اجرای نمای grc یا نمای gfrc

0
868
اجرای نمای grc یا نمای gfrc
اجرای نمای grc یا نمای gfrc

اجرای نمای grc یا نمای gfrc

اجرای نمای grc یا نمای gfrc ابتدا این کلمات را باهم مقایسه کنیم grc مخفف Glass reinforced concrete است و این نامگذاری استاندارد انگلیسی برای مفهوم بتن تقویت شده برای نما است اما gfrc مخفف Glass fiber reinforced concrete است که کلمه فایبر در این اصطلاح اضافه می شود که در واقع همان مفهوم grc است این نامگذاری در استاندارد امریکایی تعریف می شود که در بین بیشتر کشورها همان استاندارد انگلیسی مثرد پذیرش تر است ، بتن grc در واقع نوعی از بتن در نما است که سطح ان با الیاف و نوعی رزین شده می باشد و این نوع از بتن اغلب با رنگ در خود همراه است و مدل های بتن های grc که نیاز به بتونه و رنگ پس از ساخت دارند مورد پذیرش ما نیستند و دیگر اصطلاح grc در آنها مورد پذیرش نیست .

 

در خرید بتن grc حتما به این نکته توجه کنید که رنگ مورد نظرتان را در قالب در اورده و نیاز به اصطلاح رنگ نباشد رنگ با بتونه نیاز به ترمیم دارد و اغلب پس از مدتی رنگ خود را از دست می دهد رنگ مورد پذیرش رنگی است که در داخل قالب ریخته و حتی با خش و گذر زمان هم اسیبی به سطح نهایی شما نمی زند و پس از چندین سال رنگ ابتدایی ثابت می ماند که این هم نکته ای است که باید از ابتدا از فروشنده و یا مجری طرحتان بخواهید.

اجرای نمای grc یا نمای gfrc
اجرای نمای grc یا نمای gfrc

نکته ی بعدی در خرید یا اجرای اینکه در تمام بافت بتن شما سازه ی اهنی بکار برده شود و هم تقویت کشش بتن تعمین شود و هم در قسمت هایی که ضخامت کمتر است خطر ریزش و خرابی وجود نداشته باشد
توجه کنید ، برای نصب روش های مختلفی وجود دارد که روش دوغابی مورد پذیرش نمی باشد و در مورد این روش توضیح نمی دهیم.

اجرای نمای grc یا نمای gfrc
اجرای نمای grc یا نمای gfrc

بدلیل سنگینی مقطع grc و نیاز به اهن کشی نباید به اتصال تر دل خوش کرد حتی با تقویت یا اسکوپ یا هر توضیحی نمی توان به آن اتکا کرد و خطر افتاده همیشه در این مدل اجرا وجود دارد
اما دو روش مورد تایید ما

اجرای پنل های grc با جوشکاری

اجرای grc با جوشکاری : این نوع اجرا اغلب بدلیل مهارت کمتر و وجود جوشکار ماهر در بیشتر کارگاه ها مورد پسند ترین روش نصب می باشد و می اواند با رعایت مودول بندی و زیرسازی مناسب کار اجرا را انجام داد ، اشکال این روش رگلاژ پایینان است توجه کنید که اگر در زمان جوش پنل شما جابجایی کوچکی داشته باشد که مسلما خواهد داشت شما در انتها پس از اجرای تمام پنل ها با خطاهای چند سانتی روبرو می شوید و مودول های شما بهم می خورند.

اجرای نمای grc یا نمای gfrc
اجرای نمای grc یا نمای gfrc

در اجرا کار با روش جوشکاری مشکل بعدی اگر پنلی دچار شکست یا ترک خوردگی یا ضربه باشه پس از اجرا تعویض آن بسیار دشوار است.

اجرای نمای ساختمان grc

البته از نظر مهار همیشه روش جوشکاری مهار بندی مطمعن تری است و در هنگام لرزش و گذر مان و افتادن باد در نما به اصطلاح عامیانه شما کمترین تغییر را خواهید داشت ولی در اجرا زیبایی کمتری میبینید این سلیقه ی شماست که کدام روش مناسب ترین کار برایتان است
اگر به اکیپ نصب دسترسی ندارین ممکن است با جوشکار ماهر بتوانید تا حدی کار نما را پیش ببرین

اجرای نمای grc یا نمای gfrc

اجرای پنل های grc با کلمپ (روش اتصال پیچی)

اجرا نمای grc با پیچ : این روش اجرا بسیار مناسب قالب رگلاژ و تنظیم و از نظر بسیاری مناسب ترین روش می باشد
بار تحمل شده در اتصالات جوشی و پیچی مطمعنن به محاسبات نیاز دارند اما با فرض اتصالات کمتر و حتی تحمل بار کمتر این نوع نصب بازهم با توجه به محاسن بیشتر ترجیح ما برای نصب این روش می باشد
این روش با کار گذاشتن ، قطعات الومینیومی در بتن grc و پیچ کردن به سازه ی فلزی با واسط های الومینیومی دیگر انجام میگیرد اگر بخواهیم دیتیل مشابه ای را مثال بزنیم مطمعنا روش اجرای خشک سرامیک نزدیک ترین دیتیل به این نوع اجرا باشد.

اجرای نمای grc
اجرای نمای grc

تنها تفاوت در حالت نصب ضخامت پنل می باشد که اغلب بالای 2 سانت ضخامت را مناسب پنل grc می دانیم

 

grc نقش الیاف در بتن

مزایا و نقش مهم الیاف شیشه در جی آر سی از یک سو و تکنولوژی ساخت و فرم قالب باعث شده که این محصول مورد علاقه اکثر مهندسین و طراحان قرار بگیرد. امکان بکارگیری دراکثر مناطق جغرافیایی، استفاده از متریال طبیعی و ارزان، دارای هزینه کم در مقایسه با حجم زیاد عملیات و شکل پذیری آن با توجه به اشکال هندسی طرح و كارایی مناسب و مقاومت بسيار بالا و مقاوم در برابر نيروهای فشاری و کششی وقابلیت جذب انرژی و پایداری در برابر ترک خوردن از ویژگی های بارز جی آر سی می باشد.

اجرای نمای grc
اجرای نمای grc

مواد تشکیل دهنده grc

سیمان اجرای نمای grc یا نمای gfrc
انواع سيمان های پرتلند موجود جهت توليد قطعات پيش ساخته بتنی مناسب توليد جهت جی آرسی ميباشد. به طور کلی انتخاب انواع سيمان با توجه به کیفیت نهایی محصول ، توجیه اقتصادی و دسترسی محلی صورت میگرد.
سنگدانه اجرای نمای grc
انتخاب سنگدانه مناسب امری مهم جهت دستیابی به کیفیتی بالا در تولید قطعات جی آرسی میباشد. سنگدانه باید سخت، بادوام ، شسته و با سایز بندی مناسب باشد. در فرآیند تولید پاششی سنگدانه با سایز بندی mm2.1 مناسب تولید میباشد. اما در فرآیند پریمیکس سایزبندی الویت چندانی ندارد البته با حفظ خواص سنگدانه.
آب اجرای نمای grc
آب مورد استفاده در بتن معمولی مناسب جهت تولید قطعات جی آرسی میباشد فقط ممکن است در شرایط جوی خاص این آب نیاز به گرم کردن یا سرد شدن داشته باشد.
الیاف شیشه اجرای نمای grc
میزان مصرفی الیاف شیشه مقاوم در برابر خوردگی (AR) به طور کلی در محصولات تولیدی بتن مسلح به الیاف شیشه (جی آرسی) حدود ۵-۲٪ می باشد که حین فرایند تولید در کارخانه با روش اسپری یا با استفاده از روش پیش اختلاط مه ملات جی آرسی اضافه می شود. وجود الیاف در بتن الیافی جی آر سی ضمن افزایش مقاومت فشاری و کششی یکی از عوامل بسیار مهم در دوام آن ورفع ترکهای معمول بتن می باشد. که این خود از مزیت جی آرسی را آشکار می سازد.
افزودنی ها اجرای نمای grc
جهت کمک به فرآیند تولید و افزایش خواص نهایی از این افزودنی ها شامل انواع فوق روان کننده، ضد آب کننده و همچنین پوزولان جهت بالابردن سختی قطعات تولیدی به طور رایج و گسترده در جی آرسی استفاده میگردد. انتخاب نوع افزودنی با توجه به نوع سیمان، سنگدانه و شرایط اقلیمی صورت میگیرد.
پلیمر اجرای نمای grc
محصولات سیمانی جهت گیرش نهایی و طی مرحله هیدراتاسیون نیاز به حفظ رطوبت دارد که این امر در محصولات جی ارسی که ممولا در ضخامت کم تولید میگردد امری حیاتی به شمار میرود. رطوبت نسبی مورد نیاز جهت گذراندن این مرحله 59% در مدت زمان 7 روز میباشد که در شرایط معمول تولید این امر بدلیل فراهم نبودن فضای کافی در محل تولید به سختی صورت میگیرد. هنگامی که اکلریک پلیمر به مقدار مناسب در مخلوط جی آرسی اضافه میگردد در جند ساعت اولیه فرایند گیرش قطعات، به صورت یک لایه محافظت کننده باعث کاهش نفوذ پذیری و در نتیجه کاهش از دست دادن آب و تبخیر آن عمل مینماید که این امر باعث تضمین تکمیل فرایند هیدراتاسیون با توجه با استاندارهای مورد نیاز میباشد همچنین استفاده از پلیمر باعث افزایش پیوند و چسبندگی بین اجزا تشکیل دهنده جی آرسی میگردد و روی سطح بتن یک غشای یکپارچه و درجا ایجاد می نماید. این غشای اکریلیکی پایداری عالی در برابر اشعه ماورا بنفش، استحکام فوق العاده و کشسانی به میزان 002 تا 052 درصد را تضمین می نماید.
رنگدانه اجرای نمای grc
معمولا جهت رنگ دادن به سیمان سفید یا خاکستری از رنگدانه های معدنی استفاده میگردد که این امر باعث ثبات رنگ در شرایط آب و هوایی مختلف میگردد .از رنگدانه معمولا در سطح اولیه قطعات جی آرسی استفاده میگردد که میتوان آن سطح را به صورت براق ، چرمی ، سندپلاست یا غیره فرآوری نمود

اجرای نمای grc
اجرای نمای grc

برای ساخت و اجرای نمای grc یا نمای gfrc حتما با دفتر ما در ارتباط باشید و برای دانه بندی مشورت بگیرید.

اجرای نمای grc یا نمای gfrc

اجرای نمای grc یا نمای gfrc | اجرای نمای ساختمان grcنمای ساختمان grcجرای ساختمان grcنمای grcاجرای نمای grc

برای اجرای هر گونه نما و grc بخصوص با مهندسی ساز تماس حاصل نمایید
برای محاسبات هم می توانید با مدیریت تماس حاصل کنید

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید