قیمت دکوراسیون داخلی

0
146
قیمت دکوراسیون داخلی
قیمت دکوراسیون داخلی

قیمت دکوراسیون داخلی

قیمت دکوراسیون داخلی بر حسب نوع متریال و برند انتخابی بازه ای از قیمت را به دست می دهد. شاید قیمت دکوراسیون داخلی در یک نقطه از شهر با نقطه دیگر تفاوت داشته باشد؛ بنابراین منطقه ملک نیز بر قیمت ها تاثیرگذار است. نوع کاربری نیز گزینه دیگری است که بر بازه قیمتی تاثیرگذار می باشد.

با مهندسی ساز برای کسب قیمت های لحظه ای در ارتباط باشید.

برای برآورد قیمت دکوراسیون داخلی، تعیین حجم پروژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بایستی چک لیست های مرتبط با قیمت توسط مهندسی ساز برایتان تنظیم گردد.

اینکه چه بخش هایی از ساختمان مورد طراحی قرار می گیرند بر قیمت دکوراسیون داخلی تاثیری مستقیم دارد.

میزان مصالح ساختمانی مورد نیاز بر قیمت دکوراسیون داخلی موثر می باشد.

اینکه دستمزد طراح داخلی مهندسی ساز بر حسب ساعتی محاسبه می گردد یا مترمربع نیز حائز اهمیت می باشد.

حضور مشاور یا ناظر در زمان اجرای پروژه، به کارفرما در راستای رسیدن به آنچه در نظر دارد بسیار کمک کننده خواهد بود حتی در صورت محدودیت مالی پروژه.

از همان زمان آغاز کاراز یک مشاور و ناظر کمک بخواهید؛ مطمئنا به تنهایی از پس مدیریت کل پروژه بر نخواهید آمد.

برای شروع کار بهتراست از نمونه کار مجموعه مهندسی ساز دیدن نمایید، ایده گرفتن گام نخست شماست؛ از این طریق بهتر می توانید قیمت دکوراسیون داخلی را برآورد نمایید.

در مجموعه مهندسی ساز شما مختار به انتخاب هستید؛ مجبور نیستید که تمام جزییات پلان طراحی شده را بپذیرید.

طراحی های مهندسی ساز بر سه پایه عملگرایی، زیبایی و القا حس آرامش صورت می گیرد؛ قیمت دکوراسیون داخلی ساختمان تان را از مهندسی ساز بخواهید.

قیمت دکوراسیون داخلی
قیمت دکوراسیون داخلی

قیمت دکوراسیون داخلی چیست؟

قیمت دکوراسیون داخلی شامل هزینه مشاوره، طراحی و اجرای پروژه می باشد

انواع طراحی دکوراسیون داخلی کدامند؟

در مجموع می توان طراحی دکوراسیون داخلی را به دو گروه عمده تقسیم نمود:

* طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

* طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

قاعدتا قیمت دکوراسیون داخلی بر مبنای هر یک از گروه های فوق متغییر می باشد. خیلی این گروه بندی ها را مورد توجه قرار ندهید. هر آنچه دلتان می خواهد را با کارشناس مشاور مهندسی ساز مطرح نمایید. عناوین دست و پا گیرند. اکثر طراحی ها در طی مشاوره شامل هر دو عنوان می گردند. به این معنا که شخصی برای مشاوره آمده و طراحی دکوراسیون کلاسیک را در نظر دارد حال آنکه در پی نگارش خواسته ها در می یابیم که تلفیقی از هر دوسبک مد نظر می باشد. مهم این است که قرار است شما حس خوبی از دکوراسیون داخلی تان بگیرید.

از کجا شروع کنم ؟!

گام نخست در محاسبه قیمت دکوراسیون داخلی، شناسایی شرایط و محدودیت های ساختمان می باشد. گاهی طراحی دکوراسیون یک واحد خالی در نظر است که کلیدنخورده بوده و هیچگونه طراحی در ان انجام نپذیرفته است؛ در چنین کِیس هایی کار راحت تر است.

اما گاهی فرد در ساختمانی سکونت دارد که تغییر دکوراسیون را مد نظر دارد؛ بایستی محدودیت ها و شرایط سنجیده شده و سپس وارد عمل شویم.

قیمت دکوراسیون داخلی
قیمت دکوراسیون داخلی

ابتدا سوالاتی نظیر سوالات آتی را از خود بپرسید:

  1. دکوراسیون داخلی موجود قرار است اصلاح شود یا بنیادین تغییر نماید؟
  2. تا چه اندازه تعویض اثاثیه و تجهیزات فعلی ضروریست؟
  3. هر چند وقت یکبار تغییر دکوراسیون دارید؟
  4. تغییر دکوراسیون فعلی تان مستلزم وجود چه چیزهایی است؟
  5. قصد تغییر دکوراسیون کلی دارید یا جزیی؟

و…

سوالاتی از این دست باعث می گردد تا مقصودتان شفاف گردد. البته در این راه مشاوران نیز به شفاف سازی کمک شایانی می کنند.

مراحل احتساب قیمت دکوراسیون داخلی

◄ سبک دکوراسیون داخلی

نخستین گام انتخاب سبک مورد نظر می باشد. از شنیدن نام سبک های مختلف، سردرگم نشوید. مد نظر داشته باشید که سبک ها یا * کلاسیک یا * مدرن و یا * تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن می باشد. قاعدتا درهرسبک بایستی از متریال ها و اثاثیه های خاص آن سبک، پالت رنگی متناسب، نورپردازی مطلوب ، کفپوش مطابق، دیوارپوش زیبا بهره برد. در اینصورت به عنوان مثال می توانید از دیوارپوش کاغذی رولی 54 هزارتومانی یا رول 230 هزارتومانی به بالا برای سبک کلاسیک استفاده نمایید.

یا به عنوان مثال از کفپوش پنبه ای متری 175 هزار تومان استفاده نمایید یا متریالی روتین مانند سرامیک متری 160-20 هزارتومانی استفاده کنید. همه چیز به انتخاب خودتان بستگی دارد.

قیمت دکوراسیون داخلی
قیمت دکوراسیون داخلی

◄ استانداردها را بشناسید

استانداردهای دکوراسیون داخلی را بشناسید. در مورد دکوراسیون داخلی منزلتان دو نکته را به خاطر بسپارید؛ دکوراسیون داخلی باید کاربردی و زیبا و هنرمندانه باشد. کاربردی به این معنا که تمامی امکانات داخلی در دسترس ساکنان باشد. مهندسی ساز پیشنهاد می دهد در مورد استانداردها تنها به آرامش خود فکر کنید.

استانداردها بر اساس فراهم آوری تسهیلات برای افراد تعریف می شوند؛ اما اعمال آنها بایستی با انعطاف پذیری انجام گیرد. نبایستی از استانداردها قوانینی خشک بسازیم که دست وپا گیر شوند و موجب سلب آرامش گردند.

◄ از مهندسی ساز اطلاعات فنی بخواهید

انتخاب سبک و دلخواهتان با شماست اما اینکه تا چه میزان شرایط دستتان را برای اعمال آن باز بگذارد، به اطلاعات فنی بازمی گردد.

اطلاعات فنی شامل میزان نورپردازی، اطلاعات در مورد برند و کیفیت مواد اولیه، میزان انعطاف مساحت ساختمان برای پیاده سازی سبک مورد نظرو… اطلاعاتی از این دست می باشد.

چنین اطلاعاتی راه را برای محاسبه قیمت دکوراسیون داخلی باز می کند. به عنوان مثال اینکه از چه برندی مواد اولیه تهیه شود، نحوه پیاده سازی طرح به چه شکل محاسبه گردد ( ساعتی، مترمربعی و…) از چه لوازم و تجهیزات مکانیکی و برقی استفاده شود و… .

◄ با توجه به دکوراسیون فعلی، گام های بعدی را بردارید

مد نظر داشته باشید که برخی از بخش های فعلی ساختمان تان با اندکی تغییر در هارمونی با دکوراسین جدید قرار خواهند گرفت. در این زمینه کار را به مهندسی ساز بسپارید. تشخیص چنین مواردی نیازمند اشراف شخص به سبک فعلی و سبک جدید می باشد. در این صورت در بودجه شما نیز صرفه جویی می شود.

قیمت دکوراسیون داخلی
قیمت دکوراسیون داخلی

◄ طرح دکوراسیون تان را بر روی کاغذ بیاورید

در این زمینه می توان گفت که تصورات ذهنی با آنچه بر روی کاغذ می آید متفاوت خواهد بود. با استفاده از عکس ها و اطلاعات موجود طرح خود را در واقعیت شبیه سازی نمایید. در اینصورت تفاوت آنچه در ذهنتان است با واقعیت تطابق می یابد.

مهندسی ساز این کار را با نرم افزارهایD3 برای شما انجام می دهد. همیشه دیدن بهترین حس برای لمس کردن است. دیدن می تواند به شخص در راستای یافتن ایرادات احتمالی کمک شایانی کند. اینکه بتوانید پیش از برداشتن هر گامی، طراحی دکوراسیون داخلی تان را ببینید ایده آل است. ضمن اینکه طراحی های D3 تمامی جزییات را در بر می گیرد.

◄ گام آخر:  پیاده سازی طرح

در انتها با انعقاد قرارداد می توانید طرح مورد نظرتان را اجرایی کنید. این پُرسه و روند در راستای نتیجه گیری، بزرگترین کمک به کارفرمایان محترم می باشد. شاید مدت زمانی را صرف مراحل عنوان شده بنمایید اما نتیجه کار خستگی اولیه تان را به در خواهد برد. ضمن اینکه انجام هر کاری با برنامه ریزی، به شدت از هزینه های پِرتی پیشگیری می کند.

نکات فوق مهم در برآورد قیمت دکوراسیون داخلی

سه اصل آرامش، عملگرایی و زیبایی را همیشه به خاطر داشته باشید. در این بخش نکا بسیار مهمی را برایتان خاطر نشان می کنیم که در زمان عقد قرارداد یا هر مجموعه ای به یاد داشته باشید/

+ امنیت

از پیمانکار خود مثلا مهندسی ساز بخواهید که تمامی بخش هایی که قرار است جایگاه قرار دادن وسیله ای باشد را ایمن طراحی کنند. این کار مستلزم استفاده از لوازمی است که این ایمنی را تضمین نماید و بالطبع بر قیمت دکوراسیون داخلی شما تاثیر خواهد گذاشت.

+ تعادل

فراموش نکنید که با همراهی و تعامل مشاوران وناظران مهندسی ساز تعادل را بر تمامی قسمت های دکوراسیون داخلی از ابتدایی ترین گام تا انتها برقرار نمایید. تعادل میان سبک انتخابی، سبک فعلی، هزینه ها، بودجه و… . بر طرح و رنگ خاصی از یک سبک تکیه نکنید و اصرا نورزید؛ شاید در کوتاه مدت جذاب به نظر برسد اما پس از مدتی در خواهید یافت که هزینه بی موردی را صرف آن نموده اید.

سعی کنید در پیاده سازی دکوراسیون داخلی تان بیشتر به محیط تان هویت ببخشید تا اینکه افراطی پیرو مُد باشید. به عنوان مثال به راحتی مبل اهمیت بدهید تا شکل و فرم آن؛ به کاربردی بودن وسایل اهمیت بدهید تا گران قیمت بودن شان؛ به آرامشی که از سبک مورد نظرمی گیرید اهمیت دهید تا ظاهر پرزرق و برقش و…

قیمت دکوراسیون داخلی
قیمت دکوراسیون داخلی

+ تنوع و خلاقیت

خود و خانواده تان را در اولویت قرار دهید. نظر دیگران دوره ای است و اصلا اهمیتی ندارد. در راستای اجرای دکوراسیون داخلی تان  خلاقیت و تنوع را سرلوحه قرار دهید. گاهی اوقات خلاقیت جایگزین هزینه هایی می گردد که بر قیمت دکوراسیون داخلی سنگینی می کند.

نحوه محاسبه قیمت دکوراسیون داخلی

همانطور که اشاره گردید، حجم کار تاثیری مستقیم بر قیمت دکوراسیون داخلی دارد. مهندسی ساز ابتدا حجم کار را مشخص و سپس چک لیست های مرتبط با قیمت را پُر می نماید.

در زیر برخی از مواردی که در چک لیست قیمت به آن ها پرداخته می شود، ارائه می گردد.

** محاسبه قیمت دکوراسیون داخلی بر مبنای حجم کار ( اینکه چند بخش از ساختمان مورد طراحی قرار می گیرد.

** محاسبه قیمت دکوراسیون داخلی برحسب تفاوت قیمت هر بخش

** نیاز به مصالح ساختمانی وجود دارد

** هزینه تجهیزات و مصالح بر عهده کیست: پیمانکار یا کارفرما ؟

** طراحی کار بر عهده کیست

** نحوه محاسبه هزینه مشاوره

** نحوه محاسبه دستمزد

قیمت دکوراسیون داخلی هر ساختمانی بر اساس فاکتورهایی که بسیاری از آن ها در قسمت فوق اشاره شد، محاسبه می شوند. برای گرفتن اطلاعات بیشتر و مشاوره با مهندسی ساز در ارتباط باشید. سپاس از همراهی نگاه مهربانتان.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید