دکوراسیون داخلی کافه رستوران

0
486
دکوراسیون داخلی کافه رستوران
دکوراسیون داخلی کافه رستوران

دکوراسیون داخلی کافه رستوران

دکوراسیون داخلی کافه رستوران مستلزم رعایت نکاتی ظریف است که بایستی به شکلی هنرمندانه در جای جای کافه رستوران گنجانده شود. این نکات ظریف به تمامی اجزای کافه رستوران از جمله دیوارها، سقف، کفپوش و…مرتبط می گردد. گروه تحریریه مهندسی ساز، این نکات را برای شما به شکلی موشکافانه بازگو و تحلیل خواهند نمود.

دکوراسیون داخلی کافه رستوران بایستی با حس همراه باشد. با نور، رنگ، متریال و… بر کافه رستوران تان حس بپاشید.

سعی کنید با طراحی صحیح و استفاده از کانسپت های پایه، فضایی دلنشین و به دور از دغدغه برای کافه رستوران خود بسازید.

زندگی شهری و دغدغه های فراوان آن، نیازمند فضایی برای آزادسازی فکر و ذهن افراد می باشد؛ بر این مبنا دست به طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران خود بزنید.

استفاده از نور طبیعی همیشه کارساز و جذاب است؛ در دکوراسیون داخلی کافه رستوران، استفاده از نور طبیعی را فراموش نکنید.

همیشه بخش صندوق را در دکوراسیون داخلی کافه رستوران، قسمت مرکزی در نظر بگیرید تا در دسترسی تمامی مشتریان تسهیل بخشد.

ازهرزاویه ای برای ساختن ویو مشتریان در دکوراسیون داخلی کافه رستوران بهره ببرید.

شاید استفاده از قوس و تورفتگی در دکوراسیون داخلی کافه رستوران، ایده ای بکر بوده و با استفاده از آن فضایی متفاوت خلق شود.

دکوراسیون داخلی کافه رستوران با رنگ های خنثی، سبک مدرن و شهری را یادآور می گردد؛ از تاثیر رنگ ها غافل نشوید.

چشم انداز مشتریان در دکوراسیون داخلی کافه رستوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکوراسیون داخلی کافه رستوران
دکوراسیون داخلی کافه رستوران

چگونه دکوراسیون داخلی کافه رستوران متفاوت اما جذابی داشته باشیم؟

در بازار پر رونق و البته پر رقابت امروزی، تنها راه جذب مشتری ( به ویژه مشتریان جدید) داشتن دکوراسیون داخلی کافه رستوران متفاوت و البته جذاب می باشد. قاعدتا این جذابیت، اتفاقی نیست؛ فاکتورهای بسیاری در این زمینه موثر هستند.

سعی کنید پیش از افتتاح کافه رستوران خود، تا حد ممکن و با استفاده از مشاوره های موثر در این زمینه، پیش از موعد آزمون و خطا را تجربه نموده و راهکارهای لازمه را در نظر بگیرید. گروه مهندسی ساز از ابتدا تا انتهای این راه پر فراز و نشیب با شما همراه خواهد بود.

متاسفانه بیش از 60% کافه رستوران های تازه کار، در همان سال اول با مشکلات ناشی از عدم آمادگی و افتتاح زودهنگام و بازاریابی نامناسب، کارشان به تعطیلی کشیده است.

البته درصد کمی از خطا قابل قبول است اما سعی کنید تا حد ممکن این میزان را به حداقل برسانید. در ادامه با ایده هایی عالی گروه مهندسی ساز همراه باشید تا از روز اول کارتان موفقیت را تجربه نمایید.

درست است که این ایده ها در قالب ایده هایی برای کافه رستوران ارائه می گردد اما برای محیط هایی نظیر کافه، رستوران و… نیز قابل اجرا می اشد.

با این ایده ها می توانید علاوه بر حفظ مشتریان فعلی خود، مشتریان جدید را نیز جذب نموده و همیشگی سازید.

دکوراسیون داخلی کافه رستوران
دکوراسیون داخلی کافه رستوران

طراحی داخلی کافه همه پسند

در میان بیش از 40 نوع سبک طراحی داخلی متفاوت، انتخاب یک طرح همه پسند، کار سختی می باشد. برخی از مشتریان، سبکی خلوت و ساده نظیر سبک اسکاندیناوی یا مینیمالیسم را می پسندند و برخی دیگر سبکی شلوغ . برخی استفاده از چوب را ایده آل دانسته و برخی دیگر مِتال و سختی آنرا می پسندند. شاید وجود شلف های مختلف برای یک عابر شلوغ و برای فردی دیگر دلپذیر به نظر برسد.

برخی به دنبال جایی برای دورهمی و گفتگو هستند و دیگری به دنبال گوشه ای دنج و آرام.

چگونه می توانید نیاز همه ی مشتریان را تامین نمایید؟! با گروه مهندسی ساز همراه باشید تا کلید حل این معما را به دست آورید.

◄ سادگی را حاکم کنید

سعی کنید که سادگی را برکلیت فضای داخلی کافه رستورانتان حاکم کنید. البته شیک و لوکس بودن نیز می تواند با سادگی همراه شود. از دکوری ها و اکسسوری ها در فضای داخلی تان زیاد استفاده کنید؛ تعدد همراه سادگی. طراحی ساده و به دور از شلوغی همیشه جذاب است. سادگی منافاتی با شیک، لوکس، ظریف، زیبایی، و… ندارد. در غالب اوقات افراد خسته و با فکری مغشوش برای نوشیدن قهوه و یا تناول غذا می آیند؛ سادگی امکان رهاسازی فکر و ذهن را فراهم می آورد. شاید نمود این مثل به یاد بیاید که ” سادگی زیباست” .

◄ مبلمان را با دقت برگزینید

تیپ ظاهرتان را در نظر بگیرید؛ چنانچه هارمونی در بین تمامی بخش های البسه شما وجود نداشته باشد، صرف اینکه برند پوشیده اید، ظاهر خوبی برایتان نمی سازد . این نکته را با اجزا کافه رستورانتان همسان سازی کنید. صرف اینکه مبلمان منتخب شما، از متریال خوبی باشد، کفایت نمی کند.

مبلمان کافه رستوران را در هارمونی با اجزا دیگر انتخاب نمایید. دو نکته اساسی را در این زمینه به خاطر بسپارید:

* نخست اینکه مبلمان با تم کلی کافه رستوران در هماهنگی باشد. قاعدتا در کافه رستورانی با سبک روستیک استفاده از مِتال چندان رایج نیست، حال آنکه استفاده از چوب در این نوع تم، منطقی تر به نظر می رسد.  * نکته دوم اینکه بر نحوه چیدمان مبلمان تمرکز نمایید. گاهی اوقات تصور پاسخگو نیست؛ در صورت لزوم بارها و بارها جابجایی را انجام دهید تا به مناسب ترین چیدمان دست یابید.

مبلمان کافه رستوران بایستی راحت باشد و مشتریان در حین تناول اذیت نشوند؛ از سوی دیگر توجه نمایید که از متریالی نیمه سخت بهره ببرید، تا مشتریان بر روی مبلمان بسیار راحت شما، خواب آلود نشوند.

دکوراسیون داخلی کافه رستوران
دکوراسیون داخلی کافه رستوران

◄ به کیفیت بها دهید و نه کمیت

در هنگام تهیه اثاثیه کافه رستوران، کیفیت را راس انتخاب تان قرار دهید. از لوازم بزرگ تا اکسسوری ها، همگی را از متریال مرغوب تهیه نمایید. بگذارید تا رسیدن به سوددهی بالا، خیالتان بابت هزینه های ناشی از فرسودگی راحت باشد. به عنوان مثال می توانید در بخش هایی به جز بخش VIP از ظروفی با جنس نشکن استفاده نمایید؛ استفاده از رومیزی های قابل شستشوو باکیفیت نیز، روشی کاربردی است. از این دست مثال ها بسیار است؛ مهم این است که به ذهنتان پیش از شروع کار، فرصت تفکر دهید. کیفیت را در زمان تهیه اسباب و اثاثیه رستوران در اولویت قرار دهید؛ به بیان دیگر از تعدد و کمیت کاسته و بر کیفیت بیفزایید.

◄ نورپردازی مناسب: کلید رضایت مشتریان

بی شک نورپردازی مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران حائز اهمیت می باشد. یک دکور خوب، خدمات مطلوب، غذای باکیفیت بدون نورپردازی مناسب، عدم رایت را به همراه خواهد داشت. نورپردازی مناسب به اندازه ی مواد اولیه غذا مهم می باشد. تلفیق روشنایی طبیعی با افکت های مصنوعی، انتخابی ایده آل به حساب می آید. نورپردازی با استفاده از لامپ های ال ای دی مخفی، انتخابی مناسب است.

از کاربرد نورهای تند و خاص نظیر قرمز اجتناب کنید. اصولا روشنایی طبیعی همیشه جذاب و دلخواه است؛ تنها چند لامپ کوچک در این رابطه کفایت می کند. نورپردازی بیش از اندازه موجب خستگی چشم و ذهن می گردد، پس متعادل طراحی و اجرا کنید.

◄ از تاثیر قاب پنجره غافل نشوید

شاید بتوان گفت که پنجره ها نیز نوعی اکسسوری به حساب آمده و حالتی انتزاعی به محیط می بخشند. اگر کافه رستوران تان به محیط بیرون پنجره دارد، حتما از نور طبیعی تمامی زمان ها در روز بهره ببرید. مشتریانتان را از نور لطیف صبحگاهی  در هنگام نوشیدن فنجانی از قهوه یاچای بهره مند کنید؛ شدت آفتاب ظهرگاهی فضایی دلپذیر برای تناول غذا فراهم آورده؛ نور طبیعی عصرها، فضایی خاطره انگیز برای دورهمی هاست؛ نور شفق نیزمی تواند برای هر فردی دلپذیر باشد. نور طبیعی بالفطره خاصیت انرژی دهی مثبت را به همراه دارد؛ مبادا آنرا نادیده بگیرید.

دکوراسیون داخلی کافه رستوران
دکوراسیون داخلی کافه رستوران

◄ سلیقه شخصی تان نیز می تواند الهام بخش باشد

خود را در قوانین طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران محصور نکنید. یکی از مهندسان گروه مهندسی را استخدام نمایید و ایده های ذهنی تان  را با وی در میان بگذارید. ایده های ذهنی شما در ادغام با تجربیات ده ساله مهندسان مهندسی ساز، اثری بدیع خلق خواهد نمود. بگذارید مشتری، عابر،کارفرما، باریستا، گارسن، ویتر و… درونتان نیز نظرش را اعلام نماید. قوانین را با چاشنی سلیقه ی درونی تان رنگ و لعاب ببخشید.

◄ بو های شامه نواز، زنگ رستوران شما را به صدا در می آورند

هیچ خوشبو کننده ای دلپذیرتر از بوی قهوه و غذا برای کافه رستوران نیست. از تراوش بو ها در فضای کافه رستوران مانع نشوید. بو های طبیعی همواره دلخواه و خواستنی هستند؛ بگذارید این بوهای طبیعی فضای کافه رستوران را عطرآگین کند. خود این بو ها نیز می تواند نقش مُبلغ را برای شما بازی کند؛ چه تبلیغی بهتر از بوی مواد اولیه مرغوب!

◄ همه جانبه بیندیشید

در زمان طراحی دکوراسیون داخلی کافه رستوران، تمامی اقشاری که ممکن است به رستورانتان بیایند را مد نظر قرار دهید.

زوجی که برای وقت گذرانی می آیند؛ کاسبان وشاغلانی که درخواست نوشیدنی گرم داشته یا برای تناول وعده غذایی می آیند؛ خانواده هایی که با کودکانشان مراجعه می کنند؛ یک فرد تنها و… تعدد سلایق و راحتی هر یک را در نظر بگیرید. سهولت تردد و ترافیک احتمالی را احتساب نمایید.

بازار در دست شماست

با رعایت قوانین ساده اما کلیدی مذکور، بی شک بازار داغ مشتریان در دست شما خواهد بود. فراموش نکنید که شما قرار است در آن واحد مشتریانی با سفارش هایی متناقض را همراهی نمایید. پیش از وارد عمل شدن حتما مقاله ما را مطالعه نمایید. سپاس که با ما همراه هستید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید