طراحی غرفه نمایشگاهی

4
685
طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاهی : این روز ها بازاریابی شیوه های مختلفی دارد. یکی از راه هایی که همیشه به تولید کنندگان و شرکت ها برای عرضه و معرفی محصولاتشان کمک می کند، ارتباط رو در رو با مشتری است. برپایی نمایشگاه ها امکان این ارتباط رو در رو را فراهم می کند. شکل گیری این ارتباط با مشتریان و بازاریابی برای محصولاتتان، به عامل های مختلفی بستگی دارد. یکی از آن ها چگونگی برپایی غرفه نمایشگاهی محصولاتتان است. امروزه طراحی غرفه و غرفه سازی یک رشته تخصصی به حساب می آید در طراحی غرفه جزییات و ویژگی های مختلفی را باید در نظر گرفت. رعایت کردن این جزییات می تواند به هر چه بهتر شدن طراحی غرفه نمایشگاهی بیانجامد.

تنطیم اهداف برای طراحی غرفه نمایشگاهی

در قدم نخست و قبل از شروع  طراحی غرفه نمایشگاهی، اهداف خود را تعیین کنید. به جایگاه که در نمایشگاه می خواهید برسید و پیامی که می خواهید به مردم بدهید فکر کنید. شما می توانید یک غرفه بزرگ و با ظاهری خاص طراحی کنید. اما اگر نتوانید ارزش های شرکت خود را به درستی منتقل کنید یا توانایی های ارائه محصول یا خدمات را نداشته باشید؛ در واقع وقت خود را تلف کرده اید.

کاربردی بودن غرفه

یک غرفه در ابتدا باید عملکرد درستی داشته باشد تا بتوان به زیبایی آن هم اندیشید. در ابتدا نکته ای که در این بخش مورد توجه قرار می گیرد، نوع نمایشگاه و محصولاتی است که قرار است عرضه شوند. هر نمایشگاهی ویژگی های خودش را دارد و ضوابط و مقررات خاصی را پیگیری می کند. پس با توجه به نوع محصولات و قوانین برپایی نمایشگاه باید به طراحی غرفه فکر کرد. نوع غرفه هایی که در اختیار بر پا کنندگان قرار می گیرد با یک دیگر متفاوت است.  شناخت انواع غرفه ها بر اساس موقعیت قرار گیری شان یکی از کار های پایه ای است که باید در طراحی غرفه به آن توجه شود. همانطور که قبلا در مقاله غرفه نمایشگاهی به انواع طراحی غرفه نمایشگاهی اشاره کردیم چند مدل برای طراحی غرفه نمایشگاهی وجود دارد که عبارتند از :

  • غرفه معمولی ردیفی یا خطی ( Linear stand)
  • غرفه نبشی یا گوشه (Corner Stand)
  • غرفه شبه جزیره‌ای یا انتهایی (End Stand)
  • غرفه جزیره‌ای

 

طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاهی ، نه تنها باعث می شود شغل شما از بقیه مشاغل متمایز شود؛ بلکه باعث ایجاد یک احساس قوی و منحصر به فرد در مخاطبان می شود. طراحی غرفه نمایشگاهی شما باید به گونه ای باشد که از سمت مشتریان فوراً قابل تشخیص باشد و یک تصور بصری جذاب و دیدنی ایجاد کند. اولین چشم انداز همیشه برداشت های اولیه را ایجاد کرده و باعث شده غرفه شما به شلوغ ترین غرفه نمایشگاه تبدیل شود. در نتیجه هرچه بر جذابیت بصری تاکید کنید و خدمات جالبی را ارائه دهید؛ مشتریان بالقوه ای خواهید داشت.

طراحان نمایشگاه از طیف گسترده ای از فناوری‌ها و تکنیک‌ها برای توسعه مدل ذهنی خود استفاده می‌کنند که مخاطبان را قادر به برقراری ارتباط با پیام نمایشگاه می نماید. هدف، درگیر کردن مخاطبان در تعاملات معنادار و قانع کننده برای استفاده از کالا و خدمات ارائه شده در نمایشگاه است که این امر در طراحی غرفه نمود عینی پیدا می‌کند.

فرآیند طراحی غرفه نمایشگاهی ، براساس یک طرح مفهومی یا تفسیری برای یک شرکت کننده و تعیین روش‌های مؤثر، جذاب و مناسب برای برقراری ارتباط است. فاز اول، جهت کلی طرح را مشخص و راهکارهای خلاقانه و مناسب، جهت رسیدن به اهداف ارتباطی را ایجاد می‌کند. مراحل بعد، استفاده از مهارت‌های فنی و ساخت، در ترجمه زبان بصری به شکل دقیق است که تمام مشخصات مورد نیاز برای ساخت و نصب یک غرفه را فراهم می‌کند.

 

طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاهی
زیبایی بصری غرفه سازی نمایشگاهی

صحبت کردن در مورد این بخش تازه شروع کار طراحی غرفه نمایشگاهی است. شما باید عوامل مختلفی از جمله: سبک، رنگ، طرح، متریال، نور پردازی و غیره را در نظر بگیرید. توضیحات هر کدام از این بخش ها خود شامل جزییات فراوانی است که لازم است بدانید.

الف) سبک: طراحی غرفه نمایشگاهی به طور معمول با سبک مدرن انجام می شود. چرا که این غرفه ها به صورت موقت بوده و پس از مدتی جمع آوری می شوند. هم چنین طراحی غرفه نمایشگاهی نباید به گونه ای باشد که ساخت آن زمان زیادی را صرف کند. در حالت کلی انتخاب سبک مدرن به شما کمک می کند طرح های ساده اما جذاب را در زمان کوتاهی قبل از افتتاح نمایشگاه بر پا کنید.

ب) رنگ: رنگ یکی از مهم ترین جنبه های نمایش در یک غرفه نمایشگاهی می باشد. در حالی که شکل، سایز، و فضا در وضوح انتقال پیام به مخاطبان کمک می کند، این رنگ است که نظم را به فضا می افزاید و همه چیز را با هم دیگر متحد می سازد. براساس تحقیقات صورت گرفته، افراد در ۹۰ ثانیه اول از مشاهدات اولیه خود در مورد محیط و یا محصولی، قضاوت ناخودآگاهانه انجام می دهند که ۶۰ الی ۹۰ درصد آن فقط به دلیل وجود رنگ ها در طراحی غرفه است. یکی دیگر از آمارها نشان می دهد که حدود ۸۰ درصد مخاطبان تصور می کنند که رنگ منجر به افزایش شناخت برند می شود و حدود ۵۲ درصد از مشتری ها به دلیل ویژگی های زیبایی شناسی بصری، به غرفه ها و فروشگاه ها باز نمی گردند.

برای انتخاب رنگ هایی که در غرفه به کار می گیرید باید به نوع فعالیت خود مراجعه کنید. شناختن روان شناسی رنگ ها و نوع محصولی که می خواهید به فروش برسانید به شما در تعیین رنگ ها کمک می کند. در طراحی غرفه باید دو دسته رنگ انتخاب کنید ولی مراقب باشید تعداد رنگ های انتخابی شما بالا نرود. یکی دو رنگ را به عنوان رنگ اصلی و رنگ دیگری را به عنوان مکمل رنگ اصلی در نظر بگیرید تا تلفیق آن ها با یک دیگر جالب به نظر برسد و بازدید کنندگان را به سوی غرفه شما جذب کند. برای مثال اگر غرفه ورزشی بر پا می کنید باید به سراغ رنگ هایی بروید که بیان کننده هیجان، رقابت و مسابقه هستند.

ج) طرح: به لحاظ ساختار و سبک می توانید بسته به نیازتان از موارد زیر بهره ببرید:

  • مدولار
  • ماکسیما
  • اسپیس فرم
  • کلیک
  • پاپ آپ

 

د) متریال: آشنایی با متریال و مواد غرفه سازی نمایشگاهی یکی دیگر از نکاتی است که به شما در طراحی غرفه نمایشگاهی کمک می کند. غرفه ها را معمولا با استفاده از موادی مثل نئوپان، MDF، های گلاس و لترون می سازند.

ه) نور پردازی: آشنایی با شیوه های نور پردازی عامل تأثیر گذاری در طراحی غرفه نمایشگاهی است که غفلت از آن می تواند موجب ضرر شود. طراحی غرفه نمایشگاهی بدون شناخت از انواع نور پردازی و دانستن میزان نور مناسب برای هر بخش و هر محصول امکان پذیر نمی باشد. شیوه های نور پردازی به چهار دسته وظیفه ای، عمومی، دکوراتیو و تاکیدی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این دسته ها در مواقعی کارآمد هستند. برای مثال شما قصد دارید در طراحی غرفه نمایشگاهی خود یک نقطه تاکید برای جلب توجه مشتریان ایجاد کنید. می توانید این کار را با استفاده از اصول نور پردازی انجام دهید. اگر تاکید شما روی محصولی خاص باشد، به راحتی می توانید با سوییچ کردن نور بر روی آن محصول و تاریک شدن سایر بخش های غرفه این تاکید را انجام دهید. شیوه دیگری که بسیار مورد توجه قرار گرفته، استفاده از لایت باکس هاست. شما به راحتی می توانید با استفاده صحیح از چند لایت باکس تبلیغات غرفه خود را انجام دهید و بازدید کننده جذب کنید.

و) گرافیک: شاخصه هایی که در این بخش باید مورد توجه قرار گیرد هم زمان در بخش طراحی هم وجود دارد؛ اما آن چه باعث می شود به موضوع گرافیک طراحی غرفه نمایشگاهی ، به عنوان یک بخش جدا نگاه شود، اهمیت نکات این بخش است. رکن اصلی طراحی غرفه نمایشگاهی داشتن بازدید کننده است. بنا بر این هر شخصی بتواند برای غرفه اش بازدید کننده بیشتری جمع کند موفق تر است. استفاده از نکات گرافیک یکی از راه هایی است که به گسترش کار و دیده شدن آن کمک می کند. تعادل، تضاد، وزن، ابهام و موارد زیاد دیگر، از نکاتی هستند که شما را در امر طراحی یاری میکنند.

در کل و برای جمع بندی چند راهکار برای طراحی غرفه نمایشگاهی را به صورت خلاصه شرح میدهیم:

طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاهی

بهترین استفاده از فضای غرفه

برای طراحی غرفه نمایشگاهی اغلب فضاهای محدودی را در دسترس شرکت ها قرار می دهند. اما شما می توانید با همان فضا بهترین ساخت غرفه نمایشگاه را انجام دهید و کارهای هیجان انگیزی انجام دهید. اصولا سقف غرفه ها کوتاه است و باید بهترین بهره را ببرید.

مختصر و مفید باشید

اگر می خواهید در نمایش برند خود از متنی استفاده کنید، بهتر است از کوتاه ترین جملات یا واژه ها استفاده کنید. هرچه این جملات کوتاه و جذاب باشد گیراتر بوده و مشتریان بیشتری را به خود جذب می کند.  از شعاری استفاده کنید که مردم با آن شما را به یاد آروند و نام برند ما در ذهن آنان حک شود. در نمایشگاه به علت ازدحام و وجود برندها مختلف بهتر است، در طراحی غرفه نمایشگاهی از فونت های واضح و بزرگ استفاده کنید تا از فاصله دور هم مشخص باشد.

نورپردازی غرفه

جنبه ای که اغلب از آن غافل می شوند، نورپردازی است. نورپردازی در طراحی غرفه نمایشگاهی نقش عمده ای داشته و جذابیت زیادی به محیط غرفه می بخشد.  که نقش بسیار مهمی در طراحی غرفه نمایشگاهی دارد. نورپردازی رنگی نیز راهی هوشمندانه برای ایجاد یک احساس منحصر به فرد به غرفه نمایشگاه شما است. به خصوص اگر از رنگ های خاص برندینگ خود استفاده کنید.

طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاهی

استفاده از عکس در غرفه

برخی افراد به گرافیک، اینفوگرافی یا عکس های مجموعه بسیار اهمیت می دهند. گاهی با یک تصویر ویژه می توان هزاران کلمه را به مخاطبان منتقل کرد. در نتیجه استفاده از عکس در طراحی غرفه نمایشگاهی می توان تاثیرات بسزایی در برقراری ارتباط داشته باشد.

ارزش افزوده در غرفه

برای مثال فرض کنید برند شما در زمینه خدمات رسانی ظروف پلاستیکی فعالیت می کند، یا مواد خوراکی جدیدی را وارد بازار کرده اید؛ حتی می توان ساخت یک ماسک پوستی برای بانوان باشد. می توانید در طراحی غرفه نمایشگاهی مکانی را برای ارائه خدمات یا امتحان کردن مشتریان قرار دهید. برای مثال صندلی آرایشی بگذارید و بانوان را دعوت کنید به صورت رایگان ماسک شما را امتحان کنند. هر چه برای بازار هدف ارزش افزوده ایجاد کنید، سریع تر شناخته شده و جذب می کنید.

استفاده از تکنولوژی در غرفه

برای طراحی غرفه نمایشگاهی با توجه به اینکه اکنون مردم به لوازم و وسایل جدید علاقه دارند؛  فناوری و تکنولوژی جدید پاسخگو خواهد بود. آنها دوست دارند بهترین های تکنولوژی روز دنیا را امتحان کنند و بعد به سراغ خرید آن بروند. برای مثال اگر در طراحی غرفه نمایشگاهی خود می خواهید از فروش تلویزیون صحبت کند، می توانید عینک های واقعیت مجازی را آورده و از این طریق مردم را به غرفه خود جذب کنید. اگر در زمینه خرید و فروش غذا فعالیت می کنید، می توانید با قرار دادن صفحه نمایش لمسی طریقه تهیه غذا را در دسترس مشتریان قرار دهید. به نوعی در گیمیفیکیشن راه اندازی کنید و مخاطب را نگه دارید.

 

طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاهی

اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

این روزها مردم علاوه بر اینکه با چشمان خود تصمیم می گیرند، بیشتر علاقه دارند شرکت کننده باشند. سعی کنید در طراحی غرفه نمایشگاهی خود از بازی، رنگ، طرح های جذاب، رایحه و تحریک حواس انسان استفاده کنید. با این روش فرایند طراحی غرفه نمایشگاهی به بهترین نحو انجام شده و در ذهن مخاطب نقش میبندید.

طراحی غرفه نمایشگاهی واقع گرایانه

اگر قصد دارید که واقعا احساسات مخاطب را نسبت به محصولات خود جلب کنید، سعی کنید تا طراحی غرفه خود را منطبق بر محصول انجام دهید. مثلا در غرفه عرضه صندلی های اداری، بهتر است فضایی اداری طراحی و شبیه سازی گردد.

فضاسازی مناسب و ایجاد حس حضور در فضا، می تواند تاثیر بسیار عمیق تر و پر رنگ تر نسبت به نمایش فیلم و بروشور، داشته باشید. به عنوان مثال نشستن بر روی صندلی در یک فضای اداری می تواند بسیار اثر گذار باشد. به این منظور کافی است برای غرفه عرضه محصولات اداری نظیر صندلی، یک فضای اداری در غرفه شبیه سازی و پیاده سازی گردد.

طراحی غرفه نمایشگاهی معمولا هزینه های زیادی را در بر می گیرند. بنابراین شرکت ها سعی می کنند تا غرفه هایی را طراحی و اجرا کنند که قابلیت استفاده در نمایشگاهی بعدی را نیز داشته باشد. بنابراین طراحی یک غرفه مدولار برای چنین هدفی منطقی می باشد. شما می توانید با در نظر داشتن عناصری که قابلیت حذف و یا اضافه شدن را دارند، طرح غرفه را متناسب با نیاز خود تغییر دهید.

غرفه های نمایشگاهی همه جانبه

به طور معمول بازدیدکنندگان برای کار و تجارت در نمایشگاه ها حضور می یابند، اما این بدان معنی نیست که به سرگرم شدن علاقه ای ندارند. ویژگی های سرگرم کننده و همه جانبه به طور قطع می توانند یک غرفه نمایشگاهی را  در میان سایر غرفه ها برجسته نمایانده و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند. یکی از نمونه های خوب افزودن سرگرمی به فضای غرفه نمایشگاهی، تجربه واقعیت مجازی می باشد.

طراحی غرفه نمایشگاهی با بافت های مختلف

برای برجسته کردن غرفه نمایش تجاری هر شرکت، ظاهر بصری آن باید جالب توجه بوده و نگاه مخاطب را به خود جلب کند. یکی از راه های دسترسی به این امر، استفاده از بافت ها و متریال مختلف می باشد. شما می توانید متریال مختلفی را برای ایجاد این جذابیت بصری به کار ببرید. استفاده از متریال طبیعی و بافت دار با توجه به نوع فعالیت و محصول شما می تواند باعث شود تا غرفه شما برجسته تر نمایانده شود.

ایده های هنرهای تعاملی به دو صورت می تواند صورت بگیرد:

  • طراحی غرفه نمایشگاهی تعامل گرا
  • ارائه محصولات به صورت تعاملی

در کشورهای در حال توسعه ای چون ایران ما جای خالی هنرهای تعاملی را در بخش های مختلف طراحی از جمله طراحی غرفه های نمایشگاهی احساس می کنیم. طراحی غرفه های نمایشگاهی تعامل گرا ممکن است که هزینه های بالایی را برای کارفرما به دنبال داشته داشته باشد و برای اجرای آن نیاز به همکاری سایر متخصصان در کنار طراحان داخلی دارند. برای مثال، یکی از ایده های جالب تعاملی در طراحی غرفه ها کفپوش های تعاملی می باشد. چنین کفپوش هایی حس کنجکاوی را در میان مخاطبان بر می انگیزاند تا بدانند که نتیجه چگونه خواهد بود. در نتیجه جذب غرفه شده و مدت زمان طولانی را در غرفه می گذرانند. در ارائه محصولات به صورت تعاملی می توان از ارائه کد های QR استفاده کرد. به این صورت که افراد به واسطه اسکن کد های QR  در تلفن های همراه خود می توانند محصولات را ببینند و مدت زمان طولانی را صرف شناخت محصولات کنند.

طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاهی

قیمت طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

بیشتر طراحان ترجیح می دهند تا غرفه ی آنها بی اندازه متمایز و دارای اشکال پیچیده هندسی باشد. مسئله ای که اگرچه بر روی کاغذ امری ممکن و ساده است، اما در عمل دشوار و طاقت فرسا خواهد بود. علت دشواری این امر بیشتر به جنبه های حاشیه ای مرتبط است. مثلا آیا کارفرما حاضر است بر روی طرح شما سرمایه گذاری کند؟ آیا سقف بودجه تعیین شده از طرف کارفرما به شما و یا تیم طراحی غرفه نمایشگاهی اجازه بلندپروازی را می دهد؟ در این مواقع مهمترین چالش در مسیر طراحی بودجه های تعیین شده ای است که معمولا تیم های طراحی بخشی از آن را به عنوان پیش پرداخت و یا اجرت اولیه دریافت می کنند. از همین رو پس از مدتی تیم ها حرفه ای تر شده و علاقه ی آنها نسبت به انجام کارهای خلاقانه کاهش می یابد. این موضوع به این معنی نیست که تیم ها علاقه ای به انجام پروژه های خلاقانه نداشته باشند، اصلا! در واقع صحبت در مورد مسیری است که تیم های طراحی غرفه نمایشگاهی طی می کنند تا از روند خلاقیت فاصله گرفته و تنها به فکر کسب درآمد باشند.

یک غرفه نمایشگاهی ایده آل فاکتورهای مختلفی دارد که تعدادی از این فاکتورها عبارتند از: طراحی غرفه نمایشگاهی، غرفه سازی، ساخت غرفه، پشتیبانی در حین برگزاری نمایشگاه و همچنین قیمت مناسب برای ساخت و طراحی غرفه.

همه تلاش خود را می کنند که همیشه بهترین خرید را داشته باشند حتی در مورد خرید اجناس کوچک نیز باید احساس رضایت از خرید خود کنند.به همین دلیل است که مشارکت کنندگانی نیزکه در نمایشگاه شرکت می کنند و تمایل به ساخت غرفه نمایشگاهی دارند تلاش می کنند با غرفه سازی همکاری کنند که علاوه بر کیفیت و متعهد بودن پروژه را با قیمت مناسب تمام کند. مبحث قیمت گزاری غرفه نمایشگاهی از همان شروع طراحی مطرح می شود اگر شما به عنوان مشارکت کننده بودجه ای برای غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته اید  باید در زمان سفارش غرفه نمایشگاهی آنرا به غرفه ساز اعلام کنید که طرح را بر اساس آن قیمت طراحی کند . اینکار سبب می شود  که نتیجه بهتری گرفته شود ، دلیل اصلی تغییر قیمت در عملیات ساخت غرفه نمایشگاهی متریال است، میزان استفاده متریال در غرفه نمایشگاهی، نوع متریال مورد استفاده و نحوه استفاده از آن هر کدام جداگانه می تواند عامل تغییرهای اساسی و قابل توجه در غرفه نمایشگاهی باشد. به همین دلیل است که باید قبل از طراحی بودجه در نظر گرفته شود و طبق بودجه طرح غرفه نمایشگاهی ارائه گردد.

انتخاب متریال در قیمت طراحی غرفه نمایشگاهی

نوع متریال های قابل استفاده می تواند تنوع بالایی داشته باشد ،از متریال های معمول قابل استفاده در غرفه های نمایشگاهی در ایران نئوپان می باشد اما از متریال های دیگری نیز مانند ام دی اف یا های گلس نیز استفاده می شود که در قیمت تاثیر گزار میباشد، از عوامل تاثیر گزار در قیمت غرفه نمایشگاهی ابعاد غرفه میباشد هر چقدر که متراژ غرفه کوچکتر باشد قیمت غرفه نمایشگاهی بالاتر می رود یعنی قیمت و متراژ رابطه عکسی با یکدیگر دارند زیرا تمام مراحلی که در یک غرفه نمایشگاهی اهم از نجاری ،برقکاری و نقاشی صورت می گیرد در یک غرفه نمایشگاهی کوچک وبزرگ برابرند با یکدیگر و زمانی که یک پروژه 12 متری را محاسبه می کنیم به عنوان مثال برقکار که در یک پروژه معمول متری 12 هزار تومان دریافت می کند در یک پروژه 15 متری با تقریبا همان مقدار کار که پروژه 100 متری دارد تنها مبلغ 144 هزار تومان دریافت می کند و همین امر سبب می شود که مبلغ تا حدی متفاوت باشد.در حال حاضر برخی مشارکت کنندگان غرفه های نمایشگاهی انتخاب می کنند که طرح های سنگینی هستند و مصالح زیادی در آن ها استفاده می شوند اما در عین حال لوگوی شرکت را با یونولیت و استیکر چاپ و نصب می کنند . بهتر است در غرفه سازی نمایشگاهی از طرح های ساده تربا مصالح کمتراستفاده شود در ضمن نام شرکت و لوگوی شرکت به صورت چلنیوم و یا پلکسی باشد که به هدف خود که درخشیدن در نمایشگاه میباشد نزدیکتر شوید، هزینه مصالحی که بعد از نمایشگاه دورریز میباشند را صرف خرید تابلوهای الکتریکی یا چلنیوم کنید که بعد از نمایشگاه در اختیار خودتان قرارگیرد و بازهم قابل استفاده هستند، نحوه اجرا و نیروهایی که غرفه سازان برای اجرا استفاده می کنند نیز در اجرای یک پروژه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و استفاده از نیروهای زبده و ماشین آلات و وسایل به روز هزینه هارا بالا میبرد و شرکتی می تواند نتیجه بهتری بگیرد که علاوه بر استفاده از نیروها وماشین آلات مناسب جهت ساخت غرفه نمایشگاهی هزینه مناسب تری داشته باشد زیرا علاوه بر تمامی این مباحث که مطرح شد می توان از بهترین انواع مصالح استفاده کرد اما نهایتا غرفه نمایشگاهی کیفیت مناسبی در زمان اجرا نداشته باشد بنابراین لزوما نمی توان به شرکتی که قیمت کمتر از دیگران دارد فقط به همین دلیل اعتماد کرد در مبحث قیمت ها باید حد اعتدال رعایت شده باشد.

طراحی غرفه نمایشگاهی
طراحی غرفه نمایشگاهی

چگونه متریال مناسب را برای طراحی غرفه نمایشگاهی انتخاب کنیم:

متریال مختلفی در بازار برای طراحی غرفه های نمایشگاهی وجود دارد که شما می توانید با توجه به موقعیت، بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم که شما را در انتخاب بهترین متریال راهنمایی می کند.

 

بودجه: آلومینیوم و ورق شیشه ای معمولا متریال ترجیحی افراد می باشند. متریال سفارشی از لحاظ هزینه ای بالا می باشند و با توجه به بودجه ای که برای طراحی در نظر گرفته می شود می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. صفحات MDF معمولا ارزان ترین متریال موجود در بازار برای طراحی غرفه می باشند، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که آیا این نوع صفحات متناسب با فضای مورد هستند یا خیر. بنابراین برای انتخاب مناسب اولین چیزی که باید به آن توجه داشت بودجه می باشد.

 

نوع نمایشگاه: انتخاب مواد شما باید با نوع رویدادی که در آن نمایش می دهید مطابقت داشته باشد. آیا تمرکز و هدف غرفه بر روی پایداری است؟ برای غرفه های نمایشگاهی، متریال پایدار بسیاری پیش رو قرار دارند. بسته به شرکت و محتوای کاری و فعالیت آن، شما باید متریال را انتخاب کنید.

 

موقعیت نمایشگاه: اگر غرفه ی شما در فضای داخلی و سرپوشیده قرار دارد، در هنگام انتخاب متریال، انعطاف پذیری بیش تری خواهید داشت. اگر در فضای بیرونی قرار دارد، لازم است که با دقت بیش تری به انتخاب متریال بپردازید.

 

برای چه تعداد نمایشگاه به آن نیاز دارید: اگر قصد دارید تا از غرفه های خود در سایر نمایشگاه ها استفاده کنید، بهتر است از متریالی استفاده کنید که دوام بیش تری داشته باشند. بنابراین شما همچنین باید راجع به وزن متریال نیز توجه داشته باشید.

 

هویت نام تجاری: طراحی غرفه نمایشگاهی شخصیت و هویت شرکت را نشان می دهد. بنابراین هنگام انتخاب متریال باید به نام تجاری شکرت توجه داشته باشید. اگر شرکت شما دارای برند لوکس می باشد، ممکن است که شما بخواهید متریالی چوب چوب تیره، ابریشم و سنگ مرمر را به کار ببرید. برند های صنعتی ممکن است که به سمت متریالی چون بتن، آجر و فولاد متکی شوند، در حالی که برند های تکنولوژیک به سمت متریالی چون کربن و آلومینیوم می روند. اما برای برند های مدرن نیز متریالی چون چوب، نمد برای پوشش کف مناسب می باشند.

 

4 نظرات

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید