بازسازی کابینت

1
862
بازسازی کابینت
بازسازی کابینت

بازسازی کابینت : چه شما به دنبال بازسازی کابینت به صورت کامل باشید یا این که به دنبال یک تغییر دکوراسیون داخلی سریع و کم هزینه باشید به این 7 ایده الهام بخش نوسازی آشپزخانه توجه کنید تا فضایی رویایی تر بسازید.

دیوار پشت سینک کابینت

یکی از عناصر طراحی برای بازسازی کابینت ها که به آشپزخانه شما ظاهری متمایز و خاص می‌دهد دیوار بین کابینت‌ها یا پشت سینک است. به تازگی، این بخش آشپزخانه از مکانی که صرفا قطرات آب و چربی غذا هنگام پخت و پز روی آن می‌پاشید به جذاب ترین کانون توجه یک آشپزخانه تغییر پیدا کرده است. متریال‌های محبوب و پرطرفدار برای دیوار پشت سینک شامل سنگ مرمر مجسمه سازی، تایل شیشه‌ای موزاییکی، سنگ طبیعی و تایل‌های چینی(porcelain) یا سرامیکی می‌شوند.

بازسازی کابینت
بازسازی کابینت

در میان همه متریال ها، اولویت با دیوارهای شیشه‌ای است که در طول چندسال گذشته محبوبیت شان با سرعت چشمگیری رشد کرده است، درحالی که استفاده از کاشی سرامیکی و سنگ طبیعی به آرامی در بازسازی کابینت رو به کاهش است.

اگر به دنبال جلوه‌ای هنری تر و دراماتیک تر می‌گردید طرح پشت دیوار کابینت تان را تا سقف بکشید.

نورپردازی جذاب و پرهیجان در بازسازی آشپزخانه

نوع روشنایی که شما انتخاب می‌کنید نقش مهمی در ظاهر فضای کلی آشپزخانه تان دارد. آشپزخانه شما به عنوان یک فضای چندمنظوره باید با انواع مختلفی از سیستم‌های روشنایی که برای منظورهای مختلف مناسب هستند مجهز شود؛ برای مثال روشنایی وظیفه ای، روشنایی کابینتی و سیستم‌های هوشمندی که می‌توانند برای پخت و پز، سرگرمی یا انجام تکالیف و کارهای روزانه قابل برنامه دادن باشند.

 

بازسازی کابینت
بازسازی کابینت

 

به علاوه شما می‌توانید از نورپردازی تاکیدی نظیر لوسترها نیز استفاده کنید تا آشپزخانه تان ظاهری پیراسته داشته باشد به گونه ای که نگاه ها را به سمت سطوح زیبای درون آن جذب کند. روشنایی LED نیز گزینه ای ایده آل برای آشپزخانه است نه تنها به خاطر بهره وری انرژی استثنایی و ماندگاری بالایش بلکه به خاطر این که در طیف گسترده ای از رنگ ها عرضه می‌شود و حتی می‌توان از آن ها به عنوان لوازم روشنایی با قابلیت تغییر رنگ نام برد.

هیچ چیز مثل کانترتاپ‌های کاشی شده یا لمینیت شده ظاهر آشپزخانه را قدیمی و از مد افتاده نشان نمی‌دهد. زمانی که این ها را با کانترتاپ‌هایی با سطوح براق و سخت جایگزین کنید ظاهر و نمای آشپزخانه جدید آشپزخانه تان جلوه دوست داشتنی پیدا خواهد کرد.

طیف گسترده ای از گزینه های رنگ و متریال متناسب با هر سطح بودجه ای برای کانترتاپ‌ها وجود دارد. کانترتاپ های گرانیتی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند اما کوارتز چیزی است که توانسته به سرعت طرفداران زیادی جذب کند. کانترتاپ های کوارتزی اندکی گران تر از گرانیت هستند اما جلوه ای دلپذیرتر و روشن تر ارائه می‌کنند. به علاوه این‌ها همانند گرانیت ها نیاز به صیقل دادن سطح شان ندارند و پاک شدن شان به راحتی با آب و مایع انجام می‌شود. کوارتز متریال ایده آلی برای کانترتاپ‌های آشپزخانه است مخصوصا اگر شما زیاد پخت و پز انجام می‌دهید؛ چرا که سطح آن مایعات و ذرات پاشیده شده را جذب نمی‌کند و لکه به خود نمی‌گیرد.

بازسازی کابینت
بازسازی کابینت

برای داشتن جلوه ای خاص تر می‌توانید متریال ها و رنگ ها را بین جزیره آشپزخانه و بقیه کانترتاپ آشپزخانه ترکیب کنید برای مثال به تناوب و به صورت ترکیبی از مدل های گرانیت معمولی و نیز مدل های خاص تر نظیر چوب، مرمر و بتن استفاده کنید.

کابینت های جدید در صدر پروژه های نوسازی آشپزخانه قرار می‌گیرند. در حال حاضر پرطرفدارترین کابینت‌ها آن هایی هستند که جلوه ای براق، ساده و معاصر دارند و با این حال جای کار زیادی برای اعمال تغییرات شخصی نیز دارند. کابینت های مدرن با ویژگی های زیر از سایر متمایز می‌شوند:

لولاهای پنهان، باز و بسته شدن نرم و آسان درب ها و کشوها، همپوشانی کامل درب های کابینت با قاب های نمای کابینت(درب های full-overlay) و جبهه کشو  full-overlay و سازه کابینتی بدون قاب. اگر شما کابینت های چوبی را ترجیح می‌دهید، آن هایی که روکش تیره تر دارند همانند چوب درخت گیلاس، روند پیوسته در حال رشدی دارند درحالی که محبوبیت کابینت‌هایی با پوسته‌های روشن تر نظیر چوب افرا روز به روز در حال کاهش است.

اگر ظاهر کابینت‌های رنگ شده را دوست دارید، رنگ سفید در سه سال گذشته پیوسته در صدر انتخاب ها بوده است. امسال، رنگ‌های خاکستری روشن نیز محبوبیت فزاینده ای پیدا کردند چرا که رنگ آن خنثی است و به زیبایی با طیف گسترده ای از دیگر طرح ها و رنگ ها هماهنگ می‌گردد.

اگر دوست داشته باشید که اندکی جلوه بصری جذاب به آشپزخانه خود بدهید کابینت‌های دو رنگ نیز گزینه بسیار خوبی هستند. به طور معمول طبقات کابینت پایینی و جزیره بزرگ آشپزخانه دارای رنگ تیره‌تر و متفاوت تری نسبت به طبقات بالای کابینت که معمولا شلف های باز یا شیشه ای دارند، هستند.

برای جلوه های فوق العاده مدرن در بازسازی کابینت از کابینت هایی با سطوح نوآورانه نظیر آلمینیوم، بامبو، هایگلاس یا شیشه های نیمه شفاف استفاده کنید. اسم های عجیب غریبی مانند چوب ببر، آبنوس، چوب ماهون آفریقایی و بسیاری دیگر از آنها نیزهستند که درحال پرطرفدارشدن هستند مخصوصا در آشپزخانه‌هایی که با ماهیت آسیایی طراحی دکوراسیون داخلی آنها انجام شده باشد.

برای کم کردن هزینه پروژه های بازسازی و نوسازی آشپزخانه، به جای این که کابینت‌های تان را به طور کلی عوض کنید تنها روکش های آن ها را عوض کنید. این روش بسیار مقرون به صرفه تری است.

 

بازسازی کابینت
بازسازی کابینت

 

تعویض شیرآلات آشپزخانه

یکی از الزامی ترین چیزهایی که یک آشپزخانه مدرن پس از بازسازی کابینت ها باید داشته باشد شیرآب لمسی است. از نظر جنس روکش این شیرآب ها  محبوبیت ساتن نیکل به طور پیوسته در حال رشد است اما برنز نفت مالیده یا برنز معمولی نیز دو روکشی هستند که تقاضای بالایی دارند. از سوی دیگر، نیکل و کروم جلایافته به سرعت درحال محو شدن از لیست تقاضای بازار هستند.

 

بازسازی کابینت
بازسازی کابینت

 

نوسازی کفپوش

کفپوش‌های قدیمی و رنگ و رو رفته آشپزخانه خود را با کفپوش‌های هاردوود که در صدر متریال های انتخابی برای کفپوش قرار دارد جایگزین کنید. هاروودهایی دارای رنگ های روشن تر، تخته های عرض تر و آن هایی که جلوه ناخن خراشیده دارند در صدر تقاضای بازار هستند. برای صرفه جویی در زمان و هزینه هنگام نصب، از کفپوش های چوبی مهندسی شده استفاده کنید که از پایه تخته سه‌لا ساخته شده و روی آن با روکشی از چوب های هاروود پوشیده شده است.

گزینه خوب دیگری برای کفپوش برای وقتی که قصد انجام بازسازی کابینت را دارید، تایل های پروسلین(چینی) هستند که طوری ساخته شده اند تا ظاهری شبیه چوب داشته باشند. آن ها نیاز به نگهداری و مراقبت کمتری نسبت به چوب ها دارند و در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم تر هستند.

نصب یک سینک شیک می‌تواند نوسازی آسانی باشد و جلوه رنگ و رو رفته و بی‌روح آشپزخانه شما را تغییر دهد. روندی که پیوسته در حال رشد است انتخاب سینک های عمیق است که در آن ها فضای بیشتری برای جادادن قابلمه ها و ماهیتابه های بزرگ وجود دارد. درحالی که برخی از مردم سینک های دولگنه را ترجیح می‌دهند اما سینک های تک لگنه همچنان مورد علاقه هستند. متریال انتخابی ارجح برای این‌ها اسیتل ضد زنگ می‌باشد چرا که مقاومت و دوام بالایی دارد و هم با فضاهای مدرن و هم سنتی به خوبی هماهنگ می‌گردد.

 

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید