند جداره شامل دو یا چند لایه شیشه است که به طور موازی در فواصل مساوی ازیکدیگر قرار می گیرند و توسط اسپیسر از هم جدا می شوند. در فضای بین شیشه ها از گاز آرگون یا کریپتون با فشاری تقریباً معادل هوای خارج وجود دارد. در حقیقت همین فضای مملو از هوا اساس تشکیل شیشه دوجداره (عایق) می باشد.
سبک نمای پروژه مدرن است

پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز
پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز

مشخصه اصلی طراحی این روزهای نما در ایران را شاید بتوان در هندسه ای مدرن، متریال های به روز و استفاده از عناصر هندسی ترکیبی خلاصه کرد، فرم های متقارن و احجام خشک همیشگی جای خود را به طرح هایی جسورانه تر و ترکیب های مینیمال و در عین حال متفاوت از بافت های قدیمی شهر داده اند. نمای ساختمان را می توان عنصری موثر بر کل مجموعه شهری و حتی خیابان ها و چشم انداز اطراف دانست، خلاقیت در طراحی این بخش از ساختمان می تواند افراد رهگذر را به تفکر و حدس زدن درباره فضای داخلی ساختمان تشویق کند یا ایده و حتی فرهنگی جدید را گسترش دهد، این فرهنگ می تواند در قالب ویژگی استفاده از مصالح بومی معماری ایرانی یا بهره گیری از گیاهان سبز در طراحی نما و ترویج زیباسازی فضاهای شهری نمود داشته باشد.

پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز
پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز

امروزه طراحی مدرن نما امری ضروری و عادی می باشد. قاعدتاً وقتی نمای خارجی ساختمان مسکونی و تجاری، دارای طراحی زیبا باشد نقش پررنگ تری در ساختمان سازی خواهد داشت و تاثیرات مثبتی بر ساکنین ساختمان دارد. در طراحی مدرن نما فرم های متنوع و به هم ریختگی نما را داریم که البته در ایران با توجه به ضوابط و شرایطی که شهرداری تدوین نموده است از به هم ریختگی بیش از حد نما ممانعت می کند و هم اکنون در ایران از نما کلاسیک و نما رومی برای ظاهر و نمای ساختمان استفاده می شود. در طراحی نمای مدرن می توان از نورپردازی استفاده کرد تا نمای ساختمان جلوه زیبایی داشته باشد و اگر در این نورپردازی از طیف نور های گوناگون استفاده کنید، چشم نوازتر خواهد شد. طراحی نمای مدرن در تهران نیز بیشتر از سبک های ساده و کمتر پیچیده استفاده می شود. در طراحی این سبک از نما که از اشکال عجیب و غریب استفاده می شود شهرداری تهران ضوابط و قوانین خاص خود را دارد.

متریال ها در طراحی نما مدرن: برای اینکه بتوانید یک نمای مدرن را طراحی نمایید نیاز به شناخت متریال ها و کاربرد هر کدام از آنها در فضاهای مختلف دارید. طراحی نما مدرن بر خلاف سبک کلاسیک می تواند از متریال های متعددی در درون خود بهره ببرد. سنگ های ساختمانی که عمدتاً تراورتن هستند یکی از متریال های اصلی برای نماهای مدرن به شمار می روند.

پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز
پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز

 

طراح می تواند با سنگ های مختلف تراورتن هماهنگی و تناسب در طراحی نما مدرن را ایجاد کند. به عنوان مثال می توان بخش سمت چپ نما را با سنگ های سفید یا نقره ای تراورتن کار کرد و بخش های سمت راست را با سنگ های تراورتن موج دار با همان رنگ ها. بنابراین سنگ تراورتن جایگاه ویژه ای در طراحی نما مدرن دارد. چوب های ترموود نیز با توجه به انتقال حس خوب نوستالژی که دارند و برانگیختگی حس طبیعی که به مخاطب می دهند می توانند بسیار مفید واقع شوند. سبک نمای مدرن در تهران در قسمت ها و مناطق مختلف درصد استفاده از چوب در این نما متفاوت است. در برخی مناطق اجازه استفاده از این متریال داده نمی شود و در بعضی مناطق دیگر شما می توانید تا ۶٠ درصد هم از چوب ترموود استفاده نمایید. چوب های ترموود در رنگ های و طرح های مختلف ساخته می شوند که در ایجاد نظم بصری نما اهمیت دارند. استفاده از چوب های تلفیقی در نماهای مدرن بسیار دیده شده است. آجرها نیز از متریال های اصلی در طراحی نما مدرن هستند. آجرها می توانند به تنهایی خالق زیبایی در نماهای مدرن باشند. آنها با رنگ های متفاوت و اندازه های گوناگونی که دارند دست طراحان را برای جایگذاری در طرح بسیار باز گذاشته اند. امروزه آجرهای نما تماماً نسوز هستند و می توانند متریال مناسبی برای پوشش فضاهای اصلی طراحی نما مدرن باشند.
ترکیب متریال ها در طراحی نما مدرن: برای رسیدن به طرحی که بتوان آن را طراحی نما مدرن نامید نیازمند ترکیب و تلفیق متریال های مختلف هستیم. علاوه بر متریال هایی که نام برده شد، فلز و ورق های کامپوزیت نیز در طراحی نما مدرن کاربرد دارند. این ترکیب و تلفیق متریال ها بیشتر بستگی به کاربری ساختمان شما دارد. ساختمان های مسکونی از متریال های سنگ و چوب، یا سنگ و آجر بهره می برند. در نماهای اداری استفاده از ورق های کامپوزیت و آجر و سنگ بیشتر دیده شده است. در نماهای تجاری چوب ها و فلزات و ورق های کامپوزیت مورد استفاده بیشتری دارند. بنابراین طراح با توجه به کاربری ساختمان شما و همچنین منطقه ای که ملک شما در آن واقع شده است نسبت به جایگذاری متریال ها اقدام می کند.

پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز
پروژه ایستگاه نواوری شریف شرکت مهندسی ساز

پروژه ی ایستگاه نواوری شریف از سمت نهاد ریاست جمهوری بابت ایجاد فضایی مناسب برای شرکت های دانش بنیان می باشد که شرکتی مانند همراه مکانیک در حال حاضر در مجموعه می باشد و شاهد رشد شرکت می باشیم.
شرکت مهندسی ساز با توجه به هدف خاص این پروژه به اجرای اینگونه پروژه ها افتخار خاصی میکند و از مشارکت در توسعه کشور بسیار به خود می بالد
برای اجرای نمای پروژه های خود با شرکت مهندسی ساز در ارتباط باشین

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید