هزینه دکوراسیون داخلی

0
926
هزینه دکوراسیون داخلی
هزینه دکوراسیون داخلی

هزینه دکوراسیون داخلی

هزینه دکوراسیون داخلی در مجموع شامل هزینه هایی می شود که برای نوسازی یا بازسازی عناصری نظیر دیوارپوش، سقف، کفپوش، تاسیسات برقی و مکانیکی، درب وپنجره، کمد دیواری، کابینت، پرده، مبلمان و اکسسوری ها می گردد. هزینه دکوراسیون داخلی ارتباطی مستقیم با نظرات کارفرما دارد.

هزینه دکوراسیون داخلی ارتباطی مستقیم با مدت زمانی که به آن اختصاص داده می شود، دارد.

کارشناسان  که کار خرید را انجام می دهند عمدتا 20-10 % از کل مبلغ خرید را به پروژه اختصاص می دهند.

هزینه دکوراسیون داخلی با تغییر کیفیت، برند، متریال لوازم مورد کاربرد، نوسان پیدا می کند.

در مورد هزینه دکوراسیون داخلی آشپزخانه می توان گفت که جنس کابینت، یراق آلات مرتبط، اصلاح لوله کشی، نوسازی دیوارها وکف همگی تاثیرگذار می باشند.

برای ایده پردازی صحیح در راستای محاسبه هزینه دکوراسیون داخلی، برای کارشناسان از علاقه مندی هایتان بگویید.

هزینه دکوراسیون داخلی با در نظر گرفتن سبک مورد نظر محاسبه می گردد.

می توانید با افزودن عناصری نظیر گلدان های طبیعی و لوسترها به فضایتان جلوه داده و از هزینه دکوراسیون داخلی مازاد بکاهید.

در هزینه دکوراسیون داخلی خود بخشی را به هزینه نورپردازی اختصاص دهید؛ از تاثیر نور در جلوه بخشی به منزلتان غافل نشوید.

می توانید از قاب عکس های خانوادگی به جای اکسسوری ها استفاده نموده و هزینه دکوراسیون داخلی را کاهش دهید.

کفپوش نیز بخشی از هزینه دکوراسیون داخلی را به خود اختصاص می دهد.

مهندسی ساز با در نظر گرفتن بودجه شما، در عین زیبایی و عملگرا بودن فضای شما، هزینه دکوراسیون داخلی تان را محاسبه می نماید.

 هزینه دکوراسیون داخلی چیست؟

هزینه دکوراسیون داخلی شامل تمامی هزینه هایی می گردد که فضای داخلی ساختمان را در بر می گیرد. هزینه هایی که عمومیت داشته نظیر هزینه های لوله کشی ها و تاسیسات که در تمامی قسمتهای ساختمان مورد استفاده هستند؛ وهزینه هایی که اختصاصی بوده و برای هر نقطه از ساختمان با کاربری متفاوت، مجزا می باشد.

به عنوان مثال در مورد ساختمان های مسکونی، لوله کشی و تاسیسات برقی و مکانیکی عمومیت دارند؛ اتاق خواب ها، آشپزخانه، پذیرایی، سرویس ها همگی به چنین امکاناتی نیاز دارند.

از هزینه های اختصاصی می توان به کابینت ها و… اشاره نمود که مختص آشپزخانه ها می باشند.

هزینه دکوراسیون داخلی
هزینه دکوراسیون داخلی

قوانینی که هزینه دکوراسیون داخلی را می سازند، کدامند؟

  1. شناسایی علاقه مندی ها

در درجه نخست بایستی شخصیت شناسی را در راس کار قرار دهید؛ اینکه چه سبک ، رنگ، طرحی در نظر کارفرما است بسیار شایان توجه می باشد. ایده دهی و تصویر سازی با نرم افزارهای سه بعدی می تواند بسیار کمک کننده باشد. به این منظور از مراجع بخواهید که آنچه مدنظر دارد، بر روی کاغذ پیاده کند؛ در مورد آن بحث کنید و به اتفاق نظر در مورد تجربه شما و دلخواه وی برسید.

در این راستا شفاف سازی کنید؛ هزینه دکوراسیون داخلی رویایی وی را محاسبه و اعلام نمایید. شفاف شدن، کمک شایانی به نتیجه گیری نهایی می کند.

  1. از محل بازدید نمایید

بهتر است از محل مورد دکوراسیون بازدید شود؛ ایده ی خوبی است که مباحثات حول این محور در خود مکان انجام گیرد. در حین مباحثات، نقطه تمرکز را تعیین نمایید. نقطه ای که چیدمان حول محور آن صورت گیرد.

علاوه بر نقطه تمرکز، ورودی ساختمان را نیز در نظر بگیرید. در اینصورت نمایی خاطره سازرا برای کسانی که به آنجا رفت و امد می کنید، ساخته اید.

  1. از افراط بپرهیزید

ترمزی برای خواسته های افراطی مراجع خود باشید. به عنوان مثال مراجع به رنگی خاص علاقه مند است، از وی بخواهید افراط را فراموش و در استفاده از آن متعادل باشد. راهکاری دیگر استفاده از طیف رنگی وتوناژهای مختلف یک رنگ می باشد.

مثلا مراجع به رنگ آبی علاقه مند است، استفاده از طیف رنگی آبی را به وی پیشنهاد بدهید تا فضایی یونیک و زیبا را بسازید.

  1. اکسسوری ها موردی شخصی است

از مراجع بخواهید که اکسسوری ها و تزیینات را خودش انتخاب و خریداری نماید.لوازمی نظیر تندیس ها، شمع دان ها، قاب عکس ها، گلدان ها و… لوازمی هستند که تنها از زاویه دید، مراجع بایستی انتخاب گردند.

هزینه با احتساب موارد مذکور محاسبه می گردد؛ با این تفاوت که خود شخص آن ها را تهیه می نماید.

  1. نورپردازی

یکی از مواردی که در هزینه گنجانده می شود، نورپردازی است. با مراجع در مورد آن صحبت کنید؛ اینکه چه نوع و میزان نورپردازی را مد نظر دارد. شایان ذکر است که نورپردازی های مختلف بر حالات روانی ساکنان نیز تاثیرگذار است.

به عنوان مثال نورپردازی ملایم، فضایی رماتیک رارقم می زند، حال آنکه نور پردازی که در آن از نور زیادی استفاده شده باشد، فزاینده ی انرژی و هیجانات می باشد.

در مورد نورپردازی با مراجع خود صحبت نمایید. بودجه را در نظر گرفته و در انتها طرح های قابل اجرا و پیشنهادی را به وی ارائه دهید. با مهندسی ساز در ارتباط بوده تا از مشاوره رایگان بهره ببرید.

  1. مبلمان لاینفک هزینه دکوراسیون داخلی

در غالب اوقات آنچه هارمونی فضای دکوراسیون داخلی را مختل میکند، عدم انتخاب مبلمان صحیح می باشد. صرف علاقه به سبکی خاص نبایستی بر قالب کلی دکوراسیون غلبه نماید. انتخاب اثاثیه متناسب با متراژ از نکات دیگری است که با رعایت آن، از هزینه های مازاد ثانویه پیشگیری می گردد.

  1. پارتیشن ها را فراموش نکنید

امروزه با وجود انواع پارتیشن ها، کار برای تقسیم بندی داخلی ساختمان راحت گردیده است. یکی از هزینه های دکوراسیون داخلی ، در برخی از موارد، مختص پارتیشن بندی فضاهایی است که  چندین کاربری طراحی شده اند. مثلا یک ساختمان با کاربری دفتر کار حال به محیطی مسکونی تغییر کاربری داده است. استفاده از پارتیشن ها برای تقسیم بندی سالنی وسیع، ایده ای کاربردی می باشد. چرا که از هزینه دکوراسیون داخلی برای تیغه بندی کاسته و در عین حال هر دو کاربری را در بطن خود گنجانده است.

نکته حائز اهمیت در مورد پارتیشن ها، قابل جابجایی بودن آنهاست.

هزینه دکوراسیون داخلی
هزینه دکوراسیون داخلی

دکوراسیون کم هزینه

◄ به وسایل قدیمی رنگ و لعاب ببخشید

شاید یکی از ایده های کم هزینه، تعویض روکش مبلمان و رنگ زدن به لوازم قدیمی باشد. چوب لباسی را در نظر بگیرید که مدت هاست از آن استفاده می کنید؛ در عین حال فعلا قصد دور انداختن آن را ندارید.  به راحتی می توانید با استفاده از رنگ های موجود در بازار آن را در هارمونی با لوازم دیگر منزلتان رنگ آمیزی نمایید.

از سوی دیگر مبلمان تان که دیگر رنگ و رو رفته شده است را می توانید با هزینه ای اندک روکش نموده و تا خرید یک دست مبلمان جدید، رنگ و رویی تازه به محیط تان ببخشید.

◄ طراحی مجدد چیدمان

نقاط کانونی ساختمانتان را در نظر گرفته و از آن ها برای طراحی چیدمان جدید بهره ببرید. به عنوان مثال شومینه، پنجره ها، آینه ها و… نقاط مناسبی برای فضاسازی و طراحی جدید می باشند.

◄ دیوار را به نقطه کانونی بدل کنید

یکی از دیوارهای اتاق را که در راستای دید است در نظر بگیرید؛ با استفاده از استیکرها یا کاغذ دیواری ها، آنرا تغییر دهید. این تغییر با وجود کوچک بودن، تاثیر چشمگیری بر طراحی داخلی ساختمانتان خواهد داشت.

◄ ارزان فروشی ها را از یاد نبرید

داشتن خانه لوکس و شیک مستلزم خرید مارک های برند نیست؛ در این زمینه ارزان فروشی ها را از یاد نبرید. شاید یک مجسمه پر زرق و برق یا یک دیوارکوب برجسته ارزان، نیاز به تغییرات را برای شما کفایت نماید.

◄ یراق آلات جدید

نمی خواهید برای تعویض و نوسازی کابینت ها هزینه کنید؛ به سراغ یراق آلات نو بروید. تعویض دستگیره های کابینت ها خود به تنهایی تاثیری چشمگیر در تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه تان دارد. در عین حال انتخاب حباب ها و قاب های جدید برای لامپ ها در سرتاسر ساختمان، هزینه دکوراسیون داخلی تان را کاهش خواهد داد.

شیرآلات جدید، در صورتی که تاسیسات ساختمانتان بی نقص است، می تواند جلوه ای نوین به آشپزخانه یا سرویس ها بدهد.

◄ مهارت های خود را نادیده نگیرید

در زمینه نقاشی  دستی بر آتش دارید؟ پس دست به کار شوید و از مهارت های خود برای کاستن هزینه دکوراسیون داخلی بهره ببرید. نقطه کانونی را به یاد دارید؟! از مهارتهایتان برای خلق نقطه کانونی استفاده نمایید.

◄ تغییر موضع دهید

آیا تا کنون قاب عکسهایتان را بر روی دیوار نصب می کردید؟ وقتش رسیده که تغییر موضع بدهید. میز چطور است؟ یا پیش بخاری بالای شومینه ؟ موضعتان را تغییر دهید. ایده بگیرید؛ جا به جا کنید تا به دلخواهتان دست یابید.

◄ کفپوش تان را تغییر دهید

موکت به جای فرش، لمینت به جای پارکت، قالیچه به جای موکت؛ در واقع از تاثیر کفپوش بر دکوراسیون داخلی غافل نشوید. سعی کنید نوعی را انتخاب نمایید که نیاز به نصاب نداشته باشد که در اینصورت باز هم در هزینه ها صرفه جویی نموده اید.

انواع قراردادهای مهندسی ساز

+ قرارداد توافقی

همانطور که از نامش پیداست، بین کارفرما و کارشناسان توافقی صورت می گیرد. این توافق با توجه به بودجه و سود پروژه صورت می پذیرد.

هزینه دکوراسیون داخلی
هزینه دکوراسیون داخلی

+ قرارداد درصدی

تعرفه موجود در این زمینه تالرانس 25 – 10 % می باشد. در پروژه های کوچک پس از اتمام هر مرحله کارشناس 25-15% از هزینه کل را دریافت می نماید. در پروژه های بزرگ این درصد به 10% تقلیل می یابد.

+ قرارداد ساعتی

قراداد ساعتی عموا برای مشاوره های جلسه ای بسته می شود.

+ قرارداد روزمزدی

قراردادی برای پروژه های جزیی می باشد؛ که البته با در نظر گرفتن نفع طرفین بایستی اعمال گردد.

+ قرارداد بر حسب مترمربع

این نوع از قرارداد براساس تعرفه ی ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه تحریر و محاسبه می گردد.

هزینه دکوراسیون داخلی و نحوه محاسبه آن نیازمند تجربه  مهندسان و کارشناسان این امر می باشد. مهندسی ساز با سابقه ای بیش از یک دهه در این راستا در خدمت شماست. با مهندسی ساز برای گرفتن قیمت های لحظه ای و مشاوره در ارتباط باشید. سپاس از هماهی نگاه مهربانتان.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید