طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

0
282
طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ
طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ، یکی از دغدغه های مدیرانی است که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. طراحی باید به شکلی باشد که در عین اینکه مکانی مناسب برای جمع های خانوادگی یا دوستانه است؛ فضایی دنج برای خلوت تنهایی افراد نیز باشد. گرد هم آوردن مجموع چنین فاکتورهایی موجب می گردد که نام کافی شاپ شما، زبان به زبان چرخیده و به هدف غایی خود، یعنی جذب مشتری بیشتر برسید.

ایده های خود را در مورد طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ بر روی کاغذ بیاورید؛ در اینصورت می توانید با شفافیت آن را برای سرمایه گذارتان آنالیز نمایید.

اکسسوری های یونیک در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ تان در نظر بگیرید؛ هر کدام از این تزئینات قابلیت این را خواهند داشت که به نماد کافی شاپ شما بدل گردند.

انتخاب محوطه باز نیز در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ، دست را برای اعمال ویوهای متنوع باز می گذارد.

منوی اصلی را در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ تان، بر اساس قهوه تنظیم نمایید.

طراحی دکوراسیون داخلی سنتی دارید؟! از خوراکی های سنتی نظیر مسقطی، انواع حلوا و… در منوی خود بهره ببرید.

جسارت به خرج دهید؛ سنت شکن باشید؛ از طرح ها و متریال هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها مرسوم نیست، استفاده نمایید.

در عین شیک و لوکس بودن طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ، عنصر راحت بودن مشتری نیز حائز اهمیت می باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ خود را با موسیقی همراه سازید.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ
طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ چیست؟

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ عبارت است ازایجاد هارمونی میان رنگ‌، اثاثیه و تزیینات و… در فضای داخلی کافی شاپ به صورتی هنری، کاربردی و جاذب مشتری.

پالت رنگی مطلوب برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ شامل چه رنگ هایی می گردد؟

پیش از انتخاب پالت رنگی متناسب با کافی شاپ، بایستی سبک آن را تعیین نمود. به عنوان مثال در صورتی که از سبک سنتی و روستایی برای کافی شاپ استفاده می شود، استفاده از رنگ های گرم و تیره توصیه می شود. برای مثال استفاده از رنگ قهوه ای که یاد آور رنگ قهوه است، یک پیشنهاد یونیک به حساب می آید.

در سبک های سنتی کافی شاپ ها، گرما و صمیمت موج می زند. استفاده از عناصری که یادآور طبیعت هستند، نظیر چوب، گیاهان و… متداول می باشد.

فرض کنید که کافی شاپ مورد نظر از سبکی مدرن و شهری بهره می برد. در اینصورت استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید، سیاه و بویژه خاکستری، انتخابی موثر خواهد بود. رنگ های خنثی، فضایی ممتنع برای به جلوه در آوردن سایر اثاثیه و لوازم فراهم می آورند. در چنین تم هایی، حتی حضور مشتریان با لباسهای رنگی نیز به جذابیت فضای کافی شاپ می افزاید.

در تم مدرن کافی شاپ، اشکال، احجام و عناصر انتزاعی بیشتر به چشم می خورند. مثلا استفاده از شاخه های خشک درختان که یادداشت هایی از آن ها آویزان شده است. محیط چنین کافی شاپ هایی متفکرانه و فیلسوفانه طراحی می شود. حتی گاهی اوقات باریستا و کافی مَن های آن ها نیز دارای ظاهری نسبتا متفاوت می باشند.

چنانچه در کافی شاپ خود، اِسنک و میان وعده نیز سرو می کنید، استفاده از رنگ های تند مانند زرد، قرمز و… که در طراحی فست فودها و رستوران ها نیز متداول است، مرسوم می باشد. این رنگ ها برانگیزاننده اشتها و محرک گرسنگی به حساب می آیند. در اینصورت مشتریان مدت طولانی تری در کافی شاپ مانده واین مورد از دو حیص قابل اهمیت می باشد. نخست اینکه با ماندن طولانی مدت تر مشتریان، کافی شاپ شلوغ تر به نظر رسیده؛ دیگر اینکه فروش نیز بالاتر می رود، چرا که مشتریان علاوه بر سفارش قهوه، سفارش های دیگری نیز خواهند داد.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ
طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه از رنگ های * آبی و * بنفش در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ استفاده نکنید. این رنگ ها کاهنده اشتها بوده و میل به خوردن را در مشتری کاهش می دهند و نتیجه کار واضح است.

  مبلمان، میزوصندلی های متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ کدامند؟

در مورد انتخاب مبلمان و اصولا میز و صندلی های متناسب با سبک کافی شاپ ها، چندین نکته حائز اهمیت دارد:

* چنانچه کافی شاپ از سبک سنتی یا کلاسیک بهره می برد، از مبلمانی راحتی در دکوراسیون داخلی آن بهره ببرید.

* در صورتی که کافی شاپی با سبک مدرن و شهری افتتاح می شود، صندلی های پایه بلند با میزهایی سبک متداول تر هستند.

* سبک سنتی همیشه با چوب همراه است، مبلمان چوبی در سبک سنتی مزین کننده کافی شاپ خواهد بود.

* در نوع مدرن، از متریال های سبک و متال بهره ببرید.

* رنگ مبلمان، و میز صندلی ها را نیز فراموش نکنید. ایجاد هارمونی مابین رنگ ها فوق العاده حائز اهمیت می باشد.

* در صورتی که مساحت کافی شاپ محدود است، استفاده از رومیزی هایی با خطوط افقی، موجب وسیع تر به نظر رسیدن محیط می آید. اصولا استفاده از خطوط افقی در تمامی عناصر نظیر دیوارپوش و… موجب وسیع تر به نظر رسیدن محیط می گردد.

* ازکاربرد مبلمان هایی با رنگ براق حذر شود، چرا که رنگ های براق موجب خستگی چشم گردیده و رفلکس نور بر روی آن ها موجب دلزدگی مشتری می گردد.

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ
طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

اهمیت انتخاب مکان مناسب برای کافی شاپ

از اصول پایه برای آغاز کار کافی شاپ داری، انتخاب محل مناسب برای کافی شاپ می باشد. بهترین مکان برای کافی شاپ، مکانی در میان ترافیک و جریان تردد مردم می باشد. اصولا افراد تمایلی به طی مسافت زیاد برای نوشیدن تنها یک فنجان قهوه ندارند. مکانی پر رفت و آمد را برای جایگزینی یک کافی شاپ بسیار حائز اهمیت می باشد. قضیه کافی شاپ ها با رستوران ها فرق می کند. طرفداران کافی شاپ ها از تنبلی یونیک خود رنج می برند!!

برای تقسیم بندی صحیح کافی شاپ خود از یک مهندس معمار مجرب کمک بگیرید. کافی شاپ های امروزی چندجانبه طراحی می شوند. امروزه کافی شاپ ها محلی برای مطالعه، پخش موسیقی ( گاها زنده)،و بهره مندی از هنرهای دیگر را در نظر می گیرند. در نظر گرفتن علایق مشتریان بایستی در راس برنامه ریزی ها برای طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها قرار گیرد.

اگر کافی شاپ در فضای شهری واقع شده است، استفاده از مناظرجذاب و روتین شهرنشینی بایستی مورد توجه قرار گیرد. شاید همین تردد و ترافیک ماشین ها در حین نوشیدن قهوه، به تصویری آرامش بخش و تفکر برانگیز بدل گردد.

اکسسوری های مورد کاربرد در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

اصولا طرفداران کافی شاپ ها از سلیقه ای متفاوت برخوردار هستند. شناخت این سلیقه در روند جذب مشتری بسیار مهم می باشد. استفاده از نقاشی ها وتابلوهایی با مضامین خاص، نیز می تواند کمک کننده باشد.

نصب یک شلف که محل قرارگیری ماگ های زیبا و یونیک باشد نیز ایده ای جالب می باشد. کیسه های قهوه که در نقاط مختلف آویزان شده اند، مشام نواز خواهند بود. احجام و اشکال انتزاعی می تواند به فضای کافی شاپ، عنصر تفکر را بیفزاید.

بسته به اینکه کافی شاپ از چه سبکی بهره می برد، استفاده از پرده نیز پیشنهاد می شود. برای انواع کافی شاپ های کلاسیک، پرده های پارچه ای؛ و برای نوع شهری و مدرن، استفاده از پرده هایی از جنس چوب و شید رول مناسب می باشند. نکته حائز اهمیت اینجاست که در هیچ نوعی، پرده نبایستی کل قاب پنجره را بپوشاند. در واقع نبایستی ارتباط با فضای بیرون از کافی شاپ قطع گردد. زندگی در جریان است !

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ
طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ

تاثیر منوی کافی شاپ خوب در جذب مشتری

منو نیز در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ، حائز اهمیت می باشد. منوی کافی شاپ بایستی بر پایه قهوه باشد. انواع قهوه و البته قهوه پیشنهادی کافی شاپ. همانطور که اشاره شد، کافی شاپ های کنونی، تنها مکانی برای سرو قهوه و نوشیدنی ها نیستند.

می توان از اقلامی نظیرانواع کِلاب، اِسنک، کیک ها نیز در منو بهره برد. این اقلام سودآور بوده و سفارش آن ها وسوسه برانگیز است.

ایده هایی کاربردی برای جذب مشتری

طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ، تاثیری مستقیم بر روی جذب مشتری دارد. در این میان نمیتوان منکر حواشی موجود نیز گردید.

۞ پنجره ای رو به خیابان

شاید خیره شدن به یک جا، یا دیدن تردد ماشین ها وانسان ها و… به عادات برخی از افراد بدل گردیده است. در این صورت کافی شاپ هایی با ویو خیابان و مناظر شهری، گزینه ای ایده آل برای این افراد به حساب می آید.

البته باید به سلایق احترام گذاشت. همیشه یک پوستر زیبا یا منظره ای از فضای سبز، پاسخگوی نیاز درونی افراد نیست؛ گاهی اوقات اتفاقات روزمره می تواند خود سوژه ای جذاب در هنگام نوشیدن یک فنجان قهوه، یا تناول یک اسلایس از کیک باشد.

۞ استفاده از نشیمن های راحت

کافی شاپ بر خلاف رستوران، بیشتر به منظور ریلکسیشن تردد می شوند. بایستی سعی شود که مکانی راحت برای نشستن مشتریان فراهم آورد، در اینصورت مشتریان تایم بیشتری را در کافی شاپ می مانند. استفاده از کوسن های کوچک بر روی مبلمان ها نیز ایده ی خوبی است. هر راهی را که فکر می کنید از خسته شدن زودهنگام مشتری می کاهد، به کار ببندید.

۞ نورپردازی خلاقانه

از نورپردازی هایی متناسب با سبک کافی شاپ خود بهره ببرید. به عنوان مثال برای کافی شاپ های مدرن، استفاده از شمع نیز متداول است.  شاید در انواع کلاسیک، تابش نور بیشتری حس گردد. اما در مجموع نور کافی شاپ ها ملایم و بیشتر از رنگ های آرامش بخش نظیر سفید در این مکان ها استفاده می شود.

یک پاتوق همیشگی

برای اینکه به پاتوقی همیشگی بدل شوید، طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ خود را متفاوت اما آشنا درنظر بگیرید. برای این کار کسب مشاوره از مهندسان و طراحان معماری بسیار حائز اهمیت می باشد. سپاس از اینکه با ما همراه هستید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید