ساخت غرفه نمایشگاهی

1
845
ساخت غرفه نمایشگاهی
ساخت غرفه نمایشگاهی

ساخت غرفه نمایشگاهی : همانطور که در تمامی مقالات مربوط به غرفه سازی ذکر کردیم ساخت غرفه نمایشگاهی یک بازاریابی مستقیم برای کسب و کار شماست و می توانید بیشترین تعداد جذب مشتری در کمترین زمان را برای شما به ارمغان بیاورد. غرفه در لغت به معنای فضای کوچکی همانند یک اتاقک می باشد که افراد می توانند وارد آن شوند، ولی در بیزینس و تجارت غرفه به معنای ارائه جذاب و معرفی اثر بخش محصولات و نمایش هرچه بهتر برند می باشد. از طرفی داشتن غرفه و ساخت غرفه نمایشگاهی موجب  می شود که تولید کنندگان درمورد تغییر و تحولات و اخبار صنعت خود و جایگاه خود در میان رقبا همیشه آگاه و به روز باشند.

ساخت غرفه نمایشگاهی
ساخت غرفه نمایشگاهی

همچنین غرفه سازی نمایشگاهی این امکان را به مخاطب می دهد تا بتواند تولید کننده محصولات را به صورت مستقیم و بدون واسطه ملاقات کند و نیاز ها، انتقادات و پیشنهادات خود را نیز با آن ها در میان بگذارد و درمورد نقاط ضعف و قوت محصولات با آن ها گفت و گو نمایند و علاوه بر آن فرصت ارزیابی و مقایسه محصولات شرکت های مختلف را خواهد داشت. از این رو غرفه سازی در نمایشگاه و بازدید از غرفه ها دارای اهمیت ویژه ای برای مخاطبان است بنابراین تولید کنندگان با حضور در نمایشگاه و ساخت غرفه نمایشگاهی موجب گسترش مشتریان،گسترش روابط تجاری و درنتیجه رشد و توسعه بیزینس خود می شوند.

یک غرفه برای این که به مرحله ساخت غرفه نمایشگاهی برسد باید مراحلی دیگر را بگذراند در واقع بعد از این که شرکت غرفه ساز مورد نیاز تان را پیدا کردین باید تمامی نیاز ها و خواسته هایتان را برایشان شرح بدید. در این مرحله حتما از اهدافی که دارید باید صحبت کنید و انتظاراتی که از ساخت غرفه نمایشگاهی دارید را با شرکت غرفه ساز در میان بگذارید بعد از آن می توانید در مورد مقدار بودجه ای که برای ساخت غرفه نمایشگاهی و هزینه غرفه سازی در نظر گرفتید را به شرکت غرفه ساز اعلام کنید. که با توجه به بودجه و به کمک شرکت غرفه ساز می توانید موقعیت و اندازه غرفه را تخمین بزنید.

مرحله دوم طراحی غرفه بر اساس اطلاعات حاصل مرحله اول، طراحی غرفه نمایشگاهی در چند سال اخیر پیشرفت های قابل توجهی کرده است و بسیار پخته تر شده است، اگر در نمایشگاه های خارجی حضور پیدا کرده باشید و با شرکت های غرفه ساز خارجی صحبت کنید متوجه این مسئله می شوید که طرح های طراحان ایرانی مورد توجه همه قرار گرفته است و این پیشرفت نتیجه رقابت در ایران بین شرکت های غرفه ساز می باشد.

 

مرحله سوم تأیید طرح نهایی و طراحی جزئیات ساخت (دیتیل فنی)

مرحله پایانی ساخت غرفه نمایشگاهی و پایان پروژه، می توان فرآیند ساخت غرفه نمایشگاهی را در کنار طراحی آن مهمترین فعالیت یک شرکت غرفه سازی دانست.

ساخت غرفه نمایشگاهی
ساخت غرفه نمایشگاهی

فرایند ساخت غرفه نمایشگاهی چگونه است؟

کفسازی غرفه از با متریال های مختلفی باید انجام شود مثل: موکت، پارکت، های گلاس و یا ام دی اف یا نورپردازی از کف که ترکیبی از شیشه و طلق و پنل می باشد.

به شما پیشنهاد میکنم در طرح غرفه خود از ترکیب این موارد استفاده کنید در کفسازی شما میتوانید با استفاده از ترکیب موارد متریال مختلف فضاها را از لحاظ مختلف اولویت بندی کنید،اینکار را شما با اختلاف ارتفاع نیز می توانید انجام دهید، مخاطب شما زمانی که یک پله بالاتر می آید متوجه می شود که وارد فضای خاص تری شده است.

نظافت اولیه پارکت ها نصب قرنیز با دقت بالا برای دور کف و پارکت بارگیری و جانمایی سازه ها بعد از خرید، برش ها بر اساس دیتیل با بالاترین دقت دستگاه سی ان سی انجام شده و بر اساس دیتیل طرح به صورت پازل آماده می شود.

حال زمان آن فرا رسیده تا با تیپوی مناسب قالب ها آماده شود بر اساس اسامی شرکت ها سازه ها از حروف علامت گزاری می شود تا به ترتیب سازه اجرای غرفه نمایشگاهی انجام شود نیروهای مهندسی ساز با دقت خاصی سازه ها را بار گیری کرده و با راه اندازی سیستم حمل و نقل شرکتی تیم راهی نمایشگاه می شوند.

مقاوم سازی غرفه در ساخت

پس از گذشت زمان از خشک شدن کف نظافت شده با پلاستیک پوشانده می شود تا از آسیب احتمالی سازه ها به کف غرفه و کف نمایشگاه جلوگیری شود .در فرآیند ساخت غرفه نمایشگاهی یکی از مهمترین موارد نجاری و جانمایی سازه های علامت گزاری شده است که در صورتی که با دقت ساخته شده باشند و با دقت ساخت غرفه نمایشگاهی (نصب سازه های پازلی) انجام شود به نحو احسنت مراحله نجاری پیش خواهد رفت.

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

غرفه سازی نمایشگاهی با کیفیت از نجاری با کیفیت شروع می شود، پس از اتمام نجاری غرفه باید زیبا باشد در اینصورت با احتمال بسیار بالا غرفه شما غرفه ای زیبا خواهد بود، تلاش کنید که همیشه از بالاترین حد ارتفاع مجاز سالن استفاده کنید زیرا آمار نشان داده است که به یاد ماندنی ترین غرفه ها در سالن ها بلندترین آنها بوده است، هرچند که از لحاظ هزینه مقداری تفاوت دارد اما به نسبت نتیجه نهایی این مبلغ قابل چشم پوشی است.

با شروع مرحله ی مهم نجاری غرفه نقاشی غرفه آغاز می شود ساخت رنگ رطوبت دهی به بتونه و شروع بتونه کاری در مرحله اول تمامی دیواره ها با دقت سمباده کشی می شود تا تمامی پستی بلندی های دیواره های نئوپانی گرفته شود.

 

سپس تمامی درزها و فواصل غرفه بتونه کاری می شود وپس از چک کردن انجام بتونه دقیق توسط تیم مهندسی ساز و تایید آن به مدت ۵ ساعت باید منتظر ماند تا بتونه غرفه مورد نظر خشک شود.

 

پس آن مرحله ی نقاشی غرفه آغاز می شود در این مرحله از غرفه دار محترم که فرآیند غرفه سازی خود را به تیم مهندسی ساز سپرده اند می خواهیم که با حضور در نمایشگاه تایید نجاری جانمایی سازه ها و و بتونه را به ما بدهند و با ساخت رنگ غرفه ی مورد نظر بر روی نئوپان تایید رنگ کتبا از مشتری گرفته می شود.

 

ساخت غرفه نمایشگاهی
ساخت غرفه نمایشگاهی

روشنایی غرفه

 

شاید از لحاظ بسیاری طراحی و رنگ آمیزی مهم تر است از دیگر فاکتورها و غرفه فقط باید پرنور باشد، اما درست نیست.

اگر شما می خواهید یک محصول را نمایش دهید نباید نیم متر آنطرف تر محصوا با خود محصول نورپردازی یکسانی داشته باشد، نباید همه غرفه به یک میزان روشن باشد، البته با این درخواست شما کار غرفه ساز را راحت می کنید و فقط از او تعداد زیادی پروژکتور می خواهید اما در نظر داشته باشید که این کار غیر حرفه ای است و مثل اینست که شما نورپردازی اتاق خواب خانه را با نورپردازی لابی یکسان انجام دهید، زیبایی غرفه شما رعایت ترکیبی از موارد است که باید به درستی انجام گیرد.

سپس غرفه تحویل برق کار گردیده که با سیم کشی بر اساس قوانین نمایشگاه  سوراخ های هالوژن ها، نصب لوستر، نصب پریزهای برق  پرژکتور و هر گونه تجهیزات برقی انجام شود (لازم به ذکر است پس از تکمیل مرحله ی نقاشی هالوژن ها نصب می گردد)

در فضاهای لایت باکس به فراخور ابعاد لایت باکس  مهتابی داخل لایت نصب شده و با پیشرفت مرحله نقاشی بنر ها با کیفیت بک لیت توسط ناظر به نجار شرکت تحویل می گردد تا با جانمایی دقیق و دقت بیش از پیش نصب لایت باکس در این مرحله از غرفه سازی انجام پذیرد.پس از نصب لایت باکس ها و نصب گرده ها مراحل نقاشی در این مبحث به تکمیل رسیده و با دقت ناظر لکه گیری ها انجام می شود.

پس از مرحله فوق غرفه گل آرایی و نظافت شده و نوشته های غرفه که در فرمت های پلکسی یونولیت استیکر می باشد توسط نصاب نصب می گردد.

پس از انجام تمامی مراحل گفته شد نوبت به چیدمان غرفه می رسد که با توجه به طراحی غرفه نمایشگاهی وسایل مورد نیاز غرفه با دقت و ظرافت هر کدام در جایگاه مخصوص خود قرار می گیرند. در چیدمان غرفه نمایشگاهی از تعدد نوشته و احجام که چشم را نگه می‌دارند پرهیز کنید. اجازه دهید چشم بازدید کننده در غرفه شما حرکت کند اینکار تاثیرگذاری را افزایش می‌دهد. احجام خیلی شلوغ و یا پوسترهای پر از نوشته و عکس‌های ریز شانس زیادی برای جلب نظر بازدید کننده را ندارند. چالشی ترین کار در غرفه سازی نمایشگاهی مشتاق نگه داشتن یک بازدید کننده است.

ساخت غرفه نمایشگاهی
ساخت غرفه نمایشگاهی
ویترین در غرفه سازی

در اصول غرفه سازی اگر اهمیت جنس به کار رفته شده در ویترین‌ها و استندهای نمایشگاهی بیشتر از محصولات نباشد قطعاً کمتر نیست. توجه داشته باشید در غرفه سازی نمایشگاهی شما به نمایش محصولاتتان ارزش می‌دهید. به عنوان مثال سکه‌ای را تصور کنید داخل یک جعبه شیشه‌ای بر روی یک استند مسی با نور پردازی مدرن و متمرکز غرفه سازی بر روی سکه. حال همان سکه را تصور کنید گوشه‌ای از اتاق روی زمین، ارزش این دو سکه در واقعیت هیچ تفاوتی ندارد. اما اگر حق انتخاب با شما باشد کدام یک را میخرید؟

پاکیزگی در غرفه سازی

در غرفه سازی یک وجه تمیز و براق یکی از ساده‌ترین راهکارهای تاثیر گذاری است. بنابراین تعدد محصولات خود را زیاد نکنید و در طول نمایشگاه آن‌ها را تمیز و براق نگه دارید. علاوه بر آن غرفه نمایشگاهی پس از عملیات ساخت غرفه نمایشگاهی، توسط گروه مهندسی ساز، کاملا پاکیزه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

حس بویایی در غرفه

برای تاثیر گذاری بیشتر سعی کنید تمام حواس بازدیدکننده از غرفه نمایشگاهی را درگیر کنید. یکی از مهمترین حواس حس بویایی است. بهره‌گیری از هوای مطلوب و دلچسب یا استفاده از گل آرایی منحصر به فرد به وسیله گل‌های طبیعی و خوشبو در محیط غرفه نمایشگاهی بازدیدکننده شما را در غرفه نگه میدارد و باعث می‌شود برند شما با خطوط پررنگ‌تری در ذهنش نقش ببندد.

ساخت غرفه نمایشگاهی
ساخت غرفه نمایشگاهی
غرفه سازی هوشمندانه و کاربردی

غرفه سازی هوشمند، در هنگام برگزاری نمایشگاه ها به خصوص  با موضوع بهداشت، درمان و سلامت که در رابطه با نشست ها و کنگره ها برگزار می شود، معمولا فضای نمایشگاهی محدود است و میزان ابعاد غرفه ها نسبت به معمول کوچک تر است. در ابتدا ممکن است به نظر برسد که داشتن غرفه ای محدود و کوچک موجب کاهش قدرت حضور شرکت شما باشد اما با استفاده از راهکاری هوشمندانه به شما این امکان را می دهیم تا طراحی غرفه نمایشگاهی شما به عنوان بهترین غرفه ها از لحاظ خلاقیت و نوآوری باشد. همانطور که می دانید انواع مختلفی از غرفه سازی مانند اسپیس فریم ها، استندها و… وجود دارد و شما می توانید با توجه به ضوابط نمایشگاهی یکی از آنها را انتخاب کنید، اما اینکه از کدام روش استفاده کنید تا هویت برند شما حفظ شود و توجه مشتریان بیشتری داشته باشید بسیار حائز اهمیت است.

 

حفظ برند و افزایش بازدیدکنندگان

از جمله روش هایی که می تواند به شما در حفظ برند و افزایش بازدیدکنندگان کمک کند به شرح زیر بیان شده است:

 

  • از LCD به جای نصب پوستر ها استفاده کنید.این امر باعث می شود تا شما به صورت همزمان بتوانید چندین پوستر خود را به صورت گرافیکی مشاهده کنید و همچنین با ساخت تیزر تبلیغاتی محصول خود را به مشتریان معرفی کنید.
  • به جای استفاده از انباری که فضای شما را اشغال میکند از کمد دیواری برای نگهداری وسایل پذیرایی و سایر لوازم استفاده کنید.
  • کمی خلاقیت به خرج دهید و به جای استفاده از میز و صندلی های روتین که در بیشتر غرفه ها پیدا می شود از میزها و صندلی های طراحی شده و از پیش ساخته استفاده کنید.
  • برای جلب توجه مشتریان و بازدیدکنندگان از نورپردازی خلاقانه استفاده کنید. استفاده از المان های نوری، نورهای مخفی، هالوژن ها و چراغ های توکار به جذابیت هرچه بیشتر غرفه شما کمک خواهد کرد.
  • از رنگ ها به صورت هارمونیک و به جا استفاده کنید. رنگ ها تاثیر بسزایی در جذب مخاطبین دارند. همچنین می توانید از تضاد رنگی مناسب و فکر شده استفاده کنید.

 

طراحی غرفه با الهام از اوریگامی

به کار گیری ایده های خلاقانه و جدید در طراحی غرفه راه مناسبی برای جلب مشتری و افزایش فروش و تقویت هویت برند سازمانی است. معمولا شرکت های بزرگ یا مجموعه هایی که قصد دارند فعالیت خود را گسترش دهند و حضور قوی و مقتدرانه ای در بازار داشته باشند با برنامه ریزی و تعیین استراتژی مشخص، از طرح های نوآورانه و خاص در غرفه ها استفاده می کنند. برای مثال شرکت Novoceram که از سال ۱۸۶۳ در زمینه تولید سرامیک فعالیت می کند و از برند های قدیمی در این زمینه محسوب می شود از چنین استراتژی ای در طراحی غرفه خود بهره برده است.  فلسفه این شرکت دقت، صبر و مهارت است. به همین منظور در طراحی غرفه خود تلاش کردند تا همین فلسفه را نشان دهند.

آنها جذب هنر قدیمی ژاپنی، اوریگامی، شدند. اوریگاهی، هنر تا کردن کاغذ و دستیافتن به شکل های بدیع و زیبا است و به خوبی فلسفه این شرکت را بیان می کند. آنها با استفاده از مواد خام سرامیکی و ساخت مجسمه ها،  اکسسوری ها و نمایی  به شکل اوریگامی فضایی ژاپنی در غرفه خود خلق کردند و با استفاده از خطوط ریتمیک، فرم های خالص و قابل فهم و هماهنگ در سرتاسر غرفه نمای یکپارچه ای ایجاد کردند و با ایجاد بازشوهایی در جبهه های اصلی غرفه بازدید کنندگان به داخل غرفه هدایت می شوند. در فضای داخلی غرفه نیز محیطی گرم و صمیمی و در عین حال پویا خلق شده است تا کیفیت حضور بازدید کنندگان در داخل غرفه به نحوی باشد که به خوبی استرتژی شرکت  Novoceram به آنها منتقل شود.

در نهایت با  استفاده از سرامیک و هنر ژاپنی تا کردن کاغذ ، شرکت Novoceram کالکشن زیبای ۲۰۱۸ خود را به شکلی منحصر به فرد، ارائه کرد.

غرفه نمایشگاهی و پرسنل آموزش دیده

در زمان برگزاری نمایشگاه نباید انتظار داشته باشید بازدیدکنندگان خودشان به خودشان سرویس دهند. اگر در غرفه نمایشگاهی شما پذیرایی اتفاق می‌افتد مطمئن شوید پرسنل شما برای هر یک از بازدید کنندگان به صورت مجزا این کار را انجام می‌دهند. پرسنلی که موظف به پخش بروشورها هستند را آموزش دهید تا برای هر یک از بازدیدکنندگان به صورت مجزا وقت صرف کنند.

ساخت غرفه نمایشگاهی
ساخت غرفه نمایشگاهی

ساده سازی در غرفه سازی

به هنگام غرفه سازی تمامی تولیدات، محصولات و یا اجناسی را که دلیل حضور شما در نمایشگاه است باید در قسمتی از غرفه نمایشگاهی گذاشته شود که مخاطب به دنبال آن‌ها نگردد. بلکه نگاه او در وهله اول جذب تولیدات و محصولات شما شود. بدین ترتیب مخاطب شما در کسری از ثانیه به صورت ناخودآگاه شما را می‌شناسد و می‌تواند با دید کلی به وجود آمده بر روی جزئیات تمرکز کند. یادتان باشد برای جلب توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه شما وقت زیادی ندارید و این عمل صرفاً به صورت بصری انجام می‌شود.

غرفه نمایشگاهی منحصر به فرد

یک غرفه نمایشگاهی طراحی شده غیرمعمول و متفاوت قطعاً باعث جذب مخاطب خواهد شد! طراحی غرفه نمایشگاهی کسب و کار شما باید جذب کننده باشد و مخاطبان را به سمت حضور در داخل غرفه نمایشگاهی و تجربه فضاهای غرفه سوق داده و تشویق کند. بهتر است طراحی غرفه دارای یک الگو خاص باشد و کلیت حجم غرفه نمایشگاهی حرفی برای گفتن داشته باشد. همچنین معماری غرفه باید به گونه‌ای باشد که در عین شفاف بودن فضاهای غرفه نمایشگاهی، فضاهایی برا کشف بیشتر بازدید کننده وجود داشته باشد. تنوع فضایی و متراژ غرفه سازی شما بر اساس تنوع محصولات، بزرگی و قدرت شرکت شما قابل محاسبه است. اگرچه غرفه‌های کوچک و شرکت‌های کوچکتر نیز راهکارهای خود را برای دیده شدن در نمایشگاه‌ها دارند.

تمرکز هدفمند بر مخاطبان در غرفه

در طول برگزاری نمایشگاه شما باید مشتریان مناسب و مرتبط با کار خود را شناسایی کرده و زمان و توجه خود را صرف آن‌ها کنید. از هدر رفتن این انرژی حدالامکان جلوگیری کنید. این کار اصلاً ساده نیست اما لازم است. راهکارهای پیش بینی شده برای این مهم را در نظر بگیرید. مثلاً حتماً غرفه نمایشگاهی خود را با اختلاف سطح از سالن نمایشگاه بنا کنید. یا محصولات خود در ورودی غرفه نمایشگاهی جانمایی نکنید. پوسترها را حرفه‌ای طراحی کنید به طوری که صرفاً مشتریان شما جذب توضیحات و عکس های آن باشند.

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید