ایده های باسازی

0
387
ایده های باسازی
ایده های باسازی

ایده های بازسازی

ایده های باسازی برای منزل در اغلب موارد اغلب بازسازی ذهن ما را به سمت یک عملیات پیچیده، همراه با کثیف کاری های فراوان می برد. اما همیشه اینگونه نیست. زیرا عملیات بازسازی، روش های مختلف و گوناگونی را در اعماق خود دارد که هرکدوام در یک برهه زمانی خاص، شما را در زیباسازی و نوسازی منزلتان، یاری می کند. اما چگونه؟ بهترین و ساده ترین بازسازی های کاربردی، زمانی اتفاق می افتد که با ایده های خوب و خلاقانه، همراه شود.

اغلب هدف از بازسازی، تغییر در دکوراسیون داخلی و یا بهبود مقاومت یک ساختمان است. در صورتی که هدف شما منحصر به تغییری مثبت و کاربردی در دکوراسیون منزلتان است، بهتر است با چند ایده کارآ و خلاقانه آشنا شوید.

  • بدون تخریب، تغییر دهید!

بازسازی های کاربردی، همیشه نیاز به تخریب و از نو ساختن ندارند. با چند تغییر خلاقانه می توان محیط زندگی را دلنشین کرد. اگر دوست دارید از زمان غذا خوردن خود در کانتر و میز ناهار خوری موجود در آشپزخانه، لذت ببرید. بهتر است از رنگ های گرم و درخشان استفاده کنید. ترکیب رنگ های درخشان همراه با رنگ های مات و پاستلی، موجب بوجود آمدن طیف گسترده ای از دایره رنگی، در مقابل چشمان شما می شود. در این خصوص می توانید در بازسازی کابینت ها کمک بگیرید و به عنوان مثال، این رنگ ها را بر روی درب های کابینت بنشانید.

ایده های باسازی
ایده های باسازی
  • با فکر باز و خالی از سنت گرایی بازسازی کنید.

در بازسازی با ایده های نو، می بایست فکر های سنتی و قدیمی نظیر استفاده از تجهیزات معمولی، بی کاربرد و رنگ و رو رفته را کنار بگذارید. همین موضوع شما را در رسیدن به فضایی مدرن و جذاب کمک می کند. بهتر است در بازسازی فضاهای کم کاربرد و پرت، بیشتر دقت کنید. سعی کنید آن ها را به بهترین نحو بکار بگیرید. اگر اتاقی دارید که از آن هیج استفاده مفیدی نمی کنید، بدون تخریب و بازسازی های کلی، آن را به مکانی دنج و راحت برای مطالعه و یا گفتگوهای دو نفره تبدیل کنید.

می توانید مکان های سرد و بی روح خانه خود را، احیا کنید. بدین منظور از جزئیات کمک بگیرید. استفاده از تابلو های رنگی، کاغذ دیواری های خاص و جذاب، در ابعاد کوچک و بصورت قاب شده و یا استفاده از شمعدانی های کوچک و بزرگ چوبی در گوشه های تاریک خانه، موجب یک بازسازی زندگی بخش می شود.

ایده های باسازی
ایده های باسازی
  • بازسازی دلبستگی ها

اگر شما از آن دسته افراد هستید که دلبستگی بسیاری به وسایل و هدایای قدیمی خود دارید، با بازسازی و تعمیرات آنان، در روز های تعطیل و ساعات بیکاری خود، به خلق یک اثر هنری بپردازید. فراموش نکنید که وجود این اشیاء بی کاربرد و رنگ پریده، چهره خانه شما را بی روح و قدیمی می کند. لذا بازسازی آن ها را در اولویت قرار دهید. ایده های بسیاری جهت بازسازی های کم هزینه وجود دارد. بهتر است یک رنگ هماهنگ و متناسب با دکوراسیون خود انتخاب کنید و وسایل چوبی و قدیمی را با توجه به کاربردشان، رنگ بزنید. یا بعد از سمباده کشیدن، به آن ها جلا ببخشید.

  • بازی با نور

یکی از کاربردی ترین ایده ها در عملیات بازسازی خلاقانه، بهره گیری از روشنایی و نور است. شاید شما هم متوجه شده باشید که خانه هایی که از نور طبیعی روز و سیستم روشنایی مناسب استفاده می کنند، بیشتر از آنچه که هست، خودنمایی می کنند. بازسازی نور، زمانی ضروری است که شما در خانه خود تنها از یک لوستر سقفی استفاده می کنید. می توانید در هر یک از اتاق ها، با توجه به کاربردشان، از سیستم روشنایی متعدد استفاده کنید. مثلا از ترکیب هالوژن های سقفی، آباژور های رومیزی و یا لامپ های ال ای دی، به همراه یک لوستر سقفی زیبا استفاده کنید.

ایده های باسازی
ایده های باسازی

در اتاق های خواب، بازی با نور و روشنایی موجود در اطراف تخت، موجب تاثیری بزرگ در بازسازی آن می شود.

  • خلق یک مرکز توجه

این ایده، یکی از پرطرفدارترین ایده ها جهت بازسازی خانه هاست. می توانید یکی از بخش های خانه که شما را دچار دلزدگی و کسالت می کند انتخاب کرده و با تغییر دکوراسیون آن بخش، نقطه تمرکز جدیدی خلق کنید. مثلا می توانید پرده های تکراری و قدیمی آن بخش را عوض کرده و بر روی دیوار آن از یک رنگ دلنشین و یا طرح خاص استفاده کنید. نگران نباشید بازسازی یک دیوار به دیگر نقاط صدمه نمی زند.

ایده های باسازی
ایده های باسازی

بهترین ایده ها در بازسازی آشپزخانه

اغلب افراد فکر می کنند بازسازی آشپزخانه تنها با تعویض کابینت ها، کفپوش ها، سقف کاذب و طراحی سبک جدید محدود می شود. اما اینطور نیست. شما می توانید با اقدامات و ایده هایی کوچک، از بازسازی مبلمان آشپزخانه عبور کنید و با هزینه های کم، آشپزخانه خود را احیا کنید. اگر دوست دارید آشپزخانه خود را در شروع فصل تابستان به فضایی زنده و دلباز تبدیل کنید، بهتر است در کابینت ها و فضای میان آنان، از شیشه استفاده کنید. استفاده از شیشه های منعکس کننده به همراه چراغ های درخشان ال ای دی، چهره آشپزخانه شما را بسیار زیبا و لطیف می کند.

ایده های باسازی
ایده های باسازی

در این راستا به چند ایده کم هزینه جهت بازسازی توجه کنید:

  • استفاده از رنگ: آشپزخانه نیز مانند سایر فضاهای خانه، با تغییر رنگ در ساختار خود، چهره ای تازه به خود میگیرد. در تغییر رنگ آشپزخانه خود، به رنگ های روشن فکر کنید. رنگ های پاستلی و مات، چهره دلبازتری ایجاد می کنند. چرا از رنگ های زرد و آبی استفاده نکنیم؟
  • مبلمان جدید: بهتر است بجای تعویض و بازسازی تمامی مبلمان آشپرخانه، میز و صندلی های ناهار خوری را روشن کنید. تغییر رنگ در چوب و پارچه این مبلمان، تاثیری چشمگیر در فضا ایجاد می کند.
  • اکسسوری های زیبا: بازسازی آشپزخانه با استفاده از اکسسوری های طرح دار و رنگی نظیر رومیزی ها، دستمال ها، پرده آشپزخانه و سایر تجهیزات و تزیینات کوچک، موجب تنوع در فضا می شود.

یقینا تمامی فضاهای یک واحد مسکونی، قابلیت بازسازی با ایده های کم هزینه و ارزان را دارند. این بازسازی های کوچک، اغلب از بازسازی های کلی راهگشا ترند. همچنین ریسک کمتری دارند و می توان به راحتی آن ها را تعویض نمود. پس بهتر است این فکر را که بازسازی تنها مختص افراد پولدار و ثروتمند است کنار بگذارید و خودتان با خلاقیت ذاتی خود، بهترین ایده ها را جهت بازسازی منزلتان بکار گیرید.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید