پروژه ساختمان مسکونی مبین

0
139
نمونه کار نما ساختمان
نمونه کار نما ساختمان

ساختمان مسکونی مبین

پروژه ساختمان مسکونی مبین در خیابان فرشتگان در مرزداران تهران واقع شده است .

دارای ۴۶ واحد مسکونی است .

در ۷ طبقه مسکونی ساخته شده است .

نمای خشک تراکوتا بهمراه سرامیک خشک به روش کلمپ در حدود سه هزار متر مربع می باشد .

پروژه دارای نقشه ها و از بیلت های کامل اجرا شده است  که در آلبوم ساختمانی به مالکین تحویل شده و بابت تعمیر و تغییر بسیار کاربردی است.

پروژه در سال ۹۴ استارت و در سال۹۶ تحویل گارفرما شده است.

در مورد طراحی نما تعاریف قبل را در این قسمت یادآوری میکنیم

طراحی و اجرای نمای ساختمان : طراحی نمای ساختمان ( Facade Designe ) یکی از مهمترین ارکان معماری ساختمان می باشد. نمای ساختمان را می توان یکی از مهم ترین بخش های ساختمان دانست چرا که اولین ارتباط مخاطب با یک پروژه ساختمانی از طریق طراحی نمای ساختمان شکل می گیرد. طراحی و اجرای نمای ساختمان شما تاثیر بسزایی در تلقی و برداشت اشخاص از کیفیت و نحوه ساخت بنای شما دارد. هر چه در طراحی و اجرای نمای ساختمان خود جذاب و با کیفیت عمل کنید اثر به یاد ماندنی تری در ذهن بیننده آن تداعی می کند.

نمونه کار نما پاساژ
نمونه کار نما

انواع طراحی نمای ساختمان

 

طراحی نمای تلفیقی

توجه داشته باشید طراح نمای شما از هر نوعی که باشد می بایست به تایید شهرداری منطقه برسد. از اوایل سال ۱۳۹۴ تایید طراحی نما در شهرداری به زمان گرفتن جواز ساخت منتقل شد. و شما در همان ابتدا باید طرح مورد نظر خود را آماده و به شهرداری ارائه دهید. کمسیون نما تشکیل می شود و با توجه به ضوابط که رعایت اصول فرهنگی، اقلیمی، ایمنی جزئی از آنهاست طرح شما بررسی و در نهایت تایید می شود.

نمونه کار نما ساختمان
نمونه کار نما ساختمان

طراحی و اجرای نمای ساختمان

 

مشخصه های بارز نمای ساختمان

 

ساختمان مسکونی مبین

چشم انداز و زیبایی خارق العاده برای پوسته بیرونی ساختمان ها

سبب استفاده بهینه از انرژی و جلوگیری از اتلاف آن می شود

سبب ایجاد یک لایه مستحکم در قسمت بیرونی ساختمان می شود که در نتیجه عامل مهمی برای بالا بردن عمر یک ساختمان تلقی می گردد.

نوع معماری نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که با ساختمان های همجوار و فضای شهری تناسب داشته و با نوع کاربری ساختمان و محل و هویت منطقه ای که در آن قرار گرفته است سازگاری داشته باشد.

دوام و ماندگاری یکی از ویژگی های بارز نماست که هر کارفرما از معماران اجرا کننده این انتظار را دارد که نمای طراحی شده بتواند برای مدت طولانی مستحکم بوده و نیاز به تعمیر و صرف هزینه های اضافی نداشته باشد.

نمای ساختمان باید طبق متدها و ترفندهای روز دنیا طراحی و پیاده سازی شود.

اجرا و نصب نمای ساختمان باید روندی سریع داشته باشد تا از اتلاف هزینه برای اجرای پروژه های بزرگ جلوگیری نماید.

یکی از مهمترین گزینه ها در اجرای نمای ساختمان ضد حریق بودن آن است که در حال حاضر اجرای نمای کامپوزیت و نمای ترموود از این خاصیت پیروی نموده و به عنوان متریال هایی تلقی می شوند که دچار حریق نمی شوند.

به دلیل بالا بودن هزینه های تعمیر نمای ساختمان، اجرای نما باید بگونه ای باشد که کیفیت خود را از لحاظ رنگ و دوام برای مدت زمان طولانی بتواند حفظ نماید.

استفاده از متریال های سنگین سبب تضعیف ساختمان و در نتیجه عدم مقاومت آن در برابر بلایای طبیعی همچون زلزله می شود و هزینه های ساخت را بالا می برد بنابراین در اجرای نمای ساختمان می بایست به سبکی نمای ساختمان اهمیت ویژه ای داده شود بر همین منوال نمای کامپوزیت یک نمای سبک و مقاوم و منعطف می باشد که این روزها مورد توجه و استفاده معماران واقع شده است.

در اجرای نمای ساختمان می بایست نوع آب و هوای منطقه و ترکیبات کانی مدنظر واقع شود به عنوان مثال کانیهای مضر مثل کانیهای آهن در برابر آب و هوا اکسید شده و فرسودگی زودرس به بار می آورند.

طراحی نمای ترکیبی این ساختمان با توجه به ملاحظات منطقه ای و در سال ۹۴ یه نوعی به صورت خاص و متمایز از روال مرسوم آن سال ها صورت گرفته است.

برای طراحی و اجرای ساختمان مسکونی با شرکت مهندسی ساز در ارتباط باشید.

 

ساختمان مسکونی مبین
ساختمان مسکونی مبین
ساختمان مسکونی مبین
ساختمان مسکونی مبین

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید