ایده های نوین باسازی

0
392
ایده های نوین باسازی
ایده های نوین باسازی

 

ایده های نوین بازسازی

ایده های نوین باسازی و کدام ایده نوین در بازسازی منزل، کارآتر است؟ در عصر امروزی، بازسازی و تعمیرات واحد های مسکونی، تنها به بازسازی خانه های کلنگی و فرسوده محدود نمی شود و ساختمان های مدرن را نیز در بر می گیرد. برخی تغییرات و بازسازی ها در خانه های تازه تاسیس شده، موجب بهبود عملکرد خانه شده و استفاده خلاقانه تر از آن را ممکن می سازد. ایده های نوینی در این راستا وجود دارد که شما را در بازسازی خلاقانه منزلتان کمک می کند.

این بازسازی با بهبود کارایی فضاها، تاثیری عمیق بر حال هوای خانه و خانواده و انرژی های موجود در هر یک از بخش های خانه می گذارد. شاید این ایده ها در بازسازی منزل، بسیار جزئی و کوچک باشد اما موجب تغییر و تحولی چشمگیر در فضاهای داخلی می گذارد. بخصوص اگر این ایده های بازسازی متوجه خانه های کوچک و با متراژ پایین باشد. چرا که با ایجاد فضاهای کاربردی، شما را از داشتن بخش هایی که زمانی از آن ها محروم بوده اید، غنی می سازد. نظیر انواع کتابخانه ها، کمد ها، کابینت ها و …، و همچنین روح بخشیدن به اغلب فضاهای کسل کننده و یکنواخت را برعهده دارد.

ایده های نوین باسازی
ایده های نوین باسازی

اجرای ایده های نوین، گامی بزرگ در تغییرات

طراحی یک دکوراسیون خلاقانه و اجرای آن در زمانی که ساختمان احداث شده است، نیز بازسازی نام دارد. از آنجا که تنوع فضاها، مساحت زیر بنا، سبک طراحی و اغلب ویژگی ها در ساختمان های مسکونی متفاوت است، ایده های نوین بسیاری جهت بازسازی و بهبود عملکر فضاها موجود است که با شناسایی آنان می توان، متناسب با ویژگی های منزل خود، با قدم های کوچک تغییرات اساسی ایجاد نمود.

ایده های نوین باسازی
ایده های نوین باسازی
  • بهره گیری از متریال بتن: اغلب افراد با بافت بتن آشنا هستند. این متریال توانایی بافت پذیری بسیاری دارد، در عین حال پس از اجرا، مثل یک سنگ سخت می شود. رنگ طوسی این متریال در دکوراسیون داخلی منازل، آن بخش را غنی و با ارزش می سازد. چرا که موجب کنتراستی زیبا و چشمگیر در تماس با انواع متریال فلز و شیشه می شود. همچنین در تکمیل متریال های روستیک نظیر چوب، آجر و چیدمان های لوکس، نقشی اساسی دارد. اغلب استفاده از بتن در بازسازی کانتر های آشپزخانه، شومینه، کفپوش ها، انواع میزهای غذاخوری و عناصر سازه ای اکسپوز و در معرض دید، یک ایده نوین محسوب می شود.
ایده های نوین باسازی
ایده های نوین باسازی
  • بازسازی خانه با اضافه نمودن تزیینات مدولار: بازسازی منازل مسکونی، شامل بهبود چهره دکوراسیون داخلی و بهره گیری از بهترین سبک ها که همه پسند باشند، نیز هست. در این زمینه استفاده از سیستم مدولار بسیار کارآ است. به طور کلی مفهوم عامیانه سیستم مدولار، متشکل از یک مجموعه مدل های طراحی شده تکراری است که با اجرای آنان یک المان مشخص به دفعات تکرار شده و یک مفهوم پیچیده و متعالی را می رساند. این سیستم سالهاست که تحت نظر معماران و هنرمندان، تکمیل و متنوع گشته و توانسته چهره خلاقانه و نوینی را به یک فضا بدهد. همین المان های تزیینی، با رنگ و فرم خاص و گیرای خود، در تبدیل یک فضای مرده و خشک، به فضایی خلاقانه و زیبا، نقشی اساسی دارند.
ایده های نوین باسازی
ایده های نوین باسازی
  • پنهان نمودن و یا در معرض دید قرار دادن رادیاتور: استفاده از سیستم گرمایشی نوین پکیج، با زندگی های عصر جدید بسیار سازگار و مناسب است. رادیاتور ها با دیتیل باریک و بلند خود، در گوشه ای از منازل جا خوش کرده اند، اما اغلب به مرور زمان چهره ای کهنه و قدیمی به خود میگیرند. از آنجا که بازسازی رادیاتورها بصورت تعویض آنان مقرون به صرفه نیست، می توان آن ها را با رنگ های گیرا، جذاب، متناسب با دکوراسیون داخلی منزل و یا حتی در تضاد با آن، رنگ کرد. در روشی نوین دیگری، می توان با پوشش های چوبی، رادیاتور ها را در یک جعبه چوبی شیک با حکاکی خاص، محبوس نمود و یا با ساخت یک کمد، علاوه بر پنهان نمودن رادیاتور، مشکل جاسازی اشیا را نیز برطرف کرد.
  • طراحی اتاق سرگرمی، ایجاد ققسه های شیک و کاربردی، بهره گیری از پرده آب، اجرای داربست های کارآ جهت جاسازی گلدان ها در تراس و بهره گیری از آینه کاری های دکوراتیو از دیگر ایده های نوین است که اجرای آنان در خارج از ایران بسیار رایج و معمول است چرا که انجام آن ها در عملیات بازسازی، می تواند عملکرد فضا را به کل تغییر دهد.
ایده های نوین باسازی
ایده های نوین باسازی

ایده های نوین ساده، با بازسازی تجهیزات موجود

همیشه برای بازسازی های نوین و پیشرفته، نیاز نیست هزینه های گزاف انجام دهید. با انجام بازسازی های جزئی و کوچک نیز می توان تغییراتی عمده در فضا ایجاد نمود. اجرای همین ایده های نوین و ساده در عملیات بازسازی منازل، یک گام اساسی در بهبود کارآیی فضا است.

  • رنگ: عمق بخشیدن فضاها، روح دادن به آنان و برطرف ساختن بخش عمده ای از مشکلات طراحی، بواسطه رنگ و رنگ آمیزی فضاها، ممکن است.
  • دستگیره ها: در صورتی که بازسازی در زمینه تغییر کابینت ها و کمد دیواری ها میسر نباشد، با یک ایده نوین و ساده می توان دستگیره ها را تغییر داد. دستگیره ها از تجهیزات اکسسوار منزل هستند که در تغییر ظاهر فضای آشپزخانه ها موثر است.
  • پوستر های سه بعدی: استفاده از کاغذ دیواری های نوین و نسل جدید، امکان برطرف سازی کسالت و مردگی فضا ها را میسر می سازد. این طرح های برجسته و سه بعدی، به فضا ها عمق، روح و هویت می بخشند. این پوستر ها به راحتی نصب شده و جدا می شوند.
ایده های نوین باسازی
ایده های نوین باسازی
  • تزیینات زنده و برجسته: استفاده از عناصر سبز و زنده، با پرگ های پهن و بزرگ، حس طراوت و تازگی را در فضا پخش می کند. گل و گیاه از جمله این تزیینات زنده و برجسته هستند که هر فضای غیر قابل سکونت را تبدیل به فضایی زنده و زیبا می سازد.
  • استفاده بهینه از شکستگی ها و قناصی های منزل: نصب شلف های دیواری در بخش هایی که دچار نقص و تو رفتگی هستند، به این بخش های کارآیی ویژه ای می بخشد. این شلف های ارزان و سبک، قابل جابجایی هستند.

به طور کل می توان گفت، بازسازی خانه اگر با ایده های نوین و هوشمند انجام شود، علاوه بر اینکه مقاومت و استحکام ساختمان را بهبود می بخشند، به عملکرد فضا و کاربرد هر بخش نیز کمک شایانی می کند. این نوع بازسازی، برگرفته از ایده های ساده تا روش هایی پیچیده، در اغلب خانه ها و فضاها قابل اجرا هستند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید