دکوراسیون داخلی اتاق

0
306
دکوراسیون داخلی اتاق
دکوراسیون داخلی اتاق

دکوراسیون داخلی اتاق

دکوراسیون داخلی اتاق برحسب نوع کاربری آن متفاوت می باشد. یک اتاق را می توان به عنوان دفترکار، اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و… چیدمان نمود. بالطبع هر یک از این اتاق ها نیازمند چیدمانی صحیح و عملگرا در عین حال زیبا می باشند. با تحریریه مهندسی ساز همراه باشید، تا ایده هایی یونیک برای چیدمان اتاق تان به دست بیاورید.

استفاده از پارتیشن در دکوراسیون داخلی اتاق، ایده ای خلاقانه برای چند بخشی نمودن اتاق می باشد.

از درونیاتتان الهام بگیرید و دکوراسیون داخلی اتاق تان را بر مبنای اینکه مامن شماست، بچینید.

دفتر کار شما، خانه دوم تان است؛ برای دکوراسیون داخلی اتاق آن وقت بگذارید تا محیطی دلپذیر برایتان رقم بخورد.

طراحی دکوراسیون اتاق آشپزخانه، اتاقی که اکثر ساکنان خانه روزانه وقتی را در آن سپری می کنند نیزاز اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اتاق نشیمن یا پذیرایی نمادی از شخصیت شماست، طراحی دکوراسیون این اتاق را با دقت و حوصله به انجام برسانید.

امروزه استفاده از رنگ های خاص برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب بسیار متداول گردیده است؛ جسارت را چاشنی خلاقیت کنید و هرقدر دلتان می خواهد بر دیوار و لوازم رنگ بپاشید.

رنگ هلویی یا گلبهی، از سری رنگ هایی است که آرامش را برایتان به ارمغان می آورد؛ در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خوابتان فراموشش نکنید.

در واقع این شما هستید که با طراحی دکوراسیون داخلی اتاق تان به آن شخصیت می بخشید.

می توانید از تناژها و طیف های یک رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خود بهره ببرید.

نور در طراحی دکوراسیون داخلی اتاقی با عنوان دفترکار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مهندسی ساز، پنجره ای نوین در ایده پردازی، طراحی و اجرا؛ از نخستین تا آخرین گام با شما.

دکوراسیون داخلی اتاق
دکوراسیون داخلی اتاق

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق بسته به تعریف کاربر از آن اتاق، انجام می شود. صرف این که یک اتاق در مجتمعی مسکونی باشد یا در مجتمعی اداری، به تنهایی تعیین کننده نخواهد بود. طراحی دکوراسیون اتاق به معنای انتخاب اثاثیه و لوازم، نورپردازی و اکسسوری ها بر مبنای تعریف کاربر می باشد.

نکات مهم در رابطه با دکوراسیون داخلی اتاق چیست؟

در وهله نخست تعیین کاربری که دکوراسیون داخلی اتاق بایستی بر مبنای آن چیده شود، بسیار حائز اهمیت می باشد. از آنجایی که گاهی افراد از یک اتاق با عنوان چند کاربری بهره می برند؛ انتخاب های صحیح در این باره بسیار حائز اهمیت است.

پالت رنگی مناسب دکوراسیون داخلی اتاق

برای انتخاب رنگ غالب بردکوراسیون داخلی اتاق دو نکته مهم وجود دارد:

  1. تاثیر رنگ بر روحیه افراد انکارناپذیر است، از این رو بایستی رنگ هایی انتخاب شوند که در طی روز انرژی لازم را در افراد ایجاد نماید. اصولا رنگ های خنثی همیشه پایه به حساب می آیند. فضایی خاکستری که مبلمان رنگی را در بر گرفته است.
  2. رنگ منتخب معرف نوع فعالیتی است که در اتاق مذکور صورت می پذیرد. به عنوان مثال یک مرکز لیزر که روزانه پذیرای جمع کثیری از خانم هایی است که برای دریافت خدمات به آنجا مراجعه می نمایند؛ قالبی از رنگ های روشن را می طلبد.

یا دفتر مهندسی ساز را در نظر بگیرید که روزانه بایستی نقشه های بسیاری در آنجا ترسیم گردد، رنگ ها باید به صورتی انتخاب گردند که رفلکس نورشان موجب خستگی زودهنگام چشم نشود.

دکوراسیون داخلی اتاق
دکوراسیون داخلی اتاق

لوازم جانبی در دکوراسیون داخلی اتاق

وجود قفسه ها یا فایلهایی که شامل کشوهای متعددی می گردند نیز در هر اتاقی ضروری می باشد. مطمئنا درهر اتاقی، لوازمی وجود دارد که بایستی ذخیره یا نگهداری شوند.

بسته به کاربری اتاق موردنظر، استفاده از تزیینات متنوع و متعدد، خالی از لطف نبوده و فضای اتاق را را از حالت خشک و رسمی در می اورد. قرار دادن گیاهان طبیعی و یا آکواریوم ماهی نیز به روحیه دهی کارکنان یا ساکنان در طی روز کمک شایانی می کند.

شاید قرار دادن قاب عکس عزیزانتان بر روی میزکار در اتاقتان، راهکاری برای رهایی از کسالت و روزمرگی محیط کار باشد.

نورپردازی مناسب دکوراسیون داخلی اتاق

نورپردازی دکوراسیون داخلی اتاق ، بایستی به صورت دقیق و با ریزبینی انجام پذیرد. نورپردازی از مواردی است که حتما بایستی استفاده از نظرات یک کارشناس در آن دخیل باشد. بایستی نوری انتخاب گردد که رفلکس آن نیز مطلوب باشد. در عین اینکه تمامی قسمت های اتاق را روشن می کند، به اصطلاح چشم را نزند. در غالب اوقات رنگ سفید با شدت و ضعف مطلوب ترین گزینه است.

علاوه بر رنگ نور لامپ ها، قاب آن ها نیز مهم است. استفاده از آویزها های سقفی، دیوارکوب ها، لوسترهای چندشاخه، نورمخفی و… باید با دقت هر چه تمام تر انتخاب شود. حتما نظر کارشناس مهندسی ساز را جویا شوید.

دکوراسیون داخلی اتاق
دکوراسیون داخلی اتاق

تاثیردیوارپوش ها در دکوراسیون داخلی اتاق

دیوارپوش ها نیز در جلوه بخشی دکوراسیون داخلی اتاق بایستی مورد توجه قرار گیرند. بسته به کاربری موردنظر استفاده از رنگ، کاغذ دیواری، پتینه، کنتکس و دیگر انواع دیوارپوش ها متداول می باشد. در این بخش اما مهندسی ساز به معرفی انواع دیوارپوش های نوین می پردازد.

* دیوارپوش چرمی، باکلاس و شیک ترین نوع دیوارپوش می باشد. این دیوارپوش ها توپرم و منعطف و نرم هستند. جذابیت این نوع دیوارپوش ها غیر قابل اغماض است. این نوع دیوارپوش ها عایق صوتی و حرارتی نیز می باشند.

* دیوارپوش های چوبی نیز از تنوع رنگ و سایز برخوردار هستند. تخته های چوبی که در کنار هم بر روی دیوار سوار می شوند. این نوع از دیوار پوش ها، گرمی چوب را به فضای داخلی اتاق می افزایند.

نوع دیگر دیوارپوش ها، * دیوارپوش های سه بعدی می باشند که وزن کمی داشته و به سهولت بر روی دیوار نصب می گردند. این نوع از دیوار پوش ها عایق های مطلوب رطوبتی بوده و ضد حریق نیز می باشند.

* دیوار پوش های سنگی اما مناسب نقاط کانونی نظیر دیوار پشت تلویزیون یا پیش بخاری و اطراف شومینه می باشند. رنگ و طرح این نوع از دیوارپوش ها اغوا کننده هستند.

* دیوارپوش های شیشه ای، جذاب و متنوع هستند. این نوع دیوارپوش ها به ویژه مناسب طراحی داخلی آشپزخانه می باشند. شیشه های رنگی کوچکی که نمایی جذاب و دلنشین به دکوراسیون داخلی اتاق شما می افزایند.

دکوراسیون داخلی اتاق
دکوراسیون داخلی اتاق

انواع کفپوش مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق

کفپوش در دکوراسیون داخلی اتاق نیز اهمیت ویژه ای دارد. کفپوش لمینت در عین مقاوم بودن در برابر خراش، ساییدگی، گردوغبار، مقرون به صرفه نیز است. * کفپوش لمینت گرمای چوب را به اتاق شما می بخشد. تنوع رنگی بالای کفپوش لمینت موجب می گردد تا دست شما برای ست نمودن اثاثیه و کفپوش باز باشد. لمینت ها در مقابل لکه نیز مقاوم بوده و بنابراین به سهولت قابل نظافت می باشند. فراموش نکنید که راه رفتن بر روی لمینت ها، سروصدای خاصی تولید می کند و بنابریان مهندسی ساز پیشنهاد می دهد که از این نوع کفپوش در طبقات پایین و ترجیحا همکف استفاده نمایید.

اتاق های دفاتر کار و اتاق های طبقات فوقانی مسکونی محل خوبی برای نصب * کفپوش سیمانی می باشند. کفپوش سیمانی بسیار مقاوم و قابل مرمت نیز می باشد. انواع کفپوش های سیمانی براق و درخشان و مدل های ظریف موجود، انتخابی مناسب در دکوراسیون داخلی اتاق با هر نوع کاربری می باشند. بزرگترین مزیت کفپوش های سیمانی، سهولت تعمیر آن ها می باشد. به عنوان مثال تنها چند دقیقه زمان برای مرمت کفپوش سیمانی لازم است.

تنها نکته این است که سردی سیمان را نباید فراموش کنید. برای از میان بردن سردی و زبری کفپوش سیمانی، تنها یک قالیچه کفایت می کند.

دکوراسیون داخلی اتاق
دکوراسیون داخلی اتاق

* فرش و موکت نیز گزینه های مناسبی به عنوان کفپوش می باشند که کرمی و صمیمیت را به فضای داخلی دعوت می نمایند. استفاده از انواع مقاوم این کفپوش ها باعث می گردد که در مقابل جابه جایی و حرکت مبلمان ها از خود مقاومت نشان داده و ساییده نشوند.

یک انتخاب کلاسیک می تواند * کفپوش چوب سخت باشد. انتخابی بادوام و مقاوم برای کسانی که به نگهداری کفپوش اهمیت می دهند. هیچ گونه آسیبی این نوع کفپوش را به راحتی از رده خارج نمی کند. تنوع رنگی در این نوع کفپوش موج می زند؛ از رنگ خاکستری روشن در نظر بگیرید تا رنگ قهوه ای نزدیک به تُن قرمز؛ دست برای انتخاب باز است. در عین تنوع رنگی، طرح های ظریف این نوع کفپوش نیز هر سلیقه ای را اغنا می کند. تنها نکته منفی در مورد این نوع کفپوش، سختی تمیز نمودن و نگهداری آن است.

یک انتخاب عالی به عنوان کفپوش، * سرامیک می باشد. ظاهر آراسته و مرتب سرامیک بی شک مزین کننده ی دکوراسیون داخلی هر اتاقی می باشد. نگهداری و نظافت این نوع کفپوش آسان بوده و تنها نکته سفتی و سردی آن می باشد.

از انواع کفپوش های مقاوم می توان به نوع * وینیل اشاره نمود؛ کفپوش های مالتی عایق. این کفپوش ها از تنوع رنگ و طرح زیادی برخوردارند و نظافت و نگهداری آن ها بسیار آسان است. عایق رطوبتی و ضد لک نیز می باشند. نکته جالب در مورد کفپوش وینیل این است که این نوع کفپوش به شکل کامل از مواد بازیافتی می باشد و بنابراین سازگار با طبیعت هستند.

اگر خواهان کفپوش هایی نرم و سازگار با طبیعت هستید، * کفپوش بامبو انتخابی ایده آل به حساب می آید. این نوع کفپوش در عین جذابیت، راحت نیز می باشند.

دکوراسیون داخلی اتاق، از حساسیت بالایی برخوردار است. دقت نمایید که برای این کار حتما نظر صاحب نظران مهندسی ساز را نیز بپرسید. با این کار، ضمن همه جانبه طراحی نمودن اتاق خود، از هزینه های احتمالی آتی نیز جلوگیری می نمایید. سپاس از همراهی تان.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید