تیم طراحی دکوراسیون داخلی

0
802
تیم طراحی دکوراسیون داخلی
تیم طراحی دکوراسیون داخلی
تیم طراحی دکوراسیون داخلی

تیم طراحی دکوراسیون داخلی : دکوراسیون داخلی چیست؟ در واقع حسی است که با هنگام دیدن فضاها آن را تجربه می کنیم. این موضوع به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده و بر چگونگی زندگی ، کار، بازی و حتی آرامش ما تاثیر می گذارد. خانه های آرامشبخش، محل های کار پر بازده و فضاهای عمومی زیبا تنها بخشی از کارکرد دکوراسیون مناسب است. تیم طراحان دکوراسیون داخلی فضاهایی را طراحی می کنند که نیازهای ما را پیش بینی کرده و به احساسات ما احترام می گذارند. آنها در این راه از مجموعه وسیعی از مهارت ها و دانش فنی استفاده می کنند. طراحی داخلی به طور چشمگیری از اواخر قرن بیستم آغاز شده است، در آن زمان ابتدا به عنوان یک حرفه شروع به ظهور کرد.

انتظار می رود طراحان داخلی دانش این مسائل را داشته باشند:

▪ پارچه، مواد، رنگ، برنامه ریزی فضا، پایداری، و…

▪ برنامه های کاربردی برای طراحی های دو بعدی و سه بعدی با کمک کامپیوتر (CAD) و ساخت

▪ مدل اطلاعات (BIM)

▪ الزامات ساختاری، مسائل بهداشتی و ایمنی، و کدهای ساختمان

امروز تیم طراحان دکوراسیون داخلی در اجرای دکوراسیون داخلی با پیمانکاران، معماران، مهندسین، هنرمندان صنایع دستی، نمایندگی های مبلمان و صاحبان کسب و کار های مربوط به خانه همکاری می کنند. برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی موفق، شما نیاز به یک آموزش جامع و مهارت برای کار در بسیاری از رشته ها مانند (معماری، طراحی گرافیک، هنر تزئینی، پارچه، مبلمان، و طراحی نور) دارید.

در واقع هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه به عنوان تعریف دکوراسیون داخلی به کار می برند. البته دکوراسیون داخلی آپارتمان تنها محدود به اتاق ها نیست و اکنون به رشته فراگیری تبدیل شده که شما می توانید انواع دکوراسیون را حتی در سرویس بهداشتی و کابینت های آشپزخانه نیز داشته باشید.

تیم طراحی دکوراسیون داخلی
تیم طراحی دکوراسیون داخلی

طراح داخلی کیست ؟

فردی است که اطلاعات زیادی در باره چیدمان خانه دارد و در این کار حرفه ای است و دارای ايده هاي خلاقانه و نو برای چیدمان خانه هست. طراحان داخلی باید چند نکته را رعایت کنند که ما به صورت تک به تک به مورد برسی قرار می دهیم

مهمترین مکانی که انسان در آنجا به آرمش روحی می رسد خانه هست . همه انسان ها می توانند تمام خستگی و ناراحتی ناشی از بیرون و محیط کاری را در خانه با صحبت کردن و نشستن در کنار اعضا خانواده جبران کند اما چیدمان خانه هم یکی از مهمترین نکات کیلیدی برای بدست آوردن آرامش است که باید نکات مهمی را در این باره دانست.

نکاتی یک طراح دکوراسیون داخلی باید بداند

نحوه استقاده از فضا داخلی

نحوه استفاده از فضای داخلی یکی از مهمترین نکات کلیدی در چیدمان وسایل است.هر اتاق می تواند بر اساس نیاز آن اتاق چیده شود به طور مثال چیدمان اتاق کودک با چیدمان اتاق کار چه از لحاظ رنگ و چه از لحاظ نور تفاوت بسیار زیادی دارد.

وضیعت خانواده

در چیدمان خانه حتی وضیعت فرد در آن تاثیر دارد مسلما چیدمان خانه یک فرد مجرد با چیدمان خانواده که دارای کودک نوزاد هستن تفاوت های بسیار زیادی دارد به همین خاطر حتما اگر با خانواده زندگی می کنید سلیقه کل خانواده را برای چیدمان خانه در نظر بگیرد.

استفاده از نور در خانه

نورابتدایی ترین و مهم ترین مسئله در فضا داخلی خانه است با یک نقشه درست و منطقی می توانیم از نور طبیعی در خانه استفاده کنیم.همچنین می توانیم با مشخص کردن مناطق تاریک خانه با استفاده از لامپ های سقفی و آباژور استفاده کرد اما برای روشنایی دقیق مناطقی که نیاز بیشتری دارند باید مطالعه دقیقی انجام داد

نور پردازی

با نور پردازی درست می توانید تغییرات زیادی در فضا داخلی خانه ایجاد کنید بطوری که می توانید فضا خانه را بزرگ تر و یا کوچیکتر نشان دهید در توضیح بعدی به چند مثال مهم توجه کنید

۱- اگر می خواهید اطرافیان ارتفاع یک اتاق را بلندتر ببینند از آباژوهای پایه ای استفاده کنید یا از آویزهای دیورای که نور را به سمت سقف می فرستند استفاده کنید

۲- اگر دوست دارید فصا اتاق دوستانه و صمیمی باشد سعی کنید نورها را به سمت سقف ندهید و از نورها و چراغهای استفاده کنید نور را  به سمت پایین استفاده کنید و همچنین می توانید ار آباژورهای رو میزی استفاده کنید و همچنین از نورهای گرم برای صمیمی تر شدن فضا می توانید استفاده کنید.

تیم طراحی دکوراسیون داخلی
تیم طراحی دکوراسیون داخلی

میزان نور اتاق

با توجه به اندازه متراژ هر اتاق می توانیم میزان نیاز نور آن اتاق را تامین کرد. نور اتاق باید جوری باشد که نور کامل و هم سطح به همه جای اتاق را روشن نماید.در صورت اجرا نکردن این دستور باعث می شود که نور در اتاق به شکل درست پخش نشود و باعث به وجود آمدن مناطق تاریکی در اتاق می شود که این تاریکی در اتاق های با متراژ بزرگ بیشتر به چشم می آید و باعث اثر گذاشتن بر چشم می شود.

میزان روشنایی در خانه

همواره به حفظ و نگهداری  وسایل روشنایی خود مانند لوسترها ، آواژورها ……. کوشا باشید و در صورت خرابی وسایل فوق آنها را تعممیر کنید به طور معمول شدت روشنایی ها در خانه ها ۸۰ درصد می باشد و کمتر از این مجموعه توصیه نمی شود.

تیم طراحان دکوراسیون داخلی چه کسانی هستند؟

تیم طراحی دکوراسیون  داخلی آرشیتکتی است که مسئولیت فراهم کردن دستور ساخت محیط داخلی یک آپارتمان، مغازه، مرکز تفریحی، باشگاه ورزشی، دفتر اداره، استودیوی هنری، غرفهٔ نمایشگاهی، سالن آرایش، مطب پزشکی و حتی گاهی کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، گاراژها و هر سازه‌ای با محیط داخلی بسته و نیمه بسته به عهدهٔ او گذاشته شده است. این مسئولیت، ابعاد مختلفی دارد، از جمله: توجه به قوانین محلی، اِعمال کردن کدهای استاندارد معماری، نقشه کشی معماری، درک، تهیهٔ دستور و نظارت بر ویرایش و توسعهٔ لوله‌کشی، درک و نظارت بر ویرایش و توسعهٔ سیم‌کشی، طراحی و اجرای نورپردازی، درک، تهیهٔ دستور و نظارت بر ویرایش و اجرای سامانه‌های گرمایش و تهویه مطبوع، جایگذاری، کارگذاری و تعمیرات المان‌های ساختنی و بالأخره پرداخت‌های تکمیلی.

آموزش‌های وسیعی در موضوعات متنوع طراحی و اجرای ساختمان دیده باشند و همچنین،‌ قادر باشند به پیمانکاران مختلف نقشه عملیات مورد نظر همراه با دستور کار با دقت زیاد و در جزئیات بالا بدهند و بر کار آنها نظارت کنند. لذا تیم طراح داخلی باید بتواند به سرعت طرح‌های چرکنویس اولیه با دست و یا نرم‌افزار‌های طراحی و معماری مانند اتوکد تهیه کند و اسناد و فرم‌های قرارداد را با لحاظ کردن همهٔ قوانین محلی و منطقه‌ای بنویسد.

امروزه یک طراح داخلی هر چه دوره های آموزشی و مهارتی بیشتری در موضوعاتی که شرح آنها گذشت، بگذراند و به مهارت‌ها،‌ تجربیات، دقت و سرعت خود در کار بیفزاید، موفق‌تر است. متأسفانه در بعضی کشورها، آموزش رسمی، جامع و مناسبی برای طراحان داخلی برگزار نمی‌شود. در گذشته نیز، دانشی تحت عنوان طراحی داخلی وجود نداشت و طراحان داخل ساختمان‌ها، دانش معماری و دکوراسیون را به جای دانش طراحی داخلی کسب می‌کردند.

البته این وضعیت در همه ی کشورها وجود ندارد؛ اما هر کسی هم نمی‌تواند طراح داخلی موفقی شود. اگر با وضعیتی همانند شرایط فوق‌الذکر، کسی بخواهد وارد حرفه طراحی داخلی شود، به سرعت با انجام دادن یکی دو پروژه، بازار کار را از دست خواهد داد و متأسفانه در راه کسب چنین تجربه‌ای، تعدادی پروژهٔ طراحی داخلی هم تباه خواهند شد.

یک طراح داخلی، معمولاً‌ عضو اصناف، سندیکا‌ها یا کلوپ‌هایی مربوط به این حرفه است و مشتریان می‌توانند سوابق وی را از این طریق، بررسی کنند. طراحان می‌بایست بیمه‌های مسئولیت حرفه‌ای داشته باشند، تا در زمان‌هایی که اموری در روند انجام پروژه‌ها نامطلوب پیش رفت، خسارات ناشی از آن را پوشش دهد. طراحان داخلی، اگر دوران فعالیت حرفه‌ای درخشانی داشته باشند، نام‌آور می‌شوند و در صنف طراحان، معمولاً آنها را به خوبی می‌شناسند. گاهی هم شهرت آنها با انجام یک یا چند پروژه برجستهٔ طراحی داخلی که مستقر در سازه‌های معروف یا پرترددی، به ویژه توسط معماران یا اصناف مرتبط باشد، رقم می‌خورد.

تیم طراحی دکوراسیون داخلی
تیم طراحی دکوراسیون داخلی

انواع دکوراسیون داخلی

خود مقوله معماری و دکوراسیون داخلی منزل به بخش های فرعی مختلفی تبدیل می شود که در زیر به آنها اشاره می شود.

▪ دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از نقاط خصوصی خانه به شمار می‌رود که دارای دیزاین داخلی خاص خود است. می‌توانید با  ترفندهای ساده و کم هزینه‌ زیر،دکور سرویس بهداشتی خانه‌تان را تغییر دهید و حال و هوای جدیدی به آن ببخشید.

▪ دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه ای که هر روز قلب تپنده خانه بوده و میزبان اعضای خانواده است نیز می تواند دکوراسیون خاص و شیک مختص به خود برای مثال دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را بگیرد.

▪ دکوراسیون کابینت ها

کابینت یکی از عناصر مهم آشپزخانه است که طراحی دکوراسیون داخلی آن می تواند انرژی خوبی روی شما در حین آشپزی بگذارد.

تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی و دانشی که طراحان می دانند

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت، این است که گاهی واژه طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی منزل اشتباها به جای هم به کار برده می شود. با اینکه این دو مورد شباهت زیادی به هم دارند اما از زوایایی با هم متفاوت اند که در زیر به آن اشاره می شود.

تیم طراحی دکوراسیون داخلی
تیم طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی شغلی که بیشتر به زیبایی شناسی و کمتر به دانش نیاز دارد، اما طراحی داخلی بر اساس دانش و دوره های فنی و اصول دانشگاهی است. بیشتر فارغ التحصیلان این رشته دروس تخصصی در مورد آن می گذرانند.دکوراتورهایی که در دکوراسیون داخلی مشغول به کار هستند، بیشتر با توجه به سبک مبلمان و ساختمان، مسئول تغییر شکل دادن اتاق ها می شود و به نظرات مشتری توجه می کنند. اما طراحان داخلی نه تنها ظاهر اتاق را عوض می کنند، بلکه تغییراتی در کارایی اتاق نیز ایجاد می نمایند. فعالیت های آنان شامل نقاشی کف ساختمان تا چیدمان لوازم تزئینی در داخل اتاق است و به نوسازی فضا می پردازند.دکوراتورهای داخلی معمولی به تنهایی نیز از عهده کار خود بر می آیند و تعاملی با معماران ندارند و بیشتر با کسب و کارهای مربوط به مبل و پرده در تماس هستند. اما طراحان داخلی اغلب رابطه نزدیکی با معماران و پیمانکاران ساختمانی دارند و در تلاش هستند تا رضایت مشتری را به نحو احسن بدست آوردند.

بنابراین اگر نیاز به بازسازی و تغییرات کلی ندارید و تنها می خواهید چیدمان خانه را عوض کنید به سراغ دکوراتور داخلی برای اجرای دکوراسیون داخلی منزل و در غیر این صورت از تیم طراحان دکوراسیون داخلی کمک بخواهید.

حرف آخر

طراحی داخلی در اصطلاح کلی یک حرفه چند منظوره است که توسعه ذهنی، برنامه ریزی، ایجاد و تولید، بازرسی و نظارت عمومی، ارتباط با مالکان و ساخت و ساز را در خود جای داده است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید