باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران

0
176
باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران
باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران

باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران

باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران : بازسازی در کشور ما متاسفانه به دلایل متعددی، طول عمر کوتاهتری نسبت به سایر کشورها و استاندارد های جهانی دارد. از این رو بازسازی ساختمان، بازسازی آپارتمان و یا بازسازی خانه مسکونی بسیار در ایران رواج دارد. بصورت کلی، باز سازی ساختمان و بازسازی آپارتمان به دو بخش تقسیم می شوند، بخش اول ، بازسازی قسمت های اصلی ساختمان که باعث استحکام ساختمان می گردد  و بخش دوم، بازسازی و نوسازی قسمت های قابل رویت ساختمان می باشد که برای زیبای و نوسازی ساختمان و یا تجهیزات آن انجام می گردد.

انجام باز سازی و دکوراسیون ساختمان همواره کاری سخت و پرهزینه است و در اکثر موارد افراد این کار را برون سپاری می کنند. اولین قدم در باسازی و ساختمان، انتخاب شرکت باز سازی ساختمان از لیست شرکت های بازسازی ساختمان است. بازسازی ساختمان و یا بازسازی آپارتمان مواردی چون: بازسازی و نوسازی سرویس ها و حمام، تعویض درب و پنجره، تعویض کابینت آشپزخانه، نقاشی ساختمان، تعویض کفپوش ساختمان، گچ کاری، تعویض لوله کشی و غیره می توان نام برد.

بازسازی خانه چیست؟

برای داشتن خانه ای زیبا و مدرن نیازی به تخریب کامل بنا نیست. به طور کلی عملیات تخریب کامل بنا در مواردی که ساختمان دارای بافت فرسوده و غیر قابل مرمت باشد، ضروری است. در اغلب موارد بدون تخریب کامل بنا و با بازسازی خانه می توان تغییرات مورد نظر را ایجاد کرد. در مقایسه با قیمت ساخت خانه، هزینه بازسازی خانه بسیار مقرون به صرفه است. طراحی دکوراسیون داخلی راهکاری کم هزینه برای بازسازی و زیباسازی منازل مسکونی است. بازسازی خانه شامل همه کارهایی است که به منظور ترمیم خرابی ها، تغییر دکوراسیون خانه و طراحی داخلی منزل انجام می شود. در بازسازی می توان سبک طراحی دکوراسیون داخلی را به صورت کامل تغییر داد و از سبک های مدرن و امروزی استفاده کرد. اجرای سقف کاذب، نصب کاغذ دیواری، نصب پارکت ، تعویض کابینت آشپزخانه و طراحی دکوراسیون آشپزخانه، به هنگام بازسازی خانه انجام می شود.

چه مواقعی به خدمات بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون ساختمان نیاز داریم؟

خیلی از افراد معمولاً بعد از خرید خانه جدید و قبل از ورود به آن تصمیم به بازسازی و دکوراسیون خانه می‌گیرند تا دکوراسیون آن را مطابق با میل و سلیقه خود درست کنند. خیلی از افراد نیز بعد از مدتی به دلیل فرسوده‌شدن خانه تصمیم به بازسازی آن می‌گیرند. خدمات بازسازی خانه و ساختمان شامل طیف گسترده‌ای از خدمات می‌شود و برای هر کدام از این خدمات می‌توان به نیروهای تخصصی و حرفه‌ای دسترسی داشت. از خدمات ساختمانی همچون بنایی، گچ‌کاری، کاشی و سرامیک گرفته تا خدمات مربوط به زیبایی ساختمان شامل نقاشی ساختمان، اجرای کاغذدیواری. حتی بازسازی حمام، بازسازی سرویس بهداشتی و بازسازی آشپزخانه به همراه ساخت کابینت نیز جز خدمات بازسازی محسوب می‌شوند. به زبان ساده نوسازی دکوراسیون داخلی خانه را بازسازی می‌گویند و هر زمان که به این کار نیاز داشتید می‌توانید از خدمات بازسازی خانه استفاده کنید.

باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران
باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران

در بسیاری از کشورها عمر مفید ساختمان ها بیش از ۱۰۰ سال براورد شده ولی با توجه به ساخت و سازهای اخیر، بسیاری از ساختمان های مسکونی تهران در زمان کوتاه تری نیاز به بازسازی دارند. هزینه بازسازی خانه به لحاظ اقتصادی از هزینه ساخت بنا کمتر بوده و در واقع قابل مقایسه با قیمت مصالح و ساخت و ساز کامل بنا نیست. به این ترتیب بسیاری از مالکان بازسازی و نوسازی را به تخریب کامل بنا ترجیح می دهند. در مواردی که بافت فرسوده و غیر قابل تعمیر وجود داشته باشد، تخریب کامل بنا و ساخت و ساز ضروری است. با توجه به هزینه بازسازی خانه ، عملیات بازسازی بهترین راه برای نوسازی و طراحی داخلی ساختمان است. کف سازی و نصب پارکت، تعویض کاغذ دیواری،دکوراسیون داخلی آشپزخانه و تعویض کابینت آشپزخانه، اجرای سقف کاذب و بسیاری از تغییرات را می توان در طراحی داخلی ساختمان اجرا کرد.

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی نشان دهنده سلیقه و سبک زندگی خانوار است. و البته باسازی آن بسته به هزینه ای است که افراد انجام می دهند. سبک زندگی امروزی تفاوت زیادی با دهه های پیش دارد و محل زندگی خانواده ها نیز به پیروی از آن تحت تاثیر قرار گرفته است. خانواده های جوان و تحصیلکرده تمایل بیشتری به زندگی در ساختمان های لوکس و مدرن را دارند. با توجه به هزینه های جاری ساخت و ساز یا خرید خانه، امکان نقل مکان به منزل نوساز و مدرن نیز بسیار محدود شده است.هنگامی که قیمت بازسازی خانه را از چند جا استعلام می کنیم  متوجه می شویم که بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون داخلی پیشنهادی عملی برای تغییر سبک طراحی و زندگی در یک خانه لوکس و لاکچری است. هزینه بازسازی خانه همیشه بسیار کمتر از هزینه ساخت خانه است و این موضوع موجب شده تا بسیاری از مالکین تمایل به بازسازی و نوسازی نمای داخلی ساختمان داشته باشند.

کاهش هزینه های بازسازی و طراحی دکوراسیون در تهران

تهران شهر گرانی است، احتمالا بارها این جمله را شنیده اید. بله درست است اما گاهی با کمی برنامه ریزی در صرف هزینه های زندگی به راحتی می توان آن را کنترل کرد. مثلا برای باسازی خانه ی خود همیشه از جنس های با کیفیت و برند استفاده کنید تا برایتان صرفه ی اقتصادی داشته باشد. و با اطلاع از برندهای برتر متریال، هزینه بازسازی خانه خود را کاهش دهید. بنابراین درست است که هزینه بازسازی خانه زیاد است اما می توان با استفاده از روش های منطقی تا حد زیادی هزینه ها را کاهش داد.استفاده از برندهای مرغوب متریال و مصالح راهگشاری خوبی در کاهش هزینه بازسازی منزل است.با آشنایی و انتخاب بهترین متریال در بازسازی و نوسازی خانه می توانید قیمت بازسازی خانه خود را تا حد خیلی زیادی کاهش دهید.

عوامل تاثیرگذار روی هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان در تهران

تغییر کاربری فضای داخلی، نیاز به تعمیرات داخلی، نوسازی خانه های قدیمی که امروزه در تهران بسیار دیده می شود و یا تغییر دکوراسیون منزل از مواردی است که در بازسازی خانه نقش دارد. بازسازی های غیر اصولی و نامعقول نه تنها در زیباسازی فضای داخلی تاثیری ندارد بلکه می تواند خسارات زیادی را نیز بر مالک تحمیل کند. لذا ضروری است قبل از تصمیم به بازسازی خانه، در ارتباط با هزینه بازسازی خانه و مراحل اجرای کار اطلاعاتی را به دست آورید. موارد زیادی می توانند روی هزینه بازسازی خانه تاثیر گذاشته و موجب افزایش مبلغ نهایی بازسازی شوند. اگر بودجه مشخصی دارید می بایست آگاهانه هزینه ها را مدیریت کرده و کنترل مخارج بازسازی را در دست داشته باشید. این موارد موجب تغییر در هزینه بازسازی خانه می شود.

▪ بازسازی خانه و دیوارها

انتخاب های زیادی برای پوشش دیوارها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل وجو.د دارد. استفاده از کاغذ دیواری ساده و سه بعدی، پوسترهای سه بعدی، رنگ و نقاشی ساختمان، پنل های دکوراتیو، سنگ آنتیک و تزئینی برخی از بهترین مصالح برای دکوراسیون داخلی منزل در تهران هستند که روی هزینه بازسازی خانه تاثیر دارند. سبک طراحی و سلیقه کارفرما و صد البته بودجه در انتخاب دیوارپوش ها حرف اول را می زند.

▪ نوسازی کف منزل

کف خانه سطح بزرگی را اشغال کرده و یکی از اصلی ترین بخش ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. انواع پارکت، کفپوش های چوبی، لمینت، کفپوش پی وی سی، سنگ و سرامیک برای کف ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. مبلغ زیادی از هزینه بازسازی خانه مرتبط با هزینه نصب و اجرای کفپوش است. در ساختمان های مدرن و لوکس طراحی کف اغلب با پارکت لمینت و کفپوش های مدرن انجام می شود.

باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران
باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران

▪ هزینه بازسازی آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه مهم ترین بخش در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی است. دکوراسیون داخلی آشپزخانه می تواند هزینه زیادی داشته باشد. تعویض کابینت آشپزخانه با متریال مختلف، هزینه بازسازی خانه را افزایش می دهد. اجرای نورپردازی در آشپزخانه، تخریب و نوسازی آرک های قدیمی و رابیتس کاری، جا به جایی لوله کشی، کاشیکاری بین کابینت، کف سازی و اجرای کفپوش های ضد رطوبت بخشی از متداول ترین عملیات در بازسازی آشپزخانه هستند.

به تجربه ثابت شده صرفه جویی در هزینه بازسازی خانه و قسمت آشپزخانه به نفع تان نیست. دکوراسیون آشپزخانه به نوعی تکمیل کننده دکوراسیون داخلی منزل و پذیرایی است. آشپزخانه های اپن این روزها اصلی ترین مکان در هر ساختمانی هستند که در زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی منزل نقش مهمی دارند. با برخی تغییرات ساده می توان تغییرات چشمگیری در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کرد.

نصب و اجرای کابینت آشپزخانه ممبران و کانتر چوبی لوکس به همراه نورپردازی آرک، از یک آشپزخانه قدیمی و خسته کننده فضایی خیره کننده و جذاب را به وجود می آورد. اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید برای کاهش هزینه بازسازی خانه می توانید اقدام به تعویض درب کابینت کنید. در نظر داشته باشید که دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید هماهنگی کامل با سایر عناصر طراحی داخلی در منزل داشته باشد.

▪ هزینه بازسازی اتاق خواب

تعداد اتاق خواب ها و نحوه اجرای کار روی هزینه بازسازی خانه تاثیر مستقیم دارد. ساخت کمد دیواری های قدیمی از طریق دیوار کشی و چهارچوب فلزی تقریبا منسوخ شده است. امروزه انواع کمد دیواری ام دی اف با استحکام زیاد و ابعاد کوچکتر جانشین کمدهای قدیمی شده اند. ابعاد کمد دیواری با توجه به محل قرارگیری تخت و ابعاد تختخواب مشخص می شود. کمد دیواری نباید مانعی در جایگیری تختخواب ایجاد کند.

دیوارپوش ها و کفپوش ها هم هزینه های بازسازی را افزایش می دهند. نسبت به ابعاد تخت تک نفره یا دو نفره استاندارد می توان ابعاد مناسب کمد دیواری را انتخاب کرد. طراحی اتاق خواب با توجه به چیدمان لوازم انجام می شود.

اما مهم ترین نکته در طراحی داخلی منزل وبازسازی اتاق خواب، فردی است که از اتاق استفاده می کند. در واقع بازسازی اتاق خواب با توجه به خلق و خوی افراد با متریال متنوعی فضاسازی می شود. استفاده از رنگ های شاد و گرم می تواند انتخاب خوبی برای اتاق کودکان و نوجوانان باشد. ایمنی را در اتاق خواب کودک فراموش نکنید. کف اتاق کودک باید نرم و گرم باشد تا کمترین آسیب در هنگام افتادن ایجاد شود. پارکت به همراه یک قطعه موکت پرز بلند می تواند خطرات ناشی از سقوط کودکان را از بین ببرد. استفاده از رنگ های خنثی برای اتاق خواب بزرگترها به همراه کمد دیواری های بزرگ و جادار مناسب تر است.

▪ خلاقیت در دکوراسیون منزل

خلاقیت بخشی از روان انسان است که همین یکی از آن صفات است که ما را از دیگر گونه های حیوانی جدا می کند. خلاقیت سبب می شود با استفاده از قدرت فکر ایده های جدید به ذهنتان برسد که دکوراسیون منزل شما را زیبا کند. شما با استفاده از خلاقیت خود در دکوراسیون نیز می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و با ساده ترین وسایل زیباترین دکوراسیون را برای اتاق خود درست کنید. یکی دیگر از مزیت خلاقیت در دکوراسیون منزل این است که چیزی که شما خلق می کنید از روح و روان شماست و شما با آن به آرامش می رسید و اینکه این طرح مختص شماست و در هیچ جای دیگر نمونه مشابه آن وجود ندارد.

باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران
باسازی و دکوراسیون ساختمان تهران

▪ بازسازی سقف منازل مسکونی

اجرای کناف و میلگرد، گچبری ها، نورپردازی سقف کاذب و گچکاری سقف رایج ترین عملیات بازسازی در منزل است که بر زیبایی دکوراسیون داخلی می افزاید. هزینه بازسازی خانه با توجه به مصالحی که برای اجرای سقف انتخاب می شود، تغییر خواهد کرد. به طور معمول سقف هال و پذیرایی با طراحی های خاص کار می شود ولی لزومی به اجرای نورپردازی و تزئینات برای سقف اتاق خواب نیست.

طراحان دکوراتیو ایده های خلاقانه ای برای دکوراسیون و بازسازی سرویس های بهداشتی دارند که موجب بزرگتر دیده شدن فضا شده و فضا را زیباتر می کند. تعویض کاشی های قدیمی حمام که شکسته و آسیب دیده اند با نمونه های مدرن راهکاری ساده برای ایجاد جذابیت در این فضا می باشد. از همه این موارد که بگذریم مهم ترین کار در بازسازی حمام و سرویس بهداشتیبحث عایق بندی کف و دیوارها است. هم زمان با جا به جایی کاسه توالت، تعویض و جا به جایی لوله ها، کف سازی و غیره، عایق بندی را فراموش نکنید. صرفه جویی در هزینه بازسازی خانه به مفهوم نادیده گرفتن عایق کاری سرویس بهداشتی نیست.

به این ترتیب نمی توان رقم ثابتی را برای هزینه بازسازی خانه و دکوراسیون در تهران در نظر گرفت. طراحی دکوراسیون داخلی منزل با توجه به جنس مصالح و نحوه اجرای کار، قیمت گذاری می شود. اگر تصمیم به تخریب دیوارهای داخلی دارید، مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ کنید. نگران هزینه های زیاد دکوراسیون داخلی خانه و بازسازی نباشید. هزینه بازسازی خانه با بهترین متریال همیشه کمتر از هزینه ساخت بنا و یا خرید ساختمان خواهد بود.

سخن پایانی

اگر می خواهید برای ساختمان خود یک طراحی و یا باسازی حرفه ای داشته باشید با رعایت اصول کامل معماری طراحی کنید باید همه چیز را دست مهندس معمار بسپارید. بعضی از معماران به خوبی روی همه عناصر تمرکز می کنند و جزئیات دکوراسیون منزل را نیز طراحی می کنند. ولی بعضی از معماران دیگر دخالت خود را در این امر محدود می کنند. جزئیات طرح های مبلمان و طرح های تزئینات داخلی خود را به کارشناسان ما بسپارید تا بهترین دکوراسیون منزل و معماری داخلی را با توجه به سلیقه شما برایتان خلق کنیم. معماران داخلی عموما نگران ساختن سازه های موجود و اصلاح آنها با توجه به ویژگی های جدید هستند. توجه زیادی به مدت زمان ساخت ساختمان و نحوه ی ساخت آن دارند که به ارائه ارتباطی میان ساختار و ساختمان جدید ایجاد می کند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید