رنگ بندی کابینت

0
1842
پیمانکار کابینت
پیمانکار کابینت

 

رنگ بندی کابینت

آشپزخانه ای که اصلی ترین بخش خانه و زندگی را تشکیل داده و قلب یک خانه بشمار می رود و از همه مهمتر بیشترین وقت یک خانم خانه دار در آشپزخانه سپری می شود، بنایراین آشپزخانه عنصر مهمی در خانه است.این روزها دیگر خبری از آشپزخانه های تنگ و تاریک جدا از فضاهای دیگر خانه نیست، در گذشته که آشپزخانه ها به دور از فضاهای دیگر منازل بودند.

شاید دکوراسیون و یا انتخاب رنگ کابینت و نوع کابینت ها دارای اهمیت چندانی نبود. اما امروزه که خانه ها مدرن شده اند و آشپزخانه ها دارای دید کامل به نشیمن و دیگر فضاهای یک خانه هستند، اهمیت استفاده از رنگ و حتی جنس کابینت بر دکوراسیون کل منزل بیش از پیش بیشتر شده است. در انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه قبل از هر چیزی باید به ابعاد آشپزخانه، روشنایی و نورپردازی محیط و مدت زمان صرف شده برای پاکسازی آنها دقت کنید.

در انتخاب رنگ کابینت‌ها ابعاد فضا و متریال دیگری که در آن بکار رفته در کف و سطوح اهمیت زیادی دارند؛ چراکه در یک آشپزخانه عملکرد و زیبایی از نکات حائز اهمیت هستند. وقتی می‌خواهید رنگ کابینت‌ها را انتخاب کنید یادتان باشد ابعاد آشپزخانه از عوامل مهم در فضا بشمار می‌رود. دومین چیزی که اهمیت زیادی دارد میزان ورود نور طبیعی و نورپردازی در شب است، چراکه نورهای متفاوت در فضا می‌توانند منجر به روشن‌تر شدن و یا گرفته‌تر شدن فضا شوند بنابراین زمانی که بحث نور به میان است رنگ‌ها دارای درخشش‌های متفاوتی هستند، بعد از در نظر گرفتن نور و ابعاد فضا می‌توان گفت سلیقه شخصیتان سومین فاکتوری است که در انتخاب رنگ کابینت‌ها تأثیر دارد. با دانستن خاصیت رنگها انتخاب بهتر و زیباتری خواهیم داشت، هر رنگی با ما حرف میزند. (رنگهای خاص و مدرن، رنگهای روشن و خنثی، رنگهای شاد و گرم)

رنگ خاص و مدرن

رنگ‌های خاص و مدرن رنگ‌هایی هستند که باسلیقه افراد هماهنگ هستند؛ این نوع از رنگ‌ها می‌توانند در آشپزخانه‌های قدیمی حس و حالی جدیدتری به فضا بدهند و آن حس قدیمی و کهنگی را از فضا بگیرند.

رنگ بندی کابینت
رنگ بندی کابینت

رنگ روشن و خنثی

رنگ‌های روشن تماماً مناسب برای فضاهای کوچک هستند و ظاهری مناسب به فضا می‌دهند. این رنگ‌ها اگر در برخورد با نور طبیعی باشند قدرت خیره‌کننده‌ای در بزرگ‌تر نشان دادن فضا خواهند داشت. رنگ‌های خنثی به‌سادگی می‌توانند با دیگر رنگ‌ها ترکیب‌شده و نتیجه‌ای شگفت‌انگیز ایجاد کنند.

رنگ بندی کابینت
رنگ بندی کابینت

رنگ های شاد و گرم

اگر به دنبال آشپزخانه‌ای هستید که در آن انرژی در جریان باشد رنگ‌های شاد و گرم می‌توانند این انرژی را به فضای شما بدهند. استفاده از رنگ‌هایی همانند زرد، قرمز و نارنجی می‌توانند منجر به افزایش هیجان در فضای شما باشند، البته درصورتی‌که به‌صورت غالب در فضا استفاده نشوند.

رنگ بندی کابینت
رنگ بندی کابینت

 کابینتهای دو رنگ

کابینت های تک رنگ رایج ترین نوع کابینت ها هستند که اگر با سایر قسمت های آشپزخانه ترکیب شوند، انتخاب خوبی محسوب میشوند. اما کابینت های دو رنگ جذاب تر بوده و بر جلوه بصری آشپزخانه می افزایند. هماهنگ کردن کابینت های دو رنگ چه مدرن، چه سنتی بسیار آسان است. تنها با یک چیدمان خوب، میتوان کابینتی جادار داشت، چنانچه ظاهر غیر رسمی آشپزخانه شما کسالت آور است و به دنبال تغییر یا تناقضی جدید هستید، کابینت های دو رنگ باید برای شما اولویت اول باشند. با اضافه کردن تنوع رنگ، شما میتوانید قسمت های مشخصی از آشپزخانه را که دوست دارید به نمایش بگذارید تا تمام فضا مرتب و شیک به نظر برسد.

کابینت هایی که در دو رنگ یا بیشتر نقاشی شده و با استایل خاصی با یکدیگر ترکیب میگردند. کابینت های خاکستری و سفید رنگ یک مثال عالی برای چنین کابینت هایی هستند. البته بعضی از طراحان از کابینت های چند رنگ استفاده میکنند. هدف از ساخت کابینت های دو رنگ، جلوه گر کردن قسمت خاصی از آشپزخانه، ایجاد جذابیت و بوجود آوردن فضایی آرامش بخش برای گذران وقت در آشپزخانه است.

رنگ بندی کابینت
رنگ بندی کابینت

رایج ترین کابینتها

در طی سال های اخیر، استفاده از کابینت های رنگی در آشپزخانه بسیار رایج شده است. بیجا نیست اگر بگوییم در بیشتر طراحی های هدفمند از دو رنگ استفاده میشود چرا که در این حالت میتوانیم به زیبایی بصری فوق العاده و ترکیبی عالی برسیم. استفاده از دو رنگ در خانه بسیار آسان تر و ساده تر از آن چیزی است که فکر میکنید. تنها کاری که باید انجام دهید در نظر گرفتن تعدادی ایده است که مناسب وسایل خانه و کفپوش باشد.

در هنگام استفاده از کابینت های دو رنگ حواستان باشد از رنگ دوم به عنوان رنگ پس زمینه و غالب استفاده کنید. قسمت مشخصی از آشپزخانه خود را انتخاب کنید و در آن قسمت سعی کنید از رنگ متفاوت استفاده نمائید. شما همچنین میتوانید برآمدگی های کابینت را تیره تر کنید تا دو طرف کابینت واضح تر به نظر بیایند. با داشتن یک کابینت دو رنگ در آشپزخانه، شما میتوانید به آسانی استایل خانه خود را حفظ کنید چرا که این حالت نه زیاد مدرن است و نه زیاد سنتی. با هماهنگ کردن این کابینت ها با پس زمینه خانه، یک طرح زیبا و موفقیت آمیز خواهید داشت.

 

هنگامی که از کابینت های چند رنگ استفاده میکنید، پیشنهاد میشود از رنگ سفید برای جدا کردن دو رنگ دیگر استفاده نمائید. این طراحی ترفندی است که باعث بوجود آمدن تعادل بصری میشود.

در آشپزخانه ای که کابینت های دو رنگ دارد، اشتباه به آسانی رخ میدهد و ممکن است مجبور شوید تمام پروسه رنگ آمیزی را دوباره از اول تکرار کنید. برای اجتناب از این اتفاق، بهتر است از چرخه رنگ استفاده کنید و دو رنگ منتخب خود را بر روی این چرخه امتحان نموده و ببینید هنگام ترکیب چگونه به نظر می آیند. هنگامی که در حال چیدمان خانه خود هستید، خصوصا هنگامی که در حال انتخاب بُرش های کابینت ها هستید، هزینه بسیار مهم است زیرا طرح ها و کیفیت آنها متغیر هستند. البته، هنگامی که درب کابینت های آشپزخانه  را دو رنگ میکنید، دیگر لازم نیست بر روی درب ها رنگ نهایی بزنید، در نتیجه از هزینه اضافی جلوگیری میکنید.

 

پرطرفدارترین رنگ بندی های دو رنگ کابینت آشپزخانه

کابینت های دو رنگ امروزه بسیار پر طرفدار هستند چرا که میتوانند با هر استایلی هماهنگ شوند و کل آشپزخانه را زیباتر کنند. ارتقاء خانه به این شکل مزایای بی شماری دارد و یکی از این مزیت ها احساسی است که منتقل میکنند. یک آشپزخانه بیش از حد ساده باعث کسل شدن شما میشود. محیط به طرز قابل ملاحظه ای بر روحیه شما تاثیر میگذارد،  بنابراین دو رنگ بودن کابینتها می تواند فضای زیبا و فرح بخشی برای شما به وجود آورد.

رنگ بندی کابینت
رنگ بندی کابینت

طرح کلاسیک سیاه و سفید

طرح های کلاسیک زیادی را می توان نام برد، اما شاید ترکیب سیاه و سفید تمام آن چیزی است که شما نیاز دارید. این ترکیب هم تناقض ایجاد میکند که بسیار واضح است و هم هرگز از مُد نمی افتد. با استفاده از درب های کابینت دو رنگ، به نمایی زنده و جذاب برسید. ترکیب سیاه و سفید برای آشپزخانه ترکیب بسیار زیبا و مطلوبی است یا اینکه در ترکیب این دو رنگ پر مصرف می توانید  یک ایده ی کلاسیک دیگر به کار ببرید کابینتهای پایین را سیاه و کابینتهای بالا را سفید کنید، این طرح باعث جذابیت هر چه بیشتر آشپزخانه ی شما می شود. قسمت بالای کابینت به دلیل رنگ سفید آشپزخانه را روشن و واضح تر نشان میدهد.

طرح  آبی و سفید

یکی از بهترین ترکیب ها برای طراحی و تزیین آشپزخانه است. همانطور که می دانید، رنگ آبی باعث تفکر و تسکین ذهن می شود و رنگ سفید احساس پاکیزی و تمیزی در انسان ایجاد می کند. در نتیجه ترکیب این دو رنگ فضایی مثبت و متعالی در آشپزخانه پدید می آورد. البته دکوراسیون آبی و سفید می تواند خیلی متنوع و متفاوت طراحی شود. اگر آشپزخانه تان میزان زیادی نور طبیعی روز را دریافت می کند می توانید به سایه های تیره رنگ آبی نیز فکر کنید.

طرح کرم و قهوه ای

دو رنگ  کرم و قهوه ای کم رنگ  انتخاب  دیگری است که می تواند برای آشپزخانه کوچک بسیار مناسب باشد، ترکیب رنگی کرم قهوه ای، انعطاف پذیری کمی داشته و با طیف وسیعی از رنگ ها ممکن استایجاد ترکیب مناسبی نکند بنابراین تطابق با رنگ های جانبی باید با دقت خیلی زیادی صورت بگیرد تا فضایی چشم نواز رو ایجاد کند. این ترکیب اما بسیار شیک و ظاهری خاص دارد. همچنین در این ترکیب، میزان به کاررفتن رنگ ها نورپردازی فضا بسیار مهم است. درصورتی که رنگ غالب در این فضا قهوه ای باش، باید فضایی پرنور را داشته باشیم تا از دلگیری فضا جلوگیری بشود.

طرح خاکستری و سفید

جفت خاکستری و سفید در کنار هم، هر نگاهی را به خود جلب می کنند. این دو رنگ زیبا در آشپزخانه ها به صورت بخش های مجزای مرمری با هم ترکیب می شوند و نمود واضحی را درست در وسط آشپزخانه پدیدار می سازند.

طرح قرمز و مشکی

رنگ  قرمز و مشکی با یکدیگر  تناسب بسیار خوبی دارد. این رنگ می‌تواند ترکیب خوبی با رنگ‌های دیگر ایجاد کند اما شخص باید درک مناسبی از این دو رنگ داشته باشد تا نمای بهتری از سطح دکوراسیون داخلی را به ارمغان بیاورد. این رنگ می‌تواند زمینه‌ای بیش از اندازه تیره یا روشن داشته باشد اما شخص باید انتخابی را انجام دهد که جذابیت را توأم با نمای خوب ارائه کند. مشکی رنگی محبوب برای آشپرخانه به شمار می‌رود. این رنگ دارای سبکی عمیق است که استفاده از آن در بسیاری از نقاط می‌تواند خاص و عالی باشد. شما می‌توانید از این رنگ بخصوص در آشپزخانه بزرگتر برای کوچکتر به نظر رسیدن استفاده کنید.

 

پرطرفدارترین رنگ بندی های تکی کابینت آشپزخانه

رنگ کابینت باید با کف پوش و سایر رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه مطابقت داشته باشد. تا باعث جذاب شدن آشپزخانه باشد.

کابینت با رنگ آبی

برای کابینت ها با سبک کلاسیک رنگ آبی می تواند بهترین انتخاب باشد. رنگ آبی روشن می تواند نور را جذب کند بنابراین برای آشپزخانه هایی که همیشه گرم و پرنور هستند.

کابینت با رنگ قرمز

رنگ قرمز فضای یک آشپزخانه سرد را به فضایی گرم و زیبا تبدیل می کند و به فضای خسته کننده آشپزخانه دلگیر انرژی می بخشد. این رنگ طرفدارن خاص خودش را دارد اگر می خواهید کابینت های آشپزخانه خود را با رنگ قرمز انتخاب کنید باید فضای آشپزخانه تان بزرگ باشد زیرا رنگ قرمز فضای آشپزخانه های کوچک را دلگیر و خسته کننده می کند.

کابینت با رنگ زرد

رنگ زرد نور را به خوبی منعکس می کند و در آشپزخانه کم نور می تواند به خوبی روشنایی ایجاد نماید و هم چنین این رنگ به فضای آشپزخانه شما گرما می بخشد.

کابینت ها با رنگ سفید

رنگ سفید نمادی از تمیزی و بهداشت است و کسانی که علاقه مند به ظاهری تمیز و مدرن هستند بهتر است که از کابینت ها با رنگ سفید در درون آشپزخانه خود استفاده نمایند.

کابینت با رنگ سیاه

یکی از مدرن تری رنگ های کابینت سیاه است که به صورت براق و گلاس و گاهی اوقات با رنگ های روشن ترکیب می شود و به عنوان رنگ زیبایی برای کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما می خواهید که برای کابینت های آشپزخانه از رنگ سیاه استفاده کنید باید سایر رنگ های دکوراسیون داخلی منزل شما روشن باشد تا تعادل نسبی در فضای منزل تان بوجود آید. معمولا استفاده از رنگ مشکی در کابینت های گلاس و کابینت کلاسیک محبوبیت بیشتری دارد.

کابینت ها با رنگ چوبی (کابینت قهوه ای)

رنگ چوبی یا همان قهوه ای از انواع رنگ های پرطرفدار برای کابینت است این رنگ زیبا می تواند فضای آشپزخانه شما را به محیطی مدرن و زیبا تبدیل کند. بهتر است که در انتخاب این رنگ تعادل را نگه دارید و از رنگ قهوه ای روشن و یا تیره برای فضای آشپزخانه خود استفاده نکنید.

کابینت با رنگ بنفش

در طراحی کابینتها به رنگ بنفش تصور طراحان بر این باور بود که این رنگ چند سال بیشتر  در تنوع رنگ بندی کابینت دوام نخواهد آورد و مورد پسند واقع نخواهد شد، اما بر خلاف تصور طراحانش به یک رنگ قدرتمند و پرطرفدار در بین همه ی رنگ بندی های تنبدیل شده، که امروز بسیار مورد توجه است. اگر می خواهید رنگ کابینت های خود را بنفش انتخاب کنید حتما باید المان هایی از این رنگ را در سایر نقاط آشپزخانه خود به کار ببرید تا دکوراسیونی هماهنگ و زیبا را در فضای آشپزخانه تان بوجود آورید. رنگ بنفش از جمله رنگ های اشرافی و لوکس است و می تواند فضای آشپزخانه بنفش شما را متفاوت و مدرن سازد.

کابینت با رنگ نارنجی

رنگ نارنجی برای کابینت هم طرفداران خاص خودش را دارد و این رنگ می تواند فضای آشپزخانه شما را به محیطی انرژی بخش تبدیل کند. رنگ نارنجی هم مانند رنگ قرمز فضای آشپزخانه را شلوغ نشان می دهد.

مدل رنگ کابینت طوسی

رنگ طوسی یکی دیگر از انواع رنگ های خنثی است که بهتر است با رنگ هایی از قیبل بنفش و زرد و سفید و نارنجی ترکیب شود ،رنگ طوسی اگر تکی استفاده خسته کننده و کسل کننده س اما ترکیب آن با رنگ هایی مثل سفید می تواند باعث جذاب شدن و مدرن شدم فضای آشپزخانه باشد.

در آخر

ترکیب رنگ و انتخاب رنگ یک هنر است که با دانستن و فهمیدن آن زندگی زیباتری خواهیم داشت.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید