برآورد هزینه باسازی ساختمان

1
721
برآورد هزینه باسازی ساختمان
برآورد هزینه باسازی ساختمان

برآورد هزینه باسازی ساختمان: تعیین هزینه بازسازی ساختمان و هزینه بازسازی خانه هر کدام نیازمند دانش و تجربه خاصی است که هر کسی نمی تواند از عهده آن برآید. چون تعداد مراحل بازسازی ساختمان و حجم تعمیرات ساختمان در مقدار هزینه بازسازی منزل تاثیر زیادی دارد و برای هر پروژه ای متفاوت است، پس نرخ دقیقی وجود ندارد. یک شرکت بازسازی ساختمان مثلا مواردی را مانند هزینه نوسازی آپارتمان ، هزینه دکوراسیون داخلی منزل و تعمیرات آپارتمان را در نظر می گیرد و با برآورد هزینه بازسازیساختمان نظر نهایی خود را اعلام می کند. بازسازی خانه های کلنگی ، بازسازی آپارتمان کوچک ، بازسازی آپارتمان قدیمی … هر کدام مراحل خاص خود را دارند و به روش مختلفی هزینه ها محاسبه می شوند.

نحوه برآورد هزینه بازسازی ساختمان

قبل و حین بازسازی ساختمان ، آنقدر ریزه کاری مختلفی در ساختمان وجود دارد و هزینه های کوچک و بزرگ به وجود می آید که بهتر است قبل از اقدام به بازسازی و نوسازی ساختمان ، با مشورت شرکت بازسازی ساختمان خدمت از ما ، برآورد هزینه بازسازی ساختمان را انجام دهید.هزینه بازسازی خانه فقط مربوط به خرید مصالح و دستمزد نمی شود. در خیلی از موارد ، و در پایان کار هزینه بازسازی منزل از آن هزینه برآورد شده بیشتر می شود. برای آنکه نرخ دقیق تری از هزینه بازسازی ساختمان داشته باشید ۱۰ الی ۱۵ درصد به آن هزینه اضافه کنید. دقیق‌ترین تخمینی كه برای یك پروژه زده می‌شود بر اساس متر مربع است. این روش یک بازه هزینه به شما می دهد و بسته به نوع مصالح و کیفیت آن ، میزان سختی کار ، این بازه را می تواند تا حدودی تغییر دهد.

برآورد هزینه باسازی ساختمان
برآورد هزینه باسازی ساختمان

چک لیست هزینه بازسازی خانه

قبل از این که برای بازسازی ساختمان و تعمیرات آپارتمان خود دست به کار شوید ، لیستی از کارهایی که قرار است انجام دهید و یا اگر ایده ای دارید ، تهیه کنید و به پیمانکار یا شرکت ساختمانی مورد نظر خود بدهید. این لیست می تواند در قالب پرسش و پاسخ باشد. مثلا :

هدف از بازسازی و تعمیرات ساختمانچیست ؟

 کدام قسمت ها را می خواهیم تغییر دهیم؟

چقدر می توانید برای بازسازی هزینه کنید؟

 سبک دکوراسیون مورد نظر برای خانه یا ساختمان چیست؟

 در هر قسمت از ساختمان چه مواردی اضافه شوند ؟

 سقف بودجه ما برای بازسازی چقدر است ؟

(پیشنهاد می کنیم این پرسش و پاسخ را با بقیه افراد در منزل یا محل کار خود به بحث بنشینید.)

 بازسازی داخلی ساختمان

همان طور که می دانید ، یکی از مراحل بازسازی ساختمان که برای همه ما مهم است ، بازسازی داخلی است. زیرا دکوراسیون داخلی منزل یا هر مکان دیگر تاثیر بسزایی در تغییر روحیه افراد ساکن در آن ساختمان دارد. بازسازی داخلی می تواند شامل تعویض رنگ دیوار یا کاغذ دیواری و یا تغییر کفپوش می شود. گاهی این تغییرات کوچک است و گاهی به کل فضای خانه و ساختمان را عوض می کند. بخش بسیار بزرگی از هزینه بازسازی خانه نیز مربوط به همین بازسازی داخلی می شود.

روش های پرداخت هزینه بازسازی منزل

به طور کلی دو نوع روش برای قرارداد بازسازی ساختمان و هزینه بازسازی منزل وجود دارد که با در نظر گرفتن فاکتورهای خاصی می توانید روش خود را انتخاب کنید.

۱- روش قرارداد روزمزد : پیشنهاد می شود برای خانه هایی که متراژ پایین دارند، دستمزد پیمانکار و استادکار را روزانه بدهند.

۲- روش کنترات: این روش که بسیار رایج تر از روش قبلی است ، باعث می شود سرعت کار بالاتر برود و برای کسانی که زمان اتمام پروژه برایشان مهم است مناسب تر است. البته هزینه بازسازی منزل در این روش باید به صورت معقول و بر اساس فاکتورهای خاصی اعلام شود.

در هر دو روش ، هزینه های مربوط به حمل و نقل، ابزارآلات مصرفی ، دستمزد کارگران ساختمانی، حق الزحمه پیمانکار ، بیمه ، مالیات را شامل می شوند.

برآورد هزینه باسازی ساختمان
برآورد هزینه باسازی ساختمان

اولویت بندی بازسازی و تعمیرات ساختمان

بعد از اینکه اهداف بازسازی و تعمیرات را برای خودتان مشخص کردید ، نوبت به اولویت بندی کارها و قسمت های مختلف می شود. مثلا بخش های مختلف را بر اساس میزان اهمیت آن قسمت و خرابی اگر وجود دارد اولویت بندی کنید :

اولویت اول : بازسازی آشپزخانه و کابینت

اولویت دوم : بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

اولویت سوم : بازسازی سالن پذیرایی و نشیمن

اولویت چهارم : بازسازی اتاق ها و کمدها

اولویت های بعدی مربوط به بازسازی پشت بام ، راه پله و حیاط خانه می شود.

 برآورد هزینه باسازی ساختمان در سال ۹۸

در جدول فوق هزینه متوسط ساخت و اجرا بر اساس میانگین قیمت ها در مناطق مختلف تهران گردآوری شده است، همانطور که مشاهده می کنید برای هر ردیف یک بازه قیمتی تعیین گردیده، قیمت های اعلام شده برای مصالح ساختمانی با توجه به کشور تولید کننده، برند، درجه کیفیت و برای اجرت ها نسبت به متراژ فضا، پیچیدگی ها و میزان سختی کار در بازه فوق متغیر است.

برای آنکه برآورد دقیق تری از هزینه بازسازی ساختمان خود داشته باشید در زمان محاسبه متراژ درصدی را برای پرت مصالح به متراژ اضافه کنید پیشنهاد ما به شما بین ۱۰ الی ۱۵ درصد است.

مبالغ اعلام شده بر اساس واحد آن (متر مربع ، کیلوگرم و …) تعیین گردیده است، اما برای برآورد اجرت استادکاران دو روش دیگر نیز وجود دارد، در واقع می توان اجرت استادکاران را بصورت روزمزد و کنترات پرداخت کرد.

روش روزمزد: معمولا برای پروژه هایی استفاده می شود که متراژ زیادی ندارند و برای استاد کار صرفه اقتصادی ندارد که بر اساس متر مربع کار کند، دستمزد کار روزانه برای استاد کار حرفه ای بین ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تا ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است.

روش کنترات: در بسیاری از پروژه های ساختمانی پیمانکار بصورت کنترات (قیمت کلی) پروژه را انجام می دهد، البته قیمتی که اعلام می شود نباید تفاوت چندانی با هزینه واحد آن کار داشته باشد. در روش انجام کار بصورت کنترات، سرعت اجرای کار بیشتر است و پیمانکار تشویق می شود پروژه را در زمان کوتاهتری به اتمام برساند.

برآورد هزینه باسازی ساختمان
برآورد هزینه باسازی ساختمان

لازم بذکر است به قیمت های اعلام شده حمل و نقل، ابزارآلات، دستمزد کارگران ساختمانی، حق الزحمه پیمانکار (برای پروژه های بازسازی نسبت به حجم کار بین ۲۵ – ۱۵ درصد هزینه های اجرایی است) ، بیمه ، مالیات و ضریب بالاسری اضافه می گردد.

ردیف شرح خدمات قیمت به ریال
۱اجرت سقف کاذب کناف تایل ۶۰*۶۰ با مصالح مربع٫۱۰۰٫۰۰۰ ۱– ۸۵۰٫۰۰۰۲
۲اجرت سقف کاذب دکوراتیو کناف با مصالح متر مربع۱٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۳۰۰٫۰۰۰۳
۳چوب ترموود فنلاند با اجرت نصب و رنگ متر مربع۸٫۵۰۰٫۰۰۰ – ۵٫۵۰۰٫۰۰۰۴
۴اجرت گچ کاری بدون مصالح متر مربع ۲۵۰٫۰۰۰ – ۲۰۰٫۰۰۰۵
۵اجرت رابیتس کاری بدون مصالح متر مربع۸۰۰٫۰۰۰ – ۶۰۰٫۰۰۰۶
۶ 

پارکت لمینت خارجی با اجرت نصب و فوم متر مربع

۳٫۵۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۲۰۰٫۰۰۰۷
۷سرامیک ایرانی با اجرت نصب و مصالح (ملاتی)متر مربع۲٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۹۵۰٫۰۰۰۸
۸ 

کاشی ایرانی با اجرت نصب و مصالح (ملاتی)متر مربع

۲٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۹۵۰٫۰۰۰۹
۹سنگ کاری با اجرت نصب و مصالح (ملاتی)متر مربع۳٫۵۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۵۰۰٫۰۰۰۱۰
۱۰ 

آجر کاری با اجرت نصب و مصالح (ملاتی)متر مربع

۱٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۰۰۰٫۰۰۰۱۱
۱۱تیغه چینی با مصالح و اجرت استاد کارمتر مربع۸۵۰٫۰۰۰ – ۷۰۰٫۰۰۰۱۲
۱۲کاغذ دیواری خارجی قابل شستشو با اجرت نصب رول ۵ متر۵٫۵۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۴۰۰٫۰۰۰۱۳
۱۳کابینت آشپزخانه با اجرت نصب و مصالح متر مربع۳۸٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۱۳٫۰۰۰٫۰۰۰۱۴
۱۴کمد دیواری ام دی اف عمق ۶۰ با اجرت نصب و مصالح متر مربع۲۶٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۸٫۵۰۰٫۰۰۰۱۵
۱۵اجرت برق کاری بدون مصالح متر مربع۳۵۰٫۰۰۰ – ۲۰۰٫۰۰۰۱۶
۱۶اجرت لوله کشی سرد و گرم و فاضلاب بدون مصالح متر مربع۴۰۰٫۰۰۰ – ۳۰۰٫۰۰۰۱۷
۱۷هر پره رادیاتور برند ایران پره۶۵۰٫۰۰۰ – ۳۵۰٫۰۰۰۱۸
۱۸پکیج ایرانی جنس مرغوب یک دستگاه۸۸٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۵۸٫۰۰۰٫۰۰۰۱۹
۱۹شومینه برقی با اجرت نصب یک عدد۴۸٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰۲۰
۲۰اجرت نقاشی روغنی یا پلاستیک با مصالح متر مربع۲۵۰٫۰۰۰ – ۲۰۰٫۰۰۰۲۱
۲۱پنجره UPVC با اجرت نصب متر مربع۸٫۵۰۰٫۰۰۰ – ۶٫۸۰۰٫۰۰۰۲۲
۲۲شیرآلات ایرانی حنس مرغوب با اجرت نصب یک عدد۷٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۲٫۸۰۰٫۰۰۰۲۳
۲۳روشویی کابین دار  P.V.Cیک عدد۱۱٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۶٫۵۰۰٫۰۰۰۲۴
۲۴سرویس فرنگی با اجرت نصب یک عدد۲۸٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۸٫۵۰۰٫۰۰۰۲۵
۲۵اجرت ساخت درب آهنی یا چهار چوب فلزی با مصالح هر کیلوگرم۷۰۰٫۰۰۰ – ۳۵۰٫۰۰۰۲۶
۲۶درب ضد سرقت با قفل و یراق آلات و اجرت نصب یک لنگه۶۵٫۰۰۰٫۰۰۰ – ۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰۲۷
۲۷درب داخلی HDF با اجرت نصب یک لنگه۷٫۸۰۰٫۰۰۰ – ۳٫۸۰۰٫۰۰۰۲۸
۲۸دستگیره درب جنس مرغوب با قفل و اجرت نصب یک دست۵٫۳۰۰٫۰۰۰ – ۲٫۰۰۰٫۰۰۰۲۹
۲۹تخلیه نخاله با کارگر (ماشین خاور)هر سرویس۲٫۲۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۷۰۰٫۰۰۰۳۰
۳۰کارگر ساختمانی روزمزدیک۱٫۲۰۰٫۰۰۰ – ۱٫۰۰۰٫۰۰۰

 

مدت زمان بازسازی ساختمان

مدت زمان بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان ، بستگی به مواردی که قرار است تغییر کند دارد. اگر قصد بازسازی به صورت کلی داید ، حدوداً ۲ ماه برای یک آپارتمان ۱۰۰ متری در نظر بگیرید. اما اگر فقط قصد تغییر دکوراسیون و کارهایی مانند کاغذ دیواری و کارهای جزیی تر دارید ، بین ۱۵ تا ۲۰ را در نظر داشته باشید.

برآورد هزینه باسازی ساختمان
برآورد هزینه باسازی ساختمان

مدیریت بودجه در بازسازی ساختمان

مهم ترین مسئه هنگام بازسازی آپارتمان تعیین هزینه بازسازی ساختمان و هزینه بازسازی منزل متناسب با بودجه و مدیریت هزینه های آن می‌باشد. مدیریت آن به این معنا که بدانید ، هدف اصلی چیست و بدانید هزینه ها در کدام قسمت ها بیشتر خرج شوند. متوسط هزینه بازسازی ساختمان را به عنوان ملاک برای خود قرار دهید. مدل  بازسازی ساختمان و بازسازی داخلی خود را بر اساس بودجه تان تعیین کنید. قبل از شروع به کار بازسازی و نوسازی ساختمان ، باید در نظر داشته باشید که چه مدل طراحی داخلی مناسب فضای خانه و بودجه شما است. طراحی داخلی بخش مهمی از روند کار است ، بیشترین سهم هزینه بازسازی خانه ، مربوط به هزینه دکوراسیون داخلی منزل است.

هزینه بازسازی ساختمان به سبک استاندارد

اصول بازسازی و طراحی به سبک استاندارد ، بسیار ساده است. هزینه بازسازی خانه این طرح بسیار اقتصادی است و مناسب افراد با بودجه کم می باشد.

هزینه بازسازی منزل

این سبک که بر اساس اصول هندسی موجود در معماری سنتی ایرانی طراحی شده است، مناسب آپارتمان های با مساحت کم می باشد که در نتیجه آن فضایی بسیار دنج به دست می آید. نورپردازی و گچبری های ساده از مواردی هستند که مورد توجه قرار می گیرند.

هزینه بازسازی ساختمان به سبک مینیمال

سبک مینیمال که زیر شاخه های سبک مدرن محسوب می شود ، سادگی را اساس کار بازسازی قرار می دهد. توجه به راحتی و کاربرد قسمت های مختلف ، از ویژگی های این طرح است. رنگ عاملی بسیار تعیین کننده در این سبک می باشد. به طور کلی در این سبک از یک رنگ خنثی و تنالیته های مشخص آن استفاده می شود. هزینه بازسازی منزل به سبک مینیمال ، متناسب با بودجه اکثر ایرانی ها می باشد.

سخن پایانی

معمولا افرادی که تصمیم می گیرند محل زندگی خود را بازسازی کنند به دلیل اینکه در این زمینه اطلاعات کافی ندارند ممکن است در محاسبه هزینه بازسازی آپارتمان دچار اشتباه شوند؛ برای مثال این افراد عموما از قیمت دقیق مصالح مختلف مورد نیاز بی خبر می باشند و همچنین در ابتدای کار تصوری از نقشه ی نهایی اجرا شده ندارند. از طرف دیگر ممکن است متوجه این موضوع نباشند که چه موانعی ممکن است بر سر راه تغییرات مورد نظر آنها وجود داشته باشد.

1 نظر

  1. عرض ادب و احترام
    تصمیم به بازسازی یه خانه ی ویلایی 18سال ساخت به متراژ ۲۵۰ متر واقع در خوزستان را داریم. تغییرات از این قراره.
    *گذاشتن نمای متناسب با گرمای خوزستان در قسمت داخل حیاط که فقط جای یک ماشین رو داره.(جنس نمای پیشنهادی شما چیست؟)
    ایجاد باغچه و نشیمن و کف پوش چوبی و یک حوض در وسط حیاط. ابعاد حیاط حدودا ۶۰ متر مربع است
    *همچنین تعویض پنجره ها با پنجره های دوجداره بزرگ (۵ عدد به اندازه ۲.۵*۲)
    *برداشتن دیوار بین آشپزخانه و پذیرایی به طول سه متر
    *برداشتن دیوار بین راهرو و پذیرایی که طولش ۴ متر هست.
    *تعویض کابینت mdf
    *تعویض درب بیرونی فلزی.
    *تعویض درب ورودی منزل با درب ضدسرقت چوبی
    *سقف کاذب برای حمام و سرویس بهداشتی (جمعا ۸ مترمربع)
    *گذاشتن درب upvc برای حیاط خلوت.
    کاغذ دیواری و پارکت هال و پذیرایی که جمعا ۳ فرش ۱۲ متری میخوره.

    تقریبی چقدر هزینه برمیداره؟

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید