هزینه تغییر دکوراسیون داخلی

0
1281
هزینه تغییر دکوراسیون داخلی

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی برآورد و محاسبه ی آن کار آسانی نیست، تصور کنید که تصمیم به تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود دارید. هیچ فرمول جادوئی وجود ندارد که به وسیله ان هزینه تغییر دکوراسیون داخلی را برآورد نمایید. تنها راهکارقلم به دست شدن است. یادداشت بردارید. کدام بخش ها در اولویت هستند؟ براورد هزینه ها را به شکل مجزا انجام دهید . از عنصر ترتیب در برآورد هزینه ها کمک بگیرید. کارتان آسانتر خواهد شد.

هزینه تغییر

دکوراسیون داخلی
021-26765227

 

محاسبه و برآورد هزینه، و بودجه بندی بسیار حائز اهمیت است. برند بودن یا نبودن مصالح مورد استفاده نیز در هزینه تغییر دکوراسیون داخلی موثر می باشد. معمولا آشپزخانه در کل مجموعه بیشترین هزینه را به خود اختصاص می دهد. گاهی اوقات با تغییرات داخلی برخی تغییرات نیز در فضای بیرونی اجتناب ناپذیر است، هزینه این تغییرات نیز جز هزینه تغییر دکوراسیون داخلی می باشد.

برای محاسبه دقیق هزینه تغییر دکوراسیون داخلی ، برای هر بخش یادداشت بگذارید. تغییرات هر بخش را به شکل مجزا یادداشت نموده تا هزینه تغییر دکوراسیون داخلی کل دستتان بیاید. خرید اکسسوری ها و گل و گیاه نیز جز هزینه تغییر دکوراسیون داخلی به حساب می آیند. گاهی اوقات هزینه دکوراسیون داخلی صفر تومان است ؛ چرا که با جابجایی ساده مبلمان و مابقیع اثاثیه، بدون هزینه کردن حتی تومانی، دکوراسیون داخلی ساختمانتان تغییرنموده است. برخی انتخاب ها را به زمان اواسط کار موکول نمایید . مثلا زمان انتخاب کاغذ دیواری  یا رنگ دیوار را تا زمانی که کلیت رنگبندی چیدمان مشخص گردیده ،به تعویق بی اندازید. سعی کنید که پالت رنگی متفاوتی از آنچه داشته اید انتخاب نمایید. در این صورت هزینه تغییر دکوراسیون داخلی ارزش بیشتری خواهد داشت.

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی
هزینه تغییر دکوراسیون داخلی

هزینه تغییرات چقدر است؟

– میزان تغییرات

– به نوع مصالح

– نوع کالای( متریال) مورد استفاده

– مهارت نیروی انسانی بستگی دارد.

در مواردی که سازه ساختمان مشکلی ندارد و تیغه بندی ها، نورپردازی، چیدمان و مواردی از این دست مدنظر برای تغییرا ت هستند؛ حرفه تغییر دکوراسیون داخلی وارد عمل می شود. گاهی تعمیر خانه تغییر تمامی بخش های داخلی و خارجی و گاهی هم در حد تغییر دکور داخلی است.

در تغییر دکوراسیون داخلی ، الویت بندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اجرای عایق های صوتی و حرارتی، نصب پنجره های یو پی وی سی و شیشه های دو جداره، اصلاح سیستم های قدیمی تهویه ( گرمایش و سرمایش) و تاسیسات برقی و مکانیکی در الویت قرار دارند.

وقتی سخن از تغییر دکوراسیون داخلی به میان می آید، افکار به سمت زیباشناختی سوق می یابد. اما در بیشتر اوقات تغییر اساسی با تعمیرات دیوارها و… همراه می گردد. عمر مفید ساختمان در کشورهای پیشرفته 100 سال براورد گردیده است ؛ حال آنکه در ایران به طور میانگین 30-20 سال نسبت به کشورهای پیشرفته کاهش می یابد. به همین دلیل مالکین هر چند سال نسبت به تغییرات عمده و جزئی اقدام می نمایند.

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی
هزینه تغییر دکوراسیون داخلی

برآورد هزینه

بر اساس یک پژوهش غیر رسمی هزینه تغییر دکوراسیون داخلی در تهران، با مصالح متوسط ( نه مرغوب و درجه یک) مترمربعی حدود 1000000 تومان هزینه دارد؛ و در صورت کاربرد مصالح مرغوب، در برخی موارد، این مبلغ  به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

هزینه تغییرات آشپزخانه

آشپزخانه، بخشی از ساختمان است که در تغییر دکوراسیون داخلی ، بی نصیب نمی ماند. نخستین موردی هم که در این میان به ذهن می رسد، کابینت می باشد. قیمت کابینت بیش از هر چیزی به جنسان بستگی دارد؛ مثلا هر چه کیفیت ورق اِم دی اِف یا چوب مورد استفاده در ساخت کابینت بیشتر باشد، هزینه تغییر دکوراسیون داخلی نهایی کار هم بیشتر خواهد بود. بنابراین هزینه ساخت کابینت بر اساس جنس آن مورد بررسی قرار می گیرد.

فاکتورهای موثر در قیمت کابینت

قیمت کابینت بر اساس متراژ طولی محاسبه می گردد؛ برای هر مترمربع یک قیمت پایه در نظر گرفته شده است. قیمت نهایی تابعی از چند فاکتور است.

* جنس کابینت (فلزی یا کابینت گالوانیزه ،اِم دی اِف روکش مات، اِم دی اِف روکش براق یا های گلاس، ممبران)

* رنگ کابینت

* داشتن نقوش و طرح

* میزان تجربه کابینت کار

* کاربرد یراق آلات بر روی کابینت

قیمت کابینت اِم دی اِف ایرانی وهزینه تغییر دکوراسیون داخلی

قیمت کابینت اِم دی اِف ایرانی در محاسبه هزینه تغییر دکوراسیون داخلی بسیار مقرون به صرفه است. غالبا ورق های اِم دی اِف در نوع مات تولید می شوند. این ورق ها دارای تنوع رنگی خوبی هم دارند. برعکس باور عام ، ورق های اِم دی اِف ایرانی دارای کیفیت مناسب و ماندگاری متوسطی هستند.

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی
هزینه تغییر دکوراسیون داخلی

¤ هر متر مربع اِم دی اِف ایران مات : 2/1 میلیون تومان

¤ هر مترمربع اِم دی اِف هایگلاس ایرانی :4/1 میلیون تومان

قیمت کابینت اِم دی اِف خارجی

ورق های اِم دی اِف موجود در بازار ایران که با نام اِم دی اِف خارجی عرضه می شوند؛ عموما اِم دی اِف ترک می باشند. محصولات کشور ترکیه با سلیقه مردم ما بیشتر مطابقت دارد و از سوی دیگر از نظر کیفیت ،دوام و ماندگاری در سطح مطلوبی قرار دارند.همچنین با توجه به وضعیت واردات ، مقرون به صرفه هستند.

واضح است که هزینه تغییرات در این مورد بیشتر از نوع ایرانی خواهد بود.ورق های اِم دی اِف خارجی، در دو نوع مات و براق( های گلاس) عرضه می گردند و از نظر رنگ ، هر سلیقه ای را پوشش می دهند.

¤ هر متر مربع اِم دی اِف ترک مات : 5/1 میلیون تومان

¤ هر متر مربع اِم دی اِف ترک های گلاس :7/1 میلیون تومان

قیمت کابینت ممبران

نسل جدید کابینت ها که از ظاهری زیبا نیز برخوردار هستند، با نام کابینت ممبران در بازار عرضه می شوند. کنده کاری های، نقوش و شیوه روکش دار کردن ورق های ممبران هزینه بر است؛ در حقیقت پُرسه ویژه و پر هزینه ی ساخت این ورق ها است که باعث می شود تا قیمت این محصولات بیش از انواع دیگر باشد.

از سوی دیگر چنانچه ورق های ممبران تولید یک شرکت برند باشند، قیمت بالاتری نیز دارند. و این تنها به خاطر مزین بودن به نام یک برند است. در این صورت هزینه تغییر دکوراسیون داخلی شما نیز با کاربرد ممبران افزایش می یابد.

¤ هر متر مربع کابینت ممبران غیر برند : 2 میلیون تومان

¤ هر متر مربع کابینت ممبران برند :2/2 میلیون تومان

انواع صفحه روی کابینت

کابینت ها دارای صفحاتی با قطرهای متنوعی هستند . قیمت کابینت ها بر اساس جنس و ابعاد صفحات شان دارای قیمت های مختلفی هستند که در این بخش به آن خواهیم پرداخت . یکی از آیتم های موثر در هزینه تغییر دکوراسیون داخلی ، همین بخش می باشد.

  1. صفحه اِم دی اِف 3 سانتی متری : قطر این صفحات 3 سانتی متر است وقیمت ارزانتری دارند. قیمت هر متر مربع این صفحات حدود 200 هزار تومان است. تنوع رنگی خوبی دارند و مناسب پوشش روی کابینت ها ، بدون نگرانی از شکستن، می باشند.
  2. صفحه اِم دی اِ ف 5 سانتی متری: قطر این صفحات 5 سانتی متر است و مناسب پوشش روی کابینت ها و ساخت کانتر می باشند. قیمت هر مترمربع صفحات 5 سانتی متری حدود 220 هزار تومان است.
  3. صفحه کورین : کیفیت بالای صفحات کورین، آنرا به محصولی پرکاربرد در سال های اخیر بدل نموده است. قیمت هر متر مربع این صفحات حدود 5/1 میلیون تومان است. بسته به کیفیت آن ، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.
  4. صفحه کوارتز : صفحات کوارتز در سال های اخیر بسیار محبوب گردیده اند. تفاوتی نمی کند که جنس کابینت شما چیست، فلزی یا چوبی. صفحات کوارتز روکش های بسیار مناسبی برای کابینت های شما هستند. قیمت هر مترمربع صفحه کوارتز حدود 2 میلیون تومان است.
هزینه تغییر دکوراسیون داخلی
هزینه تغییر دکوراسیون داخلی

قیمت کناف کاریشامل هزینه تغییر و ترمیم سقف ها نیز می باشد. امروزه کناف کاری و سقف کاذب جایگزین گچبری و ابزار زنی نسل قدیم گردیده است. در مورد کناف کاری نیز قیمت ها بسته به کیفیت مصالح و مهارت کناف کار متفاوت می باشد.

هزینه سقف به شکل ساده 25 هزار تومان

ساخت سقف با مصالح کناف ودستمزد اجرا 95 هزار تومان

در کنار کناف کاری، انجام باکس های نور مخفی نیز متداول است. شایان ذکر است که این قیمت ها حدودی می باشد و بسته به مجموعه ای که کار شما را انجام می دهد، امکان نوسان قیمت ها نیز وجود دارد. برای محاسبه هزینه تغییر دکوراسیون داخلی از مجموعه های مرتبط مشاوره بگیرید.

+ دستمزد اجرای باکس دکور طرح نور مخفی 35 هزار تومان

+ باکس ساده (باکس و نور مخفی) با مصالح کناف و دستمزد اجرا 100 هزار تومان

+ سقف آرمسترانگ (click) با مصالح  کناف و دستمزد اجرا 90 هزار تومان

+ اجرای آرگ آشپزخانه و طرح وسط از 400 هزار تومان به بالا می باشد.

+ قیمت بنای دیوار ها بسته به قطر، و مصالح متفاوت می باشد . اما پایه قیمت از 200-100 هزا تومان می باشد.

+ قیمت تایل( برای سقف های مدرن) بسته به طرح و جنس روکش سایز 60*60 ، 100-80 هزار تومان به ازای هر متر مربع می باشد.

سقف کشسانی

نسل جدید سقف است که از پارچه و پروفیل های گره ای ایجاد می گردد. سقف های کشسانی سه بعدی جلوه ای خاص به ساختمان می دهند و از سوی دیگر دارای مزایای بسیاری هستند. در عین حال هزینه تغییر دکوراسیون داخلی بالایی را به خود اختصاص می دهند. برخی از مزایای سقف کشسانی عبارت است از:

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی
هزینه تغییر دکوراسیون داخلی

– کاملا ضدآب

– مقاومت بالا در برابر رطوبت

– سهولت در نظافت ( با مواد شوینده)

– تنوع در رنگ، طرح ، بافت

– توانایی تحمل وزن بالا ( 150 کیلو در متر مربع)

– قابلیت جابجایی

– قابلیت چاپ هر تصویری به صورت سه بعدی

– نصب آسان

– سهولت ترمیم

قیمت سقف کشسانی (باریسول، سقف تصویری یک تکه، سقف کششی آینه ای)

قیمت سقف های کشسانی وابسته به فاکتورها متعددی می باشد. در زیر چند نمونه قیمت درج خواهد شد. مبرهن است که هزینه تغییر دکوراسیون داخلی در این زمینه بالا بوده و مناسب هر ساختمانی نیست.

پرواضح است که این قیمت ها صرفا جهت اطلاع شما عزیزان می باشد. بسته به نوع خدماتی که شما می خواهید، قیمت ها نوسان خواهند داشت.

# اجرای سقف کششی یا کشسان ( چاپی) 400-350 هزار تومان به ازای هر متر مربع

# اجرای سقف کشسان ( براق، آینه ای، لاکر) 350-290 هزار تومان به ازای هر متر مربع

# اجرای سقف کشسان ( مات، ساتین) 330-280 هزار تومان به ازای هر متر مربع

قیمت ها با احتساب مصالح، نصب و ابزارهای مورد نیاز ( و بدون احتساب نورپردازی ) می باشد.

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی
هزینه تغییر دکوراسیون داخلی

تفاوت آسمان مجازی و سقف کشسانی

آسمان مجازی و سقف کشسانی، هر دو مورد زیبایی های خیره کنند ای دارند و مناسب هر مکانی حتی سقف سرویس ها می باشند. هزینه تغییر دکوراسیون داخلی بابت چنین مواردی، ارزش چشم نوازی ش را دارد. چرا که قابلیت بسیار بالایی دربرابر رطوبت دارند. هر دو نور را از خود عبورداده و قابلیت انجام نورپردازی را دارند.

ضمن اینکه هیچ محدودیتی در چاپ تصویر دلخواه را ندارند. بالطبع هزینه طراحی دکوراسیون داخلی برای اسمان مجازی بالاتر است. تفاوت آسمان مجازی و سقف کشسانی در یک تکه  بودن سقف کشسانی و چند تکه بودن آسمان مجازی می باشد.

کف پوش

امروزه استفاده از انواع کف پوش ها به جای سیمان  و موزاییک رایج گردیده است. بخشی از هزینه تغییر دکوراسیون داخلی به نصب انواع کف پوش ها می توان به پارکت، سرامیک، سنگ، وینتال ، کف پوش سه بعدی، کف پوش پارچه ای، کف پوش پنج بعدی و … اشاره نمود .

کف پوش اپوکسی ( نانو عایق)

نوین ترین کف پوش ها که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده است، کف پوش اپوکسی ( نانو عایق یا BASA)  می باشد که به شکل ساده یا سه بعدی و مدلهای مختلف قابل اجرا می باشد.

** قیمت اجرای کف پوش تک رنگ ساده با ضخامت 2 میلیمتر : 150هزار تومان به ازای هر متر مربع

** قیمت اجرای کف پوشی تک رنگ ساده با ضخامت 3 میلیمتر: 175 هزار تومان به ازای هر متر مربع

** اجرای کف پوش تک رنگ ساده با رزین براق :200 هزار تومان به ازای هر متر مربع

** اجرای کف پوش سه بعدی و استیکر: 600-400 هزار تومان به ازای هر متر مربع

** اجرای کف پوش ابر و باد : 190 هزار تومان به ازای هر متر مربع

** اجرای کف پوش آسانسور: هر عدد 700 هزار تومان

** هزینه کف سابی ( در صورت نیاز): 40 هزار تومان به ازای هر متر مربع

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی
هزینه تغییر دکوراسیون داخلی

بهبود کیفیت زندگی

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی از آن دست هزینه هایی است که ارزش اختصاص را دارد. تغییر دکوراسیون داخلی بر بهبود کیفیت زندگی تاثیری مستقیم می گذارد. در واقع هر قدر برای تغییر هزینه شود، به همان نسبت یکنواختی از محیط حذف وموجب افزایش انرژی مثبت فضا می گردد.

همانطور که خاطر نشان گردید، هزینه تغییر دکوراسیون داخلی بسته به فاکتور هایی نظیر نوع مصالح، نوع تغییرات ، سطح  و میزان تغییرات می باشد.

در این رابطه سِرچ اینترنتی و اخذ مشاوره از مجموعه های مرتبط و از همه مهمتر سپردن کار به دست کاردان فوق العاده حائز اهمیت است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید