پرده های جدید آشپزخانه

0
3036
پرده جدید آشپزخانه
پرده جدید آشپزخانه

پرده های جدید آشپزخانه

میتوان آشپزخانه را ایستگاه شکم نامید؛ چرا که به همین منظور طراحی و ساخته می شود. حال لباس این ایستگاه چه باشد، نکته ای فراخور اهمیت است. پرده ها نیز مانند مابقیع عناصر اکسسوری منزل، مدام در حال تغییر و به روز رسانی هستند. در نسل قدیم شاهد یک یا دو مدل پرده آشپزخانه بودیم؛ حال آنکه امروزه بیش از صدها طرح و سبک و مدل از پرده آشپزخانه را شاهد هستیم. بهتر است جنس پرده ها از انواع شفاف باشند که نورو هوا را از خود عبور دهند.

استفاده از پرده های کوچک ( مثل مدل رومی)  در آشپزخانه که جزانواع جدیدترین پرده های آشپزخانه است که دید بصری فضا را افزایش می دهد. پرده های کرکره و پشت دری گزینه های مناسبی برای پرده اشپزخانه هستند. شستشوی اسان،نصب آسان و جلوگیری از اشتعال احتمالی از دلایل مهم قابل ذکر هستند. انتخاب رنگ های خنثی در پرده های جدید آشپزخانه به دلیل قابلیت هماهنگی بیشتر با فضا، رنگ پریدگی را نیز دیرتر نشان می دهند.

نحوه محاسبه طول میل پرده برای پرده های جدید آشپزخانه عبارت است از عرض پنجره + 30-20 سانتی متر.

ارتفاع پرده پرده های جدید آشپزخانه را اینگونه اندازه بزنید: *یک سانتی متر بالاتر کف زمین یا *20-15 سانتی مترزیر طاقچه یا * یک سانتی متر بالای تاقچه .

عرض پرده های ( جدید ) آشپزخانه معمولا 3-5/1 برابرقاب پنجره می باشد.

برای شستشوی بهتر پرده های آشپزخانه از محلول سرکه داغ جهت زدودن چربی های استفاده نمایید.

نکات مهم در انتخاب پرده آشپزخانه کدامند؟

فاکتورهای آتی بر انتخاب طرح پرده های جدی آشپزخانه تاثیری مستقیم دارند:

* شکل و ابعاد اتاق و خود پنجره یا پنجره ها

*محل قرار گیری پنجره مرتبط با اضلاع جغرافیایی (میزان تابش نور طبیعی) وفاصله از زمین ( کف)

* نحوه قرار گیری در کل فضای ساختمان (موقعیت ان با دیگر بخش ها)

* سبک طراحی داخلی

* نظرات شخصی مالک درباره زیبایی و کاربردی بودن دکور پنجره ها

پرده جدید آشپزخانه
پرده جدید آشپزخانه

چگونه رنگ پرده آشپزخانه را انتخاب نماییم؟

پیش از اینکه به فکر راه حلی برای تعویض پرده اشپزخانه و تغییر جنس آن باشید؛ ابتدا بایستی تعیین کنید که می خواهید رنگ پرده درخشان( با کنتراست پایین) باشد یا پرده های جدید آشپزخانه با تمامی اثاثیه اشپزخانه در هارمونی و هماهنگی باشند.

انتخاب پرده های جدید اشپزخانه  طرح دار تحت تاثیر پالت رنگی کل فضا هستند.چرا که  رنگ دیوار ها و چیدمان اثاثیه شکل کلی آشپزخانه را رقم می زند.

پرده های تک رنگ برای آشپزخانه

پرده های بدون طرح، ساده ترین و متداولترین انواع پرده برای دکور پنجره های آشپزخانه هستند. با کاربرد چنین پرده هایی دیگر نیاز نیست که به فکر ترکیب طرح و جنس با دیگر فاکتورها باشید. کافیست هر رنگی که همخوانی بیشتری با  پنجره آشپزخانه تان را دارد، انتخاب کنید.

در این زمینه تعدادی رنگ ها هستند که با هر نوع طراحی داخلی آشپزخانه ای جور در می آیند.  یکی از این موارد پرده های سفید هستند. رنگی که معمولا کمتر پیشنهاد می شود اما به دلیل ناب وچند منظوره بودن نظر هر خریداری را جلب می کند. پرده های سفید با هر دیزاین آشپزخانه ای مَچ می شوند؛ همیشه مد روز و جذاب هستند.

رنگ دیگری که بسیار پرمخاطب است، خاکستری می باشد. این رنگ ، طیف گسترده ای دارد. رنگ خنثی  فوق العاده مناسبی برای زمینه ی هر فضایی از جمله آشپزخانه.رنگ خاکستری با رنگ های متفاوت اکسسری ها و اثاثیه آشپزخانه به راحتی ترکیب می شود.رنگی فوق العاده مناسب برای اشپزخانه های کوچک و متوسط.

رنگ های تیره ، جلوه ای دراماتیک به فضای آشپزخانه می دهند. تقریبا هیچ صاحب ملکی جسارت استفاده از رنگ تیره را ندارد. تصور رنگ مشکی برای پرده ها، سخت است و نیازمند فضای کافی تا این رنگ خود را به خوبی نشان دهد.

پرده جدید آشپزخانه
پرده جدید آشپزخانه

پرده های جدید اشپزخانه مدل” کافه ”

این مدل پرده ها بدون هیچ دلیل خاصی، به ” پرده کافه” معروف هستند. پرده های جدید آشپزخانه مدل ” کافه” نصف یا یک سوم پنجره را می پوشانند. بنابراین عایق مناسبی برای نور خورشید نیستند (ضرورتی که برای هر آشپزخانه ای لازم است). اما پوششی برای حفاظت از چشمان کنجکاو هستند و حریم شخصی را حفظ می نمایند.

پرده های جدید آشپزخانه رومی

رول پرده ها و پرده های رومی ، در طراحی داخلی بسیاری خانه ها از جمله خانه های روسی متداول هستند. پرده های جدید آشپزخانه رول، انتخابی بسیار مناسب برای آشپزخانه هایی با سایز کوچک است.پرده های جدید آشپزخانه رول، انتخابی ایده آل برای آشپزخانه هایی با سبک مینیمال می باشند.

پرده های رول بسیار مناسب فضاهای بدون اکسسوری ( یا با حداقل اکسسوری ) می باشند.

پرده های سنتی آشپزخانه

انتخابی جهان شمول برای دکور پنجره  هر اتاقی، از جمله آشپزخانه می باشد.این نوع پرده ها، مناسب هر سایز و شکل پنجره ای می باشند. این پرده ها عایق مناسب اشعه خورشید می باشند؛ همچنین به شما برای حفظ حریم خصوصی تان کمک میکند.

طرح های برتر برای پرده های جدید آشپزخانه

تزیین و پوشش پنجره ها کار پر زحمت ودردسر است. یافتن طرح مناسب در پارچه منتخب والبته سایز درست. بسیاری فاکتور های دیگر نیز در این روند دخیل هستند. آشپزخانه فضایی است که توجه جامعی را برای طراحی می طلبد.  با وجود بسیاری بخش های متنوع ، شاید کمتر توجه به سمت پرده ها جلب شود. در صورتی که این اشتباه بزرگی است.

پرده های آشپزخانه،همانند مابقیع اتاق ها، تاثیر بسزایی برحس و حال آشپزخانه دارد. قاعدتا می خواهید که دراتاقی که بیشترین وقت خود را می گذرانید احساس راحتی داشته باشید. بنابراین برای کمک به شما در راستای ایجاد فضایی دلپذیر در آشپزخانه،برای شروع  طرح های برتر پرده های جدید اشپزخانه را خدمتتان ارائه می دهیم.

  • پرده های جدید آشپزخانه و طرح حیوانات

بسیاری مواقع وقتی مردم درباره پرده های طرح دار اشپزخانه فکر می کنند به یاد حیوانات مرزعه می افتند. حق دارند ! امروزه، تنوع بالایی پارچه های طرح دار حیوانات مزرعه وجود دارند که اصلا به نظر نمی رسد از اشپزخانه مادربزرگ الگو گرفته باشد.

  • پرده های جدید آشپزخانه و طرح راه راه کلاسیک وشیک

طرح های راه راه کلاسیک و شیک، گزینه ای عالی برای پرده در هرنقطه ای از خانه، حتی آشپزخانه، هستند.انها به زیبایی با یک خانه روستایی یا یک ویلای مدرن مَچ می شوند. طرح راه راه مورد نظرتان را بیابید ، انگاه است که دیگر هیچوقت به فکر تغییر پرده هایتان نمی افتید.

پرده جدید آشپزخانه
پرده جدید آشپزخانه
  • پرده های جدید آشپزخانه و طرح گلدار

پرده های طرح گلدار دقیقن همان چیزی است که برای آشپزخانه تان می خواهید. وقتی پالت رنگی غالب بر محیط (رنگ کابینت ها، اثاثیه و…) روشن هستند، پرده های طرح گلدار کمی جذابیت به نگاه تان می بخشد. بهترین ترکیب .

  • پرده های جدید آشپزخانه و طرح انتزاعی

چگونه در جهان پرده هایی برای آشپزخانه مدرن تان انتخاب می کنید؟ پاسخ در طرح های انتزاعی نهفته است. به دنبال طرح هایی باشید که شما رابه جای حیاط مزرعه به یاد نقاشی های مدرن می اندازد.

  • پرده های جدید اشپزخانه و طرح سوزن دوزی (گلدوزی) شده

وقتی دستتان تنگ است، خرید پرده برای آشپزخانه تان غیر ممکن به نظر می رسد. اما بهیچ وجه اینگونه نیست. به سراغ پارچه های پرده ای سوزن دوزی ( گلدوزی شده ) بروید؛ در اینصورت فاکتور جذابیت را به آشپزخانه تان می افزایید.

  • پرده های جدید آشپزخانه و طرح زیک زاک

یکی از مزایای اشکال رومی، طرح های متنوع پرده است که متناسب با سبک آپارتمان شماست. طرح زیک زاک رنگی بهترین گزینه برای آشپزخانه هایی است که میزبان عصرانه یا جشن های تولد نوپایان هستند.

  • پرده های جدید آشپزخانه و طرح چهارخانه

باور دارید یا نه، طرح چهارخانه گزینه دوست داشتنی برای پرده های آشپزخانه هستند. فقط یک حاشیه برایش بدوزید ، خواهید دید که ازکیلت تارتان (پارچه ودامن پیچازی اسکاتلندی ) به لطافت و نوستالژی می گراید. مبرهن است که چنین طرح هایی مناسب پرده های آشپزخانه روستایی است.

وقتی صحبت از آشپزخانه های روستایی به میان می اید، ایا پرده هایی با چهارخونه درشت ایده ال نیستند؟ طرحی که امسال محبوب گردیده است و دلتان می خواهد، شکلی از آن را به اشپزخانه تان بیاورید.

  • پرده های جدید آشپزخانه و طرح شطرنجی

احتمالا روند تغییرات منزلتان را از یک سبک به سبک دیگری طی می کنید. چنانچه اینطور است؛ ایده پرده های شطرنجی ساده با رنگ خنثی را نیز امتحان کنید. آنها مناسب خانه های روستایی، مدرن و… و هر آنچه شما می خواهید، هستند.

لباس ایستگاه شکم

برای تناول صبحانه یا وعده غذایی در اشپزخانه نشسته اید؛ اشتها ندارید اما با دیدن رنگ های محرک شروع به خوردن می کنید. این همان چاشنی مورد نظر برای فضای اشپزخانه تان می باشد. پیشنهاد می شود در صورت امکان از پارچه هایی با رنگ های گرم و تند برای پرده های جدید آشپزخانه تان استفاده نمایید. تاثیر روانی رنگ هایی مثل زرد و قرمز به حدی است که اکثر طراحان این رنگ ها را برای طراحی دکوراسیون داخلی فست فودها و رستوران ها پیشنهاد می دهند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید