بازسازی و طراحی داخلی

0
166
باسازی و طراحی داخلی
باسازی و طراحی داخلی

 

بازسازی و طراحی داخلی

باسازی و طراحی داخلی تنها منحصر به ساختمان های نوساز نمی گردد. بسیاری از مشاوره ها و طرح های ارائه شده از سوی طراحان مختص ساختمان ها و فضاهای مورد بازسازی می باشد. بازسازی و طراحی داخلی به نوعی به هم گره خورده اند. بر خلاف تصورات، مکان های مورد بازسازی بیشتر به طراحی داخلی و ایده های خلاقانه نیازمند هستند.

بازسازی و طراحی داخلی، تمامی گروه های مسکونی، تجاری و اداری را در بر میگیرد.

ارائه ایده ای نوین، متفاوت و غیر تکراری در مبحث بازسازی و طراحی داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

طراحی داخلی ساختمان های مورد بازسازی نیازمند عنصر جسارت در طراحی و اجرا از سوی طراحان می باشد.

بازسازی و طراحی داخلی در میان مالکان ،به ویژه کسانی که ملک شان را رهن واجاره می دهند،از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

برآورد بودجه و هزینه ها در کِیس های طراحی بسیار حائز اهمیت است . چرا که گاهی اوقات به دلیل سوء مدیریت ،طراحی داخلی بازسازی بیش از ساخت مجدد هزینه بر می دارد.

انتخاب یک شرکت پیمانکارخوب زمان بر است اما از صرف زمان و هزینه های بی مورد بعدی پیشگیری به عمل می آورد.

گرچه بازسازی و طراحی داخلی مطلوب بسیاری از افراد نیست اما سپردن کار به کاردان نظر آنها را نیز تغییر خواهد داد.

باسازی و طراحی داخلی
باسازی و طراحی داخلی

بازسازی و طراحی داخلی به چند دسته تقسیم می شوند؟

دو گروه عمده تقسیم می شوند:

* بازسازی و طراحی داخلی سازه ای

در این نوع بازسازی همانطور که از نامش پیداست، هدف از بازسازی تاسیسات، سازه اصلی، تیغه بندی ها، پلان ها و… می باشند. که مختص ساختمان هایی عمر بیش از 15 سال می گردد.

* بازسازی  وطراحی داخلی تزئینی

این نوع بازسازی و طراحی داخلی که ساختمان هایی با عمر کوتاه را نیز شامل می گردد؛ نورپردازی، تزیینات سقف ، تغییر پالت رنگی دیوارها و چیدمان، تعویض کابینت ها و… را در بر می گیرد .

بازسازی و طراحی داخلی به چه عللی صورت می پذیرد؟

پس از گذشت چند سال از عمر احداث یک بنا ، قاعدتا ساختمان با گذر زمان دچار فرسودگی ( چه از نظر سازه ای و چه از نظر اثاثیه) می گردد. گاهی اوقات مبحث بازسازی و طراحی داخلی به دلیل ایجاد تغییرات و مدرن سازی صورت می گیرد. در این موارد ایجاد تغییرات در کابینت های آشپزخانه، کف پوش ها، متریال دیوارها و… صورت می پذیرد.در برخی مواقع علت بازسازی خرابی و پوسیدگی ها می باشد.در این مواقع  تعمیر و تغییردر تاسیسات و لوله کشی ها، عایق بندی، سیستم گرمایش و سرمایش و… انجام می شود.

باسازی و طراحی داخلی
باسازی و طراحی داخلی

پیش از شروع بازسازی ارزیابی کنید که علت بازسازی چیست؟ اگر هدف از بازسازی ایجاد تغییرات اساسی مانند  پلان ، تغییرتاسیسات و در مجموع ساختار اصلی ساختمان مورد تغییر است؛ شما به طراحی داخلی در روند بازسازی نیاز دارید .

در برخی موارد به دلیل عدم نیاز به تغییرات اساسی سپردن کار به دست یک پیمان کار ساده مقرون به صرفه خواهد بود.

در باسازی توام با طراحی داخلی چه تغییراتی صورت می گیرد؟

در پُرسه باسازی  اسباب و وسایل ؛ طرح  و فرم کابینت،سقف ،کف ، دیوارها ؛ نورپردازی و… مورد تغییر قرار می گیرند.

چگونه برای انجام کار شرکت معتبری را بیابید؟

برای یافتن طراح داخلی شایسته عجله نکنید. با مجموعه های متعددی وارد مذاکره شوید از کم و کیف انجام کارها بوسیله آنها مطلع گردید. معیارها ونیازهایتان را با آنها در میان بگذاریدو کاملا شفاف از نحوه همکاری مطلع گردید.

احتمالا انتخاب یک طراح خوب زمان ببرد اما به دلیل شفاف سازی های اولیه ، در مدت و بودجه پروژه صرفه جویی چشمگیری صورت خواهد پذیرفت .

باسازی و طراحی داخلی
باسازی و طراحی داخلی

فاکتورهای مهم در بازسازی و طراحی داخلی

در مباحث مرتبط با بازسازی نکات مختلفی حائز اهمیت است . مهمترین آنها عبارت است از :

* بودجه

پیش از دست به کار شدن ، بودجه خود را در نظر بگیرید و انرا به بخش هایی که بازسازی برایشان ضروری تخصیص دهید. گاهی حتی بودجه را کمتر از مقدار واقعی در نظر بگیرید و مابه التفاوت را برای هزینه های احتمالی غیرقابل پیش بینی کنار بگذارید.

* هدف

پیش از آغاز بازسازی  هدف تان را تعیین نمایید. آیا هدف تغییرات عمده و سازه ای است و یا تغییر حال و هوای فضا. این کار به شما کمک می کند تا بودجه، زمان و بسیاری فاکتورهای دیگر را مورد محاسبه قرار دهید و با برنامه پیش بروید.

* کاربرد فضا

در زمان بازسازی در نظر گرفتن کاربرد یک فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال اتاق کودک در زمان بازسازی سازه ای بایستی از نظر تابش نور طبیعی، سیستم تهویه ، سیستم گرمایشی و سرمایشی و… مورد بررسی قرار بگیرد.

از سوی دیگر در زمان طراحی داخلی در نظر گرفتن نورپردازی مناسب، پالت رنگی شاد، متریال دیوار و کف و… از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

* میزان بازسازی و طراحی داخلی

در ابتدای این کار از قسمتهایی که نیاز به بازسازی مجدد دارند، یادداشت بردارید. در این صورت در وقت و هزینه ها صرفه جویی عمده ای صورت گرفته است.

* سبک مد نظر

سبک مورد نظر خود را پیش از بازسازی در نظر بگیرید تا تمامی تعمیرات و تغییرات بر مبنای آن پیش برود. در اینصورت در مراحل طراحی داخلی هر چیز در جای خود قرار خواهد گرفت.

باسازی و طراحی داخلی
باسازی و طراحی داخلی

5 نکته طلایی

آیا در فکر ایجاد برخی تغییرات در ساختمان تان هستید؟ پیش از انجام هر کاری ، این 7 نکته را به خاطر بسپارید.

استیو مکس ویل ( طراح داخلی کانادایی) :” زمانی که دوستان از من راهنمایی می خواهند، من در ابتدا این 7 نکته را به آنان خاطر نشان می کنم. این نکات بیش از کوچک بودنشان کاربردی هستند . این نکات شما را در رویایی با بسیاری از چالش ها سربلند کرده وساختمانیبی نظیر برایتان به ارمغان می آورد.”

1// به الگو های ساختمان سازی جاودانه بیندیشید

مُد ها می آیند و می روند اما سبک های طراحی ساختمان که حال آدم ها را خوب می کنند، واقعا دچار تغییر نمی شوند.

* به ویژگی های طبیعی توجه کنید. ویژگی هایی چون تابش نور طبیعی که حتما از دو اتاق به داخل بتابد.

* از تاثیر شگفت انگیزکه توسط آبشاره که با شیب تند از سطح سقف شیروانی روان است ، یادداشت بردارید.

* مابین فضاهای داخلی و بیرونی ،بخش هایی برای گذر خلق نمایید.

باسازی و طراحی داخلی
باسازی و طراحی داخلی

2// مدل اولیه شاخص را بسازید

عده معدودی از مردم با دیدن یکسری از نقاشی ها قادر به سه بعدی سازی ذهنی مدل مد نظر می باشند. سخت است. به همین دلیل است که مدل شاخص بسیار ارزشمند است.برای ساخت یک ماکت به موارد زیر نیازمندید:

* کاتر

*فوم هایی در با ضخامت 8 سانت

* نوار چسب

* خط کش

سایز پنجره ها، جایگیری درب و شیروانی را با مدلسازی امتحان کنید.

3// بهترین متریال را برای سقف به کار ببرید

* بخش عمده ای از هزینه ها به عدم توجه به متریال هایی است که برای عایق بندی بام استفاده می شود.

* دقیقا به همین خاطر است که هر چقدر بیشتر برای متریال مورد استفاده برای بام هزینه کنید، در طولانی مدت کمتر متحمل هرینه خواهید گشت.

باسازی و طراحی داخلی
باسازی و طراحی داخلی

* آسفالت های مرغوب امروزی دو برابر انواع قدیمی عمر می کنند( در برخی موارد تا 50 سال) فقط کافیست 4/1 بیشتر هزینه کنید.

4// سقف های بلند، قوسی ( مانند سقف های کلیساها) الهام بخش هستند

* فضای بین تیرِ شیب ها بایستی به سیستم تهویه به فضای بیرون تجهیز گردند. این سیستم تهویه از طریق کانال هایی که  ازراس به لبه ها کشیده می شوند، صورت می پذیرد.

* فضا را با عایق فایبر گلاس پر نکنید.

* اگر به این هشدار توجه نکنید در فصل زمستان با سقفی مرطوب و در موارد بدتر، چکه کردن سقف مواجه خواهید شد.

5// انتظارات را شفاف سازی کنید

* به عنوان مالک موظف به عقد قراردادی با قید جزییات کامل هستید؛ که معین کند در برابر پرداخت هزینه ای مشخص، چه خدماتی انجام می شود.

* برخی پیمانکاران شما را به پرداخت ساعتی ، یا اضافه متریال مجاب می کنند. هرگز نپذیرید.این روش ها بی پایه بوده و در نهایت شما را با ابهاماتی در مورد هزینه ها مواجه می کنند.

* از سوی دیگر در مقابله با پیمانکارتان ، با انصاف باشید. باید اگاه باشید که هر گونه تخطی از جزییات نقشه هزینه بر، دردسرساز و آزاردهنده خواهد بود. در صورت ایجاد هر گونه تغییر از سوی شما، بایستی آماده ی پرداخت بهای بسیار بیشتر از آنچه در قرارداد قید شده ، باشید. پس تا مجبور نشدید، نظرتان را تغییر ندهید.

حس خوشایند تغییر

بازسازی و طراحی داخلی دارای هدفی پنهان می باشد که کمتر از آن سخن به میان آمده است. تغییر حتی در سطح سازه ای هم حس خوشایندی را به کارفرما می دهد. نوعی حس امنیت و آسودگی خیال. بازسازی و طراحی داخلی را با اغوشی باز پذیرا گردید که حس تغییر و تحول مثبت رضایت درونی و دلپذیری خاصی در خود نهفته دارد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید