۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون 

0
186
۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون 
۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون 
۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون 

۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون:دکوراسیون چیست؟ دکوراسیون داخلی به هنر و دانش تزئینات داخلی اشاره می‌کند. نمای داخلی یک ساختمان بیانگر طراحی دکوراسیون یا طراحی داخلی آن است که توسط طراح داخلی ساخته می‌شود. هرکسی که تابه‌حال خانه اش را تزئین کرده، در طراحی دکوراسیون منزل خود شرکت کرده است. هر کسی با اندک دانش و خلاقیتی که دارد می تواند طراحی دکوراسیون منزل خود را انجام دهد. علاقه به بازی با رنگ ها، پارچه ها، مبلمان و … کاری است لذت بخش که یک دکوراتور توانمند می تواند انجام دهد. از سوی دیگر باید بدانیم که بین دکوراتور و طراح داخلی تفاوت فاحشی وجود دارد. طراح داخلی جدای از اینکه به صورت حرفه ای فضای داخلی را طراحی می کند، از تحصیلات عالی برخوردار است و پل ارتباطی میان طراحی داخلی و دکوراسیون است.

چگونه با کمترین هزینه دکوراسیون منزل خود را ایده آل کنیم؟

در بازسازی یا تغییر معماری داخلی، دکوراسیون منزل یا محل کار و… جهت بدست آوردن بهترین نتیجه، لزوماً نباید از عناصر و متریال‌های گران‌قیمت استفاده کرد. گاهی با ایجاد یک هارمونی دقیق و هماهنگ بین مبلمان، رنگ‌آمیزی فضا، کف‌پوش و سایر عناصر تزئینی ارزان‌قیمت می‌توان زیباترین فضا را خلق کرد.

چگونه خودمان طراحی دکوراسیون منزل و یا محل کارمان را انجام دهیم؟

برای طراحی دکوراسیون منزل و یا طراحی داخلی محل کار خود باید از ۳ ویژگی مهم برخوردار باشیم.

۱- دانش کافی: هرکسی که بخواهد طراحی دکوراسیون منزل خود را انجام دهد، باید از دانش کافی در این زمینه‌ها برخوردار باشد. اطلاعات دانش معماری، معماری داخلی و دکوراسیون در سطوح مقدماتی. آگاهی از چگونگی استفاده و نحوه بهره بردن از متریال‌هایی چون رنگ، مبلمان، عناصر دکوری و تزئینی و… که کاربرد اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند، بسیار مهم است.

۲– زیبایی‌شناسی: واژهی «زیبایی‌شناسی» (استتیک) ریشه ی یونانی داشته و به معنای درک زیبایی است. معنای زیبایی‌شناسی معماری داخلی یا دکوراسیون این است که چگونگی زیبایی محیط پیرامون و جایگاه شخص در محیط داخلی را به معنای واقعی درک کنیم.

۳- خلاقیت: خلاقیت اساس ناگسستنی هر هنر و هنرمندی است. از سوی دیگر جرقه‌ی یک ایده ناب طراحی داخلی با خلاقیت کلید می‌خورد. ازآنجایی‌که طراحی دکوراسیون و طراحی داخلی ترکیبی از هنر و فن می‌باشد، بنابراین خلاقیت و نوآوری در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون 
۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون

۱۰ اصول طراحی دکوراسیون داخلی که هر طراح داخلی باید بداند!

در این بخش ما قصد داریم اصول طراحی دکوراسیون داخلی را بررسی کنیم. یک طراح داخلی و دکوراتور باید به‌خوبی با این اصول آشنا باشد تا طراح موفقی بشود.

۱. اتحاد و همبستگی

اتحاد و همبستگی متریال ها در طراحی داخلی بر یکپارچگی و هماهنگی آن‌ها تأکید دارد. تمام عناصر مورداستفاده در دکوراسیون داخلی مکمل یکدیگر هستند و بایستی هوشمندانه با یکدیگر ترکیب شوند.

۲. موازنه

اصل تعادل در نظم متریالها یکی از فاکتورهای مهم است که برای رسیدن به اصل تعادل دیداری بکار می‌رود. تعادل تنها زمانی حاصل می‌شود که وزن بصری متریالها و عناصر دیگر معماری داخلی به‌طور مساوی در فضا توزیع گردد.

۳. ریتم

اصل ضرب اساساً نشان‌دهنده یک حرکت متصل بین متریالهای مختلف دکوراسیون داخلی می‌باشد. این حرکت برای حفظ یک‌ضرب آهنگ بصری بین متریالهایی که وزن‌های دیداری متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند ایجاد می‌شود. این هماهنگی به‌خصوص می‌بایست در طراحی دکوراسیون منزل رعایت شود.

۴. تأکید

تأکید همان‌طور که از نامش پیداست، یک اصل اساسی است و به موضوع خاصی اشاره دارد. اصل تأکید بخش مرکزی معماری داخلی و طراحی داخلی به شمار می‌رود و سایر بخش‌ها را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

۵. سایه‌روشن

کنتراست به تفاوت در درخشندگی یا رنگ اشیائی که احجام را از یکدیگر متمایز می‌سازد اشاره می‌کند. در طراحی دکوراسیون داخلی کنتراست را می‌توان با دو عنصر به نام‌های رنگ و جنس به دست آورد.

۶. رنگ و متریال

رنگ و متریال ویژگی اصلی دنیای ما است. رنگ همواره در فرآیند تکاملی انسان نقشی مهمی ایفا کرده و می‌نماید. هارمونی رنگ در طراحی داخلی و ترکیب آن در هر فضایی به اقتضای نوع کاربری و عملکرد آن متفاوت است و یک طراح داخلی باید بادانش کافی و خلاقیت هنری خود بهترین حالت ترکیب رنگ و متریال را برای هر فضایی بیافریند.

۷. مقیاس و تناسب

اصول مقیاس و تناسب، این اطمینان را حاصل می‌کنند که در یک فضا، اشیاء به‌گونه‌ای به نظر برسند که انگار به یکدیگر تعلق دارند. حجم‌ها و متریال‌های محیط داخلی با سه عنصر ابعاد، شکل و رنگ اشیا هماهنگ می‌گردند.

۸. جزئیات

جزئیات شبیه گیلاس بر روی بستنی هستند، ممکن است حجم بستنی بیشتر به نظر برسد اما بدون گیلاس کامل نیست. این مثال درباره طراحی دکوراسیون داخلی هم صدق می‌کند. مبلمان، لوازم دکوری و … جزئیاتی هستند که دکوراسیون منزل را کامل می‌کنند.

۹. هماهنگی معماری داخلی و دکوراسیون

طراح دکوراسیون می‌بایست اطلاعاتی درزمینهٔ معماری داخلی داشته باشد تا بتواند پلان، فرم و ساختارهای حجمی را با ایده دکوراسیون خود هماهنگ نماید. به‌عنوان‌مثال در طراحی دکوراسیون منزل قرارگیری پنجره و روشنایی، دیوارها و فرم‌ها نسبت به مبلمان، رنگ‌ها و … باید هوشمندانه و خلاقانه انجام شود تا هماهنگی لازم میان معماری داخلی و دکوراسیون ایجاد شود.

۱۰. خلاقیت و ذوق هنری

باید بدانیم که هنر و خلاقیت هنری ذاتی است. این بدان معناست که هنر و خلاقیت از درون جوشش می‌یابد و صرفاً آموزشی نیست؛ اما کسانی که این ویژگی را ندارند می‌توانند با کوشش و آموزش خلاقیت خود را پرورش دهند. معماری داخلی، طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی هم مانند دیگر هنرها نیاز به خلاقیت و ذوق هنری دارد و خلاقیت مهم‌ترین حسن یک طراح است.

۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون 
۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون

مراحل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

1- تهیه برنامه فیزیکی برای طراحی داخلی

در مرحله اول طراحی داخلی باید از فضایی که قصد داریم آن را طراحی کنیم یک برنامه فیزیکی تهیه کنیم این برنامه شامل اطلاعات بنیادین درباره تعداد و متراژ ریز فضاها تشکیل دهنده آن فضا و میزان اشغال کل فضا است که از طریق استانداردهای فضایی و نیز خواست یا سلیقه و نیاز های کارفرما، تهیه و تنظیم می گردد.

به طور مثال برنامه فیزیکی که برای یک فروشگاه لباس تدوین می گردید شامل متراژ کل فضا، تعداد و متراژ فضا نمایش کالا، تعداد و متراژ فضای انبار و … می باشد.

2- لکه گذاری روی پلان در طراحی داخلی

پس از کامل کردن اطلاعات برنامه فیزیکی، باید آن را بر روی پلان و یا نقشه مورد نظر لکه گذاری نمایید. این لکه گذاری براساس سازماندهی فضاهای داخلی انجام می شود چنانچه این عمل بدون اطلاعات انجام پذیرد ممکن است پلان طراحی شده با مشکلاتی جبران ناپذیر مواجح شود. به طور مثال در طراحی فضا های مسکونی، سرویس جزو فضا های عمومی به حساب می آید، آشپزخانه جزو فضا های میانی و اتاق خواب در دسته فضا های خصوصی قرار می گیرد. پس در این مرحله محدوده هر فضا را به تفکیک در پلان هاشور زده و ترسیم می نماییم. به جای هاشور از انواع رنگ و اشکال هندسی هم می توانیم استفاده نماییم.

3- سیرکولاسیون و روابط فضایی در طراحی داخلی

مرحله سوم بعد از لکه گذاری باید مسیر های دسترسی، روابط فضا ها و سیر کولاسیون را در پلان مشخص نمایید. دراین مرحله با بررسی نحوه دسترسی ها به تغییرات اساسی در لکه گذاری می رسیم که باید به مرحله قبل بازگردیم و تغییرات را اعمال نماییم . نکته مهم این مرحله عدم تداخل دسترسی ها و روابط با یکدیگر است . به عنوان مثال در سیرکولاسیون فضای یک رستوران، مسیر رفت و آمد گارسونها بر سر میز، نباید با دسترسی مشتریان به دستشویی ها تداخل داشته باشد. و اگر با این مشکل مواجح شدید به مرحله قبل رجوع کرده و اصلاحات لازم را اعمال نمایید.

4- فضای مثبت و منفی در طراحی داخلی

تمامی فضا ها دارای اهمیت هستند، بر خلاف تفکر عموم فضاهای منفی ایجاد شده به اندازه های همان فضای مثبت مهم هستند و کاربرد دارند. حتی به جرات می توان گفت ارزش فضای منفی گاهی با ارزش تر از فضای مثبت است چرا که این فضا های منفی هستند که به فضا های مثبت شخصیت می بخشند تا بهتر به نظر برسند و بهتر دیده شوند. به عنوان مثال فضای تخت خواب، میز و صندلی را در یک اتاق را فضای مثبت در نظر می گیریم و مابقی را فضای منفی؛ به راحتی قابل درک است که این فضای منفی باعث به نظر آمدن این مبلمان شده است برای این منظور در نقشه پلان، فضاهای مثبت را هاشور می زنیم و آنچه باقی می ماند فضای منفی می باشد. به این ترتیب نسبت فضا های مثبت و منفی اثر به دست خواهد آمد و متوجه می شویم استاندارد فضای منفی را رعایت کرده ایم یا نه ! اگر میزان فضای منفی موجود، بیش از نیاز ما باشد، این فضا اصطلاحا پرت بوده و باید در طرح تجدید نظر کنیم و بلعکس همین موضوع هم صادق است. در صورتی که فضای مثبت ما بیش از اندازه بود و مجالی برای تردد آزاد و آرامش بصری نباشد؛ باز هم بایستی در طرح اولیه تجدید نظر کرد و به دنبال تعادل بین فضا های مثبت و منفی بود.

۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون 
۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون

روش طراحی

کارهای حرفه ای طراحی داخلی می تواند از فضای آپارتمانی تا فضاهای بسیار بزرگ مثل هتل و اداره های دولتی گسترده باشد. روش ها از یک کار به کار دیگر متفاوت بوده و بستگی به اندازه آن دارد اما طرح کلی و اساسی توسط طراحان حرفه ای به صورت روش های معمولی تحت پوشش قرار می گیرد.

مراحل اولیه

۱- مصاحبه با مشتری

اولین گام مصاحبه با مشتری بوده که معمولا همراه با یک سری جلسات است که در نهایت باید منجر به توافقی مشترک شود. مشتری ها معمولا ایده های خوبی نسبت به نیازها و اولویت های خود دارند اما یک طراح باتجربه باید نیازهایی را ببیند که مشتری به آن توجه نکرده و اغلب او باید نظر مشتری را نسبت به خواسته هایش بازنگری کند. بدیهی است که مصاحبه باید مشتری را قانع کند که طراح مناسبی را پیدا کرده است. اکثر طراح های حرفه ای در هیچ کار طراحی و مکالمه های طولانی مدتی که بدون نگهداری از خدمات آن ها باشد شرکت نمی کنند.

۲- تجزیه و تحلیل برنامه پیش رو

بسته به وسعت و سختی کار، قراردادها بین مشتری ها و طراحان داخلی می تواند از چند برگه معمولی تا سندهای طولانی قانونی که با دقت نوع خدمت مرتبط، روش و مسئولیت ها را در پی دارد، تعبیه شود. طراح یک نظرسنجی را انجام می دهد، شامل تجزیه و تحلیل برنامه فعلی مشتری که او اغلب یک برنامه جدید را آماده می کند. به عنوان مثال، اغلب طراح بر اساس نظارت بر امکانات موجود می بیند که طراحی مجدد این امکانات برای نیازهای مشتری مناسب تر و ارزان تر از اجاره فضای جدید بوده یا اضافه کردن فضای جدید به صرفه است. با این وجود اوضاع اغلب بر عکس می باشد، مشتری متوجه نیست که سرمایه زیاد بر نوسازی های اصلی، اجازه به تغییرهای آینده نخواهد داد و علی رغم توصیه های صورت گرفته منطقه ای جدید ساخته می شود.

۳- بازسازی یا ساخت ؟

گاهی اوقات این سوال پیش می آید که آیا یک قسمت خاصی باید بازسازی شود یا خیر که دوباره تجربه طراح داخلی برای تصمیمات بعدی به کار می آید. وقتی کار درگیر نوسازی فضاهای از قبل ساخته شده می باشد، در مراحل نخستین طراح باید از شرایط موجود نقشه ای دقیق تهیه کند. در بسیاری از ساختمان های قدیمی تر، هیچ برنامه ای تا به امروز وجود نداشته و شرکت طراح باید اندازه گیری های دقیق زمین را انجام دهد تا نقشه ها و ارتفاعات فضاهای موجود را بدست آورد. این  نقشه ها همچنین باید مشخص کند که دیوارها کاذب بوده یا اصلی هستند. سیستم های مکانیکی و الکترونیکی نیز باید به دقت ارزیابی شود که گاهی نیاز به متخصصین وجود دارد. برای  کارهای بزرگ برنامه ریزی و برنامه ریزی پیش از معماری می تواند چندین ماه و یا حتی سال ها مصرف کند. شرکت های عمده برنامه ریز پروژه های ساختمان های بزرگ نیاز به برنامه ریزی دقیق، تجزیه تحلیل تجهیزات موجود و طرح های جایگزین دارند.

۴- تخمین بودجه

بر اساس عملکرد و وظیفه ساختمان های یک شرکت و ارتباط این ساختمان ها به یکدیگر، طراح ها معمولا یک طرح کلی از ساختمان (مثل یک آسمان خراش یک سری از ساختمان های کوچک) که شامل یک سیستم پایه برای اداره ها و کاربرد آن ها آماده می کنند. طرح کلی و نهایی در آخر به مشتری برای کسب اجازه قبل از انجام هر کار عملی ارائه می شود. بدیهی است که بودجه انبوهی در نظر گرفته شده است ولی با توجه به تجزیه تحلیل طراح، او باید یک تخمینی از بودجه آماده کند یا سعی کند بر اساس بودجه مطرح شده توسط مشتری طراحی کند. در میان تمام فاکتورهای مازاد، باید دسترسی به اسباب و اثاثیه، نگهداری طرح و تناسب طرح شماتیک با واقعی آن در نظر گرفته شود. طراحی های تجاری معمولا نیاز به بودجه بالایی از طرف مشتری بوده که تاخیر چند هفته ای به علت کمبود مواد، می تواند خسارت های بسیار بالایی وارد کند. در  طراحی های عمومی، مثل هتل، مغازه یا محیط های آموزشی، فاکتور نگهداری باید به دقت آنالیز شود. در مقیاس کوچک، طراحی های مسکونی هم باید بر اساس مراقبت مورد نیاز طراحی شود. به عنوان مثال این فاکتور برای طراحی کف آشپزخانه ها یا اتاق بچه ها بسیار مهم می باشد.

۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون 
۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون

طراحی و ارائه

بعد از کامل شدن طرح اولیه و تایید آن توسط مشتری، کار عملی می تواند شروع شود. طراحان معمولا روی بسیاری از طرح های جایگزین کار می کنند. ممکن است روزها صرف مطالعه اولیه طراحی یک فضای مجزا مثل رستوران یا مغازه شود. هر چه ابعاد کار افزایش می یابد، روابط بین فضاهای مجزا، پیچیدگی وصف نشدنی به این مطالعات می افزاید و طراح باید به دقت مدل را مطالعه کرده تا بتواند سه بعدی آن را در ذهن خود مجسم کند. طراحی پیشنویس در این مرحله باعث تصویرسازی در ذهن طراح شده و روی کاغذ آوردن آن ها کمک به ارتباط بهتر با همکاران خود و یا حتی با مشتری می شود. در این مرحله از طراحی تمام اجزای زیباشناختی که باید در طرح اعمال شود از قبیل رنگ ها، نورپردازی و بافت کلی رونمایی می شود اگرچه در مراحل قبلی طراحی، انتخاب مواد با دقت انجام نشده است. بدیهی است که این فاز خلاقانه نیاز به تجزیه و تحلیل بسیار زیاد دارد و از یک الهام سریع به وجود نمی آید. وقتی  طراح یا گروه طراحی به این نتیجه برسند که به اهداف مقدماتی خود رسیده اند، یک ارائه اولیه مختصر خواهند داد. اگرچه یک طراح ماهر برای هر کار یک سری طرح را امتحان خواهد کرد اما در هنگام ارائه به موفق ترین آن در مراحل آغازین می پردازد. برای کارهای مهم ممکن است در هنگام ارائه، طراح نیاز به کاغذهای بزرگ یا تخته برای نشان دادن نقشه ها، آسانسورها، کف ها و در بسیاری از موارد از مدل استفاده کند بسیاری از مشتری ها برای تجسم سه بعدی آموزش دیده نبوده در نتیجه نیاز به نقشه هایی با توضیحات کامل و ساده می باشد.  در این ارائه نیازی به معرفی رنگ ها، اثاثیه و جزئیات دیگر نبوده و در این مرحله فقط باید رضایت مشتری کسب شود.

نقشه های نهایی و مشخصات

اگر ارائه مقدماتی به طور کامل پذیرفته شود، طراحان می توانند به مرحله طراحی نهایی ادامه دهند. اگر تغییرات لازم باشد، جلسه (یا جلسات) دیگری با تغییرات ارائه شده ممکن است ضروری باشد. مرحله بعدی طراحی ممکن است شامل یک سری نقشه کشی که توسط نقشه کش های حرفه ای یا خود طراح داخلی که به صورت انفرادی کار می کند، می شود. بر اساس نوع کار، نقشه کشی نهایی ممکن است شامل تعداد کمی برگه یا تعداد زیادی از آن ها باشد. مرحله بعدی طراحی ممکن است شامل یک سری نقشه کشی که توسط نقشه کش های حرفه ای یا خود طراح داخلی که به صورت انفرادی کار می کند، می شود.براساس نوع کار، نقشه کشی نهایی ممکن است شامل تعداد کمی برگه یا تعداد زیادی از آن ها باشد طرح ها، ارتفاعات، جزئیات و مشخصات، زبان تخصصی معمارها و طراحان بوده و آن ها به دقت کشیده و ذکر می شوند تا هرکسی که مسول اجرایی کردن طرح باشد به راحتی بتواند آن را بخواند. بعضی از طراحی های خاص ممکن است توسط متخصص در آن زمینه انجام شود مثلا سیستم تهویه هوا توسط مهندسین مربوطه طراحی شده و دودکش نیز به دلیل جلوگیری از عدم تداخل با سیستم نورپردازی توسط متخصص نورپرداز طراحی می شود. به همان شیوه، تجهیزات مکانیکی از قبیل لوله های سرد و گرم، کابل های تلفن و سیم کشی برق برای جلوگیری از حوادث ناگوار بعدی توسط متخصص خود در همان زمینه انجام شود. پیش از اینکه شرکت های انجام دهنده درگیر شوند، طراح یا شرکت طراحی نقشه ها را با اطلاعات کافی برای ارائه پیشنهادات آماده می کنند. تقریبا تمام پروژه ها برای تخمین قیمت جهت اطلاع سازی مشتری و طراح به پیمانکارهای متفاوت فرستاده می شوند. در  طراحی های پیچیده و پرهزینه، ممکن است ارائه ای دقیق و نهایی بعد از قبول ارائه اولیه طراحی شود. این طرح ثانویه ممکن است همراه با ارائه رنگ ها بوده که البته خیلی از ارائه ها صرفا ابعاد دقیق را مد نظر قرار می دهند.

آماده سازی لوازم

همراه با طرح نهایی، طراح داخلی شروع به پردازش و آماده سازی لوازم می کند. این مرحله که شامل انتخاب و سفارش تمام لوازم از جمله نورپردازها، اثاثیه و غیره بوده نیاز به دید وسیعی نسبت به وسایل موجود در بازار دارد. معمولا در شهرهای بزرگ حق انتخاب زیادی وجود دارد ولی علی رغم انتخاب های گسترده، پیدا کردن لوازم مناسب بسیار سخت و طاقت فرسا است. در این موارد خود طراح باید لوازم مناسب با طراحی خود را نیز روی کاغذ بیاورد. بسیاری از طراحان داخلی آشنا به محصولات با کیفیت بوده و نمونه یا کاتالوگی از این لوازم را در دفتر کار خود نگهداری می کنند. این محصولات گلچین شده توسط طراحان، معمولا توجه مشتری ها را به خود  جلب کرده و در نهایت آن ها را برمیگزینند که ممکن است در مرحله ارائه اصلی یا مرحله به مرحله رخ دهد.

روش های ارسال سفارش بسیار متعدد است، بسیاری از شرکت های طراحی

ترجیح می دهند که فعالیت آن ها به انتخاب و مشخص کردن محدود شده و دفتر مشتری را مقصد سفارشات خود قرار می دهند. در موارد دیگر طراح سفارشات خرید را در اختیار شما قرار می دهد اما سپس صورتحساب را برای پرداخت مستقیم به مشتری ارسال می کنند. در هر صورت سفارش دهی و مشخص کردن کاری بسیار دشوار بوده که خود طراح داخلی مسئول آن است. به عنوان مثال اگر یک هتل در تاریخی مشخص باید افتتاح شود، تهیه تمام لوازم حتی دو سال قبل از اتمام طراحی برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در آینده بسیار ضروری است.

۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون 
۱۰ مرحله طراحی وکوراسیون

ساخت و ساز

ساختن واقعی قسمت داخلی، نوسازی یا ساختمان جدید، نظارت دقیق طراح را لازم دارد اگرچه تصمیمات لحظه ای همیشگی نیست. برای یک دفتر یا محل اقامت، بیشتر از چند ملاقات در طول روز انجام نخواهد شد. دقت و جزئیات نقشه های کاری، میزان نظارت مورد نیاز را تعیین می کند. هر چه نقشه به همراه جزئیات آن کامل تر باشد، زمان کمتری در مرحله ساخت و ساز مصرف خواهد کرد. به  رغم این واقعیت که کارگرها معمولا افراد با مهارت بسیار بالایی هستند، سوال هایی ممکن است در حین انجام پروژه پیش آید که نیازمند تغییراتی در لحظه هستند. بسیاری از طراحان داخلی با تکنولوژی ساخت و ساز آشنا بوده و به راحتی می توانند با دیگر افراد ارتباط برقرار کرده و حتی پیشنهادهایی نیز ارائه دهند. این روند ممکن است برعکس نیز باشد به این معنی که بسیاری از کارگرهای ماهر ساختمانی می توانند پیشنهادهایی به طراح داخلی نیز بدهند که باعث خوشنودی آن ها شوند.

نظارت بر ساخت و ساز

نظارت باید در تمام مراحل یک کار ادامه یابد. طراحان شناخته شده هیچ تلاشی برای دیدن هر مرحله از کار در بهترین حالت ممکن انجام نمی دهند. به همراه دیگر وسایل خانه، طراحان مسئولیت تهیه وسایل دیگری مانند نقاشی، گیاهان و دیگر متعلقات را بر عهده دارند. در طراحی مناطق مسکونی، مشتری ها معمولا اکثر لوازم را داشته و یا در انتخاب آن ها شریک می شوند ولی در طراحی مکان های عمومی، تهیه تمام لوازم بر عهده طراح می باشد. از  بحث های پیشین، به وضوح قابل مشاهده است که طراحی مکان های بزرگ دارای جزئیات بسیار زیادی از ابتدا تا انتهای کار می باشد. به همین دلیل شرکت های بزرگ طراحی که درگیر طراحی هتل ها، اداره ها و محیط های آموزشی هستند در تمام جنبه های کار برگه های کاری و چک لیست هایی طراحی کرده اند. هر  قسمتی از کار تحت نظر ناظری به خصوص می باشد که مرتب تمام چک لیست ها را کنترل کرده تا اطمینان حاصل کند که پروژه به آرامی روند پیشرفت خود را طی می کند.

سخن آخر

دکوراسیون منزل امروزه برای افراد اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و انتخاب رنگ دکوراسیون، نحوه چیدمان، نورپردازی و تزیینات جزو مسائلی است که هنگام طراحی دکوراسیون ذهن تان درگیرشان خواهد شد. برای اینکه بتوانید دکوراسیونی کامل و بی عیب و نقص طراحی کنید بهتر است قوانین طراحی دکوراسیون و نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی را بدانید و با توجه به آن ها به دکوراسیون ایده آل تان برسید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید