بازسازی آرایشگاه

1
421
بازسازی آرایشگاه
بازسازی آرایشگاه

بازسازی آرایشگاه : مبحث طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه جزء مواردی است که صاحبان آرایشگاه ها باید به آن بپردازند تا بتوانند رضایت مشتری ها را جلب نمایند .

در چنین مشاغلی علاوه بر اینکه لازم است تا افراد و کارکنان با تجربه باشند و خدماتی که ارایه می شود کیفیت بالایی داشته باشد اجرای یک چیدمان مناسب برای آرایشگاه نیز می تواند یکی از ابزاری باشد که در جهت بهبود کسب وکار می توان از آن بهره گرفت .

انتخاب سبک برای دکوراسیون داخلی آرایشگاه در بازسازی آرایشگاه از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است و موارد بسیار زیادی می تواند در انتخاب آن تاثیر گذار باشد که از جمله این موارد مردانه یا زنانه بودن آرایشگاه است همچنین بسیاری موارد دیگر شامل طرح ، رنگبندی ، تجهیزات ، نور پردازی و … وابسته به سلیقه ی کارفرما می باشد.

به همین جهت است که وقتی مشتری وارد محیط می شود به نوعی می تواند با سلیقه و روحیات مجموعه آشنا شود و بسیاری از افراد که مهارت بالایی دارند می توانند با در نظر گرفتن نوع دکوراسیون و اهمیتی که کارفرما برای آن قایل شده است پی به شخصیت و سلیقه ی آرایشگر خود ببرند چرا که یک آرایشگر خوب باید بتواند به خوبی جزئییاتی که مجموعه و کلیت را تشکیل می دهد بپردازد ، کسی که به جزئیات و ایجاد هارمونی دکوراسیون سالن آرایشگاه می پردازد به خوبی می تواند به جزئیات آرایشگری بپردازد .

 

بازسازی آرایشگاه
بازسازی آرایشگاه

 

امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی سالن های زیبایی و آرایشی و بازسازی آن ها اهمیت ویژه ای دارد. باتوجه به سبک های دکوراسیون داخلی مانند مدرن ، رترو ، چایلد ، مینیمالیست ، و دیگر سبک ها که مردانه یا زنانه بودن آرایشگاه و سلیقه مشتری در انتخاب آن موثر است شروع به بازسازی و طراحی داخلی آرایشگاه ها میکنند.

پس دقت کنید این نحوه ی چیدمان و  طراحی دکوراسیون داخلی بیش از حد تصور شما در ذهن مشتری ها تاثیر گذار است و به همین جهت است که آرایشگران موفق به زیبایی و جذابیت محیط و سالن خود اهمیت می دهد تا تاثیر مثبتی بر روی مراجعه کنندگان بگذارد .

 

بازسازی آرایشگاه
بازسازی آرایشگاه

 

دکوراسیون آرایشگاه

برای بازسازی سالن زیبایی می توان از سبک های مختلفی استفاده کرد که رایج ترین آن ها سبک ایرانی و یا اروپایی می باشد و انتخاب سبک کاملا وابسته به سلیقه و میل شخصی کارفرما می باشد . با توجه به همه گیر شدن بحث طراحی داخلی و بیشتر شدن نیاز کارفرما به اجرای دکوراسیون داخلی امروزه کارفرمایان و صاحبان مشاغل قبل از اقدام برای صرف وقت و هزینه تمایل دارند تا در رابطه با روند کاری خود با یکی از شرکت های فعال در این زمینه مشورت کنند تا با استفاده از تجربیات و تخصص شرکت معماری مورد نظر در زمینه ی هزینه و زمان استفاده بهتری داشته باشند و بتوانند بهره برداری بهتر و کاربردی تری از محیط خود انجام دهد پس اگر قصد اجرای دکوراسیون داخلی برای آرایشگاه زنانه و یا آرایشگاه مردانه خود دارید هر چه سریعتر اقدام به مشاوره با یکی از شرکت های متخصص در این زمینه کنید .

بخش بندی سالن آرایشگاه

داشتن اتاق مخصوص پدیکور و مانیکور و همچنین میزهایی با طرح های جدید مخصوص پدیکور و مانکور و همچنین اتاق ویژه عروس از جمله قسمتهایی است که می بایست بسیار به دکوراسیون آن توجه شود. اتاق ویژه رنگ و مش که دارای کمد و قفسه مخصوص و همچنین میز مخصوص شستشو می باشد نیز در زیبایی و جلوه دکوراسیون آرایشگاه حائز اهمیت می باشد. بعلاوه جداسازی بخش های مختلف از هم به آسان تر شدن ارائه خدمات توسط شما کمک زیادی می کند.

 

بازسازی آرایشگاه
بازسازی آرایشگاه

 

قطعا جلب اعتماد مشتری برای سالن داران محترم بستگی مستقیمی به دکوراسیون آرایشگاه آنها دارد. بسیاری از کسانی که سالهاست به این کار اشتغال دارند چندان فرصتی برای تغییر دکوراسیون آرایشگاه خود در این سالها نداشته اند. شاید فکر بازسازی آرایشگاه بتواند گزینه مناسبی برای این دسته از افراد باشد. بازسازی آرایشگاه علاوه بر اینکه باعث نوسازی دکوراسیون آرایشگاه شما می شود همچنین هزینه آن از طراحی صفر تا پایان کار نیز بسیار کمتر و بصرفه تر است.

 

فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون آرایشگاه

 

  •   استفاده کردن از وسایل و تجهیزات مدرن و سالم
  •  ایجاد هماهنگی و تناسب در تجهیزات و وسایل مختلفی که در آرایشگاه مورد استفاده قرار میگیرد
  •  استفاده کردن از تابلو هایی زیبا و جذاب به منظور آراستن جداره ها که به نوعی با فضای داخلی آرایشگاه هماهنگی داشته باشد و چشم نواز باشد مانند تصاویری از جدیدترین مدل های مو ، میکاپ و شینیون و یا حتی پوستر هایی با تصاویر متناسب با کاربری و …
  • استفاده کردن از آیینه به اندازه ی کافی در تمامی جهات و جداره ها که این کار هم برای بازتاب شدن نور مناسب است و هم مشتریان می توانند به راحتی تصویر خود را از زوایای مختلفی مشاهده کنند .
  • انتخاب کردن تعداد تجهیزات موجود در آرایشگاه با توجه به متراژ فضا و نوع دکوراسیون داخلی موجود
  • استفاده کردن از تجهیزات و قفسه ها به اندازه ی مورد نیاز برای نگه داری وسایل مورد نیاز که می توانند در ایجاد نظم بسیار موثر باشد و همچنین متریال آن ها نیز می تواند با توجه به بودجه ی کارفرما و سبک انتخاب شده متفاوت باشد .
  •  انتخاب کردن یک رنگبندی مناسب برای بخش های مختلف آرایشگاه با در نظر گرفتن جنسیت و روحیات مخاطبان خود .
  •  توجه داشتن به تاثیری که تیرگی روشنی و همچنین هارمونی رنگ ها بر روی محیط داخلی و روحیه ی افراد میگذارد .
  • استفاده کردن از ابزارهایی که برای تزئینات داخلی استفاده می شود مانند کاغذ دیواری ، گچبری ، آینه های تزئینی ، کناف و …
  • پیاده سازی یک سیستم مناسب برای نورپردازی و استفاده کردن از تجهیزاتی که نور مناسب و کافی به محیط بدهند همینطور می توان از نور هایی به رنگ سفید و یا زرد در جهت ایجاد تنوع بصری و زیبایی استفاده کرد .
  •  تفکیک بخش های مختلف آرایشگاه با در نظر گرفتن فعالیت هایی که در سالن های زیبایی انجام می شود مانند بخش مدیریت ، پذیرش ، مانیکور ، براشینگ ، اپیلاسیون ، ماساژ ، شینیون و …

 

بازسازی آرایشگاه
بازسازی آرایشگاه

 

خدماتی که ارایه می شود باید کیفیت بالایی داشته باشد و  بتوانند رضایت مشتری ها را جلب نمایند  دقت کنید که نحوه ی چیدمان و  طراحی دکوراسیون داخلی در ذهن مشتری ها تاثیر میگذارد بنابراین آرایشگران موفق به زیبایی و جذابیت محیط و سالن خود اهمیت ویژه ای می دهد تا تاثیر مثبتی بر روی مراجعه کنندگان بگذارد .

رنگ آرایشگاه

موضوع اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی سالن های زیبایی رنگ است که ارتباط بصری کل فضا را حفظ میکند که انتخاب آن بستگی به سبکی دارد که انتخاب کردید که این رنگ محیط باید هماهنگ با اکسسوری و مبلمان و دیگر لوازم آرایشگاه باشد.

یک دکوراسیون داخلی لوکس به معنای استفاده از وسایل و تجهیزات گران قیمت نیست بلکه سلیقه و هنر به کاربردن وسایل مختلف از جمله رنگ ، نور پردازی ، مبلمان ، آینه ها و … به شکل صحیح میباشد که فضا را برای مشتریان خوشایند می کند .

 

بازسازی آرایشگاه
بازسازی آرایشگاه

 

قسمت پذیرش آرایشگاه

اگر سالن زیبایی شما آنقدر شلوغ است که یک منشی استخدام کردید به جای یک میز ساده پیشنهاد می‌کنیم از یک کانتر زیبا برای محل استقرار منشی استفاده کنید. محل قرارگیری منشی باید نزدیک به درب ورودی باشد تا مراجعه کننده‌ی شما برای دریافت خدمات سردرگم نشود.

در دکوراسیون داخلی قسمت پذیرش ، باید پیشخوان دارای فضای لازم برای قرارگیری کامپیوتر و تجهیزات لازم و ویترینی برای معرفی محصولات سالن باشد چرا که محل ورود و خروج مشتریان به سالن است و میتواند برای خرید مورد توجه قرار گیرد. قسمت ورودی و پذیرش باید به گونه ای باشد که مراجعین بعد از ورود به سالن دچار سردرگمی نشوند و در بخش پذیرش با تمام احترامات مورد استقبال و احترام مسئول بخش پذیرش قرار گیرند .

 

بازسازی آرایشگاه
بازسازی آرایشگاه

 

قسمت مانیکور آرایشگاه

برای دکوراسیون داخلی مانیکور ، صندلی و دراور های کشویی به دلیل  انعطاف پذیری و ارگونومی که دارند انتخاب مناسبی است. همچنین برای مخفی نگه داشتن برخی فضاها بهتر است روی در های کابینت را آینه بزنیم.

اسپا و ماساژ

باید فضایی برای خدمات اسپا و ماساژ جدا از سالن اصلی در نظر بگیریم. معمولا در این قسمت تخت های مخصوص، کمدها، قفسه ها، روشویی و کابین های دوش قرار میدهند.نورپردازی این قسمت باید ملایم باشد تا برای مراجعین ایجاد آرامش کند.  با استفاده از شمع و گیاه میتوانیم آرامش محیط را بیشتر کنیم.

 

بازسازی آرایشگاه
بازسازی آرایشگاه

 

حتما اتاقی را برای استراحت و صرف غذای پرسنل خود در آرایشگاه خود در نظر بگیرید. طراحی داخلی آرایشگاه  شما خود به نوعی تبلیغ سالن زیبایی شما محسوب می‌شود. در آخر باید جمع بندی این مجموعه به طریقی باشد که زیبایی و نظم و خوش سلیقه بودن صاحب سالن زیبایی را به خوبی به نمایش بگذارد.

 

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید