ایده های نوین دکوراسیون داخلی

0
211
ایده های نوین دکوراسیون داخلی
ایده های نوین دکوراسیون داخلی

ایده های نوین دکوراسیون داخلی

ایده های نوین دکوراسیون داخلی می تواند درهر زمینه ای ازدکواسیون داخلی مورد اجرا قرارگیرد.

شاید این ایده ها، شامل موضوع جدیدی نباشند؛ اما نحوه پیاده سازی متفاوتی داشته باشند. ایده های نوین دکوراسیون داخلی، نبایستی حتما پرهزینه و گران از آب دربیاید. همینکه عنصر خلاقیت را چاشنی کار کنید، تاثیرش چشمگیر خواهد بود.

از حس تان در زمینه ایده های نوین دکوراسیون داخلی بهره ببرید؛ احساس تنها شاخصی دراین زمینه است که هیچوقت به بیراهه نمی بردتان.

برای پیاده سازی ایده های نوین دکوراسیون داخلی، ابتدا سبک تان را مشخص نمایید.

در زمان برنامه ریزی برای ایده های نوین دکوراسیون داخلی، نقاط کانونی ساختمانتان را مدنظر داشته باشید.

در ابتدای راه اعمال ایده های نوین دکوراسیون داخلی، دو رنگ اصلی را انتخاب نمایید و سپس رنگ های مکمل را بر مبنای رنگ های اصلی انتخاب کنید.

برای اعمال ایده های نوین دکوراسیون داخلی از کنتراست رنگی بالا بپرهیزید.

استفاده از آینه در پیاده سازی ایده های نوین دکوراسیون داخلی، راهکاری هوشمندانه برای بزرگنمایی محیط می باشد.

ازتاثیر جزییات در ایده های نوین دکوراسیون داخلی، غافل نشوید؛ مثلا استفاده از کوسن های رنگی بر روی مبلمان اتاق نشیمن.

میتوان ازچسباندن کاغذ دیواری به پنجره ها و درب های بلااستفاده به عنوان ایده های نوین دکوراسیون داخلی بهره برد.

ایده های نوین دکوراسیون داخلی می تواند به چیدن چندقاب عکس بر روی کتابخانه، ختم گردد.

در راه پیاده سازی ایده های نوین دکوراسیون داخلی از مهندسی ساز مشاوره بگیرید.

ایده های نوین دکوراسیون داخلی
ایده های نوین دکوراسیون داخلی

چگونه ایده های نوین دکوراسیون داخلی جذابی خلق کنیم؟

فضای داخلی ساختمانتان کسل کننده شده است؟! شاید وقت آن رسیده که از ایده های نوین دکوراسیون داخلی بهره ببرید. پیش از شروع کار، چند نکته را به خاطر داشته باشید. فکر خریدن وسایل اضافی را از ذهنتان بیرون کنید؛ سعی کنید از لوازم موجود بهره ببرید. خرید لوازم اضافی غیر از ایجاد آشفتگی و هزینه مازاد هیچ بهره دیگری برایتان ندارد.

تِم واحدی برای طراحی تان در نظر بگیرید. تعدد تِم ها، موجب کاهش جذابیت دکوراسیونتان می گردد. اگر شانس داشتن نقاط کانونی را در ساختمانتان دارید، مثلا شومینه، ازآن به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. ایده بگیرید؛ برای تغییر دکوراسیون داخلی تان عجله نکنید، وقت صرف کرده، مشاوره بگیرید، ایده بگیرید و… تا نتیجه مطلوبتان را حاصل کنید.

برای شروع کار، گام به گام با نکات زیر همراه شوید.

+ ابتدا سبک فعلی خود را تعیین نمایید. در مورد آن مطالعه کنید. عکس ببینید. مشاوره بگیرید. سبک مقصدتان را نیز در نظرگرفته وآنالیز کنید.

+ رنگ های مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ دو رنگ اصلی و مکمل ها

+ در مورد نورساختمانتان نیز فکر کنید. در صورت لزوم، جنس پرده هایتان را تغییر دهید. هیچ چیز به اندازه نورطبیعی جلوه بخش محیط نیست.

+ حتی اگرسبک تان مدرن است هم باز از اِلمانی کلاسیک درآن استفاده نمایید. چنانچه این اِلمان از خمیرمایه ای آنتیک نیز بهره مند باشد، عالیست.

+ کوسن ها به نوعی اکسسوری به حساب می آیند. چنانچه با محدودیت فضا مواجه هستید، کوسن ها به فضایتان رنگ و لعاب می بخشند؛ در عین حال کاربردی نیز می باشند.

+ از ایجاد هرج ومرج بپرهیزید. شلوغ کردن محیط اطرافتان غیراز خستگی چشم و کسلی چیز بیشتری با خود به همراه نخواهد داشت.

+ فکردور انداختن را از سرتان بیرون کنید. تا سرحد ممکن، از لوازم موجود بهره ببرید. گنجه ی گوشه پذیرایی را رنگ بزنید. روکش مبلمان ها را تغییر دهید. از تکه های کاغذ دیواری برای طرح ئائن به قفسه ها استفاده کنید و…

+ کف زمین را رنگ بزنید. این ایده به ویژه برای سرویس های بهداشتی کاربردی است.

ایده های نوین دکوراسیون داخلی
ایده های نوین دکوراسیون داخلی

+ دیوارکوب ها، تزییناتی که دقیقا متناسب با محیط هایی با محدودیت فضا طراحی می گردند.

+ ظروف کلکسیون داخل بوفه را برای مدتی روی میز نهارخوری بچینید.

+ اگر آشپزخانه و اتاق نهارخوری در یک محیط است، از پرده یا پارتیشن برای جداسازی استفاده کنید.

+ راهروها را با فرش یا کناری مزین نمایید. کفپوش ها نیز درزیباسازی محیط موثر می باشند.

+ اگر مبلهایتان به دیوار چسبیده اند، آنها را به هم نزدیک کنید؛ با اینکار عنصر صمیمیت را به فضایتان می افزایید.

+ با رنگ ها و گیاهان طبیعی، تم بهاری بسازید.

+ دیوارتان را به دو نیم کرده و نیمه بالا و پایین، هرکدام را یک رنگ بزنید.

+ در صورتی که در آشپزخانه تان شلف ندارید، نصب نموده و از ظروف ررنگی در آن بچینید.

+ رومیزی خود را تعویض نمایید. سعی کنید طرحی متفاوت از نوع قبلی انتخاب نمایید.

+ از تکه های کاغذ دیواری برای قاب پنجره و آینه ها استفاده نمایید.

ایده های نوین دکوراسیون داخلی
ایده های نوین دکوراسیون داخلی

ایده های نوین دکوراسیون داخلی ارزان

چالش تغییر دکوراسیون داخلی، همیشه و درهردوره ای مطرح بوده وهست. اما اینکه چگونه ایده های نوین دکوراسیون داخلی را به صورتی ارزان پیاده کنیم در اولویت قرار دارد. در این بخش راهکارهایی ساده و ارزان که حتی برای خانه های لوکس نیز قابل استفاده هستند، مطرح می شود.

  1. سعی کنید از هر مرجعی که در دسترستان است ایده بگیرید. مجلات، کتاب، برنامه های تلویزیونی، فروشگا های مُد، نمایشگاه ها، مهندسی سازو… خلاصه به هرجایی که می توانید سر بزنید و ایده بگیرید. در این حین سبک خودتان را نیز برگزینید. این نخستین گام شماست، برنامه ریزی را آغاز نمایید.
  2. دومین گام، برآورد بودجه است. قرار نیست از ضروریات زندگیتان بزنید تا خانه تان را پراز وسایلی کنید که ذره ای به دردتان نمی خورد. تشریفات را فراموش کنید. ابتدا بودجه تان را تعیین کنید.
  3. از ورودی خانه شروع کنید. درب ورودی و راهرو را به زیباترین شکل ممکن مزین کنید. می توانید بر روی درب واحدتان، از آویزهای جذاب بهره ببرید. ورودی خانه، معرف سبک شماست. از قفسه های زیبا، آینه و کنسول های ظریف، سبده و سفال های تزیینی ارزان قیمت استفاده کنید و ورودی خانه تان را به بهترین شکل ممکن جلوه ببخشید.

4.رنگ های مختلف را امتحان نمایید. روکش مبلمان، رومیزی، قاب عکس ها و آینه، دیوارها را وارسی کنید، به روز کنید. ارتقا لوازم فعلی به مثابه تعویض آنهاست. پس از آن چیدمان را هدف بگیرید. با جابجا کردن، به بهترین چیدمان دست یابید. گاهی مشکل اصلی از چیدمان ناصحیح اثاثیه است نه فرسودگی آن ها.

  1. از تاثیر تغییر رنگ دیوارپوش ها غافل نشوید. رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری، فرقی نمی کند؛ مهم حس خوشی است که به شما دست می دهد. از رنگ موردعلاق تان نمونه تهیه کنید و ازفروشندگان رنگ تقاضاکنید که رنگ مدنظرتان را بسازند. لوازمی نظیر میزوصندلی ها، کمدها، دراورها، جاکفشی و… را نیز در صورت لزوم رنگ بزنید.
  2. از وسایل تزیینی ارزان وکاربردی نهایت بهره را ببرید. ارزانسراها پر از لوازم تزیینی ارزان قیمت نظیر بالشت، قالیچه، گلدان، دیوارکوب، تابلو،قاب عکس و… هستند که کار شما را تسهیل می بخشند. گاهی خودتان دست به کار شوید؛ تنها به چسب حرارتی و سنگ های تزیینی نیاز دارید تا یک قاب عکس ساده را به یک اثرتزیینی وهنری بدل نمایید.
  3. کنج اتاق ها را نشانه بروید. گاهی یک سه پایه و بوم ساده نقاشی، تمامی چیزی است که کنج پرتی اتاق را به نقطه محوری بدل می سازد.
  4. ایده های نوین دکوراسیون داخلی
    ایده های نوین دکوراسیون داخلی
  5. پادری، پرده، حوله، شمع ها و خوشبو کننده های تزیینی و… راه حل های ساده اما کاربردی وارزانی هستند که به سرویس های بهداشتی و رختکن رنگ و لعابی نوین می بخشند.

9.بهترین وِل کام به اعضای خانواده، استفاده از ظرف کریستال پرازمیوه های رنگارنگ، کَندی باری پراز دراژه های رنگین کمانی است. شاید یک ظرف دوطبقه پراز شیرینی خانگی با ترافل های رنگی، سطح انرژی تحلیل رفته تان را بالانس کند.

  1. با استفاده از لوازم، نقطه کانونی بسازید. گاهی ساختمان شما عاری از نقطه یا مکانی است که حول محور آن ایده گرفته وچیدمان را انجام دهید. یک اباژور ایستاده، یک آیینه قدی قاب گرفته، یک قفسه کتاب و… لوازمی مناسب برای ساختن نقطه کانونی هستند. نقاط کانونی تاثیری شگرف بر دکوراسیون داخلی تان خواهند داشت. بی شک ایده های نوین دکوراسیون داخلی، از جرقه یک نقطه کانونی آغاز می گردند.
  2. سعی کنید نمادی از هر فصل را در طراحی دکوراسیون داخلی تان بگنجانید؛ گلدانی پر از گل که نماد بهاراست؛ مخروط های کاج رنگ شده با اسپری که نمادی از سرسبزی و گرمی تابستان است؛ شمع و جاشمعی های زرد و نارنجی رنگ پاییزی؛ نماد زمستانی؟
  3. می توانید از فروشگاه، تکه آینه بخرید و با آن ها، بعضی از جاهایی که کشش آینه کاری را دارند، این ایده را بر روی آن ها پیاده کنید. به عنوان مثال دیوارهای اطراف شومینه؛و یا اینکه خودتان نقطه ای کانونی خلق کنید. ایده های نوین دکوراسیون داخلی صحیح را نشانه بروید، اجرایی کردنش 49% کار است.
  4. از کاردستی ها وهنرهای دستی اعضای خانواده بهره بگیرید. گاهی نیاز یک روح کسل، اخذ انرژی از هنر برآمده از فطرت عزیزان است.
  5. می توانید درب ها و ظاهر کابینت ها و کمدها را لمینت نمایید. این ایده را با تعویض دستگیره ها همراه سازید تا تغییرات جلوه بیشتری داشته باشند.
  6. استفاده از استیکرها، بُردها، شابلون های مختلف و رنگارنگ، ایده نوین دکوراسیون داخلی اتاق کودک است.
  7. یک آبنما، میزو دو صندلی، چند گلدان طبیعی تمام چیزی است که تراس یا حیاط خلوتتان نیاز دارد.
  8. تغییررنگ لامپ های ساختمان، تاثیری شگرف در حال و هوای آن دارد. ازفروشنده لوازم الکتریکی ایده و مشورت بگیرید.
  9. خودتان نقطه کانونی بسازید، میزی پوشیده از اشیایی که در طی مسافرت هایتان خریداری نموده اید.

ایده های نوین دکوراسیون داخلی از زاویه دید شما تعریف می شوند. ارزان یا گرانقیمت؛ تجملاتی یا ساده؛ دست ساز یا حاضری. تنها نکته حائز اهمیت این است که هرآنچه به خدمت می گمارید، حالتان را خوب کند، آرامش گرفته و لذت ببرید. سپاس از همراهی تان .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید